Miten pitkiä teidän muiden
synnytykset ovat olleet?Mulla kesti eka synnytys 13h5min yhteensä josta 1.vaihe 12½h 2.vaihe 24min ja 3.vaihe 11min..ja toinen synnytys kesti yhteensä 4h josta 1.vaihe 3h50min 2.vaihe 2min ja 3.vaihe 8min
Kommentit (13)
Mulla alkoi säännölliset supistukset 5 päivää ennen synnytystä ja sainkin niihin kipulääkettä. Itse synnytys kesti 30 h 45 min, josta avautuminen 10 h 15 min, ponnistus 23 min ja jälkeiset 7 min.
vähällä unella kun viikon oli mennyt, niin fyysisesti aika rankkaa ja kipeää, kun kohtu ei ollut levännyt moneen päivään.
Avautuminen kesti 30 h 15 min. Kirjoitus vihre!
synnytys kesti 5 tuntia 3 min... saas nähdä tuleeko seuraava kesällä nopeemmin.;O)
tytön synnytys 18 tuntia + ponnistusvaihe 2tuntia, vauva oli otsa tarjonnassa jotan imukupilla ulos..oli aika kivukias synnytys. toivottavasti tämä menee paremmin. ( 24+5)
kokonaiskesto 4h 1min. josta ponnistusta 31min
Esikoisen kanssa kokonaiskesto oli 4h29min, ponnistus 1min. Kuopuksen kanssa kok.kesto oli 2h14min, ponnistus 1min. Kuopuksen kanssa ehdimme olla synnytyssalissa peräti 11min ja omat vaatteet oli päällä.. Pikku herralla oli kiire maailmaan!
salissa noin 5min kun vauva oli jo ulkona ja mulla oli kans omat vaatteet päällä,mutta niitä vaihdettiin ponnistelujen välissä..aika hassu kokemus se oli,mutta onnex sentää ehdittiin sairaalaan asti
Synnytys kesti eka vaihe 21h15min ja toinen vaihe kesti 39min.Kuopuksen synnytys kesti eka vaihe 4h10min ja toka vaihe 25min.
[color=blue]*1. poika:
koko kesto 10h50min, 1.vaihe 10h30min, 2.vaihe 14min ja 3.vaihe 6 min
*2.poika
koko kesto 3h15min, 1.vaihe 3h, 2.vaihe 6min, 3.vaihe 9min
[color=red]*3.tyttö
koko kesto 3h40min, 1.vaihe reilut 3h, 2.vaihe 6min ja istukka 24min
Esikoinen tuli maailmaan pidemmän kaavan mukaan eli synnytys kesti vähän vajaa 40 tuntia ja päätyi lopulta sektioon. Kuopus reilut 14 tuntia josta ponnistus vaihe vähän päälle tunti. Synnytyssalissa ollaan siis viihdytty.
Mulla kanssa samansuuntaista kuin Sukkahukalla, esikoista ponnistelin 26 tuntia (käynnistyksestä, sitä ennen säännöllisiä supistuksia 5 min välein 8 tuntia) ja lopulta päädyttiin sektioon. Nyt jännittelenkin toista synnytystä, minkälainen versio sieltä on tulossa.
Anna ja vatsa 32+5
Miulla 37h...jonka jälkeen hätäsektio.Paikat vaan ei auenneet,oksitosiininkaan avulla:(
Saa nähdä kuin tän toisen kanssa käy.Ilmeisesti leikataan suoraan.
Ei täälläkään ole kiirettä pidetty, eka syntyi rv 41+1 kokonaiskesto 15h55min josta ponnistuvaihe 23min. Toinen 41+3 kokonaiskesto 12h13min josta " aktiivista ponnistamista" n.10min. (oli tarkkaa aikaa hankala sanoa kun spinaali puudutti niin täysin.Kohdunsuu auki klo 13.10 ja poika syntyi 13.51...Meni vähän " harjotellessa" kun en tuntenut minkäänlaista ponnistamisen tarvetta, kipua jne...)
Molemmat synnärit alkoi supistuksilla ja molempien kohdalla lähdettiin saikulle kun suppareita oli tullut 5min välein/45min ajan.
Esikoisen kohdalla supparit alkoi iltapäivällä, ja ne tihenty ja koventu iltaa ja yötä kohden. Saikulle lähdettiin klo 03.30,poika syntyi 16.18. Toisen kohdalla supparit alkoi klo 23.00 ja saikulle lähdettiin 03.45.Valmista tuli klo 13.51..
Tiiänpähän joskus kolmannen kanssa ettei sinne saikulle ole MITÄÄN kiirettä...:)