Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset lapset ovat niin huonoissa ja kamalissa vaatteissa?

Vierailija
23.01.2008 |

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tee mahdottomaksi. Mutta jos esim. A-äiti käyttää lapsen paitaan 55 euroa, jotta olisi sievä paita ja lapsi näyttäisi sievältä tai hyvinpuetulta, ja B-äiti ostaa tavis-paidan (siistin, kivan, käytännöllisen) Kappahlista hintaan 3 euroa alennusmyynneistä niin ihan normaalia logiikkaa käyttämällä A-äiti panostaa tarpeettomasti ulkonäköseikkoihin.

Minä ainakin ostan kirpparilta lasteni vaatteet pääasiassa. Laitan tuloistani n. 50% hyväntekeväisyyteen. Toki voisin laittaa ne myös siihen, että lapsillani on aina Leviksen ja Diorin ja Burberryn paitoja, mutta kun ei kiinnosta. Ihan vakavissaan -- koska toisilla ei ole edes ruokaa. Ja koska minun lapseni ovat minulle rakkaita niin kaikki maailman lapset ovat minulle rakkaita. Ei kenenkään tarvitse kärsiä siksi että toiset mieluummin " pukeutuvat nätimmin" (ts. minun sanastossani tuhlaavat rahaa liikoihin ja liian kalliisiin vaatteisiin). Huolehditaan ensin kaikkien perustarpeista.

Erilaisuutta tulisi niin aikuisten kuin lastenkin suvaita. Itsekkyyttä, rahan ahneutta ja PINNALLISUUTTA ei.

Vierailija
62/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika ja raha ovat molemmat erittäin rajallisia hyödykkeitä.

Jos esim. henkilö A meikkaa ja laittaa hiuksiaan x tuntia päivässä ja hlö B taas 0,1 aikayksikköä A:han verrattuna voidaan jo tästä päätellä, että erittäin todennäköisesti hlö A (muutamaa räikeää tapausta lukuunottamatta, eli _pääasiassa_) on ulkonäkökeskeisempi kuin hlö B. (Se suuttuu kehen kalikka kalahtaa).

Samaten rahassa: ihmiset käyttävät rahansa suoraan suhteessa siihen, mitkä asiat vastaavat heidän arvojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva pukea 2,5v tyttö yhteensopiviin vaatteisiin niin ulos kuin kerhoonkin. Meidän paikkakunnan kerhossa kaikilla lapsilla on aina tosi kivannäköiset vaatteet päällä! Harvemmin sitä saa tyttärensä pukea mekkoon/hameeseen ihan arkipäivinä, niin sitten ainakin kaksi kertaa viikossa sinne kerhoon :).

Me saadaan paljon vaatteita Irlannista (mm Next), ja mun mielestä ne on ihan samantyylisiä kuteita, kuin Suomenkin kaupoista löytää.

Ja vaikka mun lapsilla onkin ulkona ja leikeissä " hienot" vaatteet päällä, niin en ikinä ole kieltänyt rypemästä tai sotkemasta. Sitä varten on pesukone keksitty. :)

heather

Vierailija
64/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen rahan ja ajankäyttö on suhteutettava resursseihin ja olosuhteisiin. Ehkä se 55 e maksava paita on luomutuotettu kotimainen, ja 3 e maksava tehty lapsityövoimalla. Ehkä se joka laittaa 3 e paitaan on juoppo joka on juonut kaikki rahansa. Ehkä sillä joka laittaa itseään 1 min päivässä on silikonirinnat, leikelty naama ja kampaaja-aika 2 kertaa viikossa ja tekee töitä 12 h päivässä ja se joka käyttä laittautumiseen tunnin on vammautunut tulipalossa, ei voi käydä töissä ja hänellä on siksi aikaa. Ei asioista voi oikeasti vetää noin yksioikoisia päätelmiä.

Vierailija
65/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muistaa että vaatteiden värit sointuvat yhteen, vaatteet ovat siistejä, ehjiä ja puhtaita. Kauniit asukokonaisuudet voi koota aivan tavallisisita halvoista markettien vaatteista, niin ei pitäisi olla edes rahakysymys.

Se on lapsen arvostamista ja kunnioittamista, että pukee hänet puhtaisiin ja silmää miellyttäviin vaatteisiin. Se on myös yksi sanattomista viesteistä jolla osoitat välittäväsi lapsesta.

Vierailija
66/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä heillä on ollut päällään?

Vierailija
67/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisia vaatteita, jotka on kulahtaneet ja muuttuneet pesuissa epämääräisen harmaiksi. Paitoja, joissa viikon ruokalista rinnuksilla monta päivää. Liian lyhyitä hihoja ja housujen lahkeita. Yhteen sopimattomia värejä. Kulahtaneita toppahaalareita sellaisissa paikoissa, joihin aikuiset pukeutuu juhlaviin päällysvaatteisiin.... jne lista on loputon.

Vierailija
68/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku tuolla aikesemmin kirjoitti että alennus myynnistä saa Levikset samaan hintaan kuin H&M farkut. Ei lapsi tarvi niitä Leviksiä siihen että on nätisti puettu, vaan ne H&M tarjpous farkut, jotka on ehjät ja siistit.

Vierailija
69/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko ihan oikeasti, että vaikkapa euroopassa maaseudulla asuvat lapset eivät leikkisi ihan samalla tavalla kurassa kuin suomalaislapset? Saati jossain Afrikassa, Intiassa tms.

Vierailija:

Lapsetkin oppii epäsiisteiksi! Ei missään muualla vanhemmat vie siistejä lapsiaan mutaleikkeihin, kuin suomessa! Kyllä me ollaan sivistymättömiä moukkia!

Vierailija
70/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

essä voisi hiukan miettiä, mitä sen lapsosen päälle laittaa. Järjenkäyttö on sallittua.

Vierailija
71/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen päivittäin tekemisissä eurooppalaisten nuorten kanssa suomessa ja pukeutuminen on ihan samankaltaista kuin suomalaistenkin. Tosin talvivarusteet saattavat joskus olla hassuja eurooppalaisilla, kun on kaivettu mukaan mitä löytyy. Ylipäätään nekin samanlaisia.

Kun vertasitte lasten pukeutumista eurooppalaisten lasten puketumiseen, niin monissa maissa lapset eivät leiki samalla tavalla ulkona liaten vaatteitaan kuin meillä.

Ja pääkaupunkiseutulaisena ihmettelen myös, missä lapset pukeutuvat huonosti? Päiväkodissa on lapsilla ihan tavallisia mukavia arkivaatteita. Ei pieniä, rikkinäisiä tai aataminaikuisia.

Vierailija
72/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. äsken listan laittanut rumista vaatteista, lto:na ollut monessa helsingin päiväkodissa.

Vierailija
73/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsetkin oppii epäsiisteiksi! Ei missään muualla vanhemmat vie siistejä lapsiaan mutaleikkeihin, kuin suomessa! Kyllä me ollaan sivistymättömiä moukkia!

Vierailija
74/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhossa oli tällä viikolla 4v. poika jolla liian pienet polvesta rikki olevat gollege housut ja paita jossa oli kuviosta vain epämääräsiä läiskiä jäljellä.

Vierailija
75/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaappi pursuaisi niitä nätimpiäkin! Järjetöntä lyntätä lapsi, että et voi lähteä noissa, jos vaatteet nyt ovat kutakuinkin ok! Se rikkinäinen paita tai housut voivat olla rakkaimmat. Juhlat ovat toki asia erikseen ja sen tietää lapsetkin.

Minä en ole näistä nipottanut mutta kappas vaan, kaikista lapsista on kasvanut tyylikkäitä lopulta, kun oma silmä alkaa kehittyä.

Relatkaa vahän ja antakaa lasten olla lapsia.

Vierailija
76/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei minun tai lasteni villakangastakeista todellakaan tuule läpi ja itse tarkenen villakangastakissani pidempäänkin ulkona ainakin 10 pakkasasteeseen asti tuulesta riippumatta.

Vierailija
77/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No sullahan on sitten ihmeellisiä villakangastakkeja. Mulla taas ei oo ikinä ollut sellaista, josta tuuli ei puhaltaisi läpi.

Alla mulla kyllä on villapaita, poolo ja aluspaita (joskus pitkähihainen villasekoite jos oikein puhaltaa, asutaan Helsingissä)

Vierailija
78/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaiset lapset erottaa ihan kevyesti huvipuistossa ulkomaillakin. Ero on siinä, että suomalaislapsilla on vaikka maripaidat, urheilusandaalit, väreihin sopimattomat sukat, hahmolippikset (myös tytöillä tai huivi) ja tytöilläkin farkut/shortsit. Ruotsalaisilla tytöillä on samassa paikassa röyhelömekko ja ballerinat ja pojilla kauluspaita ja siistit shortsit, kellään ei ole päässä lippistä, joskus joku hattu, on se siistimpi lakki.

Se on vaan kulttuuriero. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta tää on nähty niin monessa paikkaa. Hyväksyttävä tosi asia.

Vierailija
79/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä mäkin tarkenen villakangastakissa ihan hyvin tuulesta riippumatta jos pakkasta on alle 10 eikä ulkona olla tuntikausia, vaan eism. just työmatkoilla tai kaupungilla

Mutta villakangastakin puhdistaminen ei sitten olekaan mikään helppo homma, varsinkin jos lapsen takki on tyttömäisen vaaleanpunainen tai muuten vaalea.

Vierailija
80/87 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkenen itse seisoa bussipysäkillä farkuissa ja villakangastakissa niin miksi lapset ei tarkenisi? Ei mulla ole tapana vetää mitään pilkkihaalaria päälle kaupunkireissuille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi