tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19828)
Paras kylpypyyhe ikinä on ollut Lapuan Kankureiden iso pellavapyyhe.
Kun vanhat käsipyyhkeet kulahtaa, niin ostan pellavapyyhkeet käsipyyhkeiksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmet kesäkengät ovat lähteneet parin viikon sisällä. Olivat jo vanhoja, varmaan lähemmäs 10 vuotta, sisältä vielä ihan käyttökelpoisia mutta pohjat alkoivat murentua. Hyvin olisi mennyt muuten ihan pihakenkinä. No, tulipa kenkäkaappiin vähän lisää tilaa.
Mitä! Käyttökelpoiset kengät ! Hullua! Kai sä panit ne kontin keräykseen?
Täällä joku nyt vitsailee(=veetuilee) ihan useammalla viestillä mutta siltä varalta että olisitkin tosissasi (mikä ei vauvapalstalla ollenkaan yllätä sekään) voin kertoa että poltettavaan jätteeseen laitoin. Ensi kerralla jätän ihmettelysi huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin yllättäen, että en pidä kirkkaista juomalaseista kun ovat jotenkin masentavia, aneemisia ja näyttävät halvoilta. Saman Aino Aalto- sarjan värikkäät samanhintaiset juomalasit näyttävät jotenkin hienommilta ja kalliimmista. Kukaan ei pakota käyttämään kirkkaita juomalaseja. Onneksi itselläni on noita kirkkaita juomalaseja vain kaksi, joista toinen on hammasmukina, joten mikään ongelma nämä eivät ole. Ostin kaksi kokeeksi, mutta onneksi vain kaksi ja kun en pidä niin en pidä, enkä enempää noita osta. Sen sijaan tuon sarjan tummaharmaista ja kanervanvärisistä juomalaseista pidän todella paljon.
Mä taas möin vastikään kirppiksellä juuri tummanharmaat Aino Aalto- juomalasini, 12kpl ja syy oli juurikin se, että harmaat lasit olivat minusta ajatuksenakin niin masentavat. Niin ollaan erilaisia kaikki! Must on kiva
Mitä jos menisit sitä omaa kiljuasi ihmettelemään ja jättäisit tämän ketjun rauhaan.
Täällä saa vain tietyt tantat mutista yksinään. Muut älkää vaivautuko.
Ihan vuorovaikutteisesti tässä ollaan kuule keskusteltu ja laiteltu kommentteja. Ei auta tulla häiriköimään mukavaa ketjuamme, ei kukaan huomioi tässä ketjussa viestejäsi. Et saa meiltä edes alapeukkuja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle oli vaatehuoneen hyllyille kertynyt froteepyyhkeitä ihan liikaa. Halusin lisää tilaa ja mietin mihin laittaisin ylimääräiset.
Sain vinkin, että koirataloudet ottavat niitä mielellään, etenkin joissa on useampia koiria. Niinpä pyyhkeet saivat uuden mielekkään käyttötarkoituksen karvaturkkien kuivaamiseen.🐕
Millaiset pyyhkeet ovat mielestäsi hyviä pyyhkeitä? Oma ongelmani on se, että tarvitsen pari uutta käsipyyhettä, mutta en löydä hyviä. Ainakin Finlaysonin, Pentikin ja Vallilan käsipyyhkeet olen todennut huonoiksi. Nyt oli niin raju pettymys Finlaysonin kalliin käsipyyhkeen kanssa, että yritys meni lopullisesti boikottiin. Tuote oli ihan pilalla jo ensimmäisessä pesussa. Olisi ehkä pitänyt mennä valittamaan, mutta kuittiakaan ei ollut enää tallessa ja käsipyyhe tosiaan jo pesty. Noelin nyt tappioni ja yritys on nyt lopullisesti boikotissa. Toki olen t
eri, mutta Ratian käsipyyhkeet(itse ostin Prismasta) ollut ihan kiva yllätys. Värivaihtoehtoja ei huimasti ole, mutta laatu omasta mielestäni ollut hyvä. Pehmeitä, muttei liian paksuja. Olen siis käyttänyt aiemmin marimekkoa, balmuiria tms, mutta eivät pitkässä juoksussa olleet hyviä mielestäni.
Minä olen vaihtanut vähitellen pian kaikki pyyheliinat Jokipiin Pellavan pyyhkeisiin. Ovat mielestäni täydellisiä. Ostan tarvitseville lahjoiksikin niitä. Kalliita, mutta todella laatutavaraa.
Ihan ei nyt aukea, miten pyyhkeiden laatu, juomalasien väri ja turhat kettuilu kommentit liittyy alkuperäiseen aiheeseen eli tavarapaljouteen.
Olen lukenut ketjua vuosia ja saanut hyviä ideoita, Kiitos niistä! Huoneiden valokuvaus ennen raivausta oli hyvä idea ja toimii. Kuvasta näkee, että kyllä se tavara on vähentynyt, vaikkei siltä tunnukaan. Otin kuvan jopa muutemasta toivottomasta kaapista ja hyllystä! Joka päivä muuteman tavaran karsiminen toimii myös omassa arjessa, eikä tunnu toivottomalta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vaihtanut vähitellen pian kaikki pyyheliinat Jokipiin Pellavan pyyhkeisiin. Ovat mielestäni täydellisiä. Ostan tarvitseville lahjoiksikin niitä. Kalliita, mutta todella laatutavaraa.
Sama, ovat ikuisia.
T, jalasjärvinen 👍
Vierailija kirjoitti:
Ihan ei nyt aukea, miten pyyhkeiden laatu, juomalasien väri ja turhat kettuilu kommentit liittyy alkuperäiseen aiheeseen eli tavarapaljouteen.
Olen lukenut ketjua vuosia ja saanut hyviä ideoita, Kiitos niistä! Huoneiden valokuvaus ennen raivausta oli hyvä idea ja toimii. Kuvasta näkee, että kyllä se tavara on vähentynyt, vaikkei siltä tunnukaan. Otin kuvan jopa muutemasta toivottomasta kaapista ja hyllystä! Joka päivä muuteman tavaran karsiminen toimii myös omassa arjessa, eikä tunnu toivottomalta.
No ihan selkeästi liittyy! Tavarapaljous nimenomaan syntyy usein hutiostoista, eli niistä vääränlaisista, vääränvärisistä, huonolaatuisista tuotteista, esim juuri pyyhkeistä ja vaikkapa juomalaseista. Jos ihminen löytää kerrasta heti hyvät ei hän osta uusia ja taas uusia. Eli todellakin liittyy ketjun aiheeseen nämä viestit. Jos olen väärässä, niin ole hyvä ja perustele kantasi.
Vierailija kirjoitti:
Olet vuosia lukenut etkä silti ymmärrä miten nämä väärät värit ja huonot laadut liittyvät ketjun aiheeseen..?!
Mun tavarapaljous on juurikin syntynyt siten, että olen yrittänyt huijata itseäni ostamalla liian huonoa laatua. Sitten on kaapit täynnä niitä nuhjuisia, nukkaantuneita, kutistuneita ja värinsä menettäneitä tekstiilejä. Omatunto ei anna periksi heittää menemäänkään näitä vain vähän aikaa normikäytössä pilalle menneitä, vaan aina sillon tällöin tulee sitten käytettyä niitäkin.
Samoin väärän värisiä lautasia, mattoja, verhoja, takkeja.. kaikkia mahdollisia. On tullut langettua johonkin muotiväriin, joka ei sitten sovikaan omaan tyyliin tai makuun hetken päästä.
Eli kyllä nämä kommentoinnit väärän värisistä laseista ja huonolaatuisista pyyheliinoista sopivat enemmän kuin hyvin tähän ketjuun. Mistä ihmeestä tämän kommentoijan, joka tätä ihmetteli, oma tavarapaljous sitten oikein syntyy, ellei juurikin niistä virhehankinnoista? Kysyn vaan! Ja vielä enemmän ihmettelen..
Olen lähdössä reissuun ja tapana on ollut aina kerätä kosmetiikan jämiä ja huonoja alusvaatteita sitten matkalla pois heitettäväksi >ajatuksella tilaa matkalaukkuun.
Nyt olen kuitenkin alkanut ajatella onko tämä epäekologista kuormittaa matkakohteen jätehuoltoa jossa tuskin mitään muoveja eritellään (en ole nähnyt "etelässä" koskaan)
Kiva kuitenkin poistaa vanhat rintaliivit siellä tai täällä. Huomasin huiman eron kun otin käyttöön uudet ja napakat. Kyllä alusvaatteet kuluu vaikka päällisin puolin ehjältä ja siisteiltä näyttävätkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähdössä reissuun ja tapana on ollut aina kerätä kosmetiikan jämiä ja huonoja alusvaatteita sitten matkalla pois heitettäväksi >ajatuksella tilaa matkalaukkuun.
Nyt olen kuitenkin alkanut ajatella onko tämä epäekologista kuormittaa matkakohteen jätehuoltoa jossa tuskin mitään muoveja eritellään (en ole nähnyt "etelässä" koskaan)
Kiva kuitenkin poistaa vanhat rintaliivit siellä tai täällä. Huomasin huiman eron kun otin käyttöön uudet ja napakat. Kyllä alusvaatteet kuluu vaikka päällisin puolin ehjältä ja siisteiltä näyttävätkin.
Ihan huoletta, kyllähän etelän kohteetkin levittävät krääsäänsä pitkin poikin maailmaa, sinunkin matkalaukussasi, johon oikein teet ja tarvitset tilaa niille.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ulkomailla infra ei välttämättä ole samalla tasolla kuin Suomessa, joten kannattaa ne tavarat kierrättää täällä, eikä siellä ulkomailla dumpata ihan oikeille kaatopaikoilla. Täällä sentään kierrätys ja roskien laijittelu on jossain mallissa ja jätteet poltetaan energiaksi. Mutta meni vähän kaiketi ohi otsikon, joten palataan takaisin tavarapaljouteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ulkomailla infra ei välttämättä ole samalla tasolla kuin Suomessa, joten kannattaa ne tavarat kierrättää täällä, eikä siellä ulkomailla dumpata ihan oikeille kaatopaikoilla. Täällä sentään kierrätys ja roskien laijittelu on jossain mallissa ja jätteet poltetaan energiaksi
No ei mennyt ohi otsikon tämäkään.. tämähän nyt vähentää tavarapaljoutta, jos matkoilla käytetään loppuun vanhat alusvaatteet, kävellään reikäisiksi sukat ja käytetään tyhjiksi kosmetiikkaputelit.
Miten ette näe selviä yhteyksiä tavarapaljouden ja sen syiden välillä? Pyytelette anteeksi, että lipsutte tai joku muu lipsuu aiheesta ja silti kaikki on tavarapaljouteen liittyvää.
No mutta sen takiahan ihmisillä on ongelmaa tavaran hallitsemisen kanssa.. näissä viesteissä se kulminoituu.
Oma tavarapaljous on tullut vähitellen vuosien saatossa hiipien. Olen huono sanomaan ei, kun jotain tarjotaan. Eikä ole tarvinnut muuttaakaan 20 vuoteen! Sehän olisi hyvä hetki karsia.
On noita tavoitevaatteita vuosien takaa, liikaa lasten pieniä vaatteita, leluja yms. muistoja, kirjoja, lehtiä, lankoja, kankaita ja liian isot säilytystilat. Yritän nyt olla rehellinen itselleni ja poistaa ainakin ne vaatteet, jotka eivät ikinä tule mahtumaan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ulkomailla infra ei välttämättä ole samalla tasolla kuin Suomessa, joten kannattaa ne tavarat kierrättää täällä, eikä siellä ulkomailla dumpata ihan oikeille kaatopaikoilla. Täällä sentään kierrätys ja roskien laijittelu
Se on ihan ok käyttää tavarat loppuun, mutta tuo aloittaja tuossa pohti sitä kulutetun tavaran jättämistä roskana toisen (maan) riesaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ulkomailla infra ei välttämättä ole samalla tasolla kuin Suomessa, joten kannattaa ne tavarat kierrättää täällä, eikä siellä ulkomailla dumpata ihan oikeille kaatopaikoilla. T
Eiköhän kuule meidän omat turistit jätä ihan tasapuolisesti tänne meille roskansa.. ei kait sitä nyt tarvii alkaa lomaltansa raahaamaan takasin jotain reikiintyneitä sukkia tai kalsareita, puhumattakaan jostain tyhjentyneistä hammastahnatuubeista tai shampoopulloista..
Mää ostin kolme kassillista kirjoja kolmella kympillä! Ihanaa ne ei mahdu mihinkään mutta onpahan taas lisää tavaraa!