Miten herkästi sosiaaliviranomaiset puuttuvat tilanteeseen..
jos mies on hakannut vaimoa kännipäissään lapsi sylissään?
Ollaan valmiita perheterapiaan, mutta pelottaa jos aloitetaan terapia ja lapsi menettää isänsä. Muuten siis rakastava isä, mutta alkoholiongelmainen. Väkivaltaa tapahtui nyt ensimmäisen kerran lapsen synnyttyä (1v) ennen sitä olen kyllä joutunut väkivaltaa kohtaamaan.
Haluaisin auttaa miestäni ja ja mieskin olisi valmis terapiaan.
Rakastamme toisiamme.
Kommentit (44)
ajattele onko perheessäsi lapsen etu ensimmäinen, mitä ajattelet miehesi kanssa
ei vaihda kakkavaippaa ällötyksen takia, ei laita lasta nukkumaan, ärsyyntyy jos lapsi kiukuttelee..)
Mutta mahdollista. Ap:n kohdalla tosin nyt jo on pahempi tilanne, kun lapsikin on jo nähnyt tuollaista ja kenenkään lapsen ei tulisi elää pelossa, koska isä taas hermostuu ja vetää äiskää korville..
Kun me mieheni kanssa aloimme seurustella n. 10 vuotta sitten, hän humalapäissään kerran riehui väkivaltasesti minua kohtaan. Ei varsinaisesti lyöny, mutta tuuppi, puristi käsiini isot mustelmat ja työnsi minut ulos kämpästä. Heitteli myös tavaroitani ympäri kämppää ja minuun päin.
Seuraavana aamuna pakkasin kamani ja kerroin, etten aio sietää väkivaltaa, enkä aio pelätä omassa kodissani. Mies katui, oli todella pahoillaan ja ehdotti terapiaa. Itse en terpaiaan suostunut. Palasimme yhteen ja väkivaltaa ei ole tämän jälkeen ollut, ei edes pelkoa siitä. Humalassakaan ei häntä tarvitse pelätä.
Nyt meillä 2 lasta ja uskon, että väkivaltaa ei suhteeseemme enää tule. Olen tosin tehnyt selväksi, että koskee minuun edes mielessään väkivalta, hän lentää pihalle kuin ohjus ja teen myös ilmoituksen poliisille.
Väkivallasta en myöskään vaiennut kun se tapahtui, kerroin siitä vanhemmilleni, ystävilleni ja myös miehen läheisille, enkä jäänyt itseäni syyttelemään asiasta.
Ei se aina mene niin, ettei mies voisi muuttua. Toki kynnys väkivaltaan madaltuu, kun sen kerran tekee ILMAN mitään seuraamuksia, mutta meillä ainakin mies tajusi itse kuinka ihmiset häntä tuon jälkeen halveksui. Nyt myös kaikki läheiset ovat ruvenneet luottamaan mieheeni ja uskovat teon ainutkertaisuuteen. Toki sain itsekin näitä "jätä se" kommetteja, mutta nyt olen onnellinen, että annoin hänelle mahdollisuuden.
Aina ei toki käy näin ja ap:lle sanoisinkin, että älä vaikene väkivallasta ja hakekaa apua jos TODELLA uskot miehesi voivan muuttua. Ja myös alkoholi mieheltä pois kokonaan jos se altistaa väkivallan tekoihin. Oma miehenikin oli juomatta tuon tapauksen jälkeen pitkään.