Gallup: mitä laitonta olet tehnyt töissä; vaitiolovelvollisuus, aseman hyväksi käyttö tms?
Kommentit (57)
Eilen harkitsin ensimmäisen kerran rikosta...
Tarvitsisin askartelukäyttöön ison injektioneulan. Ne maksaa 0,10 snt/kpl. Ajattelin ottaa vain sellaisen, kun on niin halpakin, mutta ostin sittenkin ihan rahalla sen.
Muuta ei omalla tunnollani ole.
Vierailija:
Antibiottikuurin itselleni ja lapselleni kerran, no muuten olisin ollut saikulla. Satunnaisia särkylääkkeitä kuukautiskipuihin ja päänsärkyyn, kumihanskoja viemärin putsaukseen, lääkemukeja muutaman, tippakanyyleja opiskellessa-->harjoittelin miehelle laittamista, syönyt potilailta jäänyttä ruokaa.
jotain haavanhoitotarvikkeitakin olen joskus pihistänyt.
Asia jota ei saisi tehdä, mutta kumminkin kaikki tekevät.
Sellaista ei saisi mennä tekemään mutta lipsun jatkuvasti...
Mä katson omiani monestikin ja olen määrännyt itselleni labrakokeita jne. Kyllä meillä muutkin sellaista tekee...
omia tekstejä ja soittanut joitain omia puheluista. Mutta en mitenkään miellä tätä varastamiseksi, koska teen paljon töitä etänä ja silloin käytän edellämainittuihin asioihin omia kyniä, tulostinta, puhelinta jne.
esimieshän voi vaikka tarkastaa jostain oikotien reittihausta kilometrit. Pientä heittoa toki voi olla, mutta ei sitä voi mitään tolkuttomia laittaa.
Lisäksi surffailen usein työaikana, jos on luppoaikaa. Puhun tolkuttomasti työnantajan laskuun ja vien kyniä, paperia, saksia yms. kotiin. Lisäksi otan tarvittavat kopiot ja tulosteet.
(työharjoittelussa) jouduin jäämään vielä ilmaiseksi töihin, aakkostamaan yms muuta lähes simputusta. Työkkärin määräämä aika olisi ollut 8-14, mutta esimies määräsi minut jäämään klo 16.00 asti, vaikka palkallinen henkilökunta lähti kotiin jo 15.00.
Olin " kiltisti" töissä kuitenkin. Noina yksinolotunteina oli hauskaa etsiä tuttujen (lähinnä miesten) kansioita, sairaskertomuksia ja niitä lueskella.
Eipä tuo edes jälkikäteen kaduttanut, kaverini kanssa näistä juteltiin, kun kyse oli hänen ja itseni tuntemista miehistä(=hoidoista)
Ja ikää oli tuolloin 18-v.
vienyt mieheni yöllä käymään työpaikallani, kertonut miehelleni työasioistani.
vaikka olen ollut pitkäänkin töissä, kävi ilmi että rikollinen työnantaja ei ole maksanut eläketurvamaksuja.
- ajanut ylinopeutta työajossa
- puhunut kännykkään työajossa
-parkkeerannut väärin firman auton
- käynyt kahvilla työaikana huoltoasemalla
-tankannut oman auton työnantajan kortilla
Vierailija:
Teen töitä vankien parissa, hyvin vaarallistenkin sellaisten. Pomoni juuri varoitteli, ettei kannata paljonkaan puhua itsestään vangeille tai kertoa esim. nimeään.
Työkaverillani on erikoinen nimi, joka jää varmasti mieleen. Enkös minä viikko sitten mennyt lipsauttamaan eräälle vangille, että: " viikonloppuna töihin tulee ... " . Eli siis sanoin työkaverini nimen. Pieni juttu, mutta vaivaa edelleen mieltäni.
tulostanut omia juttuja paljon, kopioinut kirjoja, kyniä kymmeniä, jos ei satoja jäänyt mulle, muutama kirjakin, puhunut ohi suuni, jos asiakas tullut siviilissä vastaan, surffaillut netissä, soittanut omia puheluita, lainannut rahaa kassasta, joskin palauttanut myöhemmin, valehdellut olevani sairaana, katsonut kaverin tietoja... Hui, olen hirveä rikollinen
- myynyt humalaiselle kaljaa
- vohkinut haavateippiä, kyniä tms pientä
- syönyt ylim. ruokia palvelutalolla
Näistä ei kyllä sanottavasti omatunto koputa.
Ja että saat sitten todella ansiosi mukaan... Hyi hitto tollasia!!! Jos olet mennyt vielä juoruilemaan niitä " tietojasi" , niin se voi hyvinkin vielä tulla eteesi tuo asia, kun jäljethän niistä jää.
enkä nykyisin aja edes metrolla liputta, se oli silloin se. Se oli silloin onnetonta ja köyhää elämää...
puhdistuaineita, rättejä, moppeja, jätesäkkejä jne. Kaikki edellä mainitut olen ottanut vuosia sitten, nykyään olen kiltti ja kunnollinen =)