Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMIKUISTEN ALKUVIIKKO

21.01.2008 |

Moi vaan kaikille!

En tiiä osaanko aloittaa tätä uutta pinoa, mut kokeillaan miten mun käy.

Huomenna olisi sitten laskettuaika. Nyt on kyl ollut melko hankalaa, joten lähdöstä ei voi tietää milloin se tulee. Supistukset eivät viel ainakaan ole kovinkaan säännöllisiä. Välillä tulee pari tuntia säännöllisesti ja sit taas loppuvat. Huomenna sit pitäis taas neuvolaan, jos ennen sitä ei tule lähtöä. Viimeksi kun kävin neuvolassa meinasivat, että enää ens viikolla ei nähdä, mut mulla kyl sellainen tunne, että vielä nähdään. Saas nyt kattoo sit.

Meinasin aivan unohtaa!!!

ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!

Lueskelin tos aikasempia juttuja ja niitä vauvojahan on alkanut putkahtamaan maailmaan ihan kiitettävästi. Sais vaan itsekin tämän oman pienokaisen pois täältä masusta, mut jotenkin alkaa tuntumaan jo toivottomalta.

Huomenna ois kyl siinä mielessä hyvä päivä vauvan syntyä, ku miehen setä täyttää vuosia, niin siinä olisi hyvä " lahja" ...

No, nyt meen kuitenkin vähän levähtämään, jos vaikka sais unen, ku noi yöt jää aina niin vähälle nukkumiselle...

Pärjäillään kaikki ja odotellaan niitä suppareita!!!

Minskeli + poju 39+6

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on nämä valmistelut vielä pahasti vaiheessa. Ja vaikka kuinka muistan miten ärsyttävää oli alkaa kotiintulopäivänä petaamaan petiä vauvalle, etsimään hoitoalustaa ym. näyttää uhkaavasti taas siltä että työsarkaa odottaa jahka joskus pääsisin synnyttämään ja kotiinkin.

Oletkin saanut jo hyviä vinkkejä hankintoihin. Lisäisin vielä jonkin perusvoiteen (joka ei ole pakollinen jos vauvalla on hyvä iho), mutta itse tykkään käyttää esim. Novalania tai rasvaisempaa Aqualania peppuun varsinkin alkuun kun vaippaa vaihdetaan tiheästi. Myös kakkapepun pesuun kannattaa käyttää mieluummin perusvoidetta kuin saippuaa. Keittosuolatippoja on myös hyvä ostaa nenän aukaisuun. Muisti pätkii, mutta olikos se niin että D-vitamiini aloitetaan kahden viikon iässä, joten niitäkin voi ostaa jo valmiiksi. Itse olen käyttänyt Jekovitia (koska se säilyy huoneenlämmössä ja tulee näin muistettua myös antaa), mutta niitäkinhän on useampi tuote joista valita.

Hyvä kun muistutitte tuosta rintapumpusta, se täytyy kyllä hankkia. Mulla oli viimeksi lainassa se äidinmaitokeskukselta, kun luovutin maitoa, tällä kertaa en taida siihen ruljanssiin ryhtyä vaikka maitoa yli tarpeen tulisikin. Kyllä tätä hommaa taitaa olla muutenkin tarpeeksi kolmen muksun kanssa =)

Mukavaa, että Xenakin liittyi taas joukkoomme! Itse asiassa mietinkin, mihin olet hävinnyt.

Ja vielä limainfoa: niin vain minäkin bongasin ensimmäistä kertaa eläissäni limatulppaa eilen! Jospa tässä jotain toivoa olisi vielä spontaanisti käynnistyvästä synnytyksestä. Eilen kaupassa käydessä juili kohdunsuuta ja supisti yhtä aikaa niin etten voinut kuin haukkoa henkeä. Kotiintultua istuin sissinä tulikuumassa saunassa melkein puoli tuntia, mutta eipä se mitään auttanut =( Verenpaineet vain huiteli melko komeissa lukemissa.

Mieskin siinä vielä meni laukomaan mieltä ylentävän kommentin " äiti voi sitten istua painona latuhöylän päällä" ... ai vitsit että vedin herneen nenään, vaikka ei se kuulemma sitä " sillä tavalla" tarkoittanut. Ei varmaan, mutta tästedes valitkoon sanansa vähän tarkemmin.

Koittakaahan jaksaa!

aksiina 39+0

Vierailija
42/47 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä keikutaan edelleen... Nyt kyllä jotenkin erilainen olo, joten ehkä tässä jotain kehitystä tapahtuu. Tyhmänä kyselen vielä, kuinka iso se limatulppa on? Voi siis tulla osina ulos? Olin eilen huomaavinani jotain liman tapaista. Eilen illalla iski vatsakipu, joka helpotti reilun tunnin jälkeen, mutta senkin jälkeen on ollut vatsa vähän outo. Toivottavasti tämä enteilee synnytystä eikä jotain mahatautia.

Mä olen ollut viime päivät ihmeen virkeä. En nuku päikkäreitä eikä illalla nukuta ja tänäänkin heräsin kai neljältä, vaikka olin nukkunut huonosti.

Lily 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä itsekin vielä päivystetään, mullekin on alkanut tulla tihenevään tahtiin kyselyitä että jokojoko ja mikä fiilis? Itseäni ne ei vielä ärsytä kun kyselijöitä on tuskin aikaisemmin ollutkaan ja olo on ollut aikas hyvä. Saa nähdä, milloin se mittari alkaa täyttymään... :)

Apteekkiostoksista oli puhetta. Itse ostelin viime viikolla viimeisiä vauvalle tarvittavia juttuja ja soitin siskolle että mitäs sieltä apteekista kannattaisi valmiiksi ostaa. Hänen kommenttinsa oli että hän ei ostanut yhtään mitään, sitten vasta tarpeen mukaan... (Poika syntyi puoli vuotta sitten.) niin ajattelin sitten itsekin toimia. Mun käsittääkseni täällä saa synnäriltä mukaan sitä rasvaa rinnanpäihin. Ja eikös se äitiyspakkauksen mukana tullut Erisan ole aika hyvä perusvoide? Bepanthenia taitaa meillä löytyä valmiina kaapista.

Minä oon kans ollut varmasti yksi niitä hitaimpia vauvantarvikkeiden valmiiksi laittajia; pakkasin eilen vasta ne vauvan kotiinlähtövaatteet ja pesin turvakaukalosta muutaman tekstiiliosan kun en ollut varma että onko niitä pesty. Sänky on ollut jo jonkin aikaa pedattuna mutta paljon olen hankkinut vasta näin ihan viime metreillä! Itsestäkin tuntuu vielä että jotain taitaa puuttua...

Sellaista asiaa mietin kun pakkasin vauvalle vaatteet kotiinlähtöä varten, ja samassa ajattelin laittaa omanikin valmiiksi, niin housuvalinta on hankala. Varmaan jotkut äitiyshousut pitää sinne kassiin heittää, sitä ei vissiin ihan raskauden alun " lähtömitoissa" ole sieltä synnäriltä lähtiessä ;)

Jaa, pitäisköhän lähteä hakemaan posti. Ulkona on aivan mahtava ilma, muutama aste pakkasta ja aurinko paistaa! Omituinen valoilmiö täällä suunnalla :o Jos sitä vähän myöhemmin päivällä kävis vielä kävelylenkillä. Tällä viikolla oon käynyt nyt kaks kertaa, 50min/kumpikin ja mulla ne lenkit ei kyllä paljon supisteluja aiheuta. Että tuskin se edesauttaa synnytyksen käynnistymistä...

Toivotaan taas suppareita niitä toivoville ja muille muuten vain jaksamista!!

Tolleroinen rv 39+0

Vierailija
44/47 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun talvi on tullut, ja aurinkoiset talvipäivät :) Täytyy mennä pian käymään ulkona. Lenkkeily ei kylläkään ole auttanut, niinkuin ei ollut Tolleroisellakaan, synnytyksen käynnistymiseen...

Tuli vain mieleeni juuri, että onko jotain haittaa/hyötyä, jos tässä vaiheessa tekee vielä lantionpohjalihastreeniä? Vauva alkaa ainakin liikehtiä aina, mutta ei kai se hidasta tms. synnytyksen käynnistymistä?

Meillä on ollut kotona vauvaa varten kaikki valmiina jo pitkään, kun jotenkin luulin että vauva syntyisi aikaisemmin, tuosta avautumisesta ja kaikesta, mutta ei...Ainoastaan sänky on petaamatta vielä, koska meillä on kissa joka voisi mennä pyörimään lakanoihin.

Tsemppiä kaikille viimeisille sisseille :)

Mami_08, 39+6

Vierailija
45/47 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko tulla kertomaan että sain postissa juuri maanantaina tilaamani Carriwellin imetysliivit. Tilasin ne sieltä Vauvauvasta. Vaikutti tosi hyviltä! Istuvat hyvin päälle vaikka kuppikoko onkin vielä se A, ja näyttäisi olevan ihan reilusti kasvunvaraakin. Ja kaarituettomatkin nuo ovat, että voi sitten yökäytössäkin pitää...

Pajunkukan viestistä intoutuneena minäkin heitin sitten tyynyjä pesuun... sekin on sellainen homma mikä tahtoo aina unohtua. Pitää katsoa josko sais vielä ainakin omat peitot pestyä :)

Noniin, annetaanhan tilaa muillekin :)

Tolleroinen

Vierailija
46/47 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettyneenä sitä herää jokainen aamu ja huomaa että ei vieläkään...

pikaisesti vain tulin käymään. huomenna neuvola. toivottavasti viimeinen yhtenä kappaleena, oletettavasti maanantaille varataan käynnistys. hui kauhia. alkaa pelottamaan...

pitääkö paikkansa että käynnistys on kivuliaampi kuin ns. luonnollinen käynnistyminen?

entä oliko jollakulla synnytyksen käynnistymisen merkkinä löysä vatsa, vessassa juokseminen ja ilmaa mahassa? itse olen joutunu juoksemaan vessassa monta kertaa ja mahassa on ilmaa. ääntelee oudosti....

mutta poistun ja käyn varmaan illemmalla jos sitä vielä on kotosalla. toivottavasti ei....

MiiKaro rv 41+3

Vierailija
47/47 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsis! Siis onpas aika vierähtänyt. Meille syntyi pieni prinsessa juuri laskettuna päivänä eli 5.1. pisteitä 9 kädet ja jalat olivat vähän sinertävät siitä miinus, painoaoli 3220 ja pituutta 49. Synnytys kesti kauan...jouduin saliin perjantai aamuna klo 7 ja tytär parkaisi lauantiaamuna 8.35. mutta aika kultaa muistot eikä tunnu nytkään enää mahdottomalta tehdä toista.

Neiti on melko tyytyväinen syö ja nukkuu, ei paljoa kitise.

Tsemppiä kaikille joilla koitos vielä edessäpäin. Meillä on ainakin mennyt koko pienellä perheellä nämä ekat viikot aivan siivillä. Nopeesti ne nuo vauvat kasvaa, on jo paljon isompi likka kun laitokselta lähtiessä.

Sairaalakäsity ei kyllä parantunut tälläkään kokemuksella. Pikkuisen jäi paha maku maksaa ei juuri mistään 26 euroa vrk. Kyllä ei paljoa sairaalassa osattu neuvoa tai ohjata,saati saanut nukkua, kun sellaisia ryhmähuoneita oli. Nyt on neitillä ruoka-aika.

Onnittelut muille vauvan saaneille!

ps.Mihis sitä nyt kirjotellaan???

Blossom+prinsessa 2 1/2 viikkoa :)