Enskoille lopultakin luminen viikko
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=12188131&p=2&tmo…
toivottavasti en oo sokee, mutta en huomannut uutta pinoa, tässä siis on.
Kommentit (55)
Juu hyvää maanantaita täältäkin harmaudesta. Eipä ole lunta näkynyt täälläkään, vaikka kovasti on kaivattu!
Aino innostui kävelemisestä sitten viikonloppuna oikein kunnolla, matkat ei vieläkään ole kovin pitkiä, mutta askeleita kuitenkin otetaan leikin tohinassa vähän väliä :) Eiköhän ne matkatkin siitä kohta ala pidentyä :) Puistossakin eilen aamupäivällä olis mieli kovin tehnyt vähän kävelyä harjoitella, ulkovaatteet vaan on vähän hankalat moisessa puuhassa ;)
Nukkuakaan ei yöllä taas malttais, kun on niin kivaa toi kävely :DD
Jennin matkakertomusta edelleen odotellessa ;))
Ope ja Aino 1v 3 kk
.. " jouduttiin" lähteen D' n kanssa viikonlopuks D' n mummilaan uusia sukulaisia tapaamaan. (Mun äidistä ja isästä tulee kahden teinin huoltajia, kun heidän ainoa elossa ollut vanhempi kuoli loppusyksystä.) Oli kyllä kivaa ja D' kin kyselee nyt koko ajan taataa, mummia ja Patia (D' n versio uuden enonsa nimestä).
Q' n arvaus matkan sujumisesta meni osin nappiin, osin ei.. Mut ei siitä täällä enempää..
Muutama viikko tuolla Saharan eteläpuolella oli kyllä silmiä avaava kokemus :). Eipä näytä tää meidän huonomaineinen lähiökään yhtään huonolta enää.. Ei vaan ihan oikeasti opinpahan arvostaan asioita taas vähän enemmän..
Lennot sujui D' n kanssa tosi hienosti, vaikka takaisin tultiin kaksin. Turkish Airlineskin teki vaikutuksen ilmaishotelleillaan, vaikkakin neljästä lennosta kolme lähti myöhässä.. Odotin jotain " ei kovin hienoa" hotellia, toivomukset oli suunnilleen, et kunhan on wc huoneessa vaik suihkut käytävällä. Hotellit olikin mennessä **** ja tullessa *****. Eli ihan sikahienot :). Ja turkkilaiset oli ihan hulluna lapsiin eli suosittelen lomakohteeksi :).
Nigeriaa taas ei ehkä voi suositella lomakohteeksi.. Kuvittelin tietäväni, et mihin oon menossa, mut silti todellisuus iski päin naamaa aluks. Meillä oli sähköt enemmän aikaa pois kuin toiminnassa. Juoksevaa vettä ei ollut jos ei ollut sähköä eikä sit lopulta edes silloin, kun pumppu hajos. Tiet oli aika hurjassa kunnossa ja liikenne kaaosta. Kaikkein rankinta oli köyhien köyhyys, kalterit ja lukot joka paikassa ja se, et mä olin paikallisille vaan kasa rahaa (todellakin !) mitä voi kukin yrittää hyödyntää parhaalla katsomallaan tavalla. Sekä noiden kahden viimisen asian ja liikenteen ja puistojen puuttumisen sekä ahtauden aiheuttama tunne siitä, et ei ole enää vapaa. En ollut ennen tajunnut sitä, et miten syvällä mussa on tietynlainen " pakko" saada olla oma itseni ja saada kulkea vapaasti. Ero rikkaiden ja köyhien välillä oli jotain sellasta, mitä täällä ei koskaan näe. Kummatkin kuitenkin joutuu taistelemaan elossa pysymisestä omalla tavallaan (mitä täällä ei kummankaan ääripään tarvitse tehdä). Rikkailla on niin iso riski tulla ryöstetyksi ja tapetuksi kun taas köyhillä ei ole varaa ruokaan, terveydenhuoltoon tai yhtään mihinkään.
Äääh, tästä ei tullut nyt yhtään niin hyvää kirjotusta kuin se mitä hävitin.. PRkl.. siin ois ollut enemmän kunnon vuodatusta ja parempia kuvauksia matkasta, mut nyt ei irtoo..
Jenni ja D (untenmailla)
No voihan hitsi pitsi. Mä luulin että kaikkialla ois valkoista kun kerta täällä meilläkin on. Kyllä se vielä teillekin tulee.
AA: Mekin oltiin miehen kanssa vl Helsingissä ja yötä hotellissa. Ei mitään shampanja-juhlia, vaan Läpiveto-sarjan kuvaukset:) Mutta oli kyllä kiva piipahtaa baarissa jos toisessakin kun ei tarvinnut aamulla klo 7 olla valmiina pikkuneidin seuraksi. Hyvin oli neidillä mennyt mummun ja taatan kanssa aika.
En oo tainnutkaan vielä onnitella uusia kävelijöitä. Eli onnittelut teille:) Vitsi kun niistä megatreffeistä oli puhetta. Viimeksihän sentään osa pysyi vielä tukevasti paikallaan, ei taida enää ens kesänä:)
On varmasti ollut mielenkiintoinen toi Jennin ja D:n reissu:)
Leikkimisestä. Ronja leikkisi mielellään pientä tutkimusmatkailijaa ihan yksin, mutta kyllä mä usein seuraan mukana. Ellen oo mukana niin koko kodin läpi kulkeva reitti on helppo löytää, kun keittiö-kamoja löytyy tytön huoneesta, sieltä on napattu vaippa (pahimmillaan likanen:P) joka löytyy eteisestä ja sitten meidän sängystä kenkä, mun rintsikat olkkarista ja olohuoneessa ollut mun puhelin keittiön laatikosta. Toi kuulojuttukin on ehkä sellanen että Ronja mielellään välillä leikkiikin yksin, jossei " jaksa" koko aika kuunnella.
Q: hienoa että nyt piisaa töitä. Sama täällä. Tai siis aloin nyt vuodenvaihteesta tekeen sijaisuuksia, eka työpäivä häämöttää parin viikon päässä ja pitempi jakso pääsiäisen aikaan. Ja tietty voivat tässä vielä soittellakin että tulee lisää päiviä. Onhan mulla tässä vuosi aikaa tehdä sijaisuuksia ennen kuin omaan paikkaan palaan.
Osse: mä meinaan huomenna testata millaista palvelua saan autokaupassa tytön kanssa:) Sattuneesta syystä;) Me mennään naisissa tekeen esi-kartoitusta niin sitten voidaan vaan isi viedä kattoon mistä tykätään:) Ja sä olit kysellyt nukkumisista. Ronjahan nukkuu yöllä yleensä klo 20 alkaen ja herää aamulla ehkä seitsemän maissa. Joinakin öinä herää yöllä, joskus juttelemaan ja joskus saa vielä maitoakin. eli ehkä 10 keskimäärin nukkuu yössä, joskus menee tosiaan lähemmäs tai jopa ylikin 11 tuntia. Päikkäreitä nukkuu aamulla 15min-45min (näiltä unilta herättelen) ja sitten 1,5-3h toisia unia.
Hienoa että Millin loma sujui. Oli muuten tosi kiva nähdä teitä! Vois tietty
ehkä vähän useamminkin koittaa nähdä kun näinkin pitkä välimatka on;)
ääh, nyt ei aivot anna periks kirjoittaa enempää. Palaan taas.
-Tikru
Aivan varmasti oli Jenni mieltä avartava kokemus tuo teidän reissu! Ei voi kun vain kuvitella miltä susta on siellä tuntunut. Miten D viihtyi siellä?
Meidän tyttö on päiväkuiva!!! Ei pidä kotona päivisin vaippaa enää ollenkaan, nätisti sanoo kun on pissa- tai kakkahätä, ja sitten mennään potalle. Vielä viime viikolla tuli monet pissat housuun, mutta lauantaista lähtien ei ole yhtään pissaa tullut housuihin! Voihan sitä vielä tapahtua, mutta me ollaan miehen kanssa ihan innoissaan tästä=)
Pitkästä aikaa pakkasta! Vaikka hesarissa olikin että perjantaiksi mennään taas plussan puolelle...
NapNap + tyttö 1v10kk
Jenni, mielenkiintoiselta kuulostaa! Tarkoitinkin siis sitä, että matka oli ilmeisesti onnistunut, kun sanoit, että palasitte monta kokemusta rikkaampana. Tuskin odotittekaan mitään perus lomakeidasta, kun lähditte tutustumaan sun miehen kotimaahan. Tosiaan, miten D viihtyi siellä? Oppiko tunnistamaan Daddyn setien joukosta? ;)
Voi vitsi NapNap, mä oon niin " kateellinen" teidän tytön uudesta taidosta!
Meillä mennään ihan päinvastaiseen suuntaan. Pottailu on ihan out, quu ei viihdy siinä sekuntia kauempaa. Yrittää vaan koko ajan mennä availemaan kaappeja ja ottaa sieltä rasvatuubit ja harjat. Kirjaa se aikaisemmin lueskeli oikein innolla potalla, mutta silloinkaan pottaan ei tullut juuri mitään, kun quu keskittyi vaan lukemiseen ja pulisemiseen. En tiedä onko muilla pojilla sama juttu, mutta kai se on aika yleistä, kun quu koko ajan potalla räpeltää pippeliään jos ei ole muuta tutkittavaa kädessä... Sekin estää keskittymästä pissaamiseen. Oon yrittänyt kannustaa, että sitten kun tulee pissa tai kakka pottaan niin pääsee kaatamaan potan sisällön vessanpönttöön ja painamaan nappia. Mutta kun ne tuotokset on NIIN HARVINAISIA nykyään, niin eihän poika oikein ymmärrä tuota yhteyttä. Kovasti haluaisi vaan tyhjentää tyhjää pottaa ja vetää vessaa koko ajan. Huoh.
Ajattelin, että jos vaikka pitäis pientä taukoa kokonaan pottailusta eikä yrittäiskään ehdottaa sitä. Jotenkin toi vaipan vaihto on quulle nyt tosi inhottava juttu, kun aina kun sanon, että mennään vaihtamaan vaippa niin se laittaa jalat ihan veteläksi eikä suostu kävelemään enää metriäkään. Tarhasta ne sanoi samaa. Eilen se itse alkoi kauheasti toistella, että " hätä, hätä" ja kun kysyin, että onko kakkahätä, se virnisti ja pudisteli päätään: " Ei!" . Sama juttu kun kysyin onko pissahätä. Sit kun kysyin, että no mikä hätä sillä sitten on niin vastaus oli että " ruokaa!" . Että sellasta. Ruokahätä on nyt koko ajan valtava mutta potalle ei voi mennä ikinä. Mä niin olin ajatellut, että kesällä olis kiva, jos vois harjoitella päiväkuivaks, mutta tätä menoa se on vasta kesällä 2009. :)
Meillä asuu muuten pieni isi-fani. Aina kun mies on töissä, niin quu kauheasti kyselee sen perään ja saan monta kertaa toistella, että isi on töissä. Eilen lounaalla quu totesi että " isin ruokaa" , kun mies oli edellisenä päivänä laittanut sen ruoan. Sit kun luettiin kirjaa, niin sieltä löyty " isin auto" , " isin imuri" , isin porkkana" jne. Uus suosikkisana on myös " piipaa-auto" . :)
No joo, jos vaikka menis syömään jotain aamupalaa ja sit töiden kimppuun!
-Q-
[color=darkmagenta] Jennin, D:n & Daddyn reissu kuulosti kyllä todellakin avartavalta. Toivottavasti jäi kuitenkin päällimmäiseksi jotain positiivisia tunteita/ajatuksia, kuin niitä kaikista kurjimpia juttuja. =)
NapNap: Vau. Tosi hieno juttu, että teidän neiti on jo päiväkuiva! =) Aattele... kohta hän on jo NIIN iso tyttö, ettei tartte vaippoja ollenkaan. Apua miten nopeesti aika menee. =)
Q: Ihana pikku-Q kun on ihan iskä fani. :D Kuulosti tosi suloselta! Meillä Heidi fanittaa mun siskoa, jota näkee harvemmin ku se asuu Jyväskylässä. Heidi vaan nauraa rätkättää kun sisko on maisemissa. :)
Tikru pääsee autokaupoille haistelee uusia autoja. Pitäkäähän hauskaa. ;)
Äh. Mitähän mun piti kirjottaa. En ny enää muista. Eiku joo... =/ Mä varasin eilen meille VIHDOIN JA VIIMEIN ristelyreissun. Ollaan haluttu jo piiiiiiiiitkään JONNEKKIN. Siis reissuun ja rentoutumaan. Noh. Nyt sitten ukko hannaa vastaan, että " ei oo rahaa" jne. (mun mielestä olis rahaa) =( Plääh. Ei me kyllä tällä menolla päästä KOSKAAN MIHINKÄÄN.
Siis kun ei me olla Heidin syntymän jälkeen käyty kaksin oikeen missään. 2 kertaa ollaan pakattu muuttolaatikoita (eri muutot) kahdestaan, yhen kerran käytiin vartti? kävelemässä (oltas menty pidempäänki mutta miehellä oli liian vähän päällä ja meinas paleltua) ja sitte miehen serkun häissä oltiin osan aikaa kaksin. Nii ja oltaisko käyty kerran kaupassa kahdestaan. On me kyllä oltu menossa leffaan jne. ja on ollu hoitaja valmiina, mut sekin on aina peruuntunu syystä tai toisesta.
Siis että hip hei. Harmittaa vaan, kun molemmat oltais niin loman tarpeessa ja sit kaikki suunnitelmat menee ihan mönkään. Ja kun kyse ei oo ku jostain kuppasesta risteilyreissusta... ei edes mistään sen kummemmasta ulkomaan matkasta tai mistään.
No joo.. mut se siitä. Mulla on ens viikolla neuvola ja aattelin jutella sairaslomasta. Ei tästä taida tulla muuten yhtään mitään. Töissä jaksan kyllä, mutta kotona oon sit ihan finaalissa. Nyt on alkanu tää mielialakin laskee aikalailla, ni ehkä olis parempi olla jäähyllä hetken aikaa näistä työhommista ja vaan levätä kotona.
En valita enempää. Koitan kattoo vähän noita työjuttuja ja alkaa sit valmistautuu yksilökeskusteluihin. Moi.Moi.
Burde, heidi 1v4kk ja viltsu 29+2
Jennin ja D:n reissu oli mielenkiintoinen, kyllä siinä asiat pistää ihan uuteen perspektiiviin kun näkee sen köyhyyden ja kurjuuden tuollapäin maailmaa.
Tikru: teillä on samanlainen kaapintyhjentäjä/laatikonkollaaja kun meillä, tavaraa löytyy mitä ihmeellisimmistä paikoista, mulla on yksi kello kadonnut mystisellä tavalla, se on vielä sellainen kello minkä sain mieheltä ekana jouluna lahjaksi ja mulla on hirvee ikävä sitä !
Pottailusta oli ollut puhetta. meillä Aino käy potalla ja tekee pissat sinne 98 % välillä ei sitten vaan kiinnosta, kakka ei tule kun vahingossa jos ehtii potalle istuttamaan.
Aino tuli viimeyönä kipeäksi ja raastoi mun hermoja, vinkui kitisi ja väänteli koko yön, panadolistakaan ei ollut apua...siis sitä pullossa olevaa. Aamulla mittasin niin lämpöä oli melkein 38, tosin tossa se menee pitkin lattiaa ja huutelee takatokakitakata tatotitotutokalal.....neiti rakastaa omaa ääntään !
nytpä ei muuta tule päähän...ai juu tikru, tännekkin tuli vähän lunta,joten olit oikeassa harmi ettei päästä ulos kun likka on niin kipee ! :(
aa ja ae
Lumista alkuiltaa!!! Ihanaa tosiaan kun tänne tuli lunta ja pääsee pulkkailemaan.
AA oli ollut juhlimassa. Kyllä se kahdenkeskeinen aikakin on tärkeää!!! Ja aivan ihana puku sulla! Ainolle kovasti paranemisia sinne.
Jennille tervetuloa takaisin! Varmasti oli mielenkiintoinen matka. Näyttäytyy kyllä varmaan tosiaan kotiolot ihan erilaisina kun käy katsastamassa vähän muuta maailmaa.
Mitenkäs Tikrun autokauppailu sujui? Löytyikö mieleistä?
Q, pottailu ihan ihan out täälläkin¿ varsinkin kotona. Päiväkodissa Aksu kuulemma istuu ihan mielellään potalla, mutta kotona ei puhettakaan¿ enkä oo kyllä sitten ottanut mitään paineita pottailusta. Ei käydä joka päivä tällä hetkellä kotona potalla.
Burde, nyt pistät sen miehen liikenteeseen ja lähdette reissuun!!! Vai pitääkö mun tulla sanomaan sille MUR =D
Me otettiin kanssa vapaailta viikonloppuna ja käytiin syömässä ja leffassa ja sitten tultiin kotiin nukkumaan. Aksu oli mummulassa yötä.
Aksu onkin tosi positiivinen poika tällä hetkellä =D Yleisimmät vastaukset tällä hetkellä taitaa olla: EI, EN, ÄLÄ¿ ja pois. Eilen meinasin revetä ihan totaalisesti kun Aksu söi suurta herkkuansa appelsiinia ja mä kysyin onko hyvää. Aksu katsoi mua ihan ¿ylimielisesti¿ ja sanoi: pahaa¿ =D
Niin ja tänään mun pikku-ukostani tuli ihan iso¿ käytiin parturissa ekaa kertaa.
Tässä eka vertailun vuoks vanha tukka: http://www.aijaa.com/v.php?i=1487168.jpg ja sitten uusi: http://www.aijaa.com/v.php?i=1487178.jpg
pikku-milli & Akseli 1v9kk
Piti tulla jenni toivottamaan tervetulleeksi kotosuomeen!=) Varmasti oli avartava matka teillä ja oli ihana nähdä miehen seutuja. Tekisi nuo asuinolot varmasti meidän jokaisen joskus hyvää nähdä, niin osaisi arvostaa tätä suomea enemmän..
Milli, Tulipa aksusta ison pojan näköinen. Mei ei päästä varmaan parturiin IKINÄ, sama vika kuin iiriksen Ellillä eli tukkaa ei ole!;)
Kiva kuulla että teilla isommillakaan ei pottailut aina suju. Meidän O kun ei malta istua sekuntiakaan potalla ja näin ollen meidän monen kuukauden pottailun tulos on yksi pissa pottaan:( Mutta kaipa kaikki jossain vaiheessa oppii kuivaksi.... Mä vaan niin odotin et nyt ois jo potta se ykköspissapaikka meillä, mut ei *höh*
No nyt mies huutelee leffaa katsomaan, joten loppui lyhyeen tämä kirjoittaminen. Eipä muuta kuin illanjatkoja!
Aurora & O 11,5kk (kohta jo virallisesti taapero)
pakko oli tulla vielä koneelle ennen unille menoa, kun luin tuosta Auroran O:n pottailusta - aivan ku meidän typy! Siis tähän päivään mennessä saldo oli yksi pissa. Tänään saldo oli yksi minimaalisen pieni kakkakökkäre, joka jäi vaipasta pyllyyn kiinni ja tipahti potan pohjalle. :D Meidän pienen eka kakka pottaan! :D Nostin siis tytön potalle, kun rupesi keittiössä änkäämään, yleensä en ehdi nostaa, mutta siihen se änkäys sitten loppui, vaikka mallia kuinka näytin. Tyttö vain nauroi ja ähisteli ja matki mun ilmeitä. Kakka tuli sit parin tunnin päästä vaippaan keskellä ravintolaa... joten älä Aurora tosiaan huoli, kaikkia villivilperttejä ei pottailu kiinnosta. Meillä kun typy ei pysy siinä, ei sitten millään, tulee pois vaikka kaatamalla potan.
Juups, mutta nyt ei aivot muuhun taivu, viime yönä kärsin pitkästä aikaa totaalisesta unettomuudesta ja nukahdin heti 5.30. Tyttö tietty heräs jo 7.30, kuten nykyään aina. Ei ihan täysillä alkanut aamu... eipä ookaan noin krapulaista oloa ollut moneen vuoteen, vaikken oo viikkokausiin mitään juonutkaan.
Joten nyt unille,
-Osse ja typy 1v2kk jo untenmailla.
Jennille ja D:lle tervetuloa takasin! Oli varmasti unohtumaton ja mieltäavartava kokemus. En ees osaa kuvitella, millasta siellä on ollut. Mies varmaan on nyt onnellinen, kun näki perhettään. Olis kauheen kiva lukea lisää juttuja, mutta et varmaan täällä yleisillä palstoilla viitsi tarinoida.
Pottailusta... Jonsku on ainoostaan kiinnostunut menemään potalle, jos mä meen pöntölle. Just kun oon istahtanut pytylle, se tulee pyytämään, että pitäis päästä potalle. Parit pissit on saanut aikaiseksi. Ei tosin ole meillä vielä jokapäiväinenkään juttu toi pottailu. Vähän kausiluonteista. Sitä mä vaan ihmettelen, että miten poikien pissin saa menemään sinne pottaan. Jonskulta ainakin suihkuaa pissit kaaressa potan ohi lattialle. Kait se istuu jotenkin kummallisessa asennossa. Mites muilla pojilla?
Muuta ei nyt ehi. Hyvää yötä! :)
pesukarhu ja Jonsku 1v9kk
Jennille ja D:lle tervetuloa kotosuomeen :)
Pottailusta, täällä myös yksi, joka ei istu potalla sekuntiakaan. Se on suorastaan kidutusta jos yritetäänkään asetella potalle istumaan.. Siispä parempia pottailuaikoja odotellessa.
Aksu oli käynyt parturissa, olipas suloinen pikkumiehen tukka nyt :)
Meilläkin taitaisi olla syytä moiseen, ainakin anoppi tässä yks päivä vihjaisi, että koskahan noita hiuksia leikataan että tulisi pojan näköiseksi :D Vaikka mä kyllä tykkään noista kikkuroista. Tässäpä teillekin näkyviin pari otosta: http://s158.photobucket.com/albums/t116/Viipero/?action=view¤t=IM…
Nyt ei ehdi muuta kun nukkumatti kutsuu. Enemmän ensi kerralla!
Ai niin, se piti vielä mainita, että saatiin vihdosta viimein korvaavuus erityismaidolle. Ja tilille rapsahti 320e takautuvasti jo ostetuista maidoista! Tosin taisin tuhlata nuo rahat jo eilisellä ostosreissullani.. ;)
Viipero & Aleksi 1v2kk
Nimittäin pottailun inhoajia. No, pieniähän nää meidän kaikkien enskat vielä on, joten ei mitään kiirettä sinänsä. Pesukarhu, kyllä quun pisut osuu pottaan, jos sinne nyt joskus jotain tulee. Riippuu tosiaan varmaan istuma-asennosta tai jostain.
Aksun uusi tukka on ihan samanlainen kuin quulla on nyt. :) Tosin, meidän pitäis leikata hieman niskavilloja, kun ne on jo päässyt kasvamaan aika pitkiksi. En vaan millään uskaltais, kun tykkään tosta tukasta nyt, ja viimeks kun yritin koneella huristella niskavilloja, se meni ihan pieleen ja sitten oli pakko ajella lähes siiliksi koko tukka. Äkkiähän toi tosin tuntuis kasvavan takas. Marraskuussa leikattiin siiliks ja tässä välissä oon jo saksilla leikannut niskavilloja ja korvan päältä kertaalleen ja taas on tukkaa jo reilusti. Hauskat kikkurat Aleksilla! Taitaa olla luonnonkiharat hieman?
-Q-
Akseli yski viime yönä niin, että mä ihan säikähdin kun tuntui että se ihan tikahtuu... lähdettiin sitten käymään aamulla lääkärissä ja näytin samalla Aksun huulessa olevaa jälkeä jonka alkuun luulin tulleen jostain kaatumisesta tms. mutta nyt on jo isompi niin sepä olikin märkärupi. Nyt on poitsu sitten antibioottikuurilla ja loppuviikon kotona
No, sentään ihan siedettävä " talvi" täälläkin tänään, pikkupakkasta ja aurinkoa!
Taatusti oli Jennillä " erilainen" matka! Muakin kiinnostaa, miten D oppi daddyn erottamaan setien joukosta ;)
Vai tuli Aksusta isopoika parturin jälkeen. Hieno tukka tuli kyllä! Meillä ei kans oo näitä ongelmia, ei tarvinnu miettiä rusetin väriä 1-vuotis kuvaan, kun ei oo tota tukkaa Ainolle pahemmin ilmaantunut ;) Paitsi vähän jotain untuvaa, mitä neiti nykyään haluaa itse joka aamu harjailla :DD
Pottailusta: meillä sujuu keskimäärin hyvin, kun Aino ei vielä pääse pois potalta :DD Tai toiselta, " yläkerran potalta" (mallia orthex) osaa periaatteessa jo itse nousta, jos tarpeeksi tahtoo ja uskaltaa. " Alakerran potta" (mallia emma) on vähän matalampi, niin siitä ei voimat vielä riitä ponnistaa seisomaan :DD Niimpä meillä on varmaan kohta pari kolme viikkoa tehty kakka aamulla pottaan ihan paria poikkeusta lukuunottamatta, ja pisujakin tulee yleensä pottaan n. 3-5 kertaa päivässä. Toki niitä vielä vaippaankin riittää ;)
Eipä muuta tällä erää :D
t. Ope ja Aino 1v 3kk
Täällä on kyllä vihdoin ihan kunnon talvi, pikkupakkasta ja ihan kunnolla luntakin..aurinkokin pilkisti aamupäivällä. Meidän neiti on ihan tohkeissaan talvisesta säästä ja pulkkailusta:)
Voi miten ihanat kutrit aksulla oli!Miten te raaskitte ne leikata;) Hieno tuo uusi isojen poikien kampaus on mutta niin söpö oli aiemminkin. Ja viiperon pojalla ihanat kiharat:)
Pottailusta, mua harmittaa vietävästi kun se on meilläkin ihan out, meillä meni monta kuukautta niin mukavasti että kakat tuli aina pottaan eikä tarvinnut niitä vaipasta siivoilla, nyt tyttö kakkaa jotenkin ihan hetkessä huomaamatta ja sit vasta tulee kertomaan asian..jos huomaan että kakka on tulossa ja vien potalle niin ei sinne mitään tule. Mun kännykän räplääminen on ainoa tarpeeksi kiinnostava juttu että potalla voi istua, unien jälkeen sinne nykyäänkin vielä pisut tulee mutta ei muuten. Vaippojakin tuntuu menevän ihan tolkuttomasti entiseen verrattuna, kestot meillä on jätetty kokonaan pois kun jo tunnin kestoissa olon jälkeen pylly ihan hehkuu punaisuuttaan:/
Tuolla o-puolella jo hehkutinkin että varasin 4-d ultran ja ootan nyt sitä aivan täpinöissäni, ihan uusi kokemus kun viime kerralla ei moisessa käyty.
Burdelle vielä jaksuja..
Queen
Ps. Täytyy mennä jynssäämään akvaariosta levää pois kun laitettiin se myyntiin ja kalat tullaan hakemaan jo huomenna, pientä pintaremonttia täytyy siis tehdä että sen kehtaa jollekin näyttää;)
... ainakin täällä Tampereen suunnalla. Tehtiin Helmin kanssa aamulla oikein pitkä lenkki, kun niin kauniisti aurinko paistoi ja oli lunta ja pikkupakkanen. Tosi kivaa. Toisaalta joka paikassa ei taida lunta olla. No, mutta pakastaa kuitenkin.
Pottatouhut on meilläkin vielä aika utopistisia. Ei pysy tyttö potalla, ei sitten millään. Tai jos kirjaa luetaan niin sitten voi istua hetken, mutta silloin ei keskity pissaamaan. Aina silloin tällöin käytän potalla, mutta tulos on ollut tähän asti nolla.
Osse: Kuinkas tutittomuus sujuu? Ja toivottavasti ensi yönä nukuttaa peremmin :)
Jennille ja D:lle tervetuloa kotisuomeen! Varmasti tosiaan mielenkiintoinen ja mieltä avaava kokemus.
Aksu oli käynyt parturissa. Hieno tukka tuli! Meilläkään ei ole tarvinnut partureita miettiä, kun sen verran vähän tuota tukkaa on ilmaantunut.
Helmi on taas hiukan räkänokka. Onneks taitaa tällä kertaa jäädä tuolle nuha-asteelle eli kuumetta ei nyt tullut. Viime yönkin jo nukkui ihan hienosti. Ja antoi äiskän ja iskän nukkua vartin yli kasiin!!!
Jepsis ja Helmi 1v3kk (kohta)
Nyt on kyllä pakko sanoo, että mulla nous tunteet pintaan tosta potta-keskustelusta ja kirjotinkin pitkät pätkät, mutta päädyin poistamaan ne. Mut se mitä haluun vielä " delete" nappulan painamisen jälkeen sanoo on se, että ARMAHTAKAA NIITÄ LAPSUKAISIANNE VÄHÄN! Eihän ne oo ees kun hädin tuskin 1v tai vähän päälle! ;)
Ei muuta nyt, kun meinaa tulla niin kärkästä tekstiä.
Burde, heidi 1v4kk ja viltsu 29+3
...hiuksista. Näytin eilen ukollekin ne Aksun kuvat ja siis aivan hurja ero ennen ja jälkeen hiusten leikkauksen. Tuli kyllä oikeesti NIIIIIIIN ison pojan näköseks, että HUH! =) Mä en taida antaa ikinä leikata Heidin hiuksia, ni jos se sit pysyis äitin pikku muruna. ;) Heh.
burde taas
Burde oli kirjoittanut tosi kauniisti tai kopsannu,, mutta kuiteskii tuli ihan hempeä olo.
Me selviydyttiin hyvin juhlista, join liikaa shampanjaa ja eilen oli heikko olo, tai sellainen väsynyt, vähän olin humalassa mutta kun tuosta edellisestä juhlinnasta on jo melkein 2 vuotta niin vähäinenkin määrä nousee päähän kun metrinen halko.
Ihaninta oli se että saatiin olla miehen kanssa kahdestaan, Aino oli pärjänny siskon kanssa tosi kivasti vähän oli itkeskelly mutta ei onneksi paljona, nukkumaan oli suostunut vasta puol 12 ja silloinkin ns. nukahtanut siskon syliin istualteen.
Eilen maistui uni jo 8 aikaan vaikka heräsi monta kertaa ja vaati äitiä viereen.
Q:lla on kohta np-ultra, vitsin jännää ! onnea matkaan !
mä laitan tonne facebookin enskojen puolelle kuvan puvusta, vähänhän tuo oli avonainen mutta mulla oli stoola päällä paitsi bailatessa !
ihanaa alkanutta viikkoa kaikille....niin ja tikru armas, täällä sataa vettä lumesta ei ole tietoakaan.
aa ja ae