Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästääkö leivät itse leipomalla oikeasti?

Vierailija
20.01.2008 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa hyvän palkan jos näkee vähän vaivaa. Suosittelen.

Vierailija
2/8 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkeasta vehnäjauhosta ei kannata yksistään leipoa, vehnähiivaleipäjauho on ok mukaan voi lisätä mukaan leseitä, hieman ohraa, samoin ruista, kaurahiutaleita sekä kokeilla erilaisia rouheita joukkoon.



Kannattaa kokeilla erilaisia sekoituksia niin saa vaihtelua.



Karkeat ainekset kannattaa liottaa vedessä ennen niiden käyttöä ja käyttää taikinanesteenä se liotusneste.



Lisäksi voit hyödyntää puurontähteet sämpylä tai leipätaikinoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari vuotta sitten kirppikseltä meko vähän käytetyn leipäkoneen.



On jäänyt käyttämättä. En siis ensimmäistäkään kertaa ole käyttänyt.



Suosin ruista ja täysjyväviljaa. Miten onnistuu niiden kanssa?

Vierailija
4/8 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus laskeskelin kaupassa että jos ostaa ihan tavissämpyläjauhoja tms. niin sitten kannattaa. mutta jos haluaa laittaa vähänkin kuituisempaa jauhoseosta niin hinta pompsahtaa yllättäen kalliimmaksi kuin valmiina ostettu leipä.

Vierailija
5/8 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaalea leipä tehään ite

Vierailija
6/8 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne heitellä aineita miten sattuu, kuten käsin leipoessa. Sinun täytyy ottaa selville koneen kipon tilavuus ja etsiä sille sopivat ohjeet. En tiedä löytyykö ohjeita valmistajan nettisivuilta tai jostain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselemällä saatat löytää.



tintti

Vierailija
8/8 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkioloissa sitä säilytetään pakkasessa mutta ennenmuinoin se säilyi siellä puusaavin reunoilla.



Leivoin ruisleipää paljonkin, aikoinaan. Juuri on kadonnut mutta uskoisin, että kyselemällä löytyy. Martoilta voisi yrittää näin ensi alkuun.



tintti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi