Miehen isä löi lastani.
Oltiin heillä käymässä ja lapsi ei uskonut ekasta kerrasta kun appiukko kielsi häntä, appi nousi sohvalta, käveli lapsen luo ja löi tätä pepulle melko kovaa. Lapsi on 5v. En hyväksy väkivaltaa lastenkasvatuksessa ja ainakaan vieraan ihmisen ei tarvi mun lapsiani kurittaa. Päätin etten mene sinne eikä myöskään lapset mene pitkään aikaan. Olemme uusperhe joten appi ei ole biologisesti mitään sukua lapselleni. Mielipiteitä?
Kommentit (35)
vai onko palstan mammojen mielestä jo pepulle läpsäyttäminenkin väkivaltaa? Tietysti jos otetaan reppi esiin ja aletaan paljaalle pyllylle hakkamaan, niin toki se on nykyään rangaistavaa, mutta pyllylle läpsäsy tuskin on. Melkkoisen vaikeaa tulee elämästä lapsilla jos eivät koskaan saa kuritusta mistään asiasta ja äiti heti suojelee ja vie pois paiklta jos joku muu joskus ojentaa hänen lapsiansa.
Nyt tähän fyysiseen kuritukseen pitäisi ottaa joku järki mukaan. Totta...se on laissa kiellettyä, mutta kyllä sitä lasta saa aivan varmasti esim. kädestä vetää pois kaupasta. Kohta kaikki koskeminen kielletään ja varmaan pussatakaan omaa lastaan ei enää saa tai on pedofili. Niin omituiseksi on menossa tämä maailma. Minusta terveellä järjellä käytetty nippaisu tai läpsäytys pepulle on joillekkin lapsille ihan aiheellinen kuritus keino. onneksi suurinosa lapsista tottelee vähemmälläkin.
ihan oikeastiko sallitte kenen tahansa kajota lapseenne?? Siinä se lapsen itsetunto kehittyy!
Ellei aikuinen hallitse itseään, hän ei ole aikuinen. Ellei aikuinen tiedä, milloin tekee väärin ja rikkoo lakia, on se hänelle osoitettava.
Lasta ei saa lyödä. Se vain on niin. Siinä ei selitellä, siinä ei kierrellä. Lasta ei lyödä ja aikuisen täytyy tietää se.
Vierailija:
Ellei aikuinen hallitse itseään, hän ei ole aikuinen. Ellei aikuinen tiedä, milloin tekee väärin ja rikkoo lakia, on se hänelle osoitettava.Lasta ei saa lyödä. Se vain on niin. Siinä ei selitellä, siinä ei kierrellä. Lasta ei lyödä ja aikuisen täytyy tietää se.
Näit tapauksen, mutta silti jossain välissä sanoit, että sulla ei ollut mahdollisuus itse komentaa lasta? Miksei ollut, jos kerran olit näkösällä? Appi komensi ja kun lapsi ei totellut, hän läppäsi lasta. Mitä sinä sitten teit, kun et komentanut?
Minäkin muuten olisin kieltänyt 5-vuotiaalta Plaston mopolla istumisen, ei varmaan ole tarkoitettu ihan sen kokoiselle...
Se, joka epäili, ettet itse nähnyt tapausta.
kun aikuiset vetää toisiaan turpaan ja huutaa pää punaisena, mutta pikku prinssiä ei saa pyllylle läpsästä vaikka mitä tekisi? tulee lapselle varmaan hieman vääristyneet luulot itsestänsä. Noh..sen näette sitten kun lapsi kasvaa isoksi.
vihreitä aatteita noudattaen ilman ruumiillista kuritusta. Ja hyvä oli lopputulos? Ehkä jotkut lapset vaan tarvitsevat enemmän kuria tullakseen normaaleiksi aikuisiksi.
Mikä syy se on lyödä tai edes " läppäistä" ??
Jos nyt olisi riehunut ja roikkunut verhoissa niin ehkä jotain järkeä, mutta jos syy on tuollainen..
En hyväksyisi tuollaista. Minusta ap ei vaikuta ollenkaan " hysteeriseltä" .
Sitä paitsi, mikäli lapsi ei esim. tottele sillä että vaikka korotetaan ääntä, niin jokin on pielessä.. Jos täytyy käydä käsiksi että lapsi tottelee niin hohhoijaa..Kyllä kuria voi olla varsin hyvin ilman että lyödään.
Kenelläkään, ei edes isovanhemmilla ole lupaa käydä lapseen käsiksi, ei vaikka he olisivat isovanhempien kotona.
Mussa heräisi samantien tiikeriemo, jos joku edes uhkaisi lyödä lastani. Mun lapsia ei nöyryytetä eikä heitä hakata. Kuri pitää olla, mutta kuria voi pitää ilman väkivaltaa.
Ap, sanot suoraan apellesi, että " älä enää ikinä lyö yhtäkään mun lasta, jos vielä heitä haluat tavata" !
Ja lyönnin äänestäkin voi päätellä lyönnin kovuuden. Ei olis saanu istua sen mopon päällä ettei mene rikki. Mulla on enemmän kuin yksi aiempi lapsi joten kyllä lapset toisilleen kovuutta opettavat (vaikkeivat toisiaan mätkikkään) mutta mun mielestä aikuisen ei kuulu lasta lyödä eikä ainakaan vieraan aikuisen.
Mies ymmärsi hyvin kun sanoin että en lasteni kanssa sinne mene vähään aikaan ja että yhteisen lapsemme kanssa hän voi siellä vierailla. Mies oli sitä mieltä ettei itsekkään halua sinne mennä vähään aikaan koska ei tekoa hyväksy. Mies on isä mun lapsille (olen totaaliyksinhuoltaja) ja rakastaa niitä kuin omiaan.
T:Ap
joku tuttu aikuinen (=Sinä?) saa tarvittaessa lyödä...??? Hmm... Tällaisen käsityksen, ap, saa tästä sun viestistä.
" mutta mun mielestä aikuisen ei kuulu lasta lyödä eikä ainakaan vieraan aikuisen."
Ymmärrän jos tuo kommentti kuullosti siltä mutta tarkoitin lähinnä että mun mielestä on paljon pahempi kun joku vieras lyö kuin että oma äiti tai isä. Kenenkään ei pidä lyödä lasta mutta tiedän monia vanhempia jotka näin tekevät ja vaikka se onkin musta väärin niin se ei ole ehkä kuitenkaan niin väärin kuin että joku vieras lyö. Sekava selitys...
Itse en lyö lapsiani missään tilanteessa.
Siitä hyvästä tämä tapahtui. Ja en kiellä miestä ja yhteistä lasta käymästä siellä mutta minä ja mun " aiemmat" lapset ei kyllä mennä sinne hetkeen.