Minkä verran läheisyyttä parisuhteessa?
Kertokaahan minkä verran teillä muilla läheisyyttä parisuhteesa.
Kommentit (7)
No oikeastaan kumpaakin, mutta lähinnä fyysistä. Ja tarkoitan muutakin kuin seksiä. kun meillä ainut läheisyys tuntuu olevan hyväyönpusun antaminen.
On aamupusu, eroamispusu, telkkaria nyhjätään kylki kyljessä, jos kävellään, niin usein käsi kädessä... siis sellaista arkiläheisyyttä.
Nukutaan vielä sentäään samassa sängyssä
Siis just sitä tarkoitan että minkä verran sitä läheisyyttä on että esim. pusutellaanko aina aamuisin, iltaisin tai kyhjötetäänkö kylki kyljessä esim. telkkarin ääressä. Kun meillä se ainut läheisyyden hetiki on se hyväyönpusun antaminen ja mun mielestä sellainen parisuhden läheisyyksineen ei ole normaali tai hyvin toimiva parisuhde.
mutta yritämme juuri työstää suhdettamme.
Minulle suurin surunaihe on henkisen läheisyyden puute. Tuntuu, että emme enää keskustele juuri muusta kuin lapsista ja heidän asioistaan. Omista syvimmistä tunteistamme emme jostain syystä enää osaa/jaksa/ehdi toisillemme puhua.
Miehelle suurin ongelma on fyysisen läheisyyden ja seksin vähäisyys. Olen yrittänyt nyt suhtautua entistä myötämielisemmin miehen " vonkaamiseen" , mutta käsikädessähän tämä fyysinen ja henkinen puoli kulkee, eli jos minä en saa tarvittavaa henkistä läheisyyden tuntua, niin ei tee mieli myöskään seksiä.
No onneksi molemmilla saroilla on myös tapahtunut kehitystä sen jälkeen kun uskalsimme asiasta ensimmäisen kerran todella puhua noin kuukausi sitten.
jatkan vielä, että olemme olleet naimisissa jo 17 vuotta. Ehkä tämä läheisyys on yksi salaisuus siinä. Halitaan, nukutaan sylikkäin jne.
Minä uskon ns. positiiviseen kierteeseen. Aina ei se pusu ole tunteella, eikä siinä vieressä kyhjötä sen takia, että toinen olisi niin ihana - mutta uskon, että niissäkin tilanteissa kun sen tekee, ruokkii teko tunnetta.
Meillä vissiin vähän outo suhde, mutta monta tuntia joka päivä.