Milloin viimeistään otettava yhteys neuvolaan, kun on raskaana?
Minulla on eka kierto pillereiden lopettamisen jälkeen menossa, nyt kp 56/?. Edellisen kerran muutama vuosi sitten, kun pidin taukoa pillereistä, eka luonnollinen kierto oli 110 vrk. Jos nyt olen raskaana, niin milloin viimeistään pitäisi testata ja ottaa yhteyttä neuvolaan? Koska eka neuvolakäynti olisi?
Tämä siis vain teoria, en tiedä yhtään, olenko raskaana, ei ole kuin jotain pieniä oireita, mutta olen hyvä kuvittelemaan. jostain syystä vain tekee mieli venyttää testausta. Kun ei ole mitään, mistä esim. pitäisi raskauden vuoksi luopua (vaaralliset harrastukset, alkoholi, tupakka tms.)
Kommentit (5)
Eka käynti on noin viikolla 8- 10, riippuen paikkakunnasta. Voit soittaa heti positiivisen testin jälkeen mutta kauheeta kiirettä sulle ei ole!
joka on ollut tietämättään raskaana yli tuon aikarajan on joutunut ongelmiin.
viikolla 10. Ensimmäistä kun odotan, olisin mielelläni käynyt neuvolassa jo pari viikkoa aiemminkin.
Voit käydä vaikka yksityisellä np-ultrassa ennen tuota 4 kk rajaa ja sitten jossain vaiheessa varaat ajan neuvolaan.
Muuten ei ole varsinaista kiirettä, rv. 20 mennessä olisi ehdittävä käydä lääkärissä.