Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen isä löi lastani.

Vierailija
20.01.2008 |

Oltiin heillä käymässä ja lapsi ei uskonut ekasta kerrasta kun appiukko kielsi häntä, appi nousi sohvalta, käveli lapsen luo ja löi tätä pepulle melko kovaa. Lapsi on 5v. En hyväksy väkivaltaa lastenkasvatuksessa ja ainakaan vieraan ihmisen ei tarvi mun lapsiani kurittaa. Päätin etten mene sinne eikä myöskään lapset mene pitkään aikaan. Olemme uusperhe joten appi ei ole biologisesti mitään sukua lapselleni. Mielipiteitä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea pappa niin tuntuu kaameelta. Ikävä kyllä et tuollaisia moukkia on olemassa.

Vierailija
2/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen lyöminen on aina kiellettyä. Ja kun teille tulee yhteisiä lapsia en antaisi appi-ukon nähdä niitäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et hyväksy ruumiillista kuritusta ja lainkin mukaan se on kiellettyä

Vierailija
4/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei edes tehnyt mitään kauheaa. Kunhan ei ollut valmis lähtöön ihan niin nopeaa kuin appiukon mielestä olisi pitänyt olla.

Appiukkoni onkin kyllä henkisesti sairas, mutta siltikään hänellä ei ole oikeutta kajota lapsiini!!!! Nyt onkin välit melko poikki apen kanssa. Ei pelkästään tämän asian vuoksi, vaan monen muunkin.

Vierailija
5/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagoin niin että käskin lasten laittaa vaatteet päälle ja lähdettiin. En tiedä näkikö mies lyömisen, anoppi näki ainakin. Miehen kanssa ei ole asiasta vielä puhuttu koska lähti harrastukseensa ja en halunnut autossa lasten kuullen ottaa asiaa puheeksi.

T:Ap

Vierailija
6/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin lyhennä vierailuaikoja, että vanhuksilla hermot kestää.

Minusta siitä ei kannata nyt puhua, mutta estä tapahtuman toistuminen.

Vierailija
7/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kun en omianikaan koskaan lyönyt. Kaikkinainen on turhaa.

Eräs ystäväni antaa tukkapöllyjä ja luunappeja lapsenlapsilleen, oksettavaa ja säälittävää. Mummon luona yleensä ekstraa yökylässä, kuvottavaa että mummo lyö.

Vierailija
8/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teidän kannattaa miehesi kanssa keskustella miten asiaan reagoitte. Eihän aisaa voi tähänkään jättää, vaan miehesi isän kanssa täytyy varmasti keskustella mitä mieltä olette lyömisistä yms.

Rauhallisesti mutta tiukasti, vai mitä. Turha on välejä rikkoa. Enne vanhaan tuo laimiminen oli ihan tavallista, ehkäpä miehesi on kasvatettu niin. Välttämättä miehesi isä ei tarkoittanut mitään pahaa, tuli vaan vanhasta tottumuksesta. Ei sitä silti saa hyväksiä, vaarin pitää oppia nykyaikaan.

Vierailija
9/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin siellä noin tunti. Tottakai komennan itse lapsiani mutta tuossa tilanteessa en saanut edes mahdollisuutta siihen.

T:Ap

Vierailija
10/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ja koko suvun silmien edessä niin, että lapsi sai mojovan mustelman. Ja vielä kun " kriisitilanne" ainakin minun silmissäni oli jo ohi ja ratkaistu. Heillä, aikuisella ja pienellä pojalla, oli tullut kiista jostain lelusta ja kun poikani sai siitä kiukkukohtauksen, lankomies ensin karjahti lapselle. Lapsi siitä säikähtäneenä vaikeni, jolloin mies otti ja väänsi lapselle mustelman käsivarteen. Ja tämä siis minun ja hänen omien vanhempiensa ja isovanhempiensa edessä.

Suutuin aivan hirveästi ja nostin asiasta metelin, vaikka kukaan muu ei oikein puuttunut tilanteeseen mitenkään. Tein langolle selväksi, että se oli sitten ensimmäinen ja viimeinen kerta, jos haluaa minkäänlaisissa väleissä kanssani olla. Myös mieheni keskusteli veljensä kanssa asiasta jälkikäteen. Lapsen kuullen sitten selitin saman tien, ettei kenelläkään ole oikeutta käydä häneen käsiksi ja että setä teki väärin.

Uskoakseni mieheni äkkipikainen veli otti opikseen. Mutta niin tein minäkin. Tästedes en kyllä jätä ikinä lapsiani hänen hoitoonsa ja pidän muutenkin kaveria silmällä.

Vierailija
11/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekin jotka neuvovat, että ikinä enää ei saisi mennä kylään, eiköhän ap:n mies kuitenkin halua käydä siellä oman lapsensa kanssa? Eikä ap:lla ole mitään oikeutta kieltää sitä. Joten ehkäpä kannattaisi vaan puhumalla selvittää nuo asiat eikä olla niin hysteerinen joka asian suhteen. Ne lapset tulee saamaan turpaan tässä elämässä vielä niin monta kertaa, että jos joka suuntaan yrittää siteet katkoa, niin sitten saakin olla neljän seinän sisällä loppu elämänsä.

Vierailija
12/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini mielestä ylireagoin asiaan ja otin liian vakavasti.

Vierailija
13/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten: kiitos 18.

MInua jäi vähän hämäämään tuo, että appi " löi melko lujaa" takapuolelle. Läppäisi? Sehän on aika pernteinen tapa ojentaa taaperoa, tyypillisesti ei edes satu, lähinnä ele. Ja tosiaan, ihane eri asia, jos eri sukupolven ihminen rauhallisesti oikeaksi katsomallaan tavalla lasta ojentaa, kuin humalassa pelotella ja pahoinpidellä.

En siis ole ruumiillisen kurituksen puolella, ymmärrän vaan tosiasian, että sitä voi joku pitää asiallisena kasvatuksena.

Ja vielä, kyllä minusta isovanhemmat voivat omassa kodissaan puuttua lapsen toimintaan, eivät he täysin sivullisia ole. Jos kasvatustavoista on erilaiset käsityksen, ehkä asiasta voi jopa puhua?

Vierailija
14/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, miten hän tilanteen koki ja kerro, että äijä teki väärin. Nyt hänelle jäänee kuva, ettei teidän mielestänne tapahtunut mitään.

Vierailija
15/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenne kasvamaan pumpulissa ihan aikuisiksi asti? Tietysti lapset ovat yksilöitä, ja ehkä joku saattaa pohtia pitempäänkin pepulle läpsäisyä, mutta arvelisin kuitenkin että normaali 5-vuotias poika pääsee asiasta yli paljon äitiään nopeammin ap:n tapauksessa. Meidän lapset ainakin läpsivät ja muksivat toisiaan joka kerta kun silmä välttää ja oikein nauttivat siitä...

Vierailija
16/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos appi ois lyöny vaikkapa äitiä takamuksille? Teistä kukaan ei taatusti hyväksyisi sitä. Mutta ihmeen monen mielestä on ok moksia lasta kun se kerran tapahtuu " kasvatuksellisessa" mielessä.

Vierailija
17/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä appi on lujaa tukistanut lasta mutta ei olisi tullut mieleenkään alkaa mitään rikosilmoituksia vääntämään.

Vierailija
18/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on tärkeää, että lapselle opetetaan jollakin tavalla (ei tarvitse olla ruumiillista kuritusta, ehkä joku judo olisi yhtä hyvä) pientä kivunkestoa ja fyysistä yhteyttä - siis muutakin kuin halailua - muihin ihmisiin. Pieni kovuus ei ole tässä maailmassa yhtään sen vähemmän tarvittu ominaisuus kuin ennen vanhaankaan, ja jos lapsi kasvatetaan ihan pelkällä lempeydellä pelkäisin hänestä tulevan armottoman nössön. Tämä koskee myös tyttöjä. Itse olen parista raiskausyrityksestä selvinnyt ihan fyysisellä kovuudella, vaikkei sitä kukaan usko. Ja uskon sen kovuuden syntyneen jo lapsuusiässä tappeluissa ja lievän fyysisen kurituksen kautta.

Vierailija
19/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en uskalla lapsia jättääkään hoitoon sellaiseen paikkaan, missä ko. vaara piilee.

Vierailija
20/35 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pientä lasta lyö. Minä oisin kävelly ukon eteen ja työntänyt naamani sen naamaan kiinni ja sanonut erittäin selvästi, anna olla viimeinen kerta kun minun lapsiini kosket.