Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19847)

Vierailija
1781/19847 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko että tulee tilaisuutta anopin kanssa katsoa kyseistä ohjelmaa.. ja että edes tajuaisi heillä olevan samanlainen tilanne. Siistii kyllä muuten kotona, mutta on tullut "sokeaksi" kaappien ja läjien kohdalla.

Kerran lapsi on vahingossa törmännyt tavaravuoreen siellä ja enemmän kokivat hänen olevan varomaton kuin että tavarat olisivat olleet tiellä.

Olen maininnut useasti että meillä vähennetty tavaraa jotta helpompi säilyttää järjestys ja pyydetty lahjojen sijaan yhteistä aikaa lastenlasten kanssa. Tästä ei ole ollut hyötyä.

Vierailija
1782/19847 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin juuri 4 isoa laatikollista tavaraa kirpparilla ja sain 250e rahaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/19847 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas kevätauringon tuoman lisävirran siivittämänä haastan kaikki tämän ketjun lukijat käymään alusvaatteet ja sukat läpi! Löytyykö kulahtaneita pöksyjä? Lörpöttääkö kuminauhat? Onko sylissä reikiä?

Helppo tapa aloittaa karsiminen ja saa lisää energiaa ja inspistä siirtyä uusien tavararöykkiöiden pariin!

Vierailija
1784/19847 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin vähän hehkuttamaan kirjaston ihanuutta tavarapaljouden kanssa taistellessa. Lapsen kanssa saa lukea laajaa valikoimaa kirjoja, ja samoiten itsekin olen saanut lukea useampiakin uutuuskirjoja melko tuoreeltaan. Ja kirjasto hoitaa säilytyksen! Olen huomannut, etten nauti kirjojen omistamisesta ollenkaan, vaan niistä tulee lukemisen jälkeen pikemminkin riesoja. Myös äänikirjat olen löytänyt uudelleen, on kiva kuunnella vaikkapa kotitöitä tehdessä.

Alkuvuonna on tullut luettua aiheeseen liittyen tavarataidot ja joka kodin raivausopas. Nyt on kesken loistava järjestys ja paikka kaikelle. Konkreettisesti järjestely ja raivaaminen on ollut katkolla, mutta hieman suunnitelmaa on muotoutunut jatkoa varten. Meinasin yhdistellä kaikki saman kategorian tavarat (esimerkiksi muistotavaraa on nyt kolmessa tai neljässä paikassa) ja luopua vielä ylimääräisistä astioista. Tavallaan olisi tarvetta uusille siisteille vaatteille, mutta en aio ostaa, ellei löydy jotain tosi sykähdyttävää. Uutta vaatetta kategoriassa "ihan kiva" en todellakaan tarvitse. Muutamat tulossa olevat juhlat ajattelin mennä vanhoilla juhlamekoilla, vaikka niitä olenkin jo monissa juhlissa käyttänyt. Kukaan ei varmastikaan muista mitä minulla on aiemmin ollut päällä, mutta hieman harmittaa jos jälkeenpäin kuvia katsellessa pistää silmään, että minulla on joka juhlissa sama kolttu päällä. Siltikin, entisillä mennään!

Kodintekstiilien määrä on nyt aika optimaalisella tasolla, joskin osa alkaa olla poistokunnossa. Poistoon menevien tilalle en aio hankkia uusia, ellei käytännössä sujuvuuden takia tunnu tarpeelliselta.

Pääsiäiskoristeet aiheuttaa hieman mietintää. Haluaisin välttää hyvin lyhyeen sesonkiin "kelpaavien" tavaroiden ostamista, mutta toisaalta lapsi rakastaa kaikkia koriste-esineitä, ja olisihan se itsellekin kivaa, jos olisi jotain juhlaan liittyvää hillittyä koristetta. Meillä ei vielä ole esimerkiksi mitään pääsiäiseen liittyviä koristeita. Paljon tunnelmaa saa jo rairuohoilla ja askarteluilla, mutta siltikin tekisi mieli ostaa joku posliinipupu tms. Mutta onkohan nämä juuri niitä ostoksia, mitä sitten viimeistään viiden vuoden päästä katuu. Mielipiteitä?

Vierailija
1785/19847 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kodin kevennysurakka -tyyppi kirjoitti:

Nyt taas kevätauringon tuoman lisävirran siivittämänä haastan kaikki tämän ketjun lukijat käymään alusvaatteet ja sukat läpi! Löytyykö kulahtaneita pöksyjä? Lörpöttääkö kuminauhat? Onko sylissä reikiä?

Helppo tapa aloittaa karsiminen ja saa lisää energiaa ja inspistä siirtyä uusien tavararöykkiöiden pariin!

Pois heitettyjen alusvaatteiden ja sukkien tilalle on ostettava uusia, joten tämä ei nyt varsinaisesti karsi mitään.

Vierailija
1786/19847 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko kodin kevennysurakka -tyyppi kirjoitti:

Pois heitettyjen alusvaatteiden ja sukkien tilalle on ostettava uusia, joten tämä ei nyt varsinaisesti karsi mitään.

En ole se kenen viestiä kommentoit, mutta myös meillä(ja varmaan aika monella muullakin) on kaapissa ihan liikaa sukkia ja alusvaatteita, joista varmaan 30% on niitä kulahtaneita mitkä ei edes ole käytössä, joten niiden läpikäyminen ja pois heittäminen vähentää turhan tavaran määrää, ja sen jälkeen on vaatekaappikin taas vähän siistimpi ja paremmassa järjestyksessä.

Vierailija
1787/19847 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäiskoristeet aiheuttaa hieman mietintää. Haluaisin välttää hyvin lyhyeen sesonkiin "kelpaavien" tavaroiden ostamista, mutta toisaalta lapsi rakastaa kaikkia koriste-esineitä, ja olisihan se itsellekin kivaa, jos olisi jotain juhlaan liittyvää hillittyä koristetta. Meillä ei vielä ole esimerkiksi mitään pääsiäiseen liittyviä koristeita. Paljon tunnelmaa saa jo rairuohoilla ja askarteluilla, mutta siltikin tekisi mieli ostaa joku posliinipupu tms. Mutta onkohan nämä juuri niitä ostoksia, mitä sitten viimeistään viiden vuoden päästä katuu. Mielipiteitä?

Jos se tuottaa teidän perheeseen iloa niin miksipä ei. Kuten sanoit, rairuoho ja virvontaoksat tuo paljon enemmän tunnelmaa pääsiäisenä. Mutta voihan mukaan ostaa muutaman säilyvän koristeenkin. Eivät kuitenkaan vie paljoa tilaa. Jos viiden vuoden päästä kaduttaa, niin sitten viet kirpparille. 

Minusta tärkeämpaa on pitää huolta siitä, että kaikki tavarat mahtuvat siististi kaappeihin ja niitä käyttää esimerkiksi sen viiden vuoden ajan ahkerasti (tai tässä tapauksessa kerran vuodessa). Elämästä tulisi liian tylsää, jos kaiken pitäisi kestää ikuisesti.

Vierailija
1788/19847 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulin vähän hehkuttamaan kirjaston ihanuutta tavarapaljouden kanssa taistellessa. Lapsen kanssa saa lukea laajaa valikoimaa kirjoja, ja samoiten itsekin olen saanut lukea useampiakin uutuuskirjoja melko tuoreeltaan. Ja kirjasto hoitaa säilytyksen! Olen huomannut, etten nauti kirjojen omistamisesta ollenkaan, vaan niistä tulee lukemisen jälkeen pikemminkin riesoja. Myös äänikirjat olen löytänyt uudelleen, on kiva kuunnella vaikkapa kotitöitä tehdessä.

Alkuvuonna on tullut luettua aiheeseen liittyen tavarataidot ja joka kodin raivausopas. Nyt on kesken loistava järjestys ja paikka kaikelle. Konkreettisesti järjestely ja raivaaminen on ollut katkolla, mutta hieman suunnitelmaa on muotoutunut jatkoa varten. Meinasin yhdistellä kaikki saman kategorian tavarat (esimerkiksi muistotavaraa on nyt kolmessa tai neljässä paikassa) ja luopua vielä ylimääräisistä astioista. Tavallaan olisi tarvetta uusille siisteille vaatteille, mutta en aio ostaa, ellei löydy jotain tosi sykähdyttävää. Uutta vaatetta kategoriassa "ihan kiva" en todellakaan tarvitse. Muutamat tulossa olevat juhlat ajattelin mennä vanhoilla juhlamekoilla, vaikka niitä olenkin jo monissa juhlissa käyttänyt. Kukaan ei varmastikaan muista mitä minulla on aiemmin ollut päällä, mutta hieman harmittaa jos jälkeenpäin kuvia katsellessa pistää silmään, että minulla on joka juhlissa sama kolttu päällä. Siltikin, entisillä mennään!

Kodintekstiilien määrä on nyt aika optimaalisella tasolla, joskin osa alkaa olla poistokunnossa. Poistoon menevien tilalle en aio hankkia uusia, ellei käytännössä sujuvuuden takia tunnu tarpeelliselta.

Pieneen tilaan menevät koottavat koristeet, ekana tuli mieleen esimerkiksi lovi.fi puiset koottavat puput pääsiäiseksi? Menee tarvittaessa pieneen tilaan. Myös syötävät koristeet saa hävitettyä, kuten suklaapuput ja suklaamunat.

1789/19847 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon taas aktivoitunut tavarapaljouden karsimisessa. Mies on asunut toisella paikkakunnalla töiden takia, mutta nyt hän muutti takaisin kotiin, ja tää asunto pursuaa tavaraa niin pahasti että ahdistaa. Pyyhkeet ja petivaatteet ei meinaa millään mahtua kaappiin, muuttolaatikot vain lojuvat makkarissa ja kun kaikki kaapit on täynnä tavaraa niin ei saada niitä laatikoita purettua, huonekaluja on liikaa.....

Aloitin eilen siivoamalla yhden vaatekaapin, ja heitin muovipussillisen rikkinäisiä / muuten huonoja sukkia ja pikkuhousuja roskiin. Miten niitä voi olla muovipussillinen! Ne on kuitenkin mahtuneet yhteen lankakoriin, ja sinne koriin kyllä jäi ihan reilusti sukkia, pikkuhousuja ja rintsikoita, vaikka sitä pois heitettävien pinoa katsoessa tuntui että siinä on enemmän kuin korillinen tavaraa. :-D Laitoin tällä hetkellä liian pienet vaatteet yhteen paikkaan, niin ei tarvi aina miettiä vaatekaapilla että olikos tuo paita sopivan kokoinen vai ei. Ja muutama vaatekappale meni myytävien / lahjoitettavien pinoon. Vielä olis suurin osa vaatteista käymättä läpi, mutta helpotti kun sain jo tuon yhdenkin kaapin osalta vapaita hyllyjä aikaiseksi. :-) Mä oon kyllä muutenkin hamstrannut itselleni liian paljon vaatetta, mutta sitten mun kokovaihtelu myös hankaloittaa asiaa, kun on pitänyt ostaa niin monen kokoisia vaatteita vuosien varrella. Pitäis karsia suurin osa tällä hetkellä väärän kokoisista pois, ja jättää vain ihan muutama pienempi vaate odottamaan, kun vaikuttaa siltä että paino on nyt hitaasti menossa alaspäin. Käytän vaatteet yleensä niin loppuun, ja oon aina ostanut niin halpoja vaatteita, että suurin osa niistä liian pienistä ei oo enää millään lailla laadukkaita joita tarvisi säästellä. Mutta jotenkin niitä on vaan tullut roikutettua mukana.

1790/19847 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tulikin mieleen, että tajusin siinä lähes puhki kuluneita (ja oli siellä muutama jo ihan rikki) ja muuten vääränlaisia sukkia käsitellessäni, että mulla on myös aika iso kynnys laittaa roskiin tavaraa jota vielä pystyy käyttämään. Mä voin myydä vaatteita joita en itse käytä, mutta jos pitää heittää roskiin 10-vuotta sitten joululahjaksi saadut, vielä ihan ehjät mutta inhottaviksi koppuroiksi menneet pörrösukat, joissa on kaiken lisäksi liian lyhyt varsi jotta yöhousujen lahje pysyisi sen alla, enkä tarvi kuin korkeintaan kahdet pörrösukat ja siihen kiintiöön mulla on parempikuntoisempiakin, niin menee vaikeaksi. Kun niitä voisi kuitenkin periaatteessa käyttää. Mutta jos mä en käytä, ja kukaan ei osta eikä halua edes ilmaiseksi koppuraisia, nukkaisia ja ylipäätään käytettyjä pörrösukkia, niin mitä muutakaan niille muka voisi tehdä kuin heittää roskiin. Rikkinäisiä sukkiakin oon säästänyt, kun voi niitä vielä muutaman kerran pitää silti. Ja mulla on vääristynyt käsitys että minkälaisia vaatteita ihmiset haluaa ostaa kirpparilta tai saada lahjoituksena, herkästi laitan liian kulahtaneita tai liian vanhaa muotia olevia vaatteita kirpparikasaan. Kun voi niitä vielä käyttää...... Tuntuu pahalta laittaa roskiin niitä ehjiä mutta kulahtaneita, saati sitten niitä hyväkuntoisia mutta 10 vuotta sitten muodissa olleita. En oo aiemmin tajunnut, että mullakin on ihan oikeasti tämä suomalaisten perintötrauma pulavuosilta, että kaikki käytetään rikki asti ja mitään käyttökelpoista ei voi haaskata. En tiiä millä tästä pääsee irti. Onko joku päässyt? Entä miten te määrittelette sen, että millaiset vaatteet on roskistavaraa ja millaiset vielä kelvollisia eteenpäin laitettaviksi?

Mulla on suunnitelmissa miettiä jatkossa vaateostoksiani hyvin tarkasti, että tulisi ostettua sellaista vaatetta mitä haluaa käyttää sitten pitkään, ja toisaalta mikä kestää vuosien käytön. En vaan oikein tiedä miten siihen pääsisi. Jos aloittaisi vaikka siitä, että ei osta mitään mikä tuntuu "no joo ihan ok", vaan vaatteen pitää olla just istuva ja sellainen "oi ton mä haluan". Ja sitten koittaisi vaikka päättää, montako toppia, neuletta ym. mä oikeasti tarvitsen, ja pysyisi siinä luvussa eikä ostaisi kymmenettä hupparia "kun on niin kiva", tai vaihtoehtoisesti pistäisi myyntiin yhden jos sattuu löytämään jonkun superhuippuhyvän jonka haluaa. Odotan jo innolla sitä että pitää päättää mitkä 7 toppia säästän niistä 37:stä jotka omistan, ja sitten pitäytyä siinä lukumäärässä.... Apua... :-D

Mitä ootte muuten tehneet vanhoille ylioppilasmekoille ym.? Mulla on 8 vuoden takainen mekko edelleen tallessa, en mahdu siihen mitenkään enkä oo ihan varma tuunko koskaan enää mahtumaankaan. Se on iltapukutyylinen ja mun mielestä hieno, mutta en näe sitä tietenkään samalla tavalla kuin joku joka nyt ostaisi yo-mekkoa, onhan 8 vuotta vanha varmaan jo ihan pois muodista eikä kukaan sitä halua? Voisin myydä sen jos joku ostais, mutta meneekö tuollaiset kaupaksi?

Seuraavaksi pitää varmaan karsia ylimääräiset pyyhkeet ja petivaatteet pois, mä oon jo niin rasittunut siihen että niitä pitää tunkea kaappiin. Ei tee mieli pestä liinavaatepyykkiäkään, kun ei saa niitä sitten mahtumaan mihinkään. Meillä on varmaan puolet liikaa pyyhkeitä, ja petivaatteitakin muutama setti ylimääräisenä. Ja sitten tulee taas se ongelma: vieläkö joku haluaa ne itselleen, laitanko roskikseen vai käytänkö koirapyyhkeinä, ja jos koirapyyhkeinä niin varastoinko nuo "uudet" koirapyyhkeet odottamaan vanhojen puhki kulumista, vai heitänkö vanhat roskikseen ja otan ne "uudet" käyttöön... Kun niitä vanhojakin vois käyttää vielä. Huoh.

Vierailija
1791/19847 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen täällä kirjoittanut monta kertaa näistä tunnetaakkaa sisältävistä tavaroista kuten vauvanvaunuista tai äitiys- ja vauvanvaatteista. Nyt olemme omalta kohdaltamme saaneet asian jonkinmoiseen päätökseen: jos kaikki menee hyvin, tavarat tulevat omaan käyttöön syksyllä. Sen jälkeen kaikki myydään sitä mukaa kun pieneksi käyvät, muutamaa muistoesinettä lukuun ottamatta. Äitiysvaatteet meinaan käyttää atomeiksi :D

Olen todella iloinen siitä, etten raivauspuuskissani tehnyt näiden suhteen lopullisia päätöksiä. Helppoa ja ekologista, kun roinat ovat omasta takaa.

Olen aina ollut vauvanhoidon suhteen melkoinen minimalisti, mm. sitteriä tai hoitopöytää meillä ei ole ollut ikinä. Nyt ajattelin vetää vielä niukemmalla ostelulla. Jos jotakuta kiinnostaa, voin raportoida, miten vähällä selviää.

Noiden posliinipupujen ym. pääsiäiskoristeiden suhteen olen ihan totaalikieltäytyjä. Meille tulee päiväkodista sellainen määrä virpomisvitsoja ja kransseja, että se tyydyttää täysin koristelunhaluni. Joulukoristeita on yksi iso kenkälaatikollinen, ja siihen mahtuu valosarjakin. Mutta nämä ovat taas niitä asioita, joista jokaisella on oma ja itselle oikea mielipide.

T. Ilman verhoja.

PS. Sinä, jolle tuotti vaikeuksia heittää risoja sukkia pois. Järjestä kevään kunniaksi kengänkiillotustalkoot. Ensin puhdistat kostealla sukalla, sitten levität töhnän toisella jos oikein haluat törsätä. Loppukiillotus kolmannella. Lupaan, että sen jälkeen et enää halua säilöä niitä sukkia.

Vierailija
1792/19847 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tjaa lainasin helsingin sivukirjastosta muutaman kirjan ja oikein pahaa teki, kun ne ovat niin käytössä kuluneet. Siis suoraan sanottuna paskaiset. Kirjankannet, sivut ovat mustuneet kovassa käytössä, kannet tuntuvat tahmeilta. Varsinaisia bakteeripesiä!

Vierailija
1793/19847 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku etsi tätä ketjua.tässä on

Vierailija
1794/19847 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, minä etsin, kiitos nostosta!

Vierailija
1795/19847 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman verhoja: onnea raskaudesta! :) minä ainakin kuulisin mielelläni millaisella tavaramäärällä tulette toimeen vauvavuonna. On tosiaan helppoa, kun vauvantarvikkeet löytyy valmiina. Pääsee paljon helpommalla ja halvemmallakin. Itse ajattelin säästää vain pienen määrän kaikkein mieluisimpia ja parhaassa kunnossa säilyneitä, sillä on melko epätodennäköistä, että saamme enempää lapsia. Tämä vähentää tavarapaljoutta melko paljon, sillä meillä on ollut paljon tavaraa esikoisen jäljiltä odottelemassa seuraavaa.

Harmillista, että jollakulla oli huonoja kokemuksia kirjastosta. Itselleni ei ole noin hurjaa sotkua tullut vastaan, mutta joskus olen kyllä pyyhkäissyt muovitettuja kansia kostealla paperilla, jos niissä on jotain sotkua ollut.

Kuuntelin arkijärki-blogin podcastia, jossa mainittiin a slob comes clean -niminen blogi. Olen lueskellut nyt sitäkin. Kaikista näistä kirjoista ja blogeista inspiroituneena olen nyt yrittänyt keskittyä seuraaviin asioihin, vaikka nämä ei liitykään suoranaisesti tavaran vähentämiseen, vaan myös järjestelyyn:

* yritän katsella kotiani sillä silmällä, että mikä häiritsee kaikkein eniten, ja yritän ratkaista tämän ongelman

* meillä on vain vähän varsinaista säilytystilaa, joten parhaimmilla säilytyspaikoilla olevat esineet tulee olla sellaisia, joita käytämme vähintään viikoittain. Harvemmin käytettävät tavarat säilytetään muualla kuin niissä huoneissa, joissa eniten vietämme aikaamme.

* tiskipöydän siisteydestä huolehtiminen ja tiskikoneen käynnistys alkuillasta. Tällöin astiat ehtivät kuivua aamuksi, sillä meidän tiskikone jättää astiat aivan märiksi, joten luukku pitää jättää auki pitkäksi aikaa, jos haluaa astiat kuiviksi.

Kiitos sille, joka vinkkasi pieneen tilaan menevistä Lovi koristeista. Todella hieno idea, mutta koristeet eivät miellyttäneet omaa silmää niin paljon, että haluaisin omaksi. Tämä pääsiäinen menee ilman posliinipupuja, ihan jo siitäkin syystä, etten ehtinyt kaupoille. Ehkä ihan hyvä näin.

T. Se pääsiäispupua pohtinut :)

Vierailija
1796/19847 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä sen verran, että pyrin miettimään, voisinko joillakin olemassa olevilla vähällä käytöllä olevilla tavaroilla parantaa kodin yleisilmettä. Tästä esimerkkinä juhlavampi tarjoiluastia, jonka otin hedelmäkulhoksi. Normaalisti tämä on ollut käytössä vain juhlissa ja lopun aikaa kaapissa. Eikä meillä ole ollut hedelmille mitään astiaa, vaan ovat pyörineet pöydällä niissä kaupan kamalissa muovipusseissa. Kummasti sitä tulee sokeaksi omille tavoilleen, vaikka ne olisi miten kamalia.

T. Se pääsiäispupua pohtinut

1797/19847 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, ei mennyt ihan niin kuin oli tarkoitus... Tyhjäsin astiakaappia tiskipöydälle, tarkoituksena päättää että mitkä kulhot, mukit ym. annan pois ja mitä me oikeasti tarvitaan. Kissa hyppäsi tiskipöydälle, laskeutuminen epäonnistui astioiden takia ja puolenkymmentä astiaa meni sirpaleiksi lattialle. Pari niistä kuului mummolta perittyyn kahviastiastoon. :-( Kissa olis kyllä uskonut, jos olisin huomannut sen aikeet ja sanonut sille ennen hyppäämistä että nyt ei voi tulla tiskipöydälle, mutta olin selin niin en nähnyt kissan tulevan keittiöön. No ei voi mitään, harmittaa vaan että meni justiin ne astiat hajalle. Onneksi kissalle ei sentään käynyt kuinkaan. Mieluusti olisin itse valinnut mistä astioista luovun, vaikka onhan tääkin sinänsä keino saada astioiden lukumäärää pienemmäksi...

Muuten oon saanut muutamana hetkenä karsittua tavaraa, mutta tuntuu että halu käydä läpi tavaroita ja järjestää kaappeja on paljon suurempi kuin jaksaminen. :-(

Vierailija
1798/19847 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsette kirjoja ja oppaita että osaatte heittää turhat tavarat pois,,,

MIten ois "teko tavaroita" joita voisitte ostaa kotiin, esim laatikoita, tekopulloja yms, sitten niillä harjoittelette järjestämistä, ja vale-roskis kans johon nakataan ja noudetaan tavaroita.

1799/19847 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä te määritätte, että mitkä vaatteet / tavarat menee myyntiin ja mitkä roskiin / kierrätykseen? Tuntuu että mulla on ihan hukassa,  kuinka hyvää ja muodinmukaista tavaran ja varsinkin vaatteiden pitää olla, jotta ihmiset vielä haluavat käyttää niitä. Kun oon liiaksi sitä mieltä, että kyllä kulahtaneelle paidalle ja jollekin krääsätavaralle vielä löytyisi käyttäjä. Niin mitä kriteerejä vaatteen tai tavaran pitää täyttää, jotta laitatte sen myyntiin tai lahjoitatte vaikka kaverille tai hyvätekeväisyyskirppikselle?

Vierailija
1800/19847 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteen pitää olla ehjä ja puhdas. Juuri ratsasin lasten vaatekaapit. 3 isoa pussilista suoraan energiajätteeseen. Monista housuista oli polvet rikki sekä yksi toppahaalari revennyt kuulemma jäämäessä. Pari helmasta purkaantunutta neuletta Oli myös tahraisia vaatteita, Jotka ei ollut pesussa lähtenyt. Ja muutamasta t paidasta ja yökkäristä kuvat jo tippuneet. Tällaisia vaatteita en laita eteenpäin.

Uffille laitoin 2 kassia lähinnä pieniä neuleita ja pari ulkoilutakkia ilman housuja sekä pari hupparia.

Siksi uffille kun ei ole muuta myytävää eikä tilaa säästä pieniä vaatteita.

Olen itseeni oikein tyytyväinen kun sain siivottua kaapit. Muksut sai paljon uusia vaatteita kun kevät talvella oli synttärit. Nyt kaapit on siistit ja kaikki vaatteet on ehjiä ja mahtuu päälle😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi