Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako lähteä Lappiin lomalle?

Vierailija
17.11.2008 |

En laskettele, mutta mies laskettelee. Hän haluaisi lähteä talvilomalle Lappiin ja viedä lapsenkin rinteeseen. Mietityttää vaan, että mitä ihmettä mä sitten teen, kun en laskettele. Eli onko siellä mitään muuta tekemistä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ihan joku muu. Mutta mikä?

Etkö halua edes että lapsellasi olisi kivaa? Erilaista? Uutta?

Vierailija
22/31 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta haluan myös itse nauttia lomastani. En halua värjötellä jossain pakkasessa ja pelkästään katsella, kun lapseni hiihtää. Haluan tehdä itsekin jotain kivaa. Eli oon kyllä sillä lailla itsekäs. Ja ei, en ole kotoisin mistään pikkukaupungista vaan suuresta kaupungista. Itse asiassa niin suuresta, että Suomessa sen kokoisia ei ole yhtään :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehesi sanoo: "mene yksin, se on ihan perseestä kun siellä ei ole mitään"

Mitäpä tuumaat??

Vierailija
24/31 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ja lapsesi nauttii nyt ja ensi kerran sit sellaiseen lomakohteeseen jossa sinäkin nautit.

Vierailija
25/31 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, jos olisin mieheni kanssa noin eri "linjoilla" esim. lomien suhteen, olisimme ihan eri maailmoissa myös arjessa. En voisi kuvitellakaan eläväni miehen kanssa, joka ei nauti samoista asioista kuin minä. Mitä sellaisesta pidemmän päälle tulee? Alussa on halu miellyttää ja tulee tehtyä asioita joista toinenkin pitää, mutta entäs sitten kun yhteistä arkea on takana pitkään.

Vierailija
26/31 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuule, kun täällä Etelä-Suomessa on välillä ihan yhtä kylmää kuin siellä Lapissakin. Mitenkäs sä silloin täällä Etelä-Suomessa pärjäät? Kai sä täälläkin liikut pakkasessa, käyt töissä ja kaupassa ja ulkoilet lapsesi kanssa? Ei siellä Lapissa aina -30 astetta ole !!!

Itse käyn kerran vuodessa Saariselällä ja viime vuonna oli maaliskuun lopussa ja silloin oli siellä vielä täysi talvi, mutta lämmintä päivällä jopa +10 astetta! Ja laskettelukeskuksissa (isommissa), kuten Levi, Ruka, Ylläs, Saariselkä yms. on paljon tekemistä. Mene niiden nettisivuille katselmaan. Ja sitä paitsi, jos vuokraa tarpeeksi ihanan mökin, niin se tunnelma siellä mökissä takkatulen lämmössä ja lumen keskellä, revontulien alla on jo aivan mahtava, joten kyllä siellä mökissäkin viihtyy.

Mä kanssa mietin, että voi sun mies raukkaa, kun on tuollaisen pirttihirmun itselleen ottanut. Jos mies on kotoisin Lapista, niin eikö se nyt ole itsestään selvää, että siellä käydään ainakin pari kertaa vuodessa? Sehän kuuluu asiaan tutustua toisen kotipaikkaan, vaikka kiinnostus olisi nollassa. Se on sitä parisuhdetta ja toisen kunnioittamista ja huomioonottamista.

Vierailija
27/31 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en erityisemmin ole pitänyt murtsikasta, mutta nyt kun lapset haluavat hiihtää, olen huomannut että hiihtely onkin ihan mukavaa. Lasten kanssa vauhti pysyy sopivan hiljaisena, ja sitä ehtii katsella kaunista luontoa ja nauttia ulkoilmasta. Minusta on tulossa ihan murtsikka-fani!

Viime talvena oli aivan uskomattoman ihanaa käydä Lapissa, kun etelä-Suomen talvi oli niin masentava.

Vierailija
28/31 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen nuorena käynyt lapissa lapissa hiihtämässä ja tulikin hiihdettyä reilu parisataa kilsaa viikon aikana. muutamana kesänä käyty isolla porukalla vaeltamassa ja ensimmäisen lapsen ollessa 6kk kävimme talvella perhelomalla ylläksellä ja majoituimme hotellissa. kävimme kävelemässä kun ei laskettelemaan kumpikaan halunnut ja autolla kävimme lähiseudulla ajelemassa. Mielestäni Lappia ei kotimaassa voita mikään! ja todellakin mieluummin lähen lappiin kun johkii muualle! esim.ulkomaille...

lumoava ja mukaansa vievä paikka!

Vierailija
29/31 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nyt kiltisti miehesi ja lapsesi kanssa lomalle EDES pe-su (kompromissi) ja sitten otat itsellesi vapaaillan myöhemmin, mies saa katsoa lasta.

Vierailija
30/31 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

harhaa kuvitella että löytyisi sellainen puoliso että aina intressit kohtaisi.... no ilmankos puolet avioliitoista päätyy kiville.

Vierailija
31/31 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, matkailu avartaa aina! Mulla on taas aina ollut kamalat ennakkoluulot Thaimaata kohtaan, mutta nyt lähdetään se sitten tsekkaamaan, niin tiedetään sitten, että pitikö ennakkoluulot paikkansa vai ei! Ja kyllä tosiaan jossain esim. Levillä varmasti muutakin tekemistä löytyy kuin laskettelu. En minäkään laskettele, mutta ihan kiva siellä on silti aikaa viettää, käydä hyvin syömässä iltaisin jne. Onhan se aina erilaisempaa kuin se perusarki.