Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAkuiset alkuviikkoon!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpä minäkin kerrankin avaamaan pinon... Uutta minulle!

Meidän vauva lopetti sitten päiväunien nukkumisen. Eilen ja tänään on nukuttu vaan max. 20min unosia, niistäkin valtaosa vaan haettu unta eikä lopulta nukuttu ollenkaan. Ei se nyt ihan hirveästi haittaa kun neiti on niin rauhallinen ettei kuitenkaan huuda koko aikaa, mutta kyllä sitä huutoa sitten illalla saadaan jos ei päivällä ole ollenkaan nukuttu... :S

Eipä meillä oikeastaan sen kummempia. Olisin vaan tullut lukemaan muiden kuulumisia... No, kirjoitelkaa niitä kun joudatte! Ettei ihan yksin tarttis löpistä... ;)

Vierailija
2/39 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä Suhnille: meilläkin on mennyt kolme viimeistä päivää ilman kunnon päiväunia, juuri 20 minuutin tirsoin, sitten pitäisi taas olla tississä kiinni kuin takiainen, jos nukahtaa vain lussuttamaan tissiä ja koetan nostaa vaivihkaa sänkyyn, sitteriin, alkaa heti protestointi. Vaunuihin, samoin, ei ole nukkunut päikkäreitä ulkona myöskään, vaikka olen laittanut ulos, työnneltiin miehen kanssa puoliksi vaunuja eilen pihalla tunnin verran yhteensä, ja hetken oli neiti hiljaa kun vauhti loppui pitkin nurmialueita, tunnin jälkeen päätettiin että otetaan sitten sisälle. Eikä kyllä nukkunut sisälläkään muuta kuin tississä kiinni, ja siinä sitten sikeästi.

Sitä ennen oli muutaman päivän ajan sellaista, että rinnalla alkoi imeä, imi viisi pitkää imua, päästi irti ja katsoi minua, hymyili suu messingillä, ja sitten taas hamusi tissin suuhunsa, taas viisi imua ja irti, niin että maito suihkusi pitkin lapsiparan naamaa ja vaatteita. Ja joka syötöllä mentiin näin, vaikka kuinka yritin olla hissukseen itse, tai vaikka yritin tukea neidin päätä niskasta, ettei heti päästäisi irti rinnasta.

Yöt nukkuu vielä toistaiseksi kiltisti, mutta yöunille meno on näiden päivien jälkeen mennyt myöhäiseen kellonaikaan, jopa vasta 01.00 tai sen jälkeen. Ei pahemmin illalla kitise tms, ja rutiinit ovat samat kuin ennenkin, ajoissa pestään iltapuulle yms rauhoitutaan, mutta yliväsyneenä pitäisi sitten ottaa lohtutissiä koko illan sinne myöhään yöhön saakka.

Kyllä säälittää nykylapsia jos talvet menevät sadetta pidellessä! Jos tuo kaikki vesisade olisi tullut lumena, ei tarvitsisi yhtään miettiä mitä ulkona tekee. No meillä leikitään senkin edestä kuraleikkejä suurinpiirtein hiekkalelut on esille kaivettu, vesilätäköissä hypitään, leikitään piilosta pimeällä pihalla, tai sitten minä juoksen ja vaanin " noita-akkana" lapsia kiinni leikkimökin ympärillä ja tietenkin syön heidät jos kiinni saan. Kicksit minullekin:-)

Pikkuneiti yrittää kovasti kääntyä kyljeltä vatsalleen ja sylissä katselee kovasti ja tarkkaan kaikkea ympärillä olevaa. Hymyilee aina äidin tai isän kasvot nähdessään, ja äidin kanssa meillä on " tyttöjen juttuja" : katsellaan toisiamme kasvoihin, naureskellaan ja kikatellaan ja jutellaan. Pikkuneiti yrittää kovasti keskustella erilaisilla äänillä vastineeksi mun juttuihin ja sitten nauretaan yhdessä.

Mutta kyllä se lasten kanssa ihan työstä käy.

t. Dorisday ja Fanny viikkoa vaille 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjanmaalla ollaan saatu kunnolla lunta, ihanaa vaihtelua kurakeleihin. Nyt kun tulis vähän pakkastakin, niin pysyisi tuo lumi maassa. Lapsetkin on viihtyneet pihalla paljon paremmin kun on lunta missä voi peuhata.

Mulle iski sitten taas rintatulehdus. Lauantai-iltana nousi kuume yhtäkkiä ja toinen rinta muuttui punaiseksi, kovaksi ja kipeäksi. Tässä nyt oon kärvistellyt buranan voimalla ja koittanut imettää kovasti(sattuu!). Se on tuo rikkinäinen rinta joka aina tulehtuu, pääsee vissiin jotain pöpöjä siitä haavasta sisään. Kahdelta lääkäriltäkin olen pyytänyt apua asiaan, mutta ei ole mitään konstia, täytyy kuulemma vain kärsiä. Jos nyt huomenna vielä on kuumetta eikä tulehdus näytä hellittävän, on pakko mennä päivystykseen. En haluais syödä antibiottikuuria kuin viimeisessä hädässä.

Meillä poika on nukkunut myös huonosti nyt päikkäreitä. Johtuen varmaan tuosta tulehduksesta, luulisin. Kun kipeästä rinnasta ei tule paljoa maitoa ja tuntuu olevan alati nälkäinen. Yölläkin söi monta kertaa ja muutenkin meidän makkarissa kävi kova trafiikki, kun isommat lapset kulkivat eestaas uniensa kanssa. Väsyttää.

Otso ei vielä käänny eikä yritäkään kääntyä mihinkään suuntaan. Leluja tavoittelee ja huitoo kovasti kyllä. Jaha, nyt taas herättiin, huokaus.

Nezzie ja Otso

Vierailija
4/39 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten vauveli sai neuvolassa yhdistelmärokotteen. Myös rotarokote annettiin samalla. Nyt odotellaan sivuvaikutuksia =).

Ainakaan yöt eivät voi enää paljon huonontua. Mies on sopivasti työreissussa. Viime yö kun taas mentiin 1-2 tunnin syöttöväleillä. Päiväunta vauva nukkui tänään ulkona lähes neljä tuntia (kävin kahdesti katsomassa onko hengissä). Rokotukset varmaan väsyttivät tai sitten kerää taas voimia yöhön...

Missä iässä olette ajatelleet antaa kiinteitä ruokia? Esikoiseni aloitti 5.5kk:n iässä. Koin helppona kun ruoka kulki pitkään rinnoissa mukana. Nyt tosiaan vaikuttaa että vauvan nälkä ei pysy kurissa pelkällä maidolla. Maitoa tulee kyllä riittävästi mutta syöttövälit ovat niin älyn lyhyet (varsinkin yöllä). Miten ihanaa olisi nukkua yöllä edes 3h putkeen.

Jaa-has, työt kutsuvat =)

J ja vauveli 3kk+1pv

Vierailija
5/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti huikkaan eiliset neuvolakuulumiset....Meidän Jessellä on paino ja pituuskasvu tyssännyt=( 6vk:n aikana tullut painoa vain 300g ja pituutta 1cm! Ja musta itestä tuntuu että maitoa tulee hyvin!!! Nyt jos tuo reppana onkin karjunut nälkäänsä, niin mä vedän itteni kyllä köyteen!!!!

No, eilinen neuvolareissu meni julmetun huudon saattelemana, niinpä ei kauheasti tarvinnut selitellä, että miten meillä menee....Tai siis uskoi terkka, et on oikeesti ehkä jotain hätänäkin! Saatiin ylimääränen lääkäriaika torstaille.

Vähän sekavat fiilikset itellä, kun en oikeen jaksa uskoa siihen et ruokaa ei sais tarpeeksi...Mutta sitten on noi vatsavaivat ja kasvun pysähtyminen....Molemmat voi olla aliravitsemukseen tai allergiaan viittaavia seikkoja!!

Sekavaa tekstiä, sori...Yksikätisenä raapustan ja hyssyttelen herraa=)

Nyt mentävä aamupalan laittoon ja sitten viedään ystävän kanssa meidän parivuotiaat HopLopiin riehumaan!!

Kiiuli

Vierailija
6/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

unimuutoksista... mieleeni jäivät mm. Suhni ja Dorisday ja pari muutakin, jotka tuossa kertoivat että päikkärit on mennyt plörinäksi. Noh, meillä meni päikkärit pari viikkoa sitten plörinäksi ja kaaauheeeaaan huudon kanssa. Käytiin lastenlääkärillä eikä mitään vikaa. Viikko sitten pikkunako muutti taas rytmiään; nyt ei mennä yöunille ei sitten millään, ja herätään jo klo 05.00 joka ikinen aamu. Ennen pikkunaakeli nukahti iltarutiinien jälkeen itsekseen sänkyynsä klo 7.30 -8.30, ei tarvinnut kun korkeintaan pari kertaa käydä tutti laittamassa. Nyt laitetaan samoaan aikaan, viim. 8.00 petille, mutta nukkumatin herra antaa tulla vasta klo 10.00, siihen saakka kiljuu naama punaisena ja pää hikisenä. Joskus tissi tai syli lohduttaa, joskus ei. Syömään herää n. klo 1.00 ja 5.00 ja tuon kello viiden imetyksen jälkeen ei nuku enää, kählää vaan pedissään niin pitkään että jonmpikumpi, minä tai mies annetaan periksi ja noustaan herran kanssa ylös. Ja sit ekat päikkärit onkin jo 7-9 aamulla.. onneksi päiväunien rytmi on sitä vastoin parantunut, nukkuu nuo 7-9 unet mukaanluettuna kolmet kahden tunnin päikkärit.

Mä en osaa ollenkaan nukkua päivällä, joten olin viime yönäkin jo niin väsynyt että totesin vaan miehelleni olevani liian väsynyt nyt tähän kaikkeen ja menin toiseen huoneeseen nukkumaan korvatulpat korvissa. Vähän huono-äiti-fiilis, mutta oli aivan pakko! Vaikka mies herääkin aamulla töihin, herään siis minäkin koska en saa nukkuttua kuin max kahdeksaan, ja mies osaa nukkua työpäivänsä jälkeen ihan helposti sohvallakin kaiken melun keskellä, minä en sitten en millään enkä missään. Ja olen sen verran boring ihminen, että minulle ei riitä seitsemän tunnin unet (tiedän aikuisia joille riittää säännöllisesti 7 h unta/yö). Minä reppana tarvisen unta vähintään 8,5 tuntia keskimäärin jotta pysyn tolpillani ja korvat ei suhise.

Toivottavasti vaihe menee nopeasti ohi - tietääkö kukaan miten saisi nakottimen (15 vkoa) kelloa käännettyä takaisin siihen ideaaliasentoon, jossa se oli ensimmäiset kolme kuukautta??!!! Ihana lukea täälltä että muillakin on kaikenlaista välillä noiden pikkutuhisijoiden kanssa.

-Eh ja 15 viikkoinen kählä

Vierailija
7/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin siis ennen tänne silloin tällöin AEH1978 nimimerkillä. Yritin vaan ja hups, nimimerkki muuttuikin. Ei sen kummempaa tekemistä täällä kun ei jaksa edes petiä pedata..

Vierailija
8/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan koko perhe räkätaudin kourissa :-(. Esikoinen on niiskuttanut useamman päivän, mulla ja miehellä alkoi kurkkukivulla viikonloppuna ja viime yönä iski sitten pikkumieheen. Jossain vaiheessa yötä siirryin nukkumaan Veikan huoneen lattialle kun en jaksanut seilata meidän ja hänen huoneen väliä koko ajan. Eli katkonainen yö takana, huoh. No, täytyy yrittää päivällä nukkua jos Veikka mahdollisesti ottaisi pitemmät päikkärit. Viikon päästä olisi lento pohjoiseen, toivottavasti ei mene lapsilla korviin tämä tauti!!!!

Nyt aamukahveelle, en jaksa kommentoida kummemmin ennen kahvia....

yrjö ja veikka 16 viikkoa

ps. ainiin, annoin eilen Veikalle luumusosetta ja tänään jatketaan samalla linjalla :-)

Vierailija
9/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut täältä. Täällä keskellä Eurooppaa ei ole lunta, +10 astetta lämmintä ja jotkut jo ajelee avoautoilla. Se kyllä on typerää. Kymmenen astetta on kuitenkin vain kymmenen astetta. Aurinko on kuitenkin paistellut, joten vaunulenkeille on mukava lähteä. Usein täällä on sumuinen ja harmaa talvi (siis sellainen kuin Suomessa nykyään ;) )

Muutto on kohta edessä, maaliskuun alussa. En nyt mitenkään vielä laskeskele aamukamman piikkejä, vaikka mukavaa onkin päästä taas kotomaahan. Olemme vähän kahden vaiheilla, että tulemmeko Saksan läpi autolla ja sitten superfastilla (inhoan laivoja!!!!) vai ajetaanko koko matka parilla yöpymisellä. No, Tukholmasta täytyy sitten kuitenkin ottaa paatti. Kysyin lääkäriltä, että voiko tuota pientä pitää kahta päivää autokopassa, niin voi kuulemma, kun kerran tekee matkan, jos joka päivä istuisi kopassa, niin tulisi selkäongelmia. Silti vähän hirvittää, kun minusta se asento nyt vaan näyttää NIIIIN epämukavalta kopassa. Ja siinä tulee aina niin hikinen selkäkin, vaikka kuinka kepeästi pukisi.

Täällä menee näin: Seiskalta ylös, pienet tirsat liinasssa 30 min, 10 unille, nukkuu 2,5-3 h. SItten valvoo pari tuntia. Yritän vielä saada toisille päikkäreille klo 15, mutta viime aikoina se on jäänyt, että max 30-60 min nukkuu ja sitten herää. Sitten sippaakin jo kuuden jälkeen ja vaivalla pidetään sitten hereillä 19.30 saakka. Yleensä menee helposti nukkumaan, tutin avulla usein, ei aina. Muutamaan päivään ei ole edes tarvinnut tuttia käydä nostamassa, mutta *kop kop* sekin voi muuttua.

Luin tuosta tutista luopumisesta netistä. Olen pitänyt tuttia kyllä tosi helpotuksena, varsinkin kun en enää imetä, niin saa sitten imutella jotain. Minusta tutti on rauhoittanut meillä vauvaa tosi hyvin. Imemisen tarve kuulemma vähenee 6 kk mennessä/tienoillla, joten ajattelin, että yritän totutella pojua unirättiin tutin sijasta, kunhan oppii tarttumaan esineisiin paremmin ja " tietoisemmin" . En tiedä, koska se tulee olemaan, mutta ei nyt varmaan ihan vielä. Pidän unirättiä kyllä pään vieressä sängyssä, että " haju" tarttuisi, mutta vielä vauva tuntuu olevan liian pieni, että tajuaisi unirätistä mitään. Tarttuu siis kyllä esineisiin, mutta kai lähinnä " vahingossa" , kun sattuu käden tielle osumaan.

Muuten päivät seuraavat toisiaan samankaltaisina, autuaan monotonisina... Sellaista kai se vauva-arki on...

AJL

Vierailija
10/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairastettiin kova mahatauti pari viikkoa sitten ja kaikki voimat meni, maitoa ei tisuista tullut ja laihduin 6kg. Onneksi tyttö säästyi. Sitten heti aikaistettiin Rota-virusrokotteen saamista, nyt sitten siitä viikko ja ärtyneisyyttä, pierua, pullauttelua(jota ei yleensä ikinä) ja väsyneempi. Viime yö meni pilalle.

Onko monelle tullut itselle raskauden jälkeen/raskausaikana paljon luomia ?

Terv. Keno100 ja tyttö pian 12vk

Vierailija
11/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keno100: en oo kiinnittänyt enne huomiota luomien syntyyn, mutta annoitpa ajattelemisen aihetta. Nimittäin katselin tässä yks päivä, että on tullut luomialisää..liekö sitten raskauden aikaan saamaa?

Meillä onhuomenna nla käynti ja saa toisen Rota-rokotteen, saa nähdä onko väsy sen jälkeen vai mitä ilmenee? ja enne kaikkea onkohan paino noussut suotuisasti? huommenna ne jutut sitten.

On ollut kiirettä ja kaikenlaista menoa. Esikoinen kävi ratsastamassa ja isolla ponilla ratsasti taluttajan turvin. Hyvin meni!! Tykästyi ratsastamisesta ja käydään kyllä toistekin. Minuakin innostaisi lähtee ratsastamaan. En tiedä ilkeenkö...iik! Siitä on aikaa vuosia kun olen viimeksi ratsastanut.

Kirjoittelen huomenna lisää, nyt pitää lähtee ulos ja esikoinen eskarista.

Pirteää talvipäivää kaikille!!!!!!!!!!!!

Miranneli

Vierailija
12/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keno: mulle tuli raskausaikana niitä semmosia pieniä irtoluomia ihan hirveesti etenki kaulaan. Niitä sitten kuivattelin ja revin pois vaikkei vissiin sais... Ällöjä.

Aika raju mahatauti sulla ollu!

Meidän yöt on iha perseestä. viime yönä tyttö söi klo 23 ja 02; tässä vaiheessa nukahdin tyttö rinnalle,joten mussutti tissiä 03:een, jolloin nostin omaan sänkyynsä. Sitten alko 03.30 ährääminen, yritin tutilla ja sylittelyllä nukuttaa, lopulta 04.30 vaihdoin neidille vaipan. Tämän jälkeen rauhoittui hetkeksi, klo 05 annoin tissiä ja nukahdin itse ja klo 07 heräsin kun tyttöähki ja öhki tissillä taas. Nostin hänet sitten sänkyynsä ja enää ei sitten likka nukkunukaa. Onneksi mies on vapaalla ja sain nukkua sitte vielä pari tuntia rauhassa kun mies nousi lasten kaa.

Mikä ihme vaihe tää nyt on???

Nyt en muita juttuja enäämuistakaa ja neitiki haukottelee merkitsevästi tässä sylissä. se on moi

s ja likka ylihuomenna 4kk

Vierailija
13/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa

Laitanpa galluppia: Miten vaavi nukkuu yöt ja päikkärit? Siis missä.

Meillä nukkuu yöt omassa sängyssä (sellainen pyörillä oleva koriviritys). Siirrettiin joulun aikaan omaan huoneeseen ja - kylläpä oli hyvä päätös! Luin netistä paljon plussista ja miinuksista ja päätin kokeilla. Yöunet pitenivät ja paranivat niin vanhemmilla kuin lapsella. Ei ole tainnut sen jälkeen kertaakaan nousta kahta kertaa yössä (minun yössäni, eli 23-07 välillä) syömään, vain kerran (*kop kop*). Luultavasti siksi, etten joka kitinään ole tarjoamassa ruokaa.... Kun en kuule joka kitinää! Tiedän, että tämä onni voi olla ohimenevää, mutta nautitaan niin kauan kuin iloa piisaa.

Päikkärit: Ennen nukkui vähän missä sattui, mutta nyt tuntuu, että on mennyt hieman nirsommaksi. Lyhyet tirsat nukkuu sitterissä tai liinassa 30-40 min. Pisimmät unet ottaa yleensä niin, että mennään vaunulenkille ja jatkaa sitten parvekkeella tai laitan suoraan parvekkeelle kopassa. Nyt olen tosin huomannut, että heräilee ulkona enemmän, ohikulkeviin busseihin ja viereisen metallipajan kolinoihin, viereisen koulun lapsien kiljumiseen jne.

Niinpä siis tänään kokeilin ensin laittaa omaan sänkyyn päikkäreille, mutta vastusteli hieman. Laitoin sitten sisävaatteissa vaunuihin ja meidän makkariin. Saa nähdä miten käy. Nukutusyritystä parhaillaan... ,)

AJL

Vierailija
14/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja päikkäreillä meillä on ihan ehdoton se, että silmät peitetään. Yleensä laitan kevyen pipon silmille. Tai harson. Tai ohuen peiton. Muuten jäbä kurkkii uteliaisuuttaan eikä malta nukkua. Yöllä nyt ei näe muutenkaan niin hyvin, kun on pimeää.

Vierailija
15/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika nukkuu yönsä omassa kehdossaan minun vieressäni. Nukahtaa nykyään itse sinne mobilea katsellen ja kuunnellen. Aamun pienet unet nukkuu vanhempien sängyllä tai jos mennään muskariin/kerhoon niin autossa/vaunuissa. Pienet iltaunet joko autossa jos on menoa illalla, tai sitten taas meidän sängyssä. Pitkät päiväunet noin 3h nukkuu ulkona vaunuissa. Ongelma on nyt se, että jos vaunut pysähtyy niin poika herää. Pitäis nyt muutama päivä varmaan olla lähtemättä lenkille ollenkaan, ei meinaan jaksais jatkuvasti juosta heiluttamassa vaunuja. Ei saa edes 15 min olla sisällä ja taas mentävä ulos. Vaikea aloittaa mitään ja turha riisua takkiakaan eikä huvita 3 tuntia kävelläkään ja omista päiväunista turha haaveilla :( Toinen ajatus on, että jos sillä tulee kesken unien nälkä? Tänään otin kesken sisälle, unessa oli melkein kun söi tissiä ja sit jatkoi unia. Jotenkin hassua tuollaiseen " unitissitykseenkään" alkaa.

Eilen oli neuvola ja sai piikin sekä rota-rokotteen. Huutohan siitä tuli, kuinkas muutenkaan. Täti totesi, että taitaa vauva jo vierastaa ja niinhän tuo joskus tekee. Kyllä viihtyy ihan vieraissa paikoissa, mutta ei parane kovin nopeasti vieraiden ainakaan syliin ottaa. Tulee sellanen kohtaus ettei se ihan heti lopu! Neuvolassa sanottiin, että paino 4920g on ok, vaikka minusta vähän. Kuukausi sitten oli jotain 4500g. Kaipa ne siellä tietävät mikä on tarpeeksi. Pituus nyt 58cm, viimeksi 55.6cm ja sanottiin, että pituutta saisi tulla enemmän. Kyselin iltamaidosta kun tuntuu, että kaipaisi lisää illalla ja pari kertaa on testattu, jotain desi on mennytkin! Mutta käskettiin antaa lusikalla, ettei opi pulloon ja hyljeksi tissiä. On se sellasta sotkemista väsyneen vauvan kanssa lusikalla, että tekis mieli silti vaan sillä pullolla antaa. Mitä te olette mieltä? Kivasti sitten nukkui eilen, 20.30-07 ja välissä söi 00.30 ja 05.30. Mietin vaan että miksi olen sitä korviketta pihdannut, miksen uskonut että kaipaa lisää ja sitkeästi vaan rintaa antanut. Onko toinen sittenkin ollut nälässä :(

Kovasti meilläkin yrittää välillä kääntyä kyljeltä vatsalla. Seurailee mitä ympärillä tapahtuu, juttelee ja hymyilee äidille ja isälle erityisesti nakuna :) Helistinkin kiinnostaa, vähän sitä tavoitteleekin. Tykkää olla vatsallaan, pää nousee hienosti. Mutta kun vetää käsistä selällä ollessa, tuntuu pää vielä kovin painavan. Sellasia pikaisia kuulumisia täältä.

Vierailija
16/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä löydettiin kädet pari päivää sitten! Nyt on tyttö jatkuvasti hamuamassa jotain käsiinsä, jos istuu sylissä kun itse syön niin ei enää oikein onnistukaan, esim aamukahvilla sanomalehti saa kyytiä! hauskaa kun hän hyvin keskittyneesti tutkii esineitä käsillään. Miten muilla?

Luomista: Samoin kuin SannaP:lle niin tuli pieniä kannastaan irtonaisia luomia, joita myös revin irti. Niitä tuli eirtyisesti kaulaan, yök. Hävisivät kyllä kun raskaus loppui.

Nukkumisesta: meillä on myös nukkuminen ollut muutaman päivän huonompaa, en tiedä johtuuko juuri tuosta käsien löytymisestä. Tytön on hankala rauhoittua unille vaikka väsyttääkin. Yöunet siis klo 20-08 (noin), tunti hereillä minkä jälkeen unta 45 min. Puolitoista tuntia hereilläö ja puolenpäivän aikaan pidemmät päikkärit, yleensä 1,5-3 h. Loppupäivä meneekin rytmillä 1-2h hereillä - 30-60 min unta.

Mä olen ollut vähän kyllästynyt vauvanhoitoon. Toi nyt piristi, kun tyttö alkoi hommaamaan käsillään. Haluaisin päästä miehen kanssa kaksin jonnekin, viimeksi olimme jouluna. Tosin me käydään usein vauvan nukkuessa yhdessä kahvilla tai syömässä(vauva siis vaunuissa) ja meillähän on iltaisinkn ollut yhteistä aikaa kun tyttö on mennyt niin hyvin nukkumaan. Mutta silti. Niin, ja imettäminen on alkanut tympiä mua. Meillähän on oltu täysimetyksellä tähän 3 kk saakka (korviketta saanut muutaman kerran kun olen ollut omissa menoissa). Nyt kun aloin treenaamaan salilla tammikuun alusta niin tuntuu ettei maitoakaan meinaa oikeen tulla. Eilen annoinkin sitten korviketta lisäksi. Saa nähdä, miten imetyksen kanssa sitten käy.

riza ja peppi 3kk

Vierailija
17/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukutaan milloin missäkin, ei ole siis todellakaan mitään säännöllistä paikkaa. Yöllä nukkuu joko omassa sängyssä taikka sitten meidän keskellä. Monesti alkuyön omassa sängyssä ja loppuyön meidän välissä. Poju nukkuu muutamat lyhyet tirsat päivän aikana... yleensä omassa sängyssä, tai vaunuissa, tai autossa tai mihin nyt sen siirränkin nukkuun... riippuu missä ollaan ja mitä tehdään.

Tintti kyseli korvikkeen antamisesta. On kait se ainakin riski että imetys ei onnistu enää niin hyvin jos antaa välillä pullosta. Mutta meillä ainakin poju syö hyvin tissistä, vaikka sai jo ihan vastasyntyneenä pumpattua maitoa pullosta, kun rinnanpäät oli rikki. Sitten myöhemminkin ja nykyäänkin annan silloin tällöin korviketta pullosta kun tuntuu että tissistä ei saa tarpeeksi tai jos olen menossa jossain, niin mies antaa. Hyvinhän tuo näyttää silti tissillä olevan. Pidän kuitenkin aina ensisijaisena tissiä ja vain äärimmäisessä tilanteessa ja ei joka päivä pullosta.

En taaskaan ehdi kirjoitella enempiä. Nyt täytyy mennä!

Terv. Mi11Mi ja poju reilun viikon päästä 4kk

Vierailija
18/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menee suht hyvin pojan kanssa, tuo imettäminen on kanssa alkanut tympiä kun maitoa tulee liian vähän ja poika puklailee paljon, varsinkin rintamaidon?????miksi juuri sen..

Iho on tosi kuiva ja punaisia läiskiä tulee aina silloin tällöin...olisiko kenties jotain allergiaa..

Tarvii varmaan tilata lääkäri kun niitä ilmestyy lisää, jos saisi jotain tolkkua..

Terkkarikin kysyi että onko tutkittu..

Ajattelin kyllä siirtyä pelkkään korvikkeeseen kun perunaa aletaan antamaan 3.5 kk iässä paino kun menee muutenkin niin alhaalla.

Nyt oli painoa 5350 g ei ollut tullut viime kerrasta kuin 230 g.

Pituutta oli 60 cm.

Täytyneepä nyt seurata muutama viikko ja sitten tilata ihotautilääkärille aika...onneksi on vakuutus pojalla..

Frans just koht 3 kk

Vierailija
19/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aina vaununkopassa, joskus pinnasängyssä päivätorkut.

Vierailija
20/39 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisesta, Veikka nukkuu omassa huoneessaan pinnasängyssä pehmolelujen kanssa :-). Ovi on yöt raollaan samoin kuin meidän huoneen ovi, joten hyvin kuuluu kaikki hätähuudot. Jos on joskus sairaampi kuin esikoinen esim vesirokossa, siirrämme pinniksen meidän huoneeseen niin kuulee vieläkin paremmin.

Veikka ei ole tänään ollut kyllä juuri räkäinen, vaikka yöllä rohisikin. Mikähän kumma nyt sitten on, jyrsii kyllä käsiään ja harsoa ihan innoissaan, oisko sitten hampaita tekemässä, mene ja tiedä... Ärsyttää kun ei tiedä.

Sanna-Plle voimia kökköjen öiden kanssa ja Rizalle vauvanhoidon tympimisen kanssa, molemmat on tuttuja!

Nyt esikoinen iltapesulle, ensi yönä siirryn varmaan jo ekasta huudosta Veikan huoneen lattialle koisaamaan (jos sielläkään saa nukuttua).

Y ja V