Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö muita rasita bussiin/metroon tunkevat vaunuilijat? Ettekö voi jo ostaa sitä omaa autoa?

Vierailija
17.01.2008 |

Pahimpaan ruuhka-aikaan on pakko päästä ostoksille?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeenkään tuolla päässyt.

stockalla taas punavuoren mummut tukkii hissit ostoskärryineen.

valitse sitten: rullaportaat tai loppupäivän odottelua

Vierailija
22/30 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen ajan pystyy odottamaan, mulla ei yleensäkään ole tuli hännän alla kun lapsen kanssa liikun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todellista.

Vierailija:

Ja sen ajan pystyy odottamaan, mulla ei yleensäkään ole tuli hännän alla kun lapsen kanssa liikun.

Vierailija
24/30 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on liikaa yksityisautoilijoita. En ymmärrä, miksi haluaisit juuri siihen bussin keskiosaan notkumaan, joka on VARATTU rattaille ja pyörätuolipotilaille. Nyppiikö sinua myös vanhukset, joiden TULISI jäädä kotiin ruuhka-aikaan, jotta muut voisivat käyttää vanhusten paikkoja?

Ja ylipäänsä...millä oikeudella sinä sanot mihin aikaan kukakin saa vapaassa yhteiskunnassa liikkua...

Ota pyörä alle, kävele tai konttaa. Vaihtoehtoja on sinullekin.

Vierailija
25/30 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin niin kuin otan riskin rullaportaissa. Osaan ajatella muitakin kuin itseäni ja sitä miten ' ' tärkeää' ' aikani on....

Vierailija
26/30 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lentokenttäbussissa ja bussi oli täynnä lentokentälle menevää väkeä laukkuineen, mutta se oli niitä busseja joissa ei ole kunnon matkatavaratiloja (mikä ei sinänsä ole lastenvaunuväen vaan jonkun muun syy, ettei lentokenttäbussi kiireiseen aikaa ole kunnolla varusteltu). Ihmiset laittoivat sitten niitä laukkujaan mihin vaan saivat mahtumaan, mukaan lukien siihen bussin keskellä olevaan tyhjään tilaan kun ne eivät tosiaan mihinkään muualle mahtuneet.

No, yhdeltä pysäkiltä tulee nainen vaunujen kanssa sisään ja huutelee, että siirtäkää noi laukut pois. Laukkujen omistajat menevät oikein kohteliaasti siirtämään laukkujaan, joutuvat ottamaan niitä käytäville ja joku istui jättiläismäinen matkalaukku sylissä. Yksi laukkunsa siirtäneistä pahoitteli ja sanoi että anteeksi kun laukut olivat tiellä, mutta kun ei niille ollut muualla kunnolla tilaa. Lastenvaunueukko tokaisi, että " joo mut tää on vaunupaikka!" Siinä se sitten körötteli vaunujensa kanssa ja häipyi bussista parin pysäkinvälin jälkeen... Siinä vaiheessa kävi mielessä, että olis voinut 1) olla tiuskimatta ihmisille jotka tekivät sille tilaa bussissa ja pyysivät vielä anteeksi 2) vaikka kävellä sen lyhyen matkan kun selvästi bussissa oli muutenkin ahdasta.

Vierailija
27/30 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se kyllä kieltämättä joskus ärsyttää, (kun nyt kerran alettiin kritisoimaan) jos lapsi/lapset kiljuu siellä kurkku suorana koko matkan ajan. Ja ei sillä, etteikö minun lapseni olisi joskus kiljunut niin ettei sille voi tehdä yhtikäs mitään, mutta kun sattuu olemaan ilman omaa lastaan liikenteessä niin olisi vaan niin ihanaa, kun ei tarvitsis kuunnella kenenkään kitinää ;-)

Sitten mua ärsyttää myös nämä, jotka kulkevat vaunujen kanssa rullaportailla, sillä se on todella vaarallista. Ja varsinkin alaspäin mennessä se näyttää niin pahalta, itsekin olen aina sydän kurkussa kun sitä katselen ja ihmettelen, että miten kukaan uskaltaa... Itse en sellaista riskiä suostu ottamaan enkä pelleile lapseni turvallisuudella kun hissit kerran on keksitty.

Ärsytyskynnyksen ylittää myös ihmiset, jotka ei väistä lastenvaunuja. Jotkutkin bussissa vaan töröttää siinä keskiosassa niinkuin mitään vaunuja ei olis tulossa ja siinä pitää sitten yskiä ja yrittää näyttää anelevalta, että voisitko nyt mitenkään hitusen siirtyä kun en voi sille mitään, ettei nää vaunut mahdu taskuun. Junissa tämä ongelma on kyllä pahin niinkuin joku sanoikin. Ihmiset on niin törppöjä. Ja ei, se ei ole ajattelemattomuutta vaan törppöyttä.

Sitten ärsyttää se, että metron hissit haisee aina kuselle! Kuinka usein ne oikein siivotaan? Ovat kyllä niin siivottomassa kunnossa, että tuskin kovin usein...

Nojoo, tässä näitä nyt alkuunsa ;-)

p.s. Kaikki ei välttämättä matkusta lastenvaunujen kanssa ilmaiseksi vaan monilla on ihan kuukausikortti koulu/työmatkoja varten.

28/30 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

10:

...Metroilu ja bussissa kulkeminen...

Vierailija
29/30 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap jos se sua häiritsee ni osta sinä oma auto

Vierailija
30/30 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkohan niidenkin on kulkea. Hisseissäkin ärsyttää, kun vievät niin paljon tilaa.