Pätkätyöläiset! Millaisia ajatuksia pätkätyöt teissä herättää?
Itseä hieman ahdistaa tuo aina valmiina olo. Mitään ei voi varmaksi suunnitella etukäteen.
Ja tuo rahan saanti on hieman tehty vaikeaksi. Ensiksi odottelee tilipäivää, sitten palkkatodistusta ja sitten voi lähetää paperit liittoon/työttömyyskassaan ja sitten vasta saa ne loputkin... Olisihan se ihan ok muuten jos olisi aina niin paljon töitä ettei tarvitsisi liitosta/työttömyyskassasta mitään odotella mutta ainakaan minun kohdallani ei näin ole.
Kommentit (6)
Mutta toisaalta alani on sellainen että se ei sitten paljoa varallisuutta katso. Tällä alalla tarvitaan silti työntekijöitä mutta voidaan tietysti vähentää pätkäläisten määrää.
ap
Olen palaamassa äitiyslomien jälkeen työelämään ja hyvin todennäköisesti tekemään keikkaa tai pätkää. Ahdistaa se, että tienaako tarpeeksi (että saa edes lasten päivähoidon kustannettua) ja se, että kuinka pitkään joutuu tekemään lyhyttä pätkää. Tuleeko lomia yms olemaan ollenkaan. Harmittaa tosiaan tämä tilanne. Ja lisäksi sitten on tuo 2 mainitsema pätkätyöläisistä karsiminen. Miten se vaikuttaa? Plääh - suoraan sanottuna.
päivähoitomaksujen, ja auton käyttö kulujen jälkeen =vakuutukset, bensat...
Mutta jospa sitä kautta sitten saisi sen vakinaisen paikan?
Ensimmäiset kuukaudet ovat karmeita kun ei saa rahaa mistään, ei ennen palkkatietoja liitosta ja liitossa taas kestää laskea mitä jää heidän osuudekseen.
Eihän tämä aina mitään herkkua ole, se täytyy myöntää.
Aikoinani jonkun lapun täytin, jossa annoin luvan työnantajalle tehdä näin. Helpottaa kummasti, kun saa "oikean" rahan suoraan käteen...
Mutta joskus on ollut sellaisiakin kuukausia joissa ei ole ollut montaa työpäivää jolloin on joutunut hakemaan soviteltua päivärahaa, ja sitä on pitänyt odottaa.
Tosiaan on mukavaa kun joku laskee valmiiksi ne oikeat summat palkasta, ei tarvitse itse päätään joka kuukausi vaivata, varsinkin kun ne palkat eivät todellakaan ole mikään vakio summa.
ap
Kaikki pätkätyöläiset jää ekana ilman töitä, kun lama alkaa purra tosissaan.