Young living öljyt
Kommentit (148)
Osa öljyistä käy sisäiseen käyttöön, mutta silloinkin olisi oikeasti syytä lukea tarkkaan niiden käytöstä ja tosissaan tietää mitä tekee, eikä uskoa vain verkostointimarkkinointifirman omaan sanaan. Young Livingin vitality-sarja on sisäiseen käyttöön tarkoitettu, mutta itse sisältö on samaa, kuin normiöljyissä, vain paketti eri (lainsäädännöllinen juttu). Vain nämä vitality-sarjan öljyt ovat siis Young Livingiltä lisäravinnekäyttöön soveltuvia, muita ei kannata käyttää.
On monilla muillakin firmoilla sisäiseen käyttöön soveltuvia öljyjä, mutta se ihan tosissaan vaatii asiaan perehtymistä. Monilla muilla firmoilla on myös paljon luotettavammin puhtaita öljyjä (young living jäänyt epäpuhtauksista ja valehtelusta kiinni) ja melkoisesti halvemmalla hintaa. Olen käyttänyt itsekin Young Livingiä aiemmin, mutta onneksi en sokaistunut, vaan aloin tutkimaan asiaa laajemmin ja löysinkin vähintään yhtä laadukkaat eteeristen öljyjen tuottajat saaden samalla rahalla moninkertaisen määrän tavaraa.
Te jotka olette löytäneet muita yhtä hyviä firmoja, sanokaa mitä ne ovat. Muuten vaikuttaa yksinomaan YL:n polkemiselta.
Mulla ei ole yhtäkään öljyä vielä, eli en puolusta YL:ää mutta en haukukaan. Juuri nyt mietin, onko YL se paras vai onko jokin toinen merkki.
YL:n verkostomarkkinoijat markkinoivat eteerisiä öljyjään tosi aggressiivisesti muita merkkejä mollaten ja öljyjen terveysvaikutuksia liioitellen.
Ihan yhtä hyviä eteerisiä öljyjä saa vaikkapa lähimmästä luontaistuotekaupasta. Ne on ihan samanlaisia.
Pranarom, Florihana, ilmeisesti myös Florame Euroopassa (Florihanan öljyistä paljonkin kokemusta ja mun omat lemppariöljyt oon tilaillut sieltä, viimeisimmästä on tullut kehuja kuultua, en vaan ole vielä itse kokeillut ja vertaillut). Ja Amerikasta löytyy lisää hyviä, mistä kokemusta, en vaan jaksa niitä alkaa tähän listaamaan tullimaksujen yms takia.
Ei kaikki öljyt samanlaisia ole ja ei samaa tavaraa joka kaupan hyllyllä myydä vaan laaduissa on tosiaan eroja. Mm. Frantsila mitä Suomessa joka puolella myydään, on kyllä laadultaan sellainen, mihin olen monesti pettynyt, enkä enää osta heidän öljyjään.
Tuo florihana on luomua, ei pimitä tutkimustuloksiaan kuten Young Living ja tutkimukset on kolmannella osapuolella tehdyt. Se on tislaamo, mistä tilata suoraan, niin kas, hinta yllättäen ehkä noin 1/3 Young Livingin verkostointimarkkinointihinnasta (ja tarkoitan YL jälleenmyyjän hintaa)
Mitä hemmetin ventolinea? Teitä on huijattu, koko elämässäsi!
Koko YL on ihan hölynpölyä. Rikkauksista haaveilevat hairahtuu näihin.
Näin on. Ei mitään järkeä. Täys huijaus.
Mitä enemmän tutkin aihetta, niin sitä enemmän löydän loistavia eteeristen öljyjen valmistajia ilman verkostointimarkkinointia ja niiden kallista hintalappua. Tuo aiemmin mainittu Florihana on aivan loistava ja oman kokeiluni perusteella öljyt parempia kuin Young Livingin. Pranarom on ihan apteekeissa myynnissä Ranskassa ja laatu myös mitä mahtavinta. Oshadhi on kehuttu, paljon luomua ja villinä kasvaneista kasveista ja laatu varmasti puhdasta.
En ymmärrä YL käyttäjiä ollenkaan ja sitä kulttia, mikä siinä ympärillä on. Gary Young tuntuu monille YL öljyjen käyttäjille olevan ihan jumala, mutta kun hepun nimellä tekee googlehaun, niin löytyy äärimmäisen kyseenalaista faktatietoa hänestä. Sama koko firman suhteen.
Eräskin blogi tarjosi kuvankaappaukset tutkimustuloksista, mitä lähetti itse YL öljyistä riippumattomaan labraan ja niissä olikin epäpuhtauksia. Myöhemmin häneltä ilmestyi blogiteksti, mihin oli liittänyt kuvia keskustelusta, mitä YL:n kanssa kävi aiheesta, kun häntä mm. uhkailtiin tunnusten poistamisella(kyseinen bloggari oli YL:n pitkäaikainen myyjä), ellei äkkiä poista koko blogikirjoitusta. Tämä tapaus on lukemani perusteella vain jäävuoren huippu ja kannattaa itse vähän googlata ja lukea lisää, mikäli aihe kiinnostaa. Ainakin jos on juuri näiden YL eteeristen öljyjen maailmaan astumassa, niin saattaa silmät aueta.
Ja entä se kosmetiikka? Ylihintaisia mineraalimeikkejä, jotka mitä ilmeisemmin eivät kovin kummoisia ole, mitä nyt luin vertauksia muihin luonnonkosmetiikan valmistajiin. Meikkauskuvista jo näkee, ettei pikmenttiä juuri ole ja jälki ei näytä kovinkaan hyvälle. Niille on jopa oma sivellinsettinsä, ihan vain näille YL-meikeille kehitelty, joka kuulemma toimii muita siveltimiä paremmin näille :'D
ja hyväuskoiset YL:ää jaksavat ylistää maailman parhaina öljyinä (kuulemma ainoina, mitä voi sisäisesti käyttää.. Kumma juttu, että se on alunperin ranskalainen tapa ja siellä ihan yleistä käyttää eteerisiä öljyjä ihan jo ruoan maustamiseen ja leivontaan. Myös sertifikaatit sisäiselle käytölle on Ranskassa ollut pitkään käytössä).
Nuo meikit ovat mielestäni silti isoin vitsi ja se, että myös ne saavat niin paljon kehuja osakseen, mutta vain vannoutuneilta YL-uskovaisilta. Meikeistä enemmän tietävät eivät ole kovin kehuvasti niistä puhuneet (ja vertailussa tosiaan muu luonnonkosmetiikka, ei markettien kemikaalitavara).
Toki ihan sama jos näihin rahansa haluaa käyttää ja alkaa niitä myydäkin, jotta raha riittäisi ylihintaisiin eteerisiin öljyihin. Surullista, että omaa työpanostaan moni alkaa näihin käyttää saamatta siitä edes todellista palkkaa, kun tullut raha menee omien öljyjen kustantamiseen. On niitäkin, jotka ovat rikastuneet, mutta eiköhän se aika ala olla pikkuhiljaa ohi oikean informaation levitessä, kun pyramidin huipulle ei olekaan enää niin helppoa kiivetä.
Ei oo mitään huuhaata kokeile vaikka
Ei oo mitään huuhaata kokeile vaikka
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 23:47"]Näitä samoja eteerisiä öljyjä on kaikissa luontaistuotekaupoissa ja tavarataloissa. Ei tarvitse olla mitään huippukallista Young Living -brädiä-
Niin varmaan onkin ja kaikenmaailman lisäaineilla höystettynä. Young Living öljyt ovat 100% luonnon tuotteita! Mulla ainakin öljyt toimineet hyvin ja koiralle auttanut myös. Koira ei osaa valehdella, if you know what i mean.. Länsimaissa nyt ei uskotakkaan luonnonmukaisiin hoitokeinoihin vaan halutaan tuhota sisäelimet ja koko keho synteettisillä lääkkeillä. Mutta jokainen käyttää sitä hoitokeinoa minkä parhaimmaksi näkee. :)Niimuthei tajuutsä et niist luontaistuotekaupoist saa ihan niit luonnollisii tuotteit kans niinku vaik frantsilan juttui.
Ei tarvitse osallistua kummallisiin pyramidihuijauksiin ja maksaa itseään kipeäksi, kun kotimaisiakin vaihtoehtoja on.
Suurin osa YL-hurahtaneita on vanhoillislestadiolaisia. Yllätys? Ei.
Juuuhhhh kirjoitti:
Suurin osa YL-hurahtaneita on vanhoillislestadiolaisia. Yllätys? Ei.
Mäkin olen huomannut tämän. Oon miettinyt, että johtuukohan esim. siitä, etteivät käytä meikkejä. Öljypullojen ostelusta ja öljyjen haistelusta saa ehkä samanlaista tyydytystä kuin kosmetiikasta? Saako muuten lestadiolaiset käyttää hajuvesiä? Vai onko se jumalan luomistyön halveksuntaa, että haluaa parannella aitoa ihmisen tuoksua?
Mun sukulainen myy näitä. Ja myy muuten niin että hermo menee!
Olemme olleet riidoissakin kyseisten öljyjen takia. Minulla on moniallergisia lapsia useampi enkä tahdo että heihin tai minuun tungetaan mitään minkä tutkimukset ovat kyseenalaisia. No hänhän suuttui asiasta ja sanoo että "Ahdasmielisyys on sairaus" ja kuinka näistä öljyistä jopa olisi apua minun krooniseen sairauteeni johon ei ole hoitokeinoa edes nykyisen lääketieteenkeinoin.
Kyseinen sukulainen on kuin kävelevä myrkkypensas. Kaikki tietävät tallinnan laivojen taxfreet ja niiden hajuvesikarsinat... No menisin mieluummin niiden keskelle viikoksi kun tunniksi samaan tilaan sukulaiseni kanssa.
Kun käymme hänen luonaan kahvilla, joudun pesemään kaikki vaatteemme kotiin tultuamme ja menemään kaikki kylpyyn että haju lähtee...
Hän hehkuttaa jatkuvasti kuinka hyvä olo hänellä on öljyjen ansiosta ym.. Samaan aikaan jos tosiaan ilmoitat vastalauseen öljyistä hän ahdistuu silmin havaittavasti ja alkaa mantran jauhanta. Hän väittää laihtuneensa öljyjen ansiosta kun meistä kaikista hän on selkeästi pyöristynyt.. Minulla ei ole mitään öljyjä vastaan, eikä sitä että hän itse käyttää mutta en tahdo vain näitä omaan perheeseeni.
Kummallista mutta melkein kaikki verkostomarkkinointiin hurahtaneet ovat kuin uskonnollisessa hurmoksessa. Lisäksi heillä on dollarinkuvat silmissään.
Eiköhän empiiriset kokemukset tuhansien vuosien ajalta anna vastauksia. Mitenkäs länsimaisen lääketieteen turvallisuus pidemmässä käytössä? Lääkkeet syrjäyttivät eteeriset öljyt niiden halpuuden ja helpomman valmistuksen vuoksi. Nyt siitä on tullut bisnestä. Kyllähän öljytkin on bisnestä, kuka niitä ilmaiseksi alkaisi tislaamaan? Mutta järjenkäyttö sallittu, mitä kannattaa kehoon laittaa. Onneksi on valinnanvapaus.
Jos ei vielä tullut esille niin noissa young living etiketeissähän lukee että 'not internal use'... kaikki tämä soopa siitä lemonista että tulee terveellistä sitruunavettä kun pari pisaraa kannulliseen vettä riittää. Kyseessähän on öljy; öljy EI sekoity, laimennu eikä seostu veteen.