Jos teillä isovanhemmat kaukana (yli 200km) niin menettekö
Kommentit (60)
mutta kerrostalossa pienessä kolmiossa kolmen alle kouluikäisen kanssa se ei todellakaan ole ihan niin ihanaa että kaikkia lomia haluaisi siellä viettää.
Mutta yleensä käydään kesällä, joko syys- tai hiihtolomalla ja pääsiäisenä. Kesällä ollaan n. viikko, muilla lomilla 4-5 päivää.
Isovanhemmat ovat tervetulleita meille koska vaan, mutta eivätpä hekään käy kuin 1-2 kertaa vuodessa meillä.
Käydään ainakin joka toinen kuukausi anoppilassa ja mun vanhemmilla. Kivahan se on valmiiseen pöytään aina mennä ;) ja pääsee rauhassa saunaankin miehen kanssa, tai urheilemaan, kun isovanhemmat HALUAVAT hoitaa vauvaa...
Kesälomalla ja jouluna käydään, mut ei yleensä muilla lomilla. Niin ja kummassakin paikassa meille on oma huone, mielellään lähdetään aina täältä pienestä kerrostalo kaksiosta...
eikä todellakaan käydä kuin kahdesti vuodessa, jouluna ja kesällä. Taloudellisista syistä tämä, muuten käytäisiin useammin.
Nyt tulee sellainen putki, että oltiin jouluna, mennään taas loppukuusta ja hiihtolomallakin muutamaksi päiväksi. Ikinä ei olla kuitenkaan koko lomaa mummolassa. Kesäisin pari viikonloppua riittää.
Meilläkin on muutakin elämää kuin mummolat, ja minusta olisi aika hurjaa ajatella, että meillä olisi velvollisuus mennä aina lomalla mummolaan! Onko se joku rangaistus siitä, että on kehdannut muuttaa pois kotipaikkakunnalta...?
Minun vanhempani nurisevat aina, pitäs suunnilleen asua siellä mummilassa. Mutta rahaa ei hotellilomaan ole ja tilaa vähän vanhemmilla. He käyvät välillä meilläkin, mutta siis äidin mielestä pitäisi olla aina tekemisissä ja vähintään muuttaa sinne paikkakunnalle.
niin vanhoja ja raihnaisia, etteivät jaksa matkustella. Siksi niitä pitää mennä katsomaan.
Minun appivanhemmat asuvat 500km:n päässä, ovat täysin työelämässä ja nuorekkaita. Silti eivät ikinä tule meille, odottavat että me vauvan kanssa matkustetaan, vaikka lentää voi sieltäkin tännepäin. Ei oikein ole intoa aina olla se joka lähtee kun vastapuoli voisi vallan hyvin tulla meille.
Kyllä ne menee etelään jne, mutta lapsenlasta ei mitenkään voi tulla katsomaan. Omat vanhemmat ovat iäkkäitä ja yritämme käydä siellä, tahtoo vaan olla meidän elämä sen verran vilkasta että aina jotain.
viimeksi on käyt vuosi sitten jouluna. Ovat käyneet meillä kaksi kertaa siinä välissä. Niillähän se on helpompi liikkua kuin meillä.
Onneksi asuvat kirkolla kaksiossa, niin ei me voida siellä yhtä yötä enempää ollakaan, ja päivätkin tekee tiukkaa lasten kanssa niissä neliöissä.
Kesälomalla poiketaan ohimennessä, jouluna jonain päivänä. Sitten viikonloppuisin joskus.
Lomamatkat suuntautuu ihan muualle, ja lomilla ollaan paljon kotonakin.
Kyllähän isovanhemmat odottaa ja haluaa, mutta pitää olla ne omat rajat ja oma elämä.
onkohan hänen puolisonsa yhtä varauksettoman innostunut asiasta....
milloinka sitä sitten perheen yhteistä aikaa vietettäisiin jos kaikki lomat oltaisiin toisten nurkissa.
Toki isovanhemmillakin käydään mutta ei kaikilla lomilla.
Käydään kerran tai 2 vuodessa.. ylensä kesälomalla.
Matkaa on n. 1200 km.
Ensinnäkin toinen mummola on ihan lähellä mutta appivanhemmat molemmat sairaalloisia joten ei tulis mieleenkään lähteä sinne kerrostaloasuntoon muutaman kilsan päähän kotoa rypemään moneksi päiväksi.
Toinen mummola on pelkkä isoisä noin kolmensadan kilsan päässä. Ei todellakaan sinnekään lähdetä pitkäksi aikaa kun on työelämässä ja ei todellakaan ole aina lomalla kun me olemme. Meille on kyllä tervetullut ihan milloin vain kylään.
Mun mies on todella etäinen äitinsä kanssa (anoppi asuu noin 700km päässä). Siellä käydään ehkä kahdesti vuodessa, anoppi asuu ahtaasti, joten vauvan kanssa siellä ei voi olla kuin max yhden yön. Eikä mieheni kaiketi enempää haluisikaan... anoppi on kyllä tervetullut meille, mutta hänelle kulkeminen hankalaa, kun ei ole omaa autoa.
Appiukko taas on nyt tuon vauvan syntymän jälkeen ollut täällä milloin milläkin " asialla" ;) Asuu noin 150km päässä. Käy päiväseltään useimmiten ja me kanssa, jos sillä suunnalla liikutaan, poiketaan aina siellä. Appiukollakin suht pieni kämppä, joten yöpymismahdollisuudet vähän heikossa, mutta usein nähdään ja pappa on todella innoissaan tästä uudesta lapsenlapsesta. Heillä siis ennestään jo lapsenlapsia, mutta mieheni sisko asuu sitten taas TODELLA kaukana, joten näitä lapsia näkevät ehkä kaksi kertaa vuodessa, jos sitäkään.
Mun vanhemmat (samalla paikkakunnalla eri osoitteissa) asuvat melkein 300 kilometrin päässä. Eivät käy meillä useinkaan, vaikka molemmilla on hienot / hyvät autot... toisaalta heillä on koiria, joten niiden kanssa ei ehkä ole kamalan helppo reissatakaan. Me käydään siellä jatkuvasti... mä olen todella läheinen vanhempieni kanssa ja myös mieheni tykkää heistä kovasti. Käydään ehkä kerran kuussa ja ollaan aina koko viikonloppu. Molemmilla on omakotitalo ja mun isän luona meillä on " oma huone" , eli yöpyminen on todella helposti järjestettävissä... vähän mun vanhemmat tuntuvat odottavan, että joka lomalla ollaan siellä, mutta pikkuhiljaa ovat oppineet sen, ettei ollakaan, ainakaan koko lomaa.
Kesälomalla käydään siellä aina ja saatetaan viipyä jopa viikon verran, mutta ei koko lomaa tietenkään. Sen lisäksi kävästään kylässä pari- kolme kertaa kesän aikana, kun siellä on kesällä niin ihanaa, kun on savusaunat ja oma ranta etc.
Syksyllä yritetään käydä vähintään yhtenä viikonloppuna ja lisäksi meille on tullut tavaksi käydä mummolassa joulun jälkeen välipäivinä. Saatetaan myös käydä pääsiäisenä (ellei lähdetä reissuun jonnekin muualle). Jos ei pääsiäisenä päästä, niin sitten yritetään joku viikonloppureissu järjestää kevään aikana.
Ainahan ne mummolassa meitä kovasti odottaa ja toivoo kylään mutta ymmärtävät myös sen, että halutaan välillä lomailla muuallakin.
lomalla, mutta liian usein kuitenkin ;)
Toki anoppi odottaa meitä käymään kaikilla lomilla, mutta esim. syyslomalla (lokakuussa) emme käy siellä koskaan. JOululomalla käydään olemassa kaksi yötä, keväällä käydään joko hiihtolomalla tai pääsiäisenä (joskus jopa molempina), kesällä käydään olemassa ehkä viikon verran ja syyskuun alussa puolukassa yhtenä viikonloppuna. Lisäksi on toinen mummola jossa käydään kesäaikaan pari kertaa.
kylään lapsiperheeseen? Meillä on omakotitalo myös niin kuin mummolakin on, ja tilaa ihan yhtä paljon kuin mummoloissa. Isovanhemmilla on auto (itse asiassa hienompi kuin meidän, eli kyllä heidän kelpaisi ajella). Ovat eläkkeellä, mutta eivät siis vielä kauhean vanhoja, kuusikymppisiä. Ja silti se pitäisi olla aina niin päin, että me mennään ja jos ei mennä, saa tuntea huonoa omatuntoa.
nähdään siis useammin.
Miksi meidän (4 lasta) pitäisi olla aina se, joka liikkuu?? Ja miksi ihmeessä meillä ei saisi lomilla olla muuta elämää kun isovanhemmat??
- 4
yli 200 kilsan päähän ja kävisivät vaan jotain 2 kertaa vuodesssa muutaman päivän lomalla. Kauhea ikävä tulisi. Lapsia ja lastenlapsia.