Koulutaksi eilen 45 min myöhässä...
Kun oli vietykin ensin Nicopetteri ekana,ettei sen aina tarvi olla niin pitkään autossa! asiaa kuskilta ihmetellessä vastasi että kyllä teidän pitää ymmärtää!
Mä en ymmärrä!
Kommentit (97)
välillä joku toinen pääsee ekana pois. Kamalan kuria ovat tuollaiset pitkät matkat tietenkin, mutta ajattele toisaalta, että sun lapsella on kunnan järjestämä kuljetus kotiinsa. Monen mielestä vanhemmat saisivat itse järjestää kuljetuksen. Olet saanut hienon edun lapsellesi.
Mutta toisaalta sellaisiahan ne koulutaksit on! Muistan omasta lapsuudestani että välillä tultiin luokasta/kotipihasta asti hoputtamaan kun oli taksilla kiire muihin ajoihin ja toisaalta ei muistettu hakea koulusta ollenkaan!
minulla on erityiskoulua käyvä, vammainen lapsi, jonka vamma ei näy päällepäin. KOulukyytien alkaessa allekirjoitin paperin, jonka mukaan lapsen saa jättää kotiin, vaikka siellä ei ole vastaanottajaa, koska lapsi kyllä pärjää kotona yksinkin. Vieraassa paikassa autojen ja ihmispaljouden keskellä hän taas melko varmasti ei pärjää, joten ei voi kulkea esim linja-autolla.
Koulutaksikuljettajat eivät ilmeisesti ole ihan sisäitäneet tehtäväänsä, kun välillä jättävät nämä vammaiset lapset jonnekin lähimarketin parkkipaikalle, jotta pääsevät äkkiä lähtemään seuraavalle keikalleen. yksi taksikuski oli jättänyt lapsen keskelle matkaa, noin neljän kilometrin päähän kodista, huoltoaseman pihaan kun lapsi itki liian kovaäänisesti.
Mutta jollakin ihmeen konstilla ne lapset sinne kouluun yleensä pääsee. Eli taksit ajaa uudestaan hakemassa kyydistä jääneet. Onneksi ne taksit osaa joustaa!!! Kun kerran vanhemmat ei ymmärrä yhtään joustamista.
normaalisti on ekana " pudotettavana" . Tässä on nyt kyse siitä,että kuski ei ilmoita mistään muutoksista. Pari kertaa emmaemilia on ollut ilman vöitä kun ne ei toimi!Kyllä 45 minuuttia myöhässä on TÖRKEETÄ. Entä jos olisi ollut meno jonnekin?
jospa sillä, joka yleensä jätetään viimeisenä, on tärkeä meno? Lääkäri tai vast
niin eikö se olisi ihan mukava sinusta ja lapsestasi että edes kerran lapsi pääsi ekana kotiin?
MIKÄ TÄSSÄ NYT ON NIIN VAIKEA YMMÄRTÄÄ?
Miltä tuntuu istua ikkunan edessä ja ihmetellä ja huolestua missä lapsi on varsinkin kun vastuulla oli vieraskin lapsi,joka oli tulossa kylään?
ETTÄ TE OLETTE TYHMIÄ!
Mutta ei todellakaan olisi mukava jos taksi toisi lapseni kotiin 45min ennen ilmoitettua. Hyvinkin mahdollisesti en edes olisi vielä kotona ja lapsi joutuisi yksin ihmettelemään lukitun oven takana.
" jos ap:n kersa ois se linjan viimeinen
niin eikö se olisi ihan mukava sinusta ja lapsestasi että edes kerran lapsi pääsi ekana kotiin?"
Tässä on nyt kysymys siitä että taksi EI ILMOITTANUT myöhästymisestään!!
olisi alkanat etsimään kaikkien numerot ja soittamaan jokaisen lapsen kotiin? Olis ollut todennäköisesti vieläkin enemmän " myöhässä"
Ja mikäs haitta tästä ap:lle oli? ei mikään.. tuli vaan vähän myöhemmin.
Ei pidä olla niin avuton. Meillä taksikyyti kestää mitä vain välillä 20-75 min. Siinä sitten on kestämistä sekä lapsella että häntä odottavalla aikuisella. Taksiyhtiö ei pysty kuulemma antamaan tarkkoja aikatauluja, koska eri päivinä eri määrä lapsia kyydissä ja eri reitit. Tämä pääkaupunkiseudulla. Harva se viikko lapsemme istuu yli sen sallitun tunnin autossa, silloin tietysti annan palautetta ja kyselen lapsen perään.
Nimittäin jos tää oli ensimminen kerta kun taksi myöhässä. Meillä on ihan arkipäivää, että taksi voi tulla tunninkin normaalia myöhempää, eikä mitään ilmoituksia. Aamut saattaa myös olla yhtä odottamista. Kiva kun ei ikinä tiedä milloin taksi ajaa pihaan. Välillä on nuttu jo niskassa ollut hyvänaikaa, ja välillä se vaan napataan kiireessä naulaskosta ja juostaan taksiin.
Mutta ei tää maailma siihen kaadu.
itse olen kulkenut koulutaksissa, ja kyllä! ei ne omat vanhemmat todellakaan aina ole kotona (joutuvat työssä käymään) kun lapsi on kotiin päässyt! joten turha vedota kenenkään tuohon.
ja mitä tulee siihen " taksin kiertojärjestykseen" niin hyvä että välillä vaihdetaan, ettei aina se yksi joudu istumaan taksissa sitä 45 minuuttia!
en ymmärrä ap:n valitusta. valittaisit jostain aiheellisesta!
jos keräilisitte liuadan kersoja kyliltä kyytiin. Onnistuisiko minuuttiaikataulu? tuskin on kaikki joka aamu säntillisesti valmiina ja kelitkin vaihtelee... yks kersa kun myöhässä niin kaikki myöhästyy
ihan sekaisin?Vai onko ne kuskit teidän " hoitoja" ?Kyllä niiden pitää työnsä hoitaa,kuten muidenkin.
Yleensä aikataulut ovat pitäneet suht hyvin, mutta muistan kun kerran odotin juuri tuon 45 minuuttia hirveässä lumimyräkässä pojan taksia. Mulla ei silloin ollut vielä kännykkää jolla olisi voinut soittaa missä taksi viipyy enkä uskaltanut lähteä sisälle soittamaan kun taksi saattoi tulla hetkenä minä hyvänsä. Tie päiväkodille oli tosi hankala ja olin jo ihan varma että taksi oli ajanut ojaan tms. Lopulta taksi tuli ja kuljettaja oli ihan nolona: oli UNOHTANUT hakea pojan. Sanoin että sellaista sattuu, pääasia että pääsivät ehjänä perille.
Pari viikkoa sitten sain kokea elämäni suurimman säikähdyksen: koulutaksi oli jäänyt bussin alle kotimatkalla. Onneksi kukaan ei loukkaantunut kolarissa. (Oli 100-prosenttisesti bussin vika ja ammattitaitoinen taksikuski sai viime hetkellä pelastettua tilanteen niin ettei tullut kuin peltivaurioita. Tilanne olisi voinut saada paljon surkeamman lopun kuin nyt sai. Vieläkin karmii selkäpiitä kun ajattelen asiaa.)