Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelun KINKKISET... Miten vastata??

Vierailija
27.01.2008 |

Eli miten vastaan jos minulta kysytään työhaastattelussa..



-jotain ikävää esim virheistäni?

-vieraalla kielellä jotain mitä en ymmärrä?

-perhesuhteista tai lapsisuunnitelmista? (olen kihloissa/avoliitossa ja mahdollisesti ero edessä :/)



Miten sitten työtodistukset mitä otetaan mukaan?

Minulla on fiksu kansio, jossa on kaikki... kunnon työtodistuksista lukio/ yläasteaikojen harrastustodistuksiin.. annanko vain olla siellä?



Mites yo-todistus kun on huonot arvosanat?



Tiedän että minua haastattelee itseäni vanhempi mies jota puhelimessa teitittelin... jatkanko teitittelyä kunnes tehdään sinunkaupat?



kiitos avusta!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysmys ole oikeastaan ikävä, siinä vaan haetaan oikeaa vastausta. Pitää pystyä myös kertomaan itsestään kehitettäviä/ heikompia alueita, niitä on kaikilla.

Vierailija
2/18 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitittelisin

ottaisin todistuskansion mukaan

vastaisin kysymyksiin yksityisasioista ympäripyöreästi (nehän eivät kuulu työnantajalle ollenkaan, vaikka saattaakin kysyä lasten teon suunnitelmista -sano vaikka ettei ole suunnitelmissa)



vastaisin kysymyksiin rehellisesti (olen avoliitossa) ja muihinkin

jos et jotain ymmärrä, sano se







Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jotain ikävää esim virheistäni?

(Mitä?)



-vieraalla kielellä jotain mitä en ymmärrä?

" Excuse me, I didn' t quite understand what you meant. Can you repeat please / Can you say it in Finnish, thank you."



-perhesuhteista tai lapsisuunnitelmista? (olen kihloissa/avoliitossa ja mahdollisesti ero edessä :/)

" Kerrot, että olet avoliitossa, mutta lapsia ei ole suunnitelmissa hankkia vielä muutamaan vuoteen"



Miten sitten työtodistukset mitä otetaan mukaan?

Minulla on fiksu kansio, jossa on kaikki... kunnon työtodistuksista lukio/ yläasteaikojen harrastustodistuksiin.. annanko vain olla siellä?

" Anna olla kansiossa. Haastattelija pyytää jotkin todistukset nähtäväksi - jos pyytää"



Mites yo-todistus kun on huonot arvosanat?

" Ei haittaa, ellet ole juuri valmistunut"



Tiedän että minua haastattelee itseäni vanhempi mies jota puhelimessa teitittelin... jatkanko teitittelyä kunnes tehdään sinunkaupat?

" Itse en teitittelisi. Riippuu tietysti sinunkin iästäsi ja haastattelijan iästä/olemuksesta" .







Vierailija
4/18 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa etukäteen miettiä mitä sanoo. Ei ole hyväksi väittää, ettei huonoja puolia itsessään olekaan. Huonot puolet kannattaa esittää niin, että olet työstämässä niitä jotenkin tai ne eivät haittaa työtä mitenkään. Siksi sitä kysymystä on hyvä miettiä jo kotona (ettei mene sormi suuhun haastattelutilanteessa...).

Vierailija
5/18 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä käyttää 80% hakijoista. Eli oikeasti kehitettävä alue, ei huonoksi puoleksi naamioitu hyvä ominaisuus.

Vierailija
6/18 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Vastaus meni taivaan tuuleen..



Enivei. Jos kysytään " perhesuunnitteluun" liittyviä asioita, vastaisin rehellisesti (myös miesvaltaisella alalla töissä). Eihän sitä saisi kysyä, mutta... toinen vaihtoehto on sitten olla vastaamatta. Kannatan ensimmäistä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Pöh. Vastaus meni taivaan tuuleen..

Enivei. Jos kysytään " perhesuunnitteluun" liittyviä asioita, vastaisin rehellisesti (myös miesvaltaisella alalla töissä). Eihän sitä saisi kysyä, mutta... toinen vaihtoehto on sitten olla vastaamatta. Kannatan ensimmäistä :)

Vierailija
8/18 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Kerron sen koska (paitsi että se on totta) en edes halua duunia jossa tehdään samat asiat päivästä toiseen samalla tavalla. Sellainen työ ei olisi mua varten joten parempi etten sellaista paikkaa saisi vaikka vahingossa olisin hakenut.





Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti se on ollut tottakin, mutta vastaisin samalla tavalla vaikka olisi yrityksessäkin. Mieluiten sanoisin tietysti, että sellaiset asiat eivät haastatteluun kuulu, mut kyllä se valitettavasti on niin etten kuitenkaan uskaltaisi riskeerata duunia tuollaisen takia, vaikka voisihan sitä niinkin tietysti sanoa, että ei tuollaiseen firmaan kannata edes töihin mennäkään. Mielummin saan työn ja teen vasta sitten päätöksen siitä, haluanko sen vastaanottaa.

Vierailija
10/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Eli miten vastaan jos minulta kysytään työhaastattelussa..

-jotain ikävää esim virheistäni? Jotakin sellaista jonka voi kääntää positiiviseksi asiaksi esim. tuo olen liiankin tunnollinen on hyvä, ei mitään sellaista että " olen aina myöhässä" , myös joku asia, johon olet tarttunut ja jossa olet jo kehittymässä on hyvä (päivitän parasta aikaa tietojani kurssilla tässä asiassa, haluan kehittyä jatkuvasti ja oppia uutta)

-vieraalla kielellä jotain mitä en ymmärrä? Mielellään käytetyllä kielellä, hyvin kohteliaasti " anteeksi, mutta en aivan ymmärtänyt kysymystä, olisitteko hyvä ja voisitte vielä selventää mitä tarkoitatte"

-perhesuhteista tai lapsisuunnitelmista? (olen kihloissa/avoliitossa ja mahdollisesti ero edessä :/) En ole tällä hetkellä sitoutunut, enkä aio hankkia lapsia.

Miten sitten työtodistukset mitä otetaan mukaan?

Minulla on fiksu kansio, jossa on kaikki... kunnon työtodistuksista lukio/ yläasteaikojen harrastustodistuksiin.. annanko vain olla siellä? Tärkeimmät päällimmäiseksi, katsovat jos haluavat.

Mites yo-todistus kun on huonot arvosanat? Älä esittele, elleivät pyydä esittelemään. Minulla oli hyvät todistukset, joten kysyin puolihuolimattomasti lopussa haluaisitteko nähdä vielä todistukseni tms

Tiedän että minua haastattelee itseäni vanhempi mies jota puhelimessa teitittelin... jatkanko teitittelyä kunnes tehdään sinunkaupat? Jatka, kunnes tehdään sinunkaupat.

kiitos avusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi vastata että emme luultavasti saa lapsia. Saa kysyjän luultavasti hämilleen eikä enää kehtaa asiasta kysellä ja jos sitten raskaus joskus lähteekin käyntiin, se on kaikille positiivinen yllätys eikä työnantajakaan kehtaa tällä taustatiedolla valittaa...



Joo, valehteluahan se on mutta jos työnantaja kyselee laissa kiellettyjä asioita, saa siihen vastata ihan niin kuin haluaa. Tosiasia on, että rehellinen ei voi olla (eli kertoa että esim. vuoden päästä haluan lapsen) eikä toisaalta voi vastata niinkään, että tätä ei saa kysyä tms., koska silloin takaa että joku muu saa paikan. Ainoa mahdollisuus on joko itse lykätä lapsentekoa tai valehdella, tässä tapauksessa viime mainittukin on mielestäni täysin sallittua.

Vierailija
12/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet hae jollekin ihqunuorekkaalle hypetysalalle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittelyväleihin kuuluu myös se, että valitsee sanojaan niin ettei koko ajan tarvitse sanoa " te" . Sitä voi puheessa kiertää vaikka passiivilla. Minusta olisi itsestään selvää teititellä työhaastattelussa jos haastattelija on vanhempi. Sitä paitsi työhaastattelussa tulisi varmaan itse puhuttua usein työpaikasta " monikossa" : " Miten teillä (eli yrityksessänne) on järjestetty toalettikäyntiasiat?"

Vierailija
14/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan tuo " liika tunnollisuus" on totaalisen surkea vastaus, jota käyttää puolet hakijoista. Ei todellakaan kannata vastata mitään noin latteaa. (Eihän kukaan edes oikeasti voi olla niin tunnollinen, että se olisi oikeasti huono ominaisuus).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastattelussa saa valehdella. Eli valehtelisin päin naamaa että kyllä meidän lapset on jo hankittu.

16/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Vierailija #21:

(Eihän kukaan edes oikeasti voi olla niin tunnollinen, että se olisi oikeasti huono ominaisuus).

Vierailija
17/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kysytte sitä?/mitä teette sillä tiedolla?



Osaavatkohan perustella yhtäkkiä...

Vierailija
18/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

testataan enemmänkin sitä pitääkö työnhakija haastattelijaa ihan idioottina.