Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukokuuta viikko takana!!! TOUKOT!

07.05.2007 |

Taitaa meikämammaa sitten kumminkin jänskättää, kun ei uni nyt maistukaan. Kello on soimassa " vasta" 06.45, mutta kun ei niin ei.

Tänään sitten TAYSiin, jonne on ilmeisesti oikein ruuhkaa tältä poppoolta :-). Tsemppiä kaikille vauvanhakijoille ja ONNEA eilen vauvauutisia kertoneille sekä yön aikana jakautuneille!

Eilen illalla meinasi tulla itku silmään 4-vuotiaan puolesta, kun tuli mieleen, että hän on nyt viimeisiä hetkiä mun vauva ja (toivottavasti) tällä viikolla jo ISOsisko, kun on tähän saakka ollut pikkusisko. 7-vuotiaan rooli ei vars. tule muuttumaan, vain laventumaan, onhan hän sitten tuplaisoveikka :-)

Nyt pientä supistusta, vaan kun ei nämä itsellään kipeiksi muutu

T: kurpitsavatsa 40+2

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit saa nyytin kainaloon, jaiks =)

ONNEA kaikille vauvansa saaneille, teit oli nyt kertyny hurjasti.

Meillä syntyy mirmuskan kans vaavit sit peräkkäin, mä meen 14pvä verikokeisiin ja jään samalla osastolle odottaa 15pvää ja sektioo.. Aika ei oo tiedos joten tuskin nukun, en tosin halua leikattavaks ennenku äiti saapuu junalla paikalle..

Meil nukuttiin eka yö eri huoneissa ja puol 6 neiti kävi tarkistaa et äiti tallella, meni sit takas omaan sänkyyn.. Mennään myös tutustuu päiväkotiin, kummalle lie rankempaa ;) ... Äidille kun ei voi vahtia vaan täytyy luottaa vieraisiin...

Nyt suljen simmut, paha olo.

Rv 38+5

Vierailija
2/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan olemaan ihan loppu, ei jaksa enää yhtään. Tänään vien pojan kerhoon ja lähden YKSIN ostamaan askartelujuttuja, kun pojilta kartongit lopussa ja taidampa " piipahtaa" kirpparillakin. Ja arvatkaa vaan millasta ravia aion mennä. Illalla vois sitten juosta tuossa vieressä olevia rappuja ylös ja alas.. Asutaan nimittäin luhtitalossa ja tuosta vierestä pääsee kahteen yläkerran asuntoon, jotka kumpiki tyhjiä, joten viittis juostakki ;-)

Portaita kävelin sillon kun alko pienemmästä supistella, tosin portaita oli 5 kerrosta.. Sairaalassa sillon olin ja siellä oli mulla kaveri, jonka kanssa oli mukava rupatella ja " kiitää" portaita ylös ja alas. Ihmiset vähän katto, mutta so??

Hauska muuten ku ihmiset kauhistelee kun menee la:n yli ja uskallat lähtä vaikka kauppaan. Tuntuu että kotia pitäs jäädä ja istua siellä odottamassa synnytystä. Varsinkin ekan kans ku meni niin paljon yli (42+3) niin muista useamman kauhistelleen ku la ylittyny ja vielä kaupassa käyn, iik.

No niin jospa tuo valitus riittäs ja siirtys positiivisiin asioihin eli onnittelemaan vauvansa saaneita ja tänään oli moni lähdössä, joten ONNEA NYYTEISTÄ JA ONNEA KÄYYNITYKSIIN JA SEKTIOIHIN!! Perässä tullaan sitten joskus.

Täysin kypsynyt P + Mahassa viihtyvä Toukka 40+3 ja isoveljet 3v ja 5v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...taitaa olla sama jänskätys mulla ja KURPITSAVATSALLA! Kasilta olisi aika TAYSissa ja sitten nähdään, jäänkö käynnistykseen vai lähettävätkö kotiin takaisin.

Ei viime yönä paljoakaan tullut nukuttua. Mies oli keikalla ja mä makailin sängyssä ja mietiskelin eilistä, tätä päivää ja tulevaa. Pian, jos ei tänään, ihan pian kuitenkin, koko elämäni muuttuu lopullisesti. Mieli oli hiukan haikea mutta innokas ja onnellinen. Onnistuinpa oikein lietsomaan itseni tunteiden valtaan ja taisin tirauttaa muutaman kyyneleenkin. Kello, kun soi, olin heti täysin hereillä niinkuin en olisi hetkeksikään silmiäni ummistanut.

Pitäkäähän peukkuja ja toivokaa, etten tule illalla takaisin kiukkuisena kitisemään!

Oikein aurinkoista maanantaita Toukotyttärille!

Supistuksia niitä kaipaaville ja hyvää oloa kaikille!

Jansku 39+2

Vierailija
5/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin monella jännät paikat, Tamperelaisten treffit onkin siirtyneet nyt sitten TAYS:iin ;D

Puudelille paaaaljon tehokkaita suppareita ja vauvalle häätöilmoitus.

Jo herahti päivän ekat kyyneleet kun luin Janskun pohdintoja. Itsellä öisin samoja aatteita ja sitten itkettää. Onkohan muuten eroa pojan ja tytön odotuksessa herkkyyden suhteen. En muista, että piiperosta oiin koko ajan itkenyt.

Kehittelin eilen uutta teoriaa alapään kivuista: ne ei olekaan valmistelevia kipuja vaan beebe rakentaa barrikaadia. Ihan varmasti eilen pisti kohdunkaulan solmuun kuin ilmapallon suun ja hilasi eteen betoniporsaita. Kivut oli taas sitä luokkaa, että mies jo epäili sairaalareissun olevan edessä. Minä vaan ähisin ettei nää semmosia kipuja ole. Mies parkakin taitaa olla aika tutkalla ja kuulostelee koko ajan mitä tunnen ja mitä tapahtuu, hassu.

Olis tarkotus hiippailla perhekerhoon piiperon kanssa, että ois toisella vähän ohjelmaa. Viimeksihän tuli mulle sairaalareissu, saa nähdä kuin nyt käy.

Voimia kaikille päivän toimiin!

rv 37+3

Vierailija
6/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA KOVASTI GANDALFIINA JA ONNIPAPUNEN POJISTA!!!!!!!<3 !!!

Kylläpäs eilen ooli vauvauutisia tullut...ihanaa!!

Niin ja KURPITSAVATSALLE ja JANSKULLE isot tsempitykset!!tulkaahan vauva kainalossa kertomaan uutiset sitten kun palailette :D ja muillekkin paljon tsemppiä,jos oli muitakin lähtijöitä!!hui... vauvoja vauvoja! äääg tulen niin kateelliseks....vauva-lehdessäkin kuolasin niitä pieniä vauvoja et voikun jo sais tollasen pikkuuisen!!!!:D on ne niiiiiin sulosia ja pieniä!!!!;)

Höh joo toi on kumma jos jotkut ihmettelee miten lasketun ajan jälkeen vielä uskaltaa kauppaan lähteä tai jonnekki muualle poistua kotoo!huoh kuka sitä jaksaa kotona kytätä ja odottaa et jokhan nyt,jos vointi sallii kauppareissut sun muut! Kyllä mäkin pojan odotusaikana kävin vielä viime hetkellä ostoksilla illalla ja yöllähän sit lähtö tulikin;) tuo shoppailuhan vois olla nytkin asiaa kun laskettu aika ylitetty...jos ei ala näkyä eikä kuulua vauvaa:D

eilen oltiin pojan ja ukon kans lenkillä:) jee minäkin pitkästä aikaa taas köpöttelemässä tien päällä;) nytkin on nii ihana ilma et vois ajatella lähtevän vähän kävelylle. ja tää olokin ku tuntuu ihan hyvältä. kutituskin on pikkasen laantunut ja vauva myllerti eilen illalla tosi paljon et enköhän mä uskalla torstain neuvolaa odottaa ja kertoa sit tästä ihme kutinasta.

Nyt taas sellanen olo et kyllä tässä laskettuun aikaan mennään..ainakin siihen 18.päivään....ei supistelekkaan niin usein ja ei täs kummempia oireitakaan ole.plääh saa nähä! huomista madam mamman ennustuspäivää innolla ootellessa...heh

nyt alkaa poika taas juoksuttaa mua ympäri kämppää joten mentävä on perään ja keksittävä jotain tekemistä;) ehkä sinne ulos yritetään päästä:D aurinkoista maanantaita kaikille ja innolla uuteen viikkoon!!

toymama 37+2

Vierailija
7/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taas kaikille vauvan jo noutaneille! Ihanaa kuulla, että niin monet on jo päässeet tuoksuttelemaan sitä ihanaa vauva-aromia :)

(.) La-yöstä lähtien olen bongaillut pieninä annoksina limatulppaa. En muistanut esikoiselta sellaista nähneeni, mutta mies kertoi, että ammeessa oli lillunut sellainen ikävän näköinen klöntti, mutta siinä vaiheessa synnytystä tosin olin aika " eri maailmassa" , joten en kiinnittänyt moiseen huomiota. Nyt kuitenkin mielenkiinnolla seurailen tilannetta. Yöllä jomotteli taas selkää mutta sain kuitenkin melko hyvin nukuttua monista vessareissuista huolimatta.

Tuntuu jotenkin ihmeelliseltä, että synnytys vois jo käynnistyä millä hetkellä hyvänsä, vaikka olenkin koittanut varautua siihen, että tämä raskaus saattaa päättyä jo ennen la:ta, kuten esikoisenkin (38+4). Neuvolassakin kehottivat jo pakkaamaan sairaalakassin valmiiksi ja sen oon kyllä saanutkin jo tehtyä. Vauvan sängynkin jo petasin ja järjestin vaatteet kaappiin. Perjantaina ostosreissulta päätyi myös suloinen kotiintulopuku mukaan, vaikka olin ajatellut, ettei välttämättä olis tarpeellista niitä ihan pieniä vaatteita enempää hankkia. On se kuitenkin jotenkin niin ainutlaatuista kun saa uuden vauvan taas syliinsä, että haluaa ostaa hänellekin jotain ihan omaa ja uutta...

Meidän pitäis vielä saada käytyä asioita hoitamassa verotoimistossa ja pankissa, tänään ehkä mennäänkin, jos miehen aikatauluihin saadaan menot sovitettua. Sen jälkeen ei ole enää mitään pakollisia juttuja tiedossa, joten vauva voisi tullakin.

Tsemppiä kaikille tänään TAYSissa vieraileville sekä muualla vielä mahansa kans omaa aikaa kärttäville. Kyllä ne toukokuun päivät kovaa vauhtia hupenevat!!!

Precious 38+3

Vierailija
8/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks, jolla menee kohta hermot:)

Illalla supisteli tosi kipeetä noin tunnin, sitten loppuivat ja sain nukkua klo 2, kun taas alkoi. Neljältä raahauduin suihkuun ja nappasin panadolia ja kuuden maissa rauhottu niin, että nukuin 8. Pikkasen aikaa oli vielä kipeetä, menkkamaista jomotusta kera oksennuksen ja nyt on taas kaikki ohi siltä saralta. Kuinka halvatun kauan tätä voi jatkua?!

Lisäks eilen sai taas puhelimessa roikkua, kun ihmiset soittelevat joko, joko-puheluita. Lainatakseni Suomen euroviisuedustajaa: " Leave me alone..."

Tsemppiä tamperelaisten TAYS-treffeihin! TYKS:n haarakonttorin tapaaminen on siirretty jonnekin kaukaisuuteen:)

Tänään saa onneks taas muuta ajateltavaa, kun mennään kavereiden kanssa kattoon futista. Koira lähtee anoppilaan ainakin pariks päiväks, kuka mulle sitten pitää seuraa?

Täytyy varmaan mennä takasin sänkyyn, jos vaiks heräis positiivisemmalla mielellä!

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille ja suppareita voi varmaan kohta toivotella kaikille!?

AE 38+2

9/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ' pirteänä' valmiina uuteen päivään, heh. Uni olis maittanut, ukkokulta vielä koisaa ja mun pitäis lähteä neidin kanssa hammaslääkäriin. Pari päivää kun vielä jaksais mennä lentää, niin sitten ainakin kalenterin puolesta menot rauhoittuu huomattavasti.

Tuli muuten eilen kokeiltua sitä nänni-juttua. Ei mitään vaikutusta, tai niin mä luulin, kunnes heräsin yhdeltä suppareihin, semmosiin pieniin. Että kyllä se ainakin jotain sai aikaan, vaikka siinä kestikin ensin tunti-puolitoista. Tunnin verran tuli valvottua, en jaksanut kellottaa, laskin vähän kestoja (30-45s), kun ei teho kumminkaan ollut järisyttävä. Välillä kyllä teki jo mieli käydä nappaamassa se Panadol, mutta en sitten kumminkaan. Jos kokeilis uudestaan keskiviikkona tai vaikka perjantaina, niin olis muksuille hoitaja vapaana. ;)

Ja sitten ONNEA kaikille nyyttinsä saaneille!!! Teitä oli taas ilmestynyt mukavasti. Ehkä täältä perässä tullaan hiljakseen...

Mutta nyt menoksi, huomenna taas neuvolaan.

Äippä 39+1

Vierailija
10/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihka eka........ONNEA TUHANNESTI ONNIPAPUNEN, GANDALFIINA, NUTI NUTI JA OLIKOHAN JOKU MUU VIELÄ???? Joka tapauksessa aivan mielöttömästi onnea kaikille vauvansa hakeneille ja ihanaa vauva-arkea kaikille tasapuolisesti!!!!

Ja sitten onnea kaikille, jotka niitä ovat lähteneet hakemaan ja ovat lähdössä ja tsemppiä loppukoitokseen, jos on sen aika!!!!

Täällä on oikein vauva pommitusta ollut lähiaikoina, IHANAA!!!!! Tahtoo jo omankin käärön syliin, kun tuntuu, että se välillä on tulossa tosta nahasta jo mun sykkyyn!!!!

Kiitokset kaikille myötätunnosta sen kusipää lääkärin toheloinnista, kyllä mä ymmärrän, et luonnollinen tapa synnytyksen käynnistymiseen on kuitenkin se paras ja sitä ne yrittää odottaa, mutta jotenkin niin pelottaa, et jos ne arviot heittääkin ihan kauheesti ja luteen poikanen kasvaa vielä hirmusti, että miten se tulee ulos tästä mun vartalostani....Kai se luonto sen sitten hoitaa jotenkin, joka tapauksessa, kiitos myötätunnosta ihanat tyttöset, teidän tuki on niin korvaamatonta!!!!

( . ) Tonne megamasuun kuuluis sitten seuraavaa..... Kävin tossa just hakemassa antibiootti kuurin, kun toi flunssa sitten taas vaihteeksi meni tonne poskionteloihin ja pää on kuin painekammio konsanaan, inhoittavaa:-/ No, parempi nyt vaan hoitaa ittensä kuntoon, että jaksaa sitten h-hetkellä tsempata ja punnertaa!!! Tuntuu vaan, et eikö ne vaivat nyt jo riittäis muutenkin, kun vielä tällästä ihan ylimäärästä kökköä.....Kahlataan eteenpäin silti, hitaasti, mutta varmasti!!!! Yöllä on taas ravailtu veskissä ja vaihdettu kylkeä tiuhaan tahtiin, kun lonkkia kolottaa ja muutenkin paikkoja ja tää saamarin poskiontelontulehdus taas nostaa noita mun sokereita ja saa olla oikein extra tiukkana kaikessa ja piikitellä extra annoksia, että pysytään ees jotenkin aisoissa!!! Kyllä mä kohta bailaan niin ankarasti sen vaavin kanssa, kun tää kellottaminen loppuu ja voidaan mennä sen pikkusen kanssa vaikka letkajenkkaa pizzalle;-) Nytkin se pieni siirtelee kinttujaan tossa ja nupit vaan tuntuu, kun se viuhtoo siellä, tulis jo mun luo, mä haluisin pestä sen pientä kakkapyllyä ja kuunnella sen tuhinaa ja huutoa ja ennenkaikkea nuuskia sitä maailman ihaninta tuoksua, mihin ei kyllästy koskaan ja tuntea, et se on meidän ihán oma vauveli!!!!

Almiksella oli taas ollu siellä painajaismaisten supistusten yö, voi pylly.....en voi muuta sanoa, kyllä säkin jo ansaitsisit päästä tositoimiin ja saada käärösi!!! Tsemppihalaus täältä kummiskin loppusuoralle!!!

Tämmöstä täällä tänään ja jään odottelemaan taas niitä vauveliuutisia, ainakin murmelia kaipailen ilmottamaan tilanteesta?????? Onko jo toinen sokerivaaveista nähnyt päivänvalon??? Tulehan kertomaan, kuomaseni!!!!

Taidanpa tästä lähteä kellottamaan taas sokruarvoja, kun en muutakaan keksi!!! Oikein mukavaa maanantai päivää meille kaikille toukoTAAPERTAJILLE ja legendaarinen lause, nauttikaa olostanne vielä, kun voitte eli öööööööö.......Niinku siis miten?????Halauksia!!!!!

Ai niin ja ALMIS.....Tiedän ton tunteen, et leave me alone.....Sitä on liikkeellä täälläkin päin;-)

-Emunainen ja luteen poikanen 38+2- Tsippaduida daa........

Vierailija
11/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kävihän tässä juuri niin kuin pelkäsinkin!

Minä alan pikkuhiljaa inhota tuota sairaalaa niin paljon, että taidan synnyttää saunan takana! Kaikki lääkärit antavat erilaisia painoarvioita ja tämänkertainen taas oli sitä mieltä, ettei pikku-O ole vielä neljää kiloa, vaikka isohko onkin. Kohdunsuun tilanne on aika epäkypsä. Lääkäri sanoi, että hän ottaa minut sisään ja koettaa käynnistää, jos niin haluan. Mutta hän sanoi myös, että tässä tilanteessa komplikaatioriski on niin suuri, että hän mieluummin odottelisi vielä viikon verran, ihan vauvan turvallisuuden vuoksi. Mutta päätöksen hän jätti mulle. No, tietenkään en mistään hinnasta vaaranna vauvaa, joten paluu kotisohvalle oli edessä. Mulle tarjottiin myös kipulääkitystä tuohon selkään mutten huolinut. Kai tässä pärjätään, kun on tähänkin asti pärjätty. Ja jos ei ensi maanantaihin mennessä ala tapahtua, menen tarkastukseen ja mietitään käynnistystä uudelleen.

Tulin kotiin ja pillahdin itkuun ja paiskoin vähän tavaroita. Tiedän, että tein vauvan kannalta oikean päätöksen mutta olen kuitenkin hurjan pettynyt.

Mutta terveisiä kaikille KURPITSAVATSALTA! Hän bongasi minut Taysin käytävältä ja vaihtelimme kuulumisia. Hänelle oli jo ensimmäinen käynnistystabletti annettu mutta toistaiseksi ei tehoa, joten sinne jäi yksi toukomamma odottamaan tositoimia.

KEIJO.ANNIKKI: kiitos hassusta barrikaadi-jutusta! Sait minut hymyilemään ensimmäisen kerran tänään! Voimia kovasti kipuihin!

Nyt en marise enempää, vaan vajoan takaisin tuohon sohvalle.

Hyvää vointia kaikille!

Jansku 39+2

Vierailija
12/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin niitä vauveleita vaan putkahtelee! onnea sylin täydeltä kaikille uusien pikkuruisten tyttöjen tai poikien äideille!

lähtöä täälläkin odotellaan läheneväksi. supistelee usein ja voimakkaasti, muttei tee kipeää. en siis usko et ovat vielä niitä " oikeita" . luotan siihen (ensikertalainen kun olen) et oikeesti sen sit vaan tietää kun lähtöhetki koittaa. näin mulle on sanottu.

tänään 14.30 on lääkäri-neuvola. kyselin jo et koska sais jotain kokoarviota tai vastaavaa kun tuntuu et muita vauvoja tarkkaillaan läpi raskauden ihan grammalleen ja mä saan vastaukseksi " ihan sopiva" kunhan kysyn, muuten ei mainita mitään. katotaan nyt sit millanen arvio tulee... ei ole vanha ja kokenut lääkäri, joten arvio on sit todella vaan arvio. (no, onhan se muutenkin, mut jotenkin luottasin enemmän kokemukseen...)

( . ) alhaalla on ja kiinnikin kuulemma. vielä silti muljaa kiitettävästi ja yöllä taas herätti mut pari kertaa järjettömän voimakkaalla potkulla, auts.

närästys on helpottanu, hiiva ei... lonkat lonksuu öisin ja vihloo päivisin. muuten olo on yllättävän hyvä :)

nyt on saatu jonkinverran siivoiltua. kasasin hoitopöydän ja kaivoin vauvalakanat kaapista. sänky ei saa olla valmis, eikä vaunutkaan, sanoo appiukko. muuten käy huonosti. siispä jätän vähän vaille valmiiksi :) kyllä ne ehtii sit. äiti on luvannu tulla tekemään loppusilauksen kotiuduttaessa, jos ei mies ehdi tms.

mies kysyy päivittäin: " Tiina, meille on tulossa vauva. ymmärrätkö?" :) mitäköhän kaikkea sen päässä mahtaakaan liikkua? valmistautuu niin omalla tavallaan tähän muutokseen. mut kyllä tää loppuaika vetää itse kunkin päänsä sisään pohtimaan...

*huokaus* jokohan sitä kohta sais nähdä oman vauvasensa? sellanen mytty, tuhiseva ja ihan uusi, oma!

Tiina ja muksunen rv 37+3 :)

Vierailija
13/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseloa on tullut vietettyä tämän ketjun suhteen vaikka ahkerasti olen käynyt vauvauutisia lukemassa. Eli Hurjasti onnea kaikille jo vauvansa saaneille ja onnea ja tsemppiä teille jotka vauvanhakureissulle lähdette!!!

Itselläni vaavi istuu sitkeästi perätilassa ja sektioaika on sovittu ylihuomiseksi. Kylläpäs jännittää kovasti, varsinkin kun ensimmäistä odotetaan. Nämä viimeiset päivät tuntuvat tosi pitkiltä. Viikonloppuna oli jo joitakin kipeitä supistuksia ja pelotti että masussa ei pysytä ylihuomiseen saakka. Liikkeet ovat tuntuneet mielestäni hieman vaimeampina viime päivinä, olisiko vauva jo niin iso ettei oikein mahdu potkimaan? Tänään on onneksi muljumista tuntunut.

Sitten tyhmä kysymys, kun luin aikaisemmista viesteistä listoja mitä vauvalle on hankittu siellä oli mm nannia, mitähän se mahtaa olla?

(nimimerkki: " ei ole vauvoja aiemmin hoideltu" )

Jaksuja kaikille!

Sinu 38+6

Vierailija
14/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi kurjuus...=( Neidillä oli taas yöllä varmaan 40 astetta kuumetta! Eikö tää jo vois pikku hiljaa helpottaa? Eilinen päivä näytti jo niin lupaavalta. Neiti oli todella iloinen ja jaksoi leikkiä koko illan, ei kuumeesta tietoakaan. Kunnes sitten taas yöllä paukahti.

No tänään ei oo paljoa ainakaan ollut kuumetta, ehkei lainkaan. En oo jaksanut mitata, mutta vähän tietty on sellainen reppana, ettei oikein jaksa leikkiä ja mielellään istuu vaan sylissä. Ruokakaan ei maistu.

Eli nyt taas masukaverit peukutukset pystyyn että NYT ALKAISI HELPOTTAMAAN!!!

Sinu:(Menikö nimimerkki oikein?) Nannia on NAN-äidinmaidonkorviketta. Itsekkin sitä muutaman putellin olen valmiiksi ostanut.

Jansku: Voi harmi että jouduitkin vielä kotiin!!! Mutta ei auta kuin ajatella positiivisesti, että vauvan pahaaksi näin vaan tehtiin!

Missäs Miitu? Ei ole tänään vielä mitään kuulunut? Jokos on lähtenyt nyyttiä hakemaan?

( . ) Ei kummempia. Välillä vähän menkkamaisesti vihloo, ja välillä pieniä supistuksia, muttei muuta. Ihan hyvillä mielin odotellaan tulevaa ja aikakin on kulunut suht nopeesti. Johtuen tietty et kovasti vaan miettii neidin vointia..

Kovasti on alkanut mietityttämään, että miltä tämä meidän vauva mahtaa näyttää.. Esikoisella oli syntyessään paksu tumma tukka, onkohan tälläkin? Tuntuis todella oudolta jos sieltä nyt tuliskin ihan kaljupää=D

Ihanan kutkuttavaa kyllä ajatella, että pian on oma vauva sylissä, IHANAA!

Nyt valmistautumaan neuvolaan...

-Alpukka rv40+1 & " Pinsku" 1v7kk

Vierailija
15/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy pinoutua munkin välillä kun en oo ku käyny lukemassa teidän juttuja, onnea vaan kaikille nyytin saaneilla, teitä on jo niin monta etten laiskana jaksa luetella kun kuitenkin joku unohtuu.. Ja ihania kuvia ootte laittanu, laittakaa muutkin jos osaatte:)

Mä olin tänään synnytystapa-arvioinnissa, ja tyttöä tääkin lääkäri povas joten ei oo turhaan punaisia vaatteita hankittu varastoon:) Toki en pojan vaatteita vielä viitti myymään ryhtyä, odotan kuitenkin synnytyksen ohi!

painoarvio olikin sitten " kiva" , nimittäin tytsy olis nyt jo 3200g ja viikkoja siis kasassa nyt 36+5.. eli 4 kiloista jötikkää tässä ollaan varmaan sitten lähdössä synnyttää. Kohdunkaula kokonaan vielä jäljellä ja kohdunsuu kiinteä ja kiinni! Että kesäkuun puolelle sitten vielä kasvatetaan tyttöä, herkästi eivät kuulema lähde edes käynnistämään, kun esikoinen on syntynyt sektiolla joten sektiohaavan repeytymisriski on kuulema suurempi kun käynnistyksen supistuksen ovat moninkertaisesti kovempia.. Onkos muille sanottu näin joilla esikoinen on sektiolla syntynyt?

Kyllä vähän jännittää suuren vauvan synnyttäminen mutta lääkäri kokeili lantion joustavuuden ja sanoi että ihan on normaali lantio joten sen kanssa ei pitäisi olla ongelmia. Varmuuden vuoksi kyllä sairaalareissun jälkeen kun kävin kaupassa, jätin sinne karkit ja muut hyvät ja ostin ison kasan salaattiaineksia:) Oon ollu kyllä aikamoinen herkkupeppu koko raskauden ajan, siis kaikki makee uppoo muhun kyllä ja joka päivä. Ei siis ihmekään että vaavi on iskokokoinen..

No joo, mutta mä ryhdyn syömään ruokaa, voimia kaikille ja laittakaa vaan tosiaan lisää vauvakuvia tänne pinoon kaikki!

t:minnis80 rv 36+5

Vierailija
16/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis piti toivottaa kaikille vauvan tuoksuisia terveisiä :)

Ihan nopsaan kun esikoinen katsoo mun vanhoja Fragleja, muistaako joku niitä? ja pieni mies nukkuu...

Jansku; voi kun ikävää, etteivät nyt osaa päättää milloin käynnistelevät vai käynnistelevätkö ollenkaan.

Ja te Tayssiin menijät, kun kätilö kysyy salissa toiveita mainitkaa, että haluatte 2 B:lle, itse olin 2 A:lla ja siellä on arkisin ihan kamala työkone melu :( Poraavat joko 3 tai alimmassa kerroksessa ja se kuuluu ihan törkeesti noihin huoneisiin :( Onneksi olin itse vain to ja pe päivän tuossa melussa, kun osa osastolla oloaika ajoittui viikonloppuun...

Aloittavat klo. 07 ja lopettavat 15.00 joten tuo aika oli aikas tuskaa sekä äidille, että vastasyntyneelle vauvalle :(

Muuten ei ole mitään moitittavaa Tayssista! Mukavat kätilöt osuivat kohdalle ja olivat välillä vähän ylihuolehtivaisiakin ( mikä tietysti on hyvä juttu )

Meidän arki; Poika nukkuu parintunnin pätkiä ja sitten tankkailee maitoa. Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja esikoinen ei ole vielä ainakaan osoittanut mustasukaisuutta. Hän tuo omia lelujaan pikkuiselle ja silittelee sekä sympatia itkee tekoitkua kun vauva parahtaa.

Ukko onkin kotona 5 talvilomapäiväänsä sekä ainakin yhden viikon isyyslomaa, katsotaan nyt kuinka arki lähtee käyntiin.

Oikein kovasti suppareita kaikille niitä kaipaaville :)

Onkos Sussu vieläkin tavoittamattomissa???

Laitoin tuonne synnytyspuolelle vähän tarinaakin ja laitan teille vielä kuvaa pojasta kun saan kaapelin käteeni.

OP, herra Käpy 39+2 ja " iivari" 1v8kk

Vierailija
17/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi Jansku, ettet vielä päässyt synnyttämään. No, vauvan parhaaksi...

Minniksellä oli ihan kunnioitettavan kokonen vauveli masussa. Mustakin olisi mielenkiintosta saada joku arvio, mutta ei niin ei. Sama ongelma kun Tiinalla, vaikka olenkin siellä polilla ravannut, niin mitään arviota en ole saanut. Mulla se vika neuvolalääkärikin oli jo, mutta ei se mitään sanonut koosta.

( . ) Tänään on ollut tällasia ihme kivuttomia kestosuppareita. Vauva rupee muljaamaan, kun masu menee kivikovaksi, ei kauheen miellyttävä yhdistelmä. Olo oli aamulla tosi väsynyt ja kiukkunen. Valvoin ehkä liian myöhään. Lähdin sitten aamiaisen jälkeen kymmeneltä takaisin nukkumaan ja nousin vasta kahdelta. Varmaan tulossa mielenkiintoinen ensi yö valvoessa.

Laru rv 36+5

Vierailija
18/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puudeli:

Alan olemaan ihan loppu, ei jaksa enää yhtään. Tänään vien pojan kerhoon ja lähden YKSIN ostamaan askartelujuttuja, kun pojilta kartongit lopussa ja taidampa " piipahtaa" kirpparillakin. Ja arvatkaa vaan millasta ravia aion mennä. Illalla vois sitten juosta tuossa vieressä olevia rappuja ylös ja alas.. Asutaan nimittäin luhtitalossa ja tuosta vierestä pääsee kahteen yläkerran asuntoon, jotka kumpiki tyhjiä, joten viittis juostakki ;-)

Täysin kypsynyt P + Mahassa viihtyvä Toukka 40+3 ja isoveljet 3v ja 5v.

miksi ei tää jo synny! alan olla kyllä jo tosi kärsimätön. Neuvolatäti teki viime viikolla sen virheen että alkoi veikkailemaan etten enää tällä viikolla (eli huomenna) sinne menisi. sekö sitten lisäsi vettä myllyyn vaikka väitinkin jo silloin vastaan että enköhän kuitenkin tule.

Grrr... ei jaksa enää. onneksi flunssa on vihdoin helpottanut niin viitsii jo lähteä kaupungille käymään ajan kuluksi. Tänään onkin varsin ihana ilma, ja kotiseinät alkoivat jo kaatua päälle.

Onnea kaikille käärönsä jo lunastaneille ja jaksamista ja suppareita meille muille.

i-p-o

Vierailija
20/33 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jansku kyllä oot urhee vauvan vuoksi, itse en oo ihan varma mitä oisin tehnyt kun on taas ihan ylikypsä olo.

Piiperon kanssa kerhoiltiin ja ulkoiltiin vähän. Nytpä oonkin sit ihan väsy kun ei meillä päikkäritkään onnistu. Ja tämäkös lisää ärtymystä. Hee piipero toi mulle just palkan ;D pari eestin kroonia. Kovasti ois lähössä vauvaa hakemaan, kukapa ei.

Ja taas itkettää: veljen pojalla on nimiäiset 27.5 ja samalla vaimonsa valmistujaiset niin äiti ei meillä taaskaan jouda käymään, vaikka ohi ajavat mennen tullen :( . Ovat siis viikonlopun tossa 50km:n päässä ja muuten asuvat melki 600km:n päässä. sanoin vaan, että eipä sitä mekään tiedetä missä silloin ollaan kun la 25.5. Oon vaan niin kyllästynyt kun aina saa pahan mielen. Meillä siis käydään jos ehditään ja useimmiten ei. Puolen vuoden sisään jo kolmas vai peräti neljäs kerta. Ei tohon mitenkään opi vaikka miten yrittäs asennoitua. Nytkin tekis mieli soittaa äidille ja haukkua pystyyn, mutta enpä viiti energiaani siihen tuhlata. Mutta enpä sitten ihan heti ilmoittele kun meillä jotain tapahtuu kun ei kerta kiinnosta.

Perjantaina ois neuvola jonne en enää uskonut ilman vauvaa meneväni. Piipero syntyi just rv 38 ja tuli limoja ja vaikka mitä, nyt vaan näitä tehottomia suppareita, pöh.

Taidanpa olla tosi väsy kun tulee vaan valivalia.

Ettepäi.