Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita yli 30v. " ensiodottajia" ?

21.01.2008 |

Hei, Odotan esikoistamme (viikkoja takana 14+1). Löytyisikö täältä ketään yli 30 v. " ensiodottajaa" , joka haluaisi matkan varrella vaihtaa kokemuksia ja kuulumisia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätiensikot, hih! Mä kirjoittelen sekä huhtikuisten pinoon että enskoihin, joiden tämän viikon pino löytyy täältä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12308304&p=1&tmo…

Siellä on tosi kivaa keskustelua ensimmäistään odottaville. Muitten ikää en ole niin tirkistellyt, mutta olettaisin että huitelee kolmenkympin molemmin puolin. Toki voidaan perustaa vaikka ihan omakin pino, jos innostusta riittää! Mitä muut ajattelevat?

Marinelle + Neiti 29+6

Vierailija
22/32 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voitaisiin perustaa oma pino, kun meitä on kerran näin monta. Kukahan haluaisi ryhtyä " pinoemoksi" ? Itse en valitettavasti pysty hommaa ottamaan, kun olen koneen ääressä säännöllisen epäsäännöllisesti. Älkää pliiiis kuitenkaan kutsuko meitä tädeiksi, ettehän?!

MadamM + pikkumangostani rv 17+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minäkään kuulu tähän ryhmään, mutta pakko tulla turisemaan iästä :p

Täytän parin kk kuluttua 35v ja odotan neljättä lastamme. Viikkoja 21+4 takana. Kolmannen lapsemme sain 34-vuotiaana ja hän on nyt 1v2kk ikäinen. Esikoinen syntyi ollessani 24v ja toinen ollessani 25v, eli minulla on nyt meneillään ikään kuin toinen kierros, kokemusta on nuorena ja " vanhana" odottamisesta, likimain 10v aikavälillä. Kieltämättä kolmatta odottaessani tunsin olevani kuin ensimmäistä kertaa liikenteessä, kun edellisistä synnytyksistä oli niin kauan.

Varsinaiseen ikärasismiin en ole törmännyt, jollei sitä lasketa kun synnytin kolmannen lapseni ja kätilö tuumasi epäuskoisena, että ihanko saman miehen kanssa teen vielä neljännenkin lapsen? Ovat ilmeisesti tottuneet sitten enemmänkin uusioperhe-äiteihin, sillä ei kait kukaan täysjärkinen lähde enää vanhana uuteen rumbaan? :)

Minä olen huomannut, että nuorena pingotin ihan kaikesta niin odotusaikana kuin pienen vauvan vanhempana, nyt " vanhana" en niinkään. Nyt osaan olla rennoin rantein ja koen, että lasten kasvattaminen on kivaa puuhaa, tosin tiedän, että teillä esikoistaan odottavilla asia on varmasti toisin, vaikka sitä ikää ja muuta elämänkokemusta jo onkin :)

En päässyt edes noihin seulontoihin, sillä en ole vielä 35v, enkä olisi niihin mennytkään. Hassua, että silloin nuorena odottaessani nekin tutkimukset tarjottiin kaikille automaattisesti, iästä riippumatta. Ultra sentään tarjotaan kaikille. Muutenkin kaikki on muuttunut tällä aikajaksolla aivan päälaelleen. Nimenomaan neuvolatoiminnassa.

Hormoneilla meillä on lähtenyt käyntiin esikoinen ja kolmonen, nämä kaksi muuta ovat ihan luomuvauvoja, joihin ei kovin montaa kiertoa tarvittu.

Tsemppiä kaikille! Kuten joku tässä aiemmin totesi, ei voida puhua iäkkäästä, niin kauan kuin onnistuu raskautumaan :)

Kanelisokeri

Vierailija
24/32 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perustetaan oma ryhmä, niin löytyisikö ketään innostunutta vetämään porukkaa? Itse olen surffaillut näillä vauvasivuilla 2 viikkoa, ja juuri ja juuri onnistunut lukemaan juttuja ja vähän kirjoittelemaan jotain eli en koe hallitsevani vielä hommaa. Olisi mukava vaihtaa enemmänkin kokemuksia. Ja huom. alunperin juttu yli 30 v. ensiodottajista ei lähtenyt liikkeelle sillä mielellä, että itse pitäisin meitä vanhana. Mielestäni tämä on loistava ikä tehdä lapsi - itsellä alkaa " murrosikä" olla juuri ja juuri takana :).

Vierailija
25/32 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kai siihen sen kummempaa " porukan vetäjää" tarvita, riittää että joku aloittaa joka viikko uuden pinon. Tosin tietty jos halutaan koota " Tätiensikot esittäytyvät" -tyylinen lista, jossa on jokaisen lasketut ajat ja muut tiedot... Siihen tarvittaisiin kai ihmistä joka hallitsee vähän enemmän tietokonejuttuja väreineen kaikkineen. Tietty voidaan aluksi vaan kirjoitella viikkopinoissa ja jos joku innostuu väsäämään listan, niin sen parempi.

Vierailija
26/32 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi 36v. ensiodottaja. Joku tuossa jo totesi että nyt on hyvä ikä lapselle kun itse juuri selvinnyt murrosiästä..loistavasti sanottu, yhdyn siihen :)

En osaa sanoa olisiko raskauteen suhtautunut nuorempana eri lailla, mutta nyt on mukana tietysti ollut iän mukanaan tuomat extrajännitykset hedelmöittymisessä ja seulonnoissa. Kontrolli on ehken ollut tiuhempaa ja aina kun oireita aletaan tutkimaan niin jotain muutakin löytyy... ja tieto lisää tuskaa :)

Endometrioosin ja kahden kohdun ulkopuolisen raskauden (molemmat spontaanisti km) jälkeen, tämä(kin) raskaus alkoi ihan luomuna...kaiken kaikkiaan yllättävän helposti niiden endon myötä saatujen ennustusten jälkeenkin. Aivan tolkuttoman onnellinen kyllä tästä raskaudesta olen. Omaan elämäänkin suhtautuminen on muuttunut ja kyllähän sekin ulospäin näkyy :))

Yllättäen ikä ei ole ollut juurikaan tapetilla esim. neuvolassa, ei siitä ole muuallakaan kommentoitu, on vain todettu että seulontoihin osallistuminen on ikään perustuen tarjolla.

Itselläni alkaa tämä odotus olla jo loppusuoralla joten en tarjoudu pinoemännäksi mutta toivottavasti joku reipas löytyy.

Mukavia " ähötyksiä" toivotellen

TElli rv37+1

Vierailija
27/32 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku esittelylista olisi tietysti tosi kiva, saisi kootusti ihmisten la:t sun vähän muuta tietoa. Yritin jo tänään disainata jonkinlaista, mutta eihän meikäläisen tietokonetaidoilla - ei tullut mitään. Voin tietysti laittaa jonkun simppelin pohjan ilman mitään koristuksia, mutta jos nyt joku osaa noita vippaskonsteja käyttää, niin ilmoittautukoon!

Täällä odotellaan ensi viikon ekaa neuvolalääkärikäyntiä (ti) ja np-ultraa (pe) jännityksensekaisella innolla. Vähän pelottaakin. Minä olen niin vähällä selvinnyt näistä oireista, että aina välillä alkaa miettiä, että onko siellä ketään... No, sittenhän sen näkee.

Alma rv10+4

Vierailija
28/32 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäpä Alma vaan " korutonta" koontilistaa kehiin, eipä sen tartte olla niin koristeltu =)

Mulle ei mitään uutta, masussa kauhea möyrintä, masu vaan hytkyy kun vauva kääntyilee ja potkii =))

Marinelle 30+1

Vierailija
29/32 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värit ja välkkyvalot on teineille! :-) Kypsille naisille koruton lista! Itse en osaa värkätä sitä korutontakaan, mutta kiva jos Alma saat aikaan.

Pistaasi (joka lojuu sohvalla käsi verkkaripöksyissä tunnustelemassa pikkupötkylän, 17+2, töytäilyä)

Vierailija
30/32 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei naiset :)

Kiva löytää tällainen keskustelupalsta. 30+ on ehdottomasti elämän parasta aikaa, opiskelut takana ja vähän kokemustakin karttunut elämästä. Tässä ensimmäistä kertaa raskaana ja hieman hämilläänkin siitä että mitä tuolla masussa tapahtuu! Laskettu aika vasta lokakuussa joten varovaisin mutta iloisin mielin tässä ensimetreillä ollaan...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Tu

Vierailija
31/32 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nostetaan nyt sentään. Aloitin oman esittelypinon meille - laittakaahan vastauksia tulemaan. KOkoan ne sitten listaksi kun tulee enemmän.

Pahoittelut tästä viivästyksestä. Loppuviikko oli tosi kiireinen, ja perjantain pidin ommoo lommoo kun lähdettiin viikonlopuksi reissuun... Mutta nyt virkistyneenä uuteen viikkoon!

Ja kuulumisiakin olisi taas mukava kuulla!

Alma

Vierailija
32/32 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Varovaisesti ilmoittaudun joukkoon, takana 2 keskenmenoa, joten en huokaise yhtään ennen kuin ultra on ohi (10 pitkää päivää pitäis vielä odotella...!).

Eli olen 35v, mieheni hieman nuorempi viriili 30 ja tässä kovasti lasta toivomme ja odotamme! Koitan pysyä positiivisella mielellä, vaikka välillä kamalsti huolettaa.

Onnea kaikille odotukseen!

Saneline