Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi haluatte lapsia suhteeseen, jossa ei harrasteta seksiä?

Vierailija
18.11.2008 |

Tuossa yhdessä ketjussa moni selittää, miten ovulaation kyttääminen raskaaksi halutessa on tärkeää, kun muuten harrastetaan niin harvoin seksiä.

Itse en ymmärrä, miksi sellaiseen suhteeseen halutaan lapsia. Vanhempien suhde on kuitenkin lapsen koti. Ja lapsi koettelee suhdetta, muun muassa seksielämää muutenkin, eli jos tahti ennen lapsia on sellainen nuoren parin vähintään muutaman kerran viikossa, muutaman lapsen jälkeen kerran viikossa on jo ihan kohtuullinen tahti, kun lapset ovat pieniä.

Mutta jos lähtötilanne on jo heikko, eikö teitä pelota, miten suhde kestää?

Ja tiedän, että suhde on paljon muutakin kuin seksiä, mutta seksi on kuitenkin parisuhteen liima, ja toisaalta indikaattori, eli jostain ongelmista kielii se, jos nuori pari ei seksiä harrasta (tai keski-ikäinenkään pari).

Kommentit (199)

Vierailija
121/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähyydestä.

Nämä kaksi ovat aivan eri asioita.

t. 47

Yhtä hyvin voisi kysyä, että miksi haluatte lapsia suhteeseen, jossa ei harrasteta sulkapalloa.

Seksi ei ole kaikille tärkein asia maailmassa.

Suhde voi olla hyvä, vaikka seksiä harrastettaisiinkin harvemmin kuin 3x vko.

Kenellekään seksi ei ole tärkein asia maailmassa, mutta torjutuksi tuleminen rikkoo kenen tahansa parisuhdetta.

Vierailija
122/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä saa kukin pariskunta itse päättää paljonko harrastetaan seksiä oli lapsia tai ei. Seksi ei tee suhdetta yhtään paremmaksi jos henkinen puoli ei ole sopusoinnussa.

Mä ihmettelen enemmän sitä miksi ihmiset rynnivät parisuhteisiin vain seksuaalisin perustein. Jos ei ole muuta yhdistävää tekijää kuin seksi niin kyllä on heikoilla kaikki muukin ja koko suhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni hienoa että olet tullut sulkapallosta raskaaksi ja koet sen eroottisena nautintona. Uskaltaisin kuitenkin väittää että suurin osa ei miellä sulkapalloa erityisesti juuri puolisoiden väliseksi toiminnaksi.

Yhtä hyvin voisi kysyä, että miksi haluatte lapsia suhteeseen, jossa ei harrasteta sulkapalloa.

Seksi ei ole kaikille tärkein asia maailmassa.

Suhde voi olla hyvä, vaikka seksiä harrastettaisiinkin harvemmin kuin 3x vko.

Vierailija
124/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksi on olennainen osa parisuhdetta, ja jos sitä ei ole tai se ei toimi, se kertoo vain siitä että suhteessa on paljon muutakin pielessä.

mahtaa olla näiden selittellijöiden puolisot oikeasti todella tyytyväisiä tilanteeseen ja parisuhde oikeasti niin loistavalla ja mallikkaalla tavalla että...

Kai sitä saa kukin pariskunta itse päättää paljonko harrastetaan seksiä oli lapsia tai ei. Seksi ei tee suhdetta yhtään paremmaksi jos henkinen puoli ei ole sopusoinnussa.

Mä ihmettelen enemmän sitä miksi ihmiset rynnivät parisuhteisiin vain seksuaalisin perustein. Jos ei ole muuta yhdistävää tekijää kuin seksi niin kyllä on heikoilla kaikki muukin ja koko suhde.

Vierailija
125/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seksiä on 1x kk ja se on molempia tyydyttävä taso, niin mikä oikeus ap: lla tai jollain muulla on tuomita se liian vähäiseksi?

seksi on olennainen osa parisuhdetta, ja jos sitä ei ole tai se ei toimi, se kertoo vain siitä että suhteessa on paljon muutakin pielessä.

mahtaa olla näiden selittellijöiden puolisot oikeasti todella tyytyväisiä tilanteeseen ja parisuhde oikeasti niin loistavalla ja mallikkaalla tavalla että...

Vierailija
126/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikkien niiden pitää erota joilla ei ole seksiä sun mielestäsi tarpeeksi usein?

Mikä sä olet määräämään sitä, miten ihmiset haluavat elää? Ei ole seksillä ennenkään autuaaksi tultu. Se on ihan vapaaehtoinen juttu myös parisuhteessa molemmille osapuolille.

AP:lla muuten taitaa olla paha ongelma siitä jos jotkut parit harrastavat seksiä vähemmän kuin pari kertaa kuussa. Mitä se kenellekään kuuluu, miten suhteessa eletään?! Ihme tuomitsijoita taas täälläkin.

Vierailija
127/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sanotaan että vaihtelevasti: välillä menee parikin viikkoa ilman, sitten pari päivää niin että voidaan harrastaa kaksikin kertaa päivässä. Asiasta ollaan puhuttu, ja etenkin mies on todennut ettei tilanne häntä häiritse (itse voisin harrastaa seksiä vähän useammin, mutta olen kyllä noin yleisesti ottaen kuitenkin tyytyväinen).

Hellyyttä ja läheisyyttä suhteessa on paljon, halailemme, paijaamme ja pussailemme paljon. Suhde toimii vaikka seksiä ei onkin keskivertoa vähemmän, sillä suurimman osan ajasta halut/haluttomuus käyvät kuitenkin yksiin.

Vierailija
128/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hankitaan tuollaiseen suhteeseen lapsia niin vastaan omasta puolestani.

Meillä ei ollut seksiä aina edes 1/puolivuosi ja tämä miehen toiveesta.

Itse olen ollut oman naiseuteni kanssa hukassa lasteni syntymään asti, sen jälkeen olen oppinut oman arvoni,seksuaalisuuteni ym ym. Tyydyin tilanteeseen ja olisin ollut valmis alttarilla lupaamani mukaan hautaan saakka jäämään siihen tilanteeseen.

Jos tässä tiivistämällä tiivistän oman parisuhteeni ytimen,hyväksikäytin aviomiestäni (joka ei seksiä muuten suonut) jotta saisin lapset ja parisuhteen. Mulle lapset oli tärkeämpiä kuin seksiä tarjoavan miehen metsästys, huonon itsetuntoni takia en uskonut että löytäisin ikinä toistakaan jonka kanssa lapsia hankkia.

Ja jos se tuo hyvän mielen, niin voin sanoa että nyttemmin olen eronnut, mutta seksin puute oli vain yksi syistä.

Vierailija
129/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran asioista puhutaan kuitenkin ja seksiäkin on (joillain kun ei oiekasti ole koskaan) ja kumpikin on tyytyväinen tilanteeseen. no problem.

problem ilmaantuu silloin kun seksiä ei ole ja se kuitenkin vaivaa toista kovasti mutta asiasta ei voi puhuakaan tai siihen haluta puuttua.

pinna on sitten kireellä kuin viulunkieli parisuhteen osapuolilla, toinen on tyytyväinen ja kuvittelee toisenkin olevan ja osaansa tyytyvän, ja toinen miettii että mitä hittoa sitä tekisi ettei elämä valu hukkaan. ja lapset ei tetenkään asiti mitään...

Tai sanotaan että vaihtelevasti: välillä menee parikin viikkoa ilman, sitten pari päivää niin että voidaan harrastaa kaksikin kertaa päivässä. Asiasta ollaan puhuttu, ja etenkin mies on todennut ettei tilanne häntä häiritse (itse voisin harrastaa seksiä vähän useammin, mutta olen kyllä noin yleisesti ottaen kuitenkin tyytyväinen).

Hellyyttä ja läheisyyttä suhteessa on paljon, halailemme, paijaamme ja pussailemme paljon. Suhde toimii vaikka seksiä ei onkin keskivertoa vähemmän, sillä suurimman osan ajasta halut/haluttomuus käyvät kuitenkin yksiin.

Vierailija
130/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta se on kuin torjutuksi tulemista ja vielä etukäteen. Ja jos saa karkeasti yleistää, niin varsinkin miehille on usein erityisen tärkeää tulla hyväksytyksi ja ihailluksi seksin alueella. Se voi olla kulttuurista tai biologista, mutta on hyvin tavallista, että moni mies kokee tulevansa hyväksytyksi ja rakastetuksi juuri seksin kautta. Ja näiden tarpeiden torjutuksi tuleminen sattuu.

vähyydestä.

Nämä kaksi ovat aivan eri asioita.

t. 47

Vierailija
131/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seksiä on vähintään kerran tai pari kuussa, se ei tarkoita, että seksiä

ei ole lainkaan!!! Silti "ovulaation kyttääminen" on varsin luonnollista,

kun seksiä ei ole joka toinen päivä tai välttämättä edes joka viikko...

Tällä hetkellä seksi on mediassa ja muutenkin aivan ylikorostunut

asia. Ei seksi ole kaikki, mitä hyvään parisuhteeseen tarvitaan!

Seksi on toki mukava lisämauste, mutta hyvän parisuhteen

pohja on aivan muualla: toisen arvostamisessa, ystävyydessä,

läheisyydessä, yhteisissä tavoitteissa, lapsien ehdoilla toimimisessa,

vastuunkannossa jne.

Seksin määrä myös vaihtelee kausittain pitkässä parisuhteessa.

Välillä seksiä on enemmän, välillä taas voi mennä pari kuukautta

ilman seksiä, kun lapset ovat pieniä ym. Ja se on aivan normaalia.

Sitten taas pöllytellään vällyjä enemmän, kun vauva(t) kasvaa(/vat) ja

aikaa riittää itselle ja kumppanille enemmän.

Vierailija
132/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmaa ei ole jos kumpikin on tyytyväinen tilnateeseen, yai että se on vain ohimenevää tai jos asia vaivaa sen pyrutään korjaamaan.

seksipalstalla vaan monenmoni kumppani, sekä miehet että naiset siis, tuskailevat usein kun seksiä on omasta mielestä aivan liian harvoin vaikka kumppanille se on riittävästi.

kyllä se toimimaton seksipuoli on usein se viimeinen niitti akussa monessa toimimattomassa parisuhteessa ja johtaa pikkuhiljaa suhteen kuivumiseen kasaan tai avioeroon.

Jos seksiä on vähintään kerran tai pari kuussa, se ei tarkoita, että seksiä

ei ole lainkaan!!! Silti "ovulaation kyttääminen" on varsin luonnollista,

kun seksiä ei ole joka toinen päivä tai välttämättä edes joka viikko...

.

Vierailija
133/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko seksittömyys syy parisuhteen toimimattomuuteen vai seuraus

parisuhteen toimimattomuudesta?

Jos parisuhteen pohja on muuten hyvä ja vakaa, niin parisuhde kestää hyvin

seksittömätkin kaudet. Jos taas parisuhde natisee liitoksissaan, niin eipä

sistä seksi enää pelasta, vaikka himoa riittäisi molemmilla kumppaneilla.

kyllä se toimimaton seksipuoli on usein se viimeinen niitti akussa monessa toimimattomassa parisuhteessa ja johtaa pikkuhiljaa suhteen kuivumiseen kasaan tai avioeroon.

Vierailija
134/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaverisuhteessa? Tiedän monta suhdetta jossa sitä intohimoa on. Tavarat lentää kun suututaan, seksiä harrastetaan kun lapset "katsoo" videoita. Riidellään ja käytetään valtaa.

Vierailija
135/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeää olettavat aina että se on sitä kaikille muillekin?

Mutta jos lähtötilanne on jo heikko, eikö teitä pelota, miten suhde kestää?

Ja tiedän, että suhde on paljon muutakin kuin seksiä, mutta seksi on kuitenkin parisuhteen liima, ja toisaalta indikaattori, eli jostain ongelmista kielii se, jos nuori pari ei seksiä harrasta (tai keski-ikäinenkään pari).

Vierailija
136/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jutut on totta. Miehet harrastavat seksiä, mutta eivät vaan teidän kanssanne :( Avatkaa silmänne....

Vierailija
137/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kumpi oli ensin muna vai kana?

Onko seksittömyys syy parisuhteen toimimattomuuteen vai seuraus

parisuhteen toimimattomuudesta?

Jos parisuhteen pohja on muuten hyvä ja vakaa, niin parisuhde kestää hyvin

seksittömätkin kaudet. Jos taas parisuhde natisee liitoksissaan, niin eipä

sistä seksi enää pelasta, vaikka himoa riittäisi molemmilla kumppaneilla"

Entäs jos mulla on hyvä ja vakaa parisuhde muuten, mutta seksi ei ole koskaan ollut minua tyydyttävää? Ja toisaalta taas edesmennyt parisuhde, jossa seksi oli kehittyvää ja tyydyttävää, mutta joka päättyi vaikeuksiin muilla kuin seksiin liittyvillä osa-alueilla? Olisiko teillä neuvoja nykyiseen tyydyttymättömään tilanteeseeni?

Vierailija
138/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää ongelmia normaaliin parisuhteeseen, päinvastoin yleensä parantaa suhdetta.

kaverisuhteetkin voivat olla todella karikkoisia ja myrskyisiä.

että se siitä.

eihän kavereissa mitään pahaa olekaan, kaverit kavereina ja puolisot puolisoina.

Vierailija
139/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin vähän eri asia haluta seksia tai lapsia. Vertaa vaikka adoptioon. Ei kuitenkaan ole alettu "pelleillä" ovisten ym. kanssa, joten lapsilla on reiluhkot ikäerot.

Vierailija
140/199 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi seksiä tai seksittömyyttä ei kuulu kertoa ja vielä vähemmän näyttää lapsille.

vaan kumppanuus- tai kaverisuhde ennemminkin.

kenenkään aikuisen ei ole siihen pakko alentua, aikusiella ihmisellä on oikeus onneen ja parisuhteeseen jossa on seksiä. seksi on luonnollinen osa elämää.

mistä laspi saisi itselleen normaalia mallia tuleviin parisuhteisiinsa, jos kasvaa tällaisessa epänormaalissa suhteessa jossa tunteita ei paljon ole tai niitä ei ainakaan osoiteta?

Miksi lapsia ei saisi haluta seksittömään suhteeseen????.