Miksi te viette sairaita lapsia hoitoon?
Kommentit (22)
Outo kysymys ja menee asian sivusta. Kysehän ei ole sen oman lapsen tärkeydestä vaan siitä onko tärkeämpää että saa itse tehtyä työnsä vai onko tärkeämpää vaalia niitten muitten lasten ja hoitajien terveyttä ja mukavuutta.
Minusta lapselle on ihan se sama missä hän sairastaa. Ei tauti parane eikä olo tule paremmaksi siitä että se oma vanhempi kökkii siinä lähistöllä. Valinta lapsen ja työn välillä on tehty jo siinä vaiheessa kun on ylipäänsä töihin menty.
Meillä muuten jää koululainen kotiin hoitamaan pienempää jos se sairastaa. Ei tulisi mieleenkään olla itse poissa töistä.
Parempi olisi jos hoitaja hoitaisi lasta vaikka missä kunnossa. Typerä systeemi vaan vaatii "ottamaan muut hoidettavat huomioon".
Tän tosi typerän systeeminhän tarkotus on estää infektiotauteja tarttumasta muihin lapsiin. ootko jotenkin idiootti????
vai haluatko tosiaan että kaikki lapset hoidossa missä kunnossa vaan, jollon sunkin lapsesi on siis tod näk kokoajan kipeänä?
tää oli varmaan provo, ei kukaan voi olla noin idiotti.
kuumetta kun ei ole niin sairaslomalle ei kuulemma ole tarvetta. ainoa oire on itkuisuus, ei syö, eikä juo mitään. äitinä en tuota ymmärrä.
Tänäänkin kuuntelin yhden äidin sepustusta, kuinka lapsi oli vielä eilen oksentanut, mutta tänä aamuna raahattiin hoitoon :/
Miksi ihmiset eivät ymmärrä, että sairas lapsi ei kuulu päivähoitoon? Pitäähän oksennustaudin jälkeen olla ainakin 1 päivä kotona, että varmasti kaikki ruoka pysyy sisällä. Ja kuumepäivän jälkeen oltava samoin 1 päivä kotona. Meidän päiväkodissa nämä ohjeet, mutta kuinkahan moni niitä noudattaa?
on kirjoittamaton laki, että kuumeiselle lapselle annetaan kuumelääkettä aamulla ja eikun hoitoon.... surullista mutta totta..
t. lh
Tämä on oikeasti kuultu erään vanhemman suusta. Lapsi oli todella pahassa flunssassa lähes 10 tuntia hoidossa. Alkaa tämä virikepelleily menemään liian pitkälle.
lapsen kotiin, koska tämä on selvästi sairas. Ei ole kivaa, kun hoitokaverit sitten sairastuvat puhumattakaan omasta perheestäni. Päiväkodeissa touhu varmasti vielä räikeämpää :/
Itsellä on sellainen tilanne, että jos olen poissa töistä, kaatuu mun hommat muiden niskaan ja se on aika ikävää. Joskus on tullut mieleen viedä lapsi vielä toipilaana hoitoon edes aamupäiväksi että pääsisi ite töihin pelastamaan muut töitten alta, mutta toistaiseksi en ole niin tehnyt.
eli lapsesi tulee kärsiä sinun työsi takia? Mikä sä oikein olet?
Menetkö itse sairaana ja pakotettuna töihin? On sulla huono lapsi, kun kehtaa sairastella ja pilata äitinsä uran!
Mutta yritin vain vastata ap:n kysymykseen!
Meillä on useampia lapsia ja poikkeuksetta nuo toipilaspäivät (eli se yksi päivä sairaana olon jälkeen) ovat olleet täysin normaaleja lapsen terveydentilan kannalta. Että jos edellisenä aamupäivänä on ollut kuumetta ja se on loppunut päivän mittaan ja illalla on ollut myös terve, niin olen kyllä pitänyt kotona seuraavan päivän, mutta välillä on tullut mieleen, että olisiko ihan väärin tehnyt, jos olisi hoitoon vienyt!
Useamman kerran olen tehnyt niin, että olen tuollaisen " terveen toipilaan" ottanut töihin mukaan ja olen muutaman tunnin tehnyt töitä. Lapset tykkää kovasti käydä mun työpaikalla.
Idiootteja työkavereita sinulla jos eivät ymmärrä että lapset sairastelevat.
välin lapsi oli oksentanut viisi kertaa.
No ei tarvinnut odotella kuin reilu vuorokausi, niin koko ryhmä oli oksennustaudissa.
Olisihan se tauti levinnyt ehkä siitä yhdestäkin yrjöstä, mutta olisi saattanut joku sentäs välttyä.
Ymmärrän pitkät työmatkat ja että pitää saada sijaista yms. Kokouksia en kyllä ymmärrä, etenkin kun ko äiti kertoi, että oli vain osastonkokouksesta kyse, ei siis mistään isommasta, jonne olisi tullut ulkopuolellatakin osallistujia.
En ole maailman napa vaan pienipalkkainen opettaja. Kun olen äkillisesti poissa töistä, joutuvat muut opettajat pitämään minun tuntini ja samaa aikaa myös omat tuntinsa. Se on aika hankalaa.
Mutta korostan vielä, että en ole koskaan vienyt sairasta lasta hoitoon.
myöskään voi tajuta, että voiko työ todella olla tärkeämpää kuin oma lapsi?????
Itse täällä valvon ja vahdin pientä nuha/yskä lastani eikä tulisi mieleenikään laittaa häntä huomenna hoitoon. Vaikkakaan ei ole edes vielä kuumeessa..
Itse pidän aina sairaat lapset kuumeen jälkeen kotona päivän. Hommaan hoitajan palaverin ajaksi ja sitten taas itse hoitamaan lasta.
Ihmiset ei tosiaan tajua, että sairaan lapsen paikka on kotona. Inhottaa tuollainen, että sitten tartutetaan kaikki muutkin,,,
Itselläni on sama tilanne, paitsi että ne työt eivät kaadu muiden niskaan vaan omaan niskaani ja meillä on tällä hetkellä tappotahti töissä eli tehostetaan ja tehostetaan. Jos olet päivän pois niin teet seuraavana päivänä kahden päivän työt tai deadlinepäivät kirkuu.
En silti vie sairasta lasta hoitoon (pph) vaan pidän hänet yhden kuumeettoman/oksentamattoman tms. päivän kotona, lähden myös kesken päivän heti töistä, jos lapsi sairastuu - olen hoitopaikassa 15 minuutissa työpaikastani (ellen ole muualla asiakaskäynnillä, jolloin matka-aika on pidempi).
Mutta ymmärrän hyvin niitä ihmisiä, jotka eivät työn takia pidä tuota yhtä kuumeetonta päivää tms. Joskus se vain on mahdotonta tai pahimmassa tapauksessa teet seuraavan viikon illat töitä sekä töissä että kotona.
vaikka on yh ja työt kasaantuu minullakin. Ei se ole kuitenkaan kenenkään etu (vähiten oman lapsen) jos vien hänet kipeänä tai puolikuntoisena hoitoon. Ei minun työnantajanikaan hyödy siitä, että lapsi tulee ehkä uudelleen kipeäksi. Olen joskus pitänyt lomaakin siihen, että hoidan lasta, mutta onneksi nykyään on ollut vähemmän kipeänä. En voi uskoa, että lapselle annetaan vaan kipulääkettä ja laitetaan hoitoon. Tosin yllätyin, kun eräs kotiäiti tuttavani (tekee nyt osa-aikaisesti töitä haki lapsilleen pk-paikat) kertoi, että laittoi poikansa hoitoon vaikka oli ed. iltana oksentanut, kun ei tällä ollut aamulla kuumetta. Voi elämän kevät, ei se kuume ole ainoa sairauden oire. Tälläkin naisella kaksi lasta ja on ollut monta vuotta lasten kanssa kotona (ehkä on sitten siihen hommaan kyllästynyt).
mutta tottakai olen ihan samaa mieltä, sairas lapsi potee ja toipuu kotona.
joille se työ on kaikki kaikessa. Mutta ymmärrän kyllä, miksi joku niin tekee. Töistä on monessa ihan tavallisessa pienipalkkaisessa työssäkin tosi hankala olla pois, se aiheuttaa hirveää kateutta ja närää työyhteisössä, jos joku aina pois ja toiset joutuvat tekemään hänenkin työnsä. Lisäksi varmaan monessa työpaikassa saa olla sen kolme päivää pois, sen jälkeen on palkatonta vapaata, jos sitä edes myönnetään, ja jos lapsia on useampia eikä mitään mummoapuja tiedossa, äkkiä talous kaatuu päälle jo koko ajan palkatonta pitää. Luulen, että kaikkein kiivaimmin asiaan suhtautuvat ne, joilla ei ole edellämainituista kokemusta. On se niin helppo arvostella muita kun soittaa mummon sairasta lasta kotiin hoitamaan.
Toivotaan vaan, että lääke pitää kuumeen pois ainakin puoleen päivään, sitten voi vielä hiukan vitkastella ja niin on taas yksi työpäivä saatu menemään eikä ole sairasta lasta tarvinnut kotona katsoa.