Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19820)

Vierailija
16081/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs ootte tänään päässeet eroon? Meillä repesi suihkuverho. Kestikin 10 vuotta.j Lisäksi yksistä kesäkengistä petti liimaukset eilisen sateessa kastumisen takia. Kumpiakin ilman voin olla jatkossa. Suihkuverho oli aina vain tiellä ja kesäkenkiä mulla on vielä kahdet muutkin.

Vierailija
16082/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin parista jo nyt rapistuneesta parvekkeen kesäkukasta. Onkos teillä kesäkukat vielä kukoistavia? Mulla pelargoniat on vielä mahtavia, mutta lobeliat joutivat jo pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16083/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil lähti kassillinen vanhoja kuluneita polkupyörän osia metallin keräykseen.

Vierailija
16084/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet kengät roskiin. Ne oli alunperinkin tyhmä ostos, sellaiset halvat Tokmanni-kengät joista lähti jo parin kuukauden käytön jälkeen murusia pohjasta. Kangaspäällinen oli jatkuvasti likainen kun ei niitä viitsi joka kuukausi pestä.

Vierailija
16085/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan kestäneet pussilakanat tulivat tiensä päähän. Vielä on jokaiselle perheenjäsenelle viidet erilaiset. Eli uusia ei tarvitse.

Vierailija
16086/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoista kengistä eroon pääseminen on aina jotenkin niin erityisen mukavaa. Ne kun on käyttänyt yleensä jo niin rumiksi ja kyllästyminenkin on koittanut jo aikoja sitten. Aina yritän kyllä käyttää kenkäni aivan loppuun.

Vierailija
16087/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan itse toki vain kahdet kengät, mutta on pitänyt nyt vaan hyväksyä se, että jatkossa en voi enää ostaa ollenkaan nauhakenkiä. En saa kenkien nauhoja pysymään kiinni, vaan koko ajan aukeilevat.

Vierailija
16088/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistan itse toki vain kahdet kengät, mutta on pitänyt nyt vaan hyväksyä se, että jatkossa en voi enää ostaa ollenkaan nauhakenkiä. En saa kenkien nauhoja pysymään kiinni, vaan koko ajan aukeilevat.

Rusetin jälkeen vielä yksinkertainen solmu päälle niin varmasti pysyy kiinni. Siis sellainen samanlainen kuin rusetin alkuun tehdään.

Vierailija
16089/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin käydä vaatekaappia läpi! Voi ei, että hävettää, miten kehnoja alushousuja oon pitänyt hyllyyn täytteenä. Ja sit löyty sellasia, mitä en edes muistanut. Enää ei hylly ole liian täynnä, jee!

Vierailija
16090/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole koskaan ymmärtänyt Suomessa näitä kesäkukkia. Sanomattakin on selvää, että itse en ole  tällaisia koskaan laittanut. Asunnossani on toki parveke, mutta parvekkeella ei ole mitään tavaraa, enkä ole kesän aikana edes yhtään kertaa parvekkeella käynyt tai parvekkeen ovea edes avannut. Ehkä joillekin nämä kukat tuovat iloa, mutta itse näen ne vaan turhakkeena.

Vierailija
16091/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kesäni on ollut huono, ei siitä nyt enempää ja tuntuu kestäneen ikuisuuden. Onneksi nyt on jo elokuu ja koulukin alkaa jo ensi viikolla. Kun tämän keskustelun aihe kuitenkin on tavarapaljous niin itselläni yksi keino tavarapaljouden hallintaan on ollut elää tavallaan kuin kesää ei olisi. Suomessa kesä kun on lyhyt ja harvoin todella kuuma niin oivallus siitä, että tätä varten ei oikeasti tarvitse paljoa tavaraa, erityistä vaatetta tai muuta tarviketta. Toki tällä palstallakin on niitä kesähulluja, jotka eivät ehkä ole koskaan hyväksyneet Suomen ilmastoa ja tällainen olisi sitten lopullinen isku vasten kasvoja. Omistan itse vain yhden varsinaisen kesävaatteen ohuen takin, josta en pidä ja jonka olisin toivonut hajoavan nyt tämän kesän aika, mutta ei ole hajonnut ja luultavasti taas ensi vuonna tuota vielä käytän. Suomessa kannattaa panostaa kunnollisiin talvivaatteisiin, joille löytyy sitten käyttöä kyllästymiseen saakka kesätarvikkeiden sijaan.

Vierailija
16092/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs ootte tänään päässeet eroon? Meillä repesi suihkuverho. Kestikin 10 vuotta.j Lisäksi yksistä kesäkengistä petti liimaukset eilisen sateessa kastumisen takia. Kumpiakin ilman voin olla jatkossa. Suihkuverho oli aina vain tiellä ja kesäkenkiä mulla on vielä kahdet muutkin.

Lapsen pieneksi jääneet bokserit roskiin. Muutaman yksittäisen servietin käytin paistinpannun rasvan pyyhkimiseen. Eipä juuri poistettavaa löydy. 

Vierailija
16093/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin kaikki vaatteet kaapista esiin ja aion käydä ne läpi ja karsia.

Parvekkeen siivosin eilen, juuri nahistuneet kesäkukat roskiin. Lisäksi kävin läpi vuodevaatteet ja heitin pois sellaiset, joita en enää käytä.

Tulee puhdistunut olo jokaisesta pienestä roinasta, josta pääsee eroon.

Läpikävin keittiön kesällä myös ja tyhjensin yhden hyllyn, johon kerään lapselle astioita odottamaan omaan kotiin muuttoa ensi vuonna. Astioita ja kuppeja ja aterimia etc on niin paljon, että otin osan niistä ja korvamerkitsin ne lapselle meneväksi sille hyllylle. Tällä lailla aion käydä läpi muutakin kodin irtaimistoa, jakaa itselle jäävään ja lapselle siirtyvään. Opiskelukämppään ei tarvitse hankkia uusia kalliita merkkituotteita, vaan pääasia, että saa toimivaa ja käyttökelpoista ilmaiseksi, kun raha on tiukilla muutenkin.

Vierailija
16094/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ole koskaan ymmärtänyt Suomessa näitä kesäkukkia. Sanomattakin on selvää, että itse en ole  tällaisia koskaan laittanut. Asunnossani on toki parveke, mutta parvekkeella ei ole mitään tavaraa, enkä ole kesän aikana edes yhtään kertaa parvekkeella käynyt tai parvekkeen ovea edes avannut. Ehkä joillekin nämä kukat tuovat iloa, mutta itse näen ne vaan turhakkeena.

Nyt olet kyllä niin päinvastainen ihminen kuin minä. Minä kesäisinnsuorastaan asun parvekkeella ja se on ihan täynnä kauniita kukkia. Nytkin olen parvekkeella kukkaloiston ympäröimänä kahvilla. Onko sinulla sisälläkään mitään viherkasveja? Meillä on ihan joka puolella. Koriste-esineitä ei ole ainuttakaan. Jotkut ruukut ovat kyllä koristeellisempia. Saan aina lahjoiksi kukkia, kuinkas muutenkaan.

Vierailija
16095/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olet kyllä niin päinvastainen ihminen kuin minä. Minä kesäisinnsuorastaan asun parvekkeella ja se on ihan täynnä kauniita kukkia. Nytkin olen parvekkeella kukkaloiston ympäröimänä kahvilla. Onko sinulla sisälläkään mitään viherkasveja? Meillä on ihan joka puolella. Koriste-esineitä ei ole ainuttakaan. Jotkut ruukut ovat kyllä koristeellisempia. Saan aina lahjoiksi kukkia, kuinkas muutenkaan.

En omista myöskään yhtään viherkasvia tai varsinaista koriste-esinettä. Kuten varmasti jo kävi ilmi niin en pidä kukista, viherkasveista tai koriste-esineistä. Tässä keskustelussa oli muuten koulujen päättymisen ja valmistujaisten aikaan keskustelua kukista ja niiden järkevyydestä. Pelkään ötököitä ja jos pitää parvekkeen ovea auki voi sisään lentää ötököitä ja myös kukissa ja viherkasveissa voi olla ötököitä.

Vierailija
16096/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asuvana parveke ja kesäkukat ovat ehdoton juttu minulle. Luen löhötuolissa päivittäin sekä kuin kahvia tms. Samalla ihastelen kukkia. Kesäisin minulla on yksi huone lisää, missä oleskella :)

Vierailija
16097/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkukkia kannattaa hankkia, jos tykkää niistä, mutta ei kannata, jos ei niistä välitä. Helppoa! Tänä vuonna en pitkästä aikaa hankkinut yhtään kesäkukkaa, koska olen vihdoin saanut istutettua pihalle riittävästi kukkivia perennoja.

Vierailija
16098/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin Helsingissä voisi lahjoittaa erittäin hyväkuntoisia naistenvaatteita? Ei näitä perus Fida, Kierrätyskeskus, Pelastusarmeija tms. En ole Facessa joten ei niitäkään lahjoitusryhmiä. Jokin turvakoti olisi paras mutta eivät ota täällä vastaan. Hope ei ota naistenvaatteita. Ilmaiseksi en anna mutta jollekin oikeasti tarvitsevalle antaisin tosi mielelläni.

Vierailija
16099/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin Helsingissä voisi lahjoittaa erittäin hyväkuntoisia naistenvaatteita? Ei näitä perus Fida, Kierrätyskeskus, Pelastusarmeija tms. En ole Facessa joten ei niitäkään lahjoitusryhmiä. Jokin turvakoti olisi paras mutta eivät ota täällä vastaan. Hope ei ota naistenvaatteita. Ilmaiseksi en anna mutta jollekin oikeasti tarvitsevalle antaisin tosi mielelläni.

Helsingissä turvakotiin ilmestyi lahjoitustavarasta todella paha tuholaisongelma joitakin vuosia sitten ja paikka jouduttiin sulkemaan tämän takia. En nyt jaksa etsiä linkkiä juttuun tuosta.

Vierailija
16100/19820 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kasa pieneksi jääneitä vaatteita meni taas kiertoon! Osa tutuille käyttöön ja loput keräykseen. Tämä olikin sitten kahden viikon ainoa saavutus. Musta on kiva kun antaa kaverille vaatteita ja sillä on se seuraavalla kerralla päällä😊