Koulutaksi eilen 45 min myöhässä...
Kun oli vietykin ensin Nicopetteri ekana,ettei sen aina tarvi olla niin pitkään autossa! asiaa kuskilta ihmetellessä vastasi että kyllä teidän pitää ymmärtää!
Mä en ymmärrä!
Kommentit (97)
Mitäpä jos soittaisit sinne taksifirmaan ja ihan ystävällisesti tiedustelisit olisiko jatkossa mahdollista ilmoittaa asiasta etukäteen?
Asiat selviää parhaiten puhumalla. Toiset on tarkkoja sovituista aikatauluista ja toisille ne on tehty joustamaan =).
Ap on sanonut että hänen lapsensa kulkee koulutaksissa muutenkin.. tällä kertaa oli vain menossa kaverilleen.
Ole pliis hiljaa,hävettää sun puolesta!
.Vierailija:
jolloin ap:n kersa oli matkalla eskarista kaverin luo ilmaisella kuljetuksella, ja mahtaakohan ap:n lapsella yleensä olla edes oikeutta kyseiseen kuljetukseen (muutakun näis poikkeustapauksissa kun on matkalla kaverin luo), ja ap kehtaa vielä valittaa kun kyyti on ollut myöhässä!!!!!!Jos lapsellasi ei ole oikeutta kuljetukseen, niin älä poraa enää!
meilläpäin ainakin sai, jos taksissa vain oli tilaa, ja oli menossa sellaisen kaverin luo, joka kuului " taksikuljetuksen" piiriin.
Tottakai siitä saa sanoa jos kuski on myöhässä 45 min. Vaikka ei kulkisikkaan normaalisti julkisilla. Ja taksikuskin ontuva selitys " teidän pitää vaan ymmärtää" vasta olikin tökerö!!!
Mä ihmettelen päivä päivältä tän palstan ihmisiä esim nro 73.
73 on kirjoittanut noi muutkin idiootit kommentit..
Koulukuljetus ei ole mikään Julkinen kuljetus, johon voi osallistua ketä vaan.
ap tässä on nolo, kun ei osaa ajatella naapurin nicopetteriä lainkaan!
Miksi lapsen pitää kulkea taksilla, jos äiti on kotona. Eikö äiti voi viedä ja hakea itse lapsen?
Ei voi. Tämä äiti on uusavuton, eikä osaa ajaa edes polkupyörällä.
annettu,niin en hankaa vastaan;) ap
Ihme natinaa! Mä kuljin ala-asteen koulutaksilla ja oli vaan kivaa, kun välillä sai kiertää toista kautta! Normaalisti matka olisi kestänyt n 20minuuttia. " kierrospäivänä" n 45 minuuttia. Joskus talvella taksi oli ajanut ojaan ja sitten odotettiinkin joskus jopa pitkälti yli tunti. Varsinkin tuolla syrjemmässä keliolosuhteet vaikuttaa paljon ja talvella joutui useinkin odottamaan 10-30 minuuttia.
Itse en kehtaisi käyttää mitä yhteiskunnan tukemaa palvelua, ellei se olisi välttämätöntä.
Vierailija:
Miksi lapsen pitää kulkea taksilla, jos äiti on kotona. Eikö äiti voi viedä ja hakea itse lapsen?
Vai mikä vitun pyhimys sä luulet olevasi??
Ps. Ei tarvii kertoa että lapsesi käyvät yksityistä koulua, ette käytä terveydenhuoltoa, synnyttämässäkin kävit ulkomailla.. jne jne
Joo olkaamme onnellisia, että lapsemme ovat saaneet koulukyydin. Älkäämme valittako turhasta esim
Kuljettajat antavat lasten kävellä autossa ajon aikana, ei turvavöitä ole tai ei tarvi käyttää=kuskille hankalaa
autoon on lastattu lapset kahteen kerrokseen(isommilla pienemmät sylissä)
12 paikkaisessa koulutaksissa 26 lasta, osa auton tavaratilassa.
Auto kiertää kaikki kinttupolut ja lasten eskari ja koulupäivät pitenevät sallitulla 2,5h.
Kouluautossa saa tapella.
Kuski saa kesken ajon pysähtyä ja pitää tupakkatauon.
Kuski saa olla maistissa
Kuski saa kirota ja haukkua lapset(jos ope ei ole päästänyt ajoissa tunnilta)
Ajoreittiä saa muutella miten sattuu, ilmottaa ei tarvitse
Ilmanen koulukyyti on lakisääteinen oikeus.
Mieluummin minäkin laittaisin lapseni kävellen tai pyörällä kouluun, mutta ottivat ja lopettivat koulun säästösyistä joten saamme nauttia kyyditysoppilaan ihanuudesta.
Itsekin olen ollut kyyditysoppilas, mutta kyytien taso on romahtanut siitä
Vierailija:
Joo olkaamme onnellisia, että lapsemme ovat saaneet koulukyydin. Älkäämme valittako turhasta esimKuljettajat antavat lasten kävellä autossa ajon aikana, ei turvavöitä ole tai ei tarvi käyttää=kuskille hankalaa
autoon on lastattu lapset kahteen kerrokseen(isommilla pienemmät sylissä)
12 paikkaisessa koulutaksissa 26 lasta, osa auton tavaratilassa.
Auto kiertää kaikki kinttupolut ja lasten eskari ja koulupäivät pitenevät sallitulla 2,5h.
Kouluautossa saa tapella.
Kuski saa kesken ajon pysähtyä ja pitää tupakkatauon.
Kuski saa olla maistissa
Kuski saa kirota ja haukkua lapset(jos ope ei ole päästänyt ajoissa tunnilta)
Ajoreittiä saa muutella miten sattuu, ilmottaa ei tarvitseIlmanen koulukyyti on lakisääteinen oikeus.
Mieluummin minäkin laittaisin lapseni kävellen tai pyörällä kouluun, mutta ottivat ja lopettivat koulun säästösyistä joten saamme nauttia kyyditysoppilaan ihanuudesta.
Itsekin olen ollut kyyditysoppilas, mutta kyytien taso on romahtanut siitä
On meilläkin täällä yksi taksikuski(ei koulu),jolla ei kuulemma ole korttia ja joka ajelee kännissä silloin tällöin. Aikoinaan toimi koulukuskina. Haki tuttuni sunnuntai-iltana puoli kahdeksan kouluun..........................
jolloin ap:n kersa oli matkalla eskarista kaverin luo ilmaisella kuljetuksella, ja mahtaakohan ap:n lapsella yleensä olla edes oikeutta kyseiseen kuljetukseen (muutakun näis poikkeustapauksissa kun on matkalla kaverin luo), ja ap kehtaa vielä valittaa kun kyyti on ollut myöhässä!!!!!!
Jos lapsellasi ei ole oikeutta kuljetukseen, niin älä poraa enää!