Mitä ihmettä ihmiset syö aamupalaksi ja iltapalaksi?
Olen itse ihminen jonka päivä ei lähde käyntiin ilman täyttävää aamiaista, enkä myöskään voi käydä untenmaille tyhjällä vatsassa vaan iltapalankin tulee olle täyttävä.
Olen nyt pidemmässä juoksussa huomannut että puuro ei pidä minulla ollenkaan nälkää, tai esimerkiksi murot. Yleensä syön aamuisin maitorahkaa purkin ja sen kanssa marjoja tai mehukeittoa. Iltapalaksi taas syön 2siivua ruisleipää päällisineen. Alan kuitenkin pikkuhiljaa kyllästyä noihin samoihin aamu- ja iltapaloihin. Eikä huvittaisi aamuin illoin puputta leipää tai syödä sekä aamulla että illalla purkki maitorahkaa.
Mitä ihmiset ylipäänsä syö aamuisin ja/tai iltaisin? Mikään hedelmä ei kyllä auta asiaa kun se ei pidä nälkää yhtään.
Kommentit (15)
Munia. Kokeile avokadoa ja pähkinöitä, niissä on rasvaa, joka pitää kylläisenä.
kananmunia eri tavoin valmistettuna
puuroja maitoon keitettyinä ja voisilmällä
lisäksi juurikin rahkaa/jogurttia ja voileipiä
yritän aina keksiä hieman vaihtelua leivänpäällisiin ja se estää kyllästymästä
Pähkinät pitää nälän poissa ja verensokerin tasaisena. Itse en syö juuri aamupalaksi muuta, iltasella en syö.
En mitään. Syön vain 2 kertaa päivässä, klo 13 ja klo 21. Aamulla syöminen aiheuttaa minulla kuvottavan olon, ja hassua kyllä, parin tunnin välein aktivoituvan nälän. Kun en herätä vatsaa ruoalla, nälkääkään ei tule.
Puoli kasin aikaan maitoon keitettyä puuroa ja keitetyn munan. Hyvin pärjään klo 11 saakka jolloin meillä lounas.
Aamupalaksi smoothie, jossa esimerkiksi mantelimaitoa, proteiinilisä, hedelmiä ja/tai marjoja, pähkinöitä/siemeniä.
Iltapalaksi riittää usein hedelmä, koska syön päivällä tarpeeksi.
Oma aamupala koostuu yleensä smoothiesta, keitetystä kananmunasta ja voileivästä (päälle broileria, juustoa, salaattia, kurkkua ja paprikaa).
Iltapalaksi vedän useimmiten rahkan ja banaanin.
Mullakaan tuo puuro tai leipä ei pidä yhtään nälkää.
Normiaamiainen on iso lasillinen rasvattomaan gefiluspiimään/ukkojuggeen/lidlin rahkajuggeen tehty marjasmoothie ja maitokahvi. Selviän hyvin klo 11 saakka.
Viikonloppuisin aamiainen voi olla 1,5 munan munakas ja pari pekonisiivua tai lettuja ja hilloa, tai sämpylä lisukkeineen ja tuoretta appelsiinimehua ja maitokahvi. Joskus herkuttelen sillä puurollakin
Iltapalaa en syö juuri koskaan, joskus otan vähän jäätelöä tai pähkinöitä tai hedelmäsmoothien erityisesti treenien jälkeen.
Jos on nälkä niin silloin syön oikeaa ruokaa, kellonajoilla ei ole mitään väliä.
Aamulla puuroa, jossa on raejuustoa ja valkosipulia. Illalla kuppi teetä ja leipä jonka päällä jotain lihaa/kalaa ja vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Syön vain 2 kertaa päivässä, klo 13 ja klo 21. Aamulla syöminen aiheuttaa minulla kuvottavan olon, ja hassua kyllä, parin tunnin välein aktivoituvan nälän. Kun en herätä vatsaa ruoalla, nälkääkään ei tule.
Mula vähän sama juttu. Jos syön ennen töihinlähtöä aamupalan, on nälkä joskus kymmenen aikaan jo kurniva. Ilman aamiaista pärjään hyvin yhteen asti jolloin syön lounaan. Minä tosin syön päivällisen kuuden-puolen seitsemän aikaan muun perheen kanssa ja joskus ysin aikaan illalla vielä iltapalan (marjoja & jugurttia tai leipäpalan).
Itselläni on kolme vakiovaihtoehtoa, ja yksi herkku.
Vakiot:
1. Kaurapuuro veteen ja tilkkaan kauramaitoa. Päälle desi mustikoita, välillä puolikas banaani, kotitekoista hilloa ja kanelia.
2. Muroja kauramaidossa. Muroja on itse asiassa vain pieni murto-osa annoksesta, sillä pääosassa on erilaiset hedelmät: banaani, kiivi, avokado, viinirypäleet, päärynä, omena, meloni, joskus mustikoita. Vaihtelen hedelmiä tarjonnan ja fiiliksen mukaan. Olen yleensä ison annoksen jälkeen jopa lievässä ähkyssä.
3. Leipää margariinilla, vegejuustolla, makealla paprikalla ja avokadolla. Päälle vähän mustapippuria ja sitruunamehua. Lisäksi joku hedelmä ehkä.
Herkku: vegaaniset amerikkalaiset pannukakut ja sen päällä erilaisia hedelmiä, vaniljavaahtoa ja hilloa. Ei tule nälkä kuuteen tuntiin lyhyelle ja kevyttä työtä tekevälle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kolme vakiovaihtoehtoa, ja yksi herkku.
Vakiot:
1. Kaurapuuro veteen ja tilkkaan kauramaitoa. Päälle desi mustikoita, välillä puolikas banaani, kotitekoista hilloa ja kanelia.
2. Muroja kauramaidossa. Muroja on itse asiassa vain pieni murto-osa annoksesta, sillä pääosassa on erilaiset hedelmät: banaani, kiivi, avokado, viinirypäleet, päärynä, omena, meloni, joskus mustikoita. Vaihtelen hedelmiä tarjonnan ja fiiliksen mukaan. Olen yleensä ison annoksen jälkeen jopa lievässä ähkyssä.
3. Leipää margariinilla, vegejuustolla, makealla paprikalla ja avokadolla. Päälle vähän mustapippuria ja sitruunamehua. Lisäksi joku hedelmä ehkä.
Herkku: vegaaniset amerikkalaiset pannukakut ja sen päällä erilaisia hedelmiä, vaniljavaahtoa ja hilloa. Ei tule nälkä kuuteen tuntiin lyhyelle ja kevyttä työtä tekevälle naiselle.
Tosiaan, se iltapala vielä. Syön aamupalan lisäksi kolmesti päivässä lounaan/välipalan, välipalan/päivällisen ja illallisen/iltapalan riippuen päivän menoista ja ehtimisistä ja nälästä. Jos syön tuon herkkuaamupalan, niin syön vain kaksi muuta ateriaa sen jälkeen. Iltapalana on esimerkiksi lämpimät voileivät, jos päivällisen olen syönyt aikaisin. Usein kuitenkin syön viimeisenä päivän pääruoan, mikä saattaa olla esimerkiksi vegaaniversioita lasagnesta, pihveistä ja muussista, keitoista, tortilloista jne. mitä ihmiset nyt yleensä syökään. Ei ole kuin aniharvoin aamulla heti herätessä nälkä. Usein syön aamupalan vasta 1,5 tunnin päästä heräämisestä.
En syö koskaan aamupalaa, ja useimmiten ainoan ruoan illalla niin myöhään ettei tarvitse nälkäisenä mennä nukkumaan. Siis voi olla että syön klo 21-22.
Syö sitä, mistä saat haluamasi vaikutuksen. Ei missään määrätä, etteikö saisi syödä aamiaiseksi tai iltapalaksi vaikka pihviä tai kanasalaattivuorta tai makaronilaatikkoa.