Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19815)

Vierailija
15941/19815 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koriste-esineiden tarvitse olla mitään aitoja merkkituotteita ja silti ne voivat olla mieleisiä. Esimerkiksi eläinfiguurit. Kirpoarilla voivat maksaa muutaman euron. 

Vierailija
15942/19815 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

* kirpparilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15943/19815 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koriste-esinehän nyt voi olla vaikka kivi, käpy tai kaarnanpalakin. Niistä vain on helppo päästä eroon kyllästyessä niihin. Joku muovinen matkamuistoesine sen sijaan on ongelma sinänsä. Mulla kaikki esillä olevat esineet ovat myös käyttöesineitä. Niitä sitten vaihtelen välillä.

Vierailija
15944/19815 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamppailen makuuhuoneen kanssa. Se on täynnä tavaraa, jolle ei ole paikkaa. En enää järkevästi keksi, mistä voisin luopua, mutta tuntuu, että se on täynnä roskaa. Se siis näyttää roskalta, kun ei ole järkevää säilytyspaikkaa. Esim kaikki matkalaukkuni ovat siellä, täynnä tavaraa, eivätkä ne ole kauniita... 

Pyykkilaatikot ovat siellä. Kirjoituspöytä. Vaatekaappi ja 10 pahvilaatikkoa sen päällä (ei ole kiinteää kaappia). Vaatetanko. Tuoleja, yöpöytiä. En kestä. Ja miten ihmiset saavat yöpöydän tasoyminimalistisiksi? Minulla ne pursuvat roinaa.

Paljon olen jo konmqrityanut, mutta tämä on murheenkryyni, en etene makuuhuoneessa yhtään.

Voisit siirtää kaiken pois makuuhuoneesta ja siivota ja jörjestää makuuhuoneen kauniiksi ja viihtyisäksi. Toisessa huoneessa on helpompi nöhdä että mikä kaikki on liikaa ja turhaa ja myös ettå mille kaikelle pitää löytää paikka muualta. 

ihan mielenkiinnosta: mitä sinulla on niissä monissa matkalaukuissa ja pahvilaatikoissa?!?

Vierailija
15945/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koriste-esinehän nyt voi olla vaikka kivi, käpy tai kaarnanpalakin. Niistä vain on helppo päästä eroon kyllästyessä niihin. Joku muovinen matkamuistoesine sen sijaan on ongelma sinänsä. Mulla kaikki esillä olevat esineet ovat myös käyttöesineitä. Niitä sitten vaihtelen välillä.

En muista nähneeni ulkomaanmatkoillani muoviesineitä niissä kojuissa tai kivijalkaliikkeissä, joissa myytiin matkamuistoja. Ostin niistä lähinnä keraamisia kahvi- ja teemukeja tai kyseisen paikan taidetta tai arkkitehtuuria kuvaavia postikortteja tai julisteita.Ostin kerran t-paidan turistikojusta, ja käytin sitä vuosien ajan kunnes se hajosi. Saatoin myös ostaa muista liikkeistä kuin turistikojusta matkamuistoksi musiikkitallenteita, kirjoja, aikakauslehtiä tai asusteita. En ole katunut yhtäkään ulkomailta ostamaani matkamuistoa.

Vierailija
15946/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista nähneeni ulkomaanmatkoillani muoviesineitä niissä kojuissa tai kivijalkaliikkeissä, joissa myytiin matkamuistoja. Ostin niistä lähinnä keraamisia kahvi- ja teemukeja tai kyseisen paikan taidetta tai arkkitehtuuria kuvaavia postikortteja tai julisteita.Ostin kerran t-paidan turistikojusta, ja käytin sitä vuosien ajan kunnes se hajosi. Saatoin myös ostaa muista liikkeistä kuin turistikojusta matkamuistoksi musiikkitallenteita, kirjoja, aikakauslehtiä tai asusteita. En ole katunut yhtäkään ulkomailta ostamaani matkamuistoa.

No kyllä niitä muovisia on.. muoviset lumivisiopallot ainakin meidän lapset saivat Joulupukin kylästä ja ystäväni tuovat meille usein matkoilta jääkaappimagneetteja, jotka muovista kokonaan tai osin valmistettuja. Samoin monta matkamuistopehmoa, muovia ne on, ei mitään puuvillaa. Lapista ostetut porokuvioiset fleecet, no muovia. Matkamuistokynät ovat kaikki muovia, vissiin yksi metallinen. Jopa monissa puisissa on osina muovisia härpäkkeitä. Ja useita kun katsoo tarkemmin niin valmistusmaa on ihan joku muu, yleensä Kiina.. mä en ainakaan halua tuollaisia. Laitan kierrätykseen samantien ja lapset saavat itse päättää mitä tekevät saamillaan muoviesineillä tai muovivaatteilla.

Vierailija
15947/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkamuistoista... Sain lapsena sisaruksilta kylpypyyhkeen tuliaisena ulkomaanmatkalta. Se oli vuosikausia käytössä. Nyt reilu  nelikymppisenä en ole varma, onko sitä enää kaapissa.

Vierailija
15948/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on Joulupukin tonttujen tekemiä muovinen matkamuisto Lapista. Lapsikin ihmetteli, että oisvat nyt tontut tehneet sen vaikka vaivaiskoivusta. Puhun avaimenperästä.

Vierailija
15949/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se joku liike myydä pelkkiä kahvi- ja teemukeja. Minäkin ostin matkamuistoksi sellaisen. Ei ollut muovia ei, mutta pohjassa lukee Thailand ja muki on Irlantimuisto. Kierrätyskeskukseen lähti. Se tuntui jotenkin niin feikiltä, vaikka samahan se periaatteessa missä tehty.. mutta silti ei. Irlantilainen kivi pubin edestä olisi ollut aidompi.

Vierailija
15950/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, kymmenen vuotta vanha ketju. Muistan, kun tämä alkoi, minulla oli vauva ja taapero, ja painiskelin vaunujen ja hoitopöytien kanssa pienessä asunnossa. Sain täältä paljon  vertaistukea ja vähän kyseenalaistamistakin.

Nyt vanhin lapseni saavutti teini-ikäisyyden, meillä on surua, murhetta ja isovanhempien talojen tyhjentämistä. Vieläköhän täällä on yhtä kannustava ilmapiiri?

- Ilman verhoja.

Vierailija
15951/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, kymmenen vuotta vanha ketju. Muistan, kun tämä alkoi, minulla oli vauva ja taapero, ja painiskelin vaunujen ja hoitopöytien kanssa pienessä asunnossa. Sain täältä paljon  vertaistukea ja vähän kyseenalaistamistakin.

Nyt vanhin lapseni saavutti teini-ikäisyyden, meillä on surua, murhetta ja isovanhempien talojen tyhjentämistä. Vieläköhän täällä on yhtä kannustava ilmapiiri?

- Ilman verhoja.

Vau! Mulla vähän sama. Mun 2014 syntynyt vauva on jo iso ihminen ja täällä edelleen ollaan mukana. Välissä on vaihtunut koti ja kotimaakin välillä, mut tänne on aina kiva palata hakemaan inspiraatiota.

Vierailija
15952/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se joku liike myydä pelkkiä kahvi- ja teemukeja. Minäkin ostin matkamuistoksi sellaisen. Ei ollut muovia ei, mutta pohjassa lukee Thailand ja muki on Irlantimuisto. Kierrätyskeskukseen lähti. Se tuntui jotenkin niin feikiltä, vaikka samahan se periaatteessa missä tehty.. mutta silti ei. Irlantilainen kivi pubin edestä olisi ollut aidompi.

Eipä niitä Suomessa myytäviä mukejakaan ole useinkaan valmistettu kotimaassa. Ostin kuuluisan suomalaisen yrityksen kalliin mukin ja huomasin liian myöhään, että sekin oli valmistettu Kaukoidässä.

Pyydän, että ketjussa keskityttäisiin miettimään ihan omaa suhdetta tavarapaljouteen ja kunnioitettaisiin muiden oikeutta tehdä omat valintansa. Ihmiset ovat erilaisia, ja myös elämäntilanteet ovat erilaisia.

Vierailija
15953/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppäni ei ole sellainen kuin telkkarin hamstrausohjelmissa, mutta se on silti sotkuinen ja täynnä tavaraa jokaista kaappia, pöytäpintaa ja tuolia myöten ja viime aikoina on tuntunut siltä että kaikki tämä roina tukahduttaa. Jostain pitää repiä energiaa ja tahdonvoimaa päästää irti liiasta tavarasta vaikka se olisi kuinka uutta, kallista, käyttämätöntä, omaan tyyliin sopivaa ja kivaa.

Vierailija
15954/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä niitä Suomessa myytäviä mukejakaan ole useinkaan valmistettu kotimaassa. Ostin kuuluisan suomalaisen yrityksen kalliin mukin ja huomasin liian myöhään, että sekin oli valmistettu Kaukoidässä.

Pyydän, että ketjussa keskityttäisiin miettimään ihan omaa suhdetta tavarapaljouteen ja kunnioitettaisiin muiden oikeutta tehdä omat valintansa. Ihmiset ovat erilaisia, ja myös elämäntilanteet ovat erilaisia.

Tavarapaljous syntyykin usein juuri niin, että tulee ostettua huolimattomasti vaikka näitä Made in Thailand- mukeja tai muuta, joita sitten harmittelee, mutta ei oikein voi antaa eteenpäinkään esim lahjoiksi. Tutkikaa tavarat ja vaatteet tarkkaan ennenkuin teette ostopäätöksen. Lapseni osti juuri puseron, joka osoittautuikin aivan hirveän väriseksi. Kuvassa väri oli kaunis. Ei nyt viitsisi palautusrumbaa, kun tilasi sen jostain mistä lie verkkokaupasta. Ottaa kuulemma opiksi, eikä enää aio toiste tilata. Onneksi oli vasta nuoren ensimmäinen tilaus verkosta. Hyvä niin. Virhe on ok, jos siitä oppii. Jatkossa asioi taas Sokoksella ja Prismassa.

Vierailija
15955/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin romua tarvii. Kuolinpesistä joppari maksaa muutaman satasen.

muutto pienempään, kaikki rojut pellolle ja paperit ojennukseen. Valmiina näätsä lähtee.

Vierailija
15956/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme isosta perhekodista pienempään reilut pari vuotta sitten. Neliöt puoliintui. Tuskin tarvitsee sanoa, että niin teki tavara määräkin. 

Karsimiseen meni aikaa, n.4 kk mutta se kannatti. Karsinta jatkui vielä uuden kodin päässä. Teen edelleen itseni kanssa työtä, että en osta etenkin sisustustavaroita, ellen todella halua niitä. Mietin vähintään vrk:n ajan kaikkia hankintoja. Lopuksi mietin vielä, onko minulla säilytyspaikkaa niille. Kummasti loppuu haluaminen siihen.

Tässä kodissa kaikelle on paikka. Tavaraa on hillitysti, siivoaminen on helppoa. Nyt kesälomalla olisi tarkoitus käydä vaatekaapit läpi, edellisestä kerrasta kun on se pari vuotta.

Kaikille roinan kanssa kamppaileville neuvoisin samaa kuin monet muutkin. Aloita tavara ryhmittäin. Vaatii aikaa, mutta vähän kerrallaan. Sinä pystyt siihen.

Toissapäivänä siivosin ensiapulaatikon. Aikaa taisi mennä max 10 min. Tsemppiä kaikille .

Vierailija
15957/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin viikonloppuna asuntoesittelyssä, jossa uudehko kaksio oli stailattu nätisti. Erityisesti huomioin kuinka seinille ei ollut ripustettu mitään. Se loi rauhallisen tunnelman. Huonekalujakaan ei ollut paljon. Se antoi inspiraatiota oman asunnon uudelleenarviointiin. Tarvitseeko olla noin paljon taidetta seinillä... poistin taulut ja kyllähän tila näytti seesteisemmältä. Toisaalta sitten mietityttää taiteilijoiden toimeentulo. Omat taulut ovat ainakin 30 vuotta vanhoja grafiikanlehtiä, joihin olen välillä tympääntynyt ja pistänyt kaappiin ja sitten taas esille. 🤔

Vierailija
15958/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaupan muovikassillinen vaatteita poistoon. Samalla viikkasin jo osan kesävaatteista pois. Ne saa kyllä helposti uudelleen käyttöön jos helteitä vielä tulee. Imuroin vaatekaapin lattian samalla. Vaatteista irtoaa paljon pölyä, siksi yritän olla realisti sen suhteen mitä vaatteita käytän ja mitkä joutaa poistoon. 

Laitoin myös kaksi huonetuoksua pois. En enää siedä voimakkaita tuoksuja. Jatkossa laitan diffuuseriin pelkkää vettä. 

Vierailija
15959/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on satanut koko päivän. On mainio sää siivota kaappeja.

Olen karsimisessa siinä vaiheessa että olen nyt reippaampi laittamaan pois esineitä joita ennen visusti halusin säästää. Kaapeissa on jo mukavaa väljyyttä.

Haave on löytää se kirppiskaappi jonne laitan myytävät ja poistettavat. Sitten aikanaan myisin kaapin myös. 

Matkamuistoista tuli huomio..Löysin kaapista esineen jonka ostin Prahasta 2016. Esineen olin aivan unohtanut. Matkaa en. En siis tarvitse tuota "muistoa" joka oli tapani mukaan paniikissa ostettu sisustustavara eli "tuliainen kotiin'". Tänä vuonna en ole enää tätä typerää tapaa noudattanut. Jipii. Esine ei ole yhtään arvokkaampi tai rakkaampi olenko ostanut sen Kiinasta tai Kuopiosta-jos en sitä käytä.

Matkat muistaa muutenkin. Ja joku ehdotti täällä minulle jääkaappimagneetteja. Ei kiitos, saan migreenin jääkaapin ovesta joka on kuorrutettu kaikilla tilpehöörillä.

Vierailija
15960/19815 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ilman verhoja.

Vau! Mulla vähän sama. Mun 2014 syntynyt vauva on jo iso ihminen ja täällä edelleen ollaan mukana. Välissä on vaihtunut koti ja kotimaakin välillä, mut tänne on aina kiva palata hakemaan inspiraatiota.

Täällä kanssa yksi 2014 syntyneen vauvan äiti joka roikkunut mukana alusta asti 🙂 

välillä on karsittu enemmän ja välillä vähemmän mutta sama touhu jatkuu. Ehkä joskus ollaan valmiita. Vaatekaapin olen saanut karsittua suht siedettäväksi, vieläkin joutais pois koska osalla vaatteista käyttökertoja vähän. 150 kpl vaatteita/kenkiä/asusteita jäljellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi