Yo-koulutus ja hyväpalkkainen vakityö -> haluan vaihtaa alaa! Onko muita?
Eli nuoruuden ammatinvalinta on alkanut rassata entistä enemmän ja työtä nyt takana lähes 10 vuotta. Olen totaalisesti väärällä alalla, en pidä työstäni, enkä jaksa tätä enää pitkään. Minulla ei ole edes taipumuksia tälle alalle ja teen tätä ainoastaan rahan takia. Puolet päivistä menee miettiessä vaihtoehtoja ammatinvaihtoon. Lainat tietysti painaa päälle ja muutenkin on vaikeaa perheellisenä hypätä opintotuelle vuosiksi.
Onko muita tämän asian kanssa painiskelevia? Entä onko joku muu repäissyt itsensä pois vanhasa ja vakaasta työstä ja lähtenyt opiskelemaan jotain oikeasti kiinnostavaa ja sellaista, josta ei varmaan koskaan saa samaa palkkaa kuin vanhasta työstä, mutta ehkä jotain muuta tasapainoa elämäänsä? Miten olette onnistuneet? Oletteko katuneet valintojanne?
Lähdin " kolmenkympin kriisin" (iski sen jälkeen kun olin ollut lasten kanssa kotosalla muutamia vuosia) jälkeen oman alani töistä ja käväisin kokeilemassa ihan muuta, työtä johon olin periaatteessa ylikoulutettu. No, sekään ei osoittautunut minulle oikeaksi. Nyt pohdiskelen myös täydennyskoulutusta, vaikka töitäkin olen hakenut, myös tuolta " vanhalta" alalta, jonne realistisesti on hyvät mahkut. Meilläkin tilannetta mutkistavat talolaina ym. taloudelliset seikat, vaikka miehellä hyvät tulot.