Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtautua ihmiseen joka tuomitsee toisten abortit samalla kun hakee ymmärrystä omalleen?

Vierailija
25.01.2008 |

Lyhyesi eräs kaveri päätyi down-raskauden keskeytykseen. Oma asiansa eikä kukaan ole häntä tuomitsemassa, vaikka osa kavereista olisi varmaan tehnyt toisin. Ymmärtäväisesti ollaan kuukaudesta toiseen nyökytelty hänelle kuinka downien elämä ei ole elämisen arvoista ja sellaisen lapsen synnyttävät vat itsekkäitä ja sitä rataa. Ollaan ajateltu tuon olevan joku vaihe joka menee ohi kun aika kuluu.

Nyt kuitenkin eräs yhteinen, kaukausempi tuttu erehtyi kertomaan hänelle tuosta kuultuaan kuinka itse teki joitain vuosia aikaisemmin myös abortin ehkäisyn petettyä. Perheessä tuolloin yksi eityistarpeinen koululainen ja kaksi pientä lasta, kokivat etteivät jaksaisi enempää.

Nyt tämä downin abortoinut on kokoajan arvostelemassa toisen aborttia, kuinka tuollaisille ihmisille ei pitäisi lasta antaakaan ja kaikkea kamalaa. Kohta ei enää jaksaisi kuunnella häntä. Hän on vaan niin herkkä että loukkaantuu jokaisesta poikkipuolisesta sanasta ja kokee ne oman aborttinsa arvosteluksi, joten vaikea keksiä miten hänelle voisi sanoa että lopettaisi tuon.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin yksi joka onneksi sai lapsivesipunktiosta terveet kromosomit. Olisi ollut kova paikka joutua abortoimaan rakas vauva.

Vierailija
2/11 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskapoimu-ultrassa oli turvotusta, mutta päädyttiin että tulkoon mitä on tullakseen. Tottakai monenlaisia tunteita ja ajatuksia mielessä kävi, mutta tähän päädyttiin. Emme missään vaiheessa ajatelleet että meidän olisi jotenkin pakko abortoida lapsemme mahdollisen downin vuoksi. Terveen lapsen kuitenkin saimme.

t 5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää vaan hyssytellä ja hyysätä ja yrittää pitää tyytyväisinä??

Miks niille ei voi antaa samalla mitalla eli kaikki pelais samoilla säännöillä??

Jos loukkaantuu, niin mitä sitten?? Vai onko hän sitten NIIIIN ihana ihminen, että hinnalla millä hyvänsä hänet täytyy pitää tyytyväisenä??

nimim. ei ymmärrä

Vierailija
4/11 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jokainen tuossa tilanteessa oikeasti ollut ymmärtää miksi toisille abortti on ollut ainoa vaihtoehto.

Vierailija
5/11 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes itse vammaisen lapsen äitinä (tiedettiin vammasta raskausaikana) menisi arviostelemaan ketään aborttiin päätyvää. Jokainen tekee itse omat päätöksensä. Mutta en myöskään suostuisi kuunetelemaan häneltä kenenkään toisen haukkumista.

Voisin vaikka kysäistä miltä hänestä tuntuisi jos joku puhuisi hänen ratkaisustaan noin kuin hän toisen tilanteesta.

Vierailija
6/11 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin välillä miettinyt kun tuota on kuullut niin monen ihmisen kohdalla. Siis että ollaan tehty lapsivesipunktioa odotellessa aborttipäätös jos lapsella on vamma ja tarpeentullen toteutettukin se. Samalla ollaan kuitenkin arvostelemassa kovin sanoin muista syistä aborttiin päätyneitä.

Sanotaan kuinka tuo kamala kokemus (abortti tai lapsen vamman pelkääminen) kasvattaa ihmistä ja nyt osaavat arvostaa lasta ja ihmisten ratkaisuja. Kuitenkin samalla linja muista syistä tehtyjä abortteja kohtaan on vain koventunut.

Vierailija
7/11 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan juuri sitä alkushokkia mikä menee kyllä ohi. Tavallaan ymmärrän tätä downin abortoinutta. Itse yritettiin pitkään meidän esikoista ja kun lopulta tärppäsi niskapoimu-ultrassa löytyi turvotusta. Lapsivesipunktion tuloksia odotellessa tehtiin raskas päätös abortista mikäli lapsella jokin kroomosomihäiriö löytyisi. Tuolloin oli todella vaikea ymmärtää ihmisiä jotka vahinkoraskauden takia päätyivät keskeytykseen, varmaan olisin itsekin toiminut kaverisi tavoin jos meidän sikiö olisi ollut sairas. On kova paikka joutua abortoimaan oma kauan odotettu ja toivottu lapsensa vamman takia. Varmasti silloin satuttaa kuulla tuollaista jotka abortoivat lapsen vain siksi että ajankohta on väärä.

Vierailija
8/11 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään downin kohdalla, toisin kuin jonkun oikeasti vaikeavammaisen kohdalla.

Vierailija
9/11 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntee varmaan että hän oli pakkoraossa sikiön vamman vuoksi, toisin kuin tuo toinen kaveri. Silti pitäisi mielestäni sanoa hänelle että on aika kohtuuton.

Vierailija
10/11 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin itse haluaa. Ei muilla ole mielestäni mitään oikeutta suuttua, jos minä teen abortin syystä tai toisesta. Minä elän omaa elämääni.

Vierailija
11/11 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli antakaa mennä toisesta korvasta ulos, ei tuo ketään vahingoita kunhan pidätte hulen ettei nämä arvostelut kulkeudu sen toisen abortin teheen korviin.