Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19796)

Vierailija
15781/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää kirjoita tästä aiheesta. Pahoittelen, että joitakin häiritsee. Olen myös jo aikaisemmin kertonut, että mitään muutosta parempaan ei ole tulossa, enkä voi muuttaa, eikä sossu halua auttaa, vaikka monta kertaa olen apua hakenutkin. Rahaa ei ole,eikä muuta paikkaa, eikä sukulaiseni pärjää yksin.

Oletko hakenut omaishoitajan tukea? Se maksetaan jos hoidat hänen asioitaan, vaikka ette asuisi yhdessä.

Ja siinä mielessä olen samaa mieltä, että jos sinua ei ole kahlittu seinään, niin voit kyllä muuttaa - kyse on vain siitä että keksit miten se on mahdollista. Ratkaisu tähän on kyllä löydettävissä, jos haluat sitä todella. Et voi ulkoistaa vastuuta tähän asiaan kenellekään muulle, jos olet täysivaltainen aikuinen (et holhouksessa) ja saat päättää omista asioistasi. Älä tuhlaa elämääsi, sairastut vain koko ajan vielä pahemmin asuessasi noin toksisessa ympäristössä.

Vierailija
15782/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tavaraa rakastava taitaa asua yksin. Toivottavasti ei alista muita eri tavoin ajattelevia tavarapaljoudelleen. Toivottavasti myös tiedostaa, että ei elä ikuisesti ja jonkun mahdollisesti etäisen sukulaisen on lopulta siivottava suurella tuskalla kaikki tuo sotku. Vaikuttaa myös, että tämä tavaraa rakastava on kiintynyt tavaraa ihmisten sijaan kun sosiaalinen kanssakäyminen ja ihmissuhteet ovat olleet liian vaikeita ja haastavia. Ehkä jossakin toisessa yhteisössä ja keskustelussa tuollainen tapa elää saisi enemmän ymmärrystä ja keskustelua samanlaisten kanssa. Tämä keskustelu käsittelee kuitenkin päinvastaista. Tällaisia ajatuksia itselleni nousi tästä mieleen. Itse haluan elää toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15783/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä saisi itseensä virtaa? Ennen tykkäsin järjestelemisestä ja siivoamisesta. Nuorena jaksoi raivata aamusta iltamyöhälle, jos vain oli aikaa. Nyt ihan pakkopullaa. Vessan laatikostot ja tasot sain äsken siivottua ja karsittu jotain pois.

Sitten päällisin puolin keittiön tasot siistiksi.

Olohuoneeseen mentäessä yhden pöydän pyyhin ja sitten tuli stoppi. 

Lupasin itselleni vartin tauon, on kulunut puoli tuntia tässä palstaillessasi. Jospa nousen ja jatkan... 🤔

Vierailija
15784/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pakko pitää paljon taukoja, tavaroiden järjestelemiseen ja karsimiseen liittyvä jatkuva päätöksenteko on aivoilleni hirveän uuvuttavaa. Työskentelen noin parikymmentä minuuttia ja pidän melkein yhtä pitkän tauon. Minulla on se ongelma että tavarat eivät mahdu säilytystiloihin vaan ovat vallanneet sohvan, ruokapöydän ja kaikki mahdolliset tasot ja joudun jokaisen pienenkin jutun kohdalla tekemään valinnan että säilytänkö vai heitänkö pois, jos heitän pois, meneekö tämä roskiin vai onko se lahjoituskelpoinen.

Vierailija
15785/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppistelijöille sellainen vinkki, että kiertäkää ensin kivijalkakirpputoreja ja laittakaa sitten selkeästi edullisempaa kuin vastaavissa pöydissä. Varmasti menee kaupaksi. Kirppiksellä ei kannata myydä, ellei ole runsaasti hyvälaatuista myytävää. Kahta kestokassillista siistiä perusvaatetta ei kannata viedä. Sillä ei saa kuin pöydän vuokran katettua.

Kalliit merkkitavarat kannattaa myydä niihin erikoistuneissa Facebook-ryhmissä tai Torissa. Sillä tavalla saa paremman hinnan. Kivijalkakirpparilla ei kukaan maksa yksittäisistä tuotteista paria euroa enempää. Tavaroita, joiden arvo on alle euron, ei kannata viedä kirpputorille ollenkaan. 

Vierailija
15786/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppistelijöille sellainen vinkki, että kiertäkää ensin kivijalkakirpputoreja ja laittakaa sitten selkeästi edullisempaa kuin vastaavissa pöydissä. Varmasti menee kaupaksi. Kirppiksellä ei kannata myydä, ellei ole runsaasti hyvälaatuista myytävää. Kahta kestokassillista siistiä perusvaatetta ei kannata viedä. Sillä ei saa kuin pöydän vuokran katettua.

Kalliit merkkitavarat kannattaa myydä niihin erikoistuneissa Facebook-ryhmissä tai Torissa. Sillä tavalla saa paremman hinnan. Kivijalkakirpparilla ei kukaan maksa yksittäisistä tuotteista paria euroa enempää. Tavaroita, joiden arvo on alle euron, ei kannata viedä kirpputorille ollenkaan. 

Yllättävän usein kirpputorilla on laatikoita, joissa on "kaikki housut 0,50 senttiä / kpl" ja sitten ne on pikkuvikaisia tai kuluneita. Niitä ei kannata tuoda kirpputorille. Menee vaan hinnoittelulappuja ja aikaa hukkaan. Hyöty on mitätön. 

Vierailija
15787/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän usein kirpputorilla on laatikoita, joissa on "kaikki housut 0,50 senttiä / kpl" ja sitten ne on pikkuvikaisia tai kuluneita. Niitä ei kannata tuoda kirpputorille. Menee vaan hinnoittelulappuja ja aikaa hukkaan. Hyöt

Joo rikkinäiset ja vialliset pitäisi vain antaa ilmaiseksi tai laittaa lumppukeräykseen. Itse teen joskus matonkuteita vanhoista vaatteista, siihen nuo kelpaavat, mutta ilmaiseksi. Nykyään kaikki on niin halpaa, lasten vaatteita saa uutena parilla eurolla, en siis ostaisi yhtään rikkinäistä. 

Vierailija
15788/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän usein kirpputorilla on laatikoita, joissa on "kaikki housut 0,50 senttiä / kpl" ja sitten ne on pikkuvikaisia tai kuluneita. Niitä ei kannata tuoda kirpputorille. M

Just näin! Nyt kirppistelystä menee maku, kun pöydissä on niin paljon roskaa. Ei kukaan halua tahraisia ja rikkinäisiä, painatukset kulahtaneita yms. Joku korjaustaitoinen tosiaan voi haluta vaikka takin, jonka vetoketju on rikki, mutta ilmaiseksi. Se ei ole kirppistavaraa.

Vierailija
15789/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Lidlissä ruokaostoksilla ja mukaan tarttui huonekasvi kivassa ruukussa. Nyt kun meillä on vähemmän tavaraa ja enemmän tyhjiä tasoja, niin voisi kokeilla yrittää pitää tuota ainokaista kasvia hengissä. 

Meillä on myös kasvihuone ja olen keskittänyt viherpeukaloni hyödyntämisen hyötykasveihin, mutta yksi ilmanputsarikasvi on kiva olla sisätiloissa. Ehkä annan sille nimen. :)

Vierailija
15790/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppishintoja pohtivalle vielä pari ajatusta. Täällä on ollut hyviä hintaehdotuksia. Tosin kirppari itsessään vaikuttaa hintatasoon. Täällä Turussa esimerkiksi Maanantaimarketissa Leviksistä voisi hyvin saada jopa 25€, samoin Jokapoika-paidasta. Toki niiden kunto on a ja o. Pienikin virhe, niin hinnassa tullaan vastaan tuntuvasti.

Nuo muiden ehdottomat hinnat kuulostivat tosi järkeviltä: jakku 3-6€, muki pari euroa jne.

Ostajan näkökulmasta olen iloinen myös, että niitä 50snt-2€ tavaraa jaksetaan myös tuoda myyntiin. Monet hyvät lastenvaatteet olen näillä hinnoilla hankkinut.

Vierailija
15791/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä ketjusta on kiva välillä hakea inspiraatiota! Kesäloma menossa ja huomenna voisi olla hyvä päivä siivota kaappeja ja karsia ylimääräistä pois. En niin viihdy helteessä tai auringossa.

Sanokaa, voiko kaikki kodinkoneiden ohjekirjat heittää pois? Olen hamstrannut niitä pakonomaisesti jos niitä joskus tarvitsee mutta ei kai noita ikinä tarvitse...

Et tarvitse, netistä löytää nykyään lähes kaikki. T. Tiskikoneen ohje hävisi, netistä latasin koneelle

En ole itse löytänyt omistamieni laitteiden käyttöohjeita valmistajien sivustoilta. Siksi säilytän paperiset käyttöohjeet, mutta säästän vain suomenkieliset sivut ja laitan kaikki vieraskieliset ohjeet paperinkeräykseen. Paperiset käyttöohjeet vievät siksi hyvin vähän tilaa eli mahtuvat pariin muovitaskuun mapin

Hyvä on täällä joku älykäskin henkilö sivulla. Valmistajilla ei ole mitään velvollisuutta levittää käyttöohjeita netissä ikuisesti eikä siitä ole varmaa toimiiko nettiyhteydet ikuisesti. Olen aikaisemminkin todennut sen täällä mutta eihän tämä mene perille noille älynjättiläisille.

Vierailija
15792/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteeni yritän käyttää itse loppuun tai siis niin pitkälle kunnes on jollakin tavalla liian rähjäinen käytettäväksi ja sen voi hyvällä omalla tunnolla heittää pois. En kuitenkaan halua näyttää rähjäiseltä. Sen sijaan juurikin huonoksi toteamiani ruokailuvälineitä voin heittää pienmetallin keräykseen helpostikin, vaikka niitä pystyisi hyvinkin vielä käyttämään. Jostakin syystä olen käyttänyt paljon aikaa ja vaivaa sekä toki rahaa juurikin hyvien ruokailuvälineiden etsimiseen ja pettynyt silti pahasti. Yöuniakin olen tämän vuoksi menettänyt. Lopulta olen huomannut, että VilleroyBochin aterimet taitavat parhaita olla. Savoniat esim. ovat surkeita ja liian heppoisia. 

Haluaisin tavata sinut ja tutustua. Kiinnostaisi millainen ajatusmaailma sinulla on tapaamisestamme voisi tulla kiinnostava.

Vierailija
15793/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä saisi itseensä virtaa? Ennen tykkäsin järjestelemisestä ja siivoamisesta. Nuorena jaksoi raivata aamusta iltamyöhälle, jos vain oli aikaa. Nyt ihan pakkopullaa. Vessan laatikostot ja tasot sain äsken siivottua ja karsittu jotain pois.

Sitten päällisin puolin keittiön tasot siistiksi.

Olohuoneeseen mentäessä yhden pöydän pyyhin ja sitten tuli stoppi. 

Lupasin itselleni vartin tauon, on kulunut puoli tuntia tässä palstaillessasi. Jospa nousen ja jatkan... 🤔

vähän kerrallaan eikä kaikessa tarvi olla ns. järkeä. Sain jostakin kumman syystä päähän pyyhkiä lattialistat ja samalla sitten jynssäsin eteisen seinää kun koirasta jää sinne kaikkea jälkeä, en siis ollut muuta siivoamassa enkä ajatellut tästä jatkaa, mut tulipahan taas jotakin tehty. Kunhan asiat vähän etenee :)

Vierailija
15794/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää pari kävelylenkkiä, niin kohta lähtee taas yhdet kengät roskikseen. Aloitin viime kesänä ihan järjestelmällisesti käyttämään kenkiä loppuun sieltä vanhimmasta päästä. Kesä-, syys- ja talvikenkiä mennyt nyt yhteensä kahdeksan paria ja ihan lenkkeilemällä ja tekemällä pitkiä kävelyjä. Nyt sitten kohta yhdeksännet. Ja painoa lähtenyt monta kiloa, vaikkei ylikiloja ollut alussakaan. Kohta olen tilanteessa ettei mulla ole enää kuin lenkkarit, tennarit, ballerinat, varvassandaalit, uggit, maiharit ja kumisaappaat, eli seitsemät jalkineet. Tai on mulla vielä luistimet ja jääpiikkikengät. Nyt ei tule enää vaihtoehtoja näihin, vaan uusia ostan vain, kun menevät rikki. Nahkaisia kenkiä käytän yleensä kerran suutarilla ja muita liimailen ihan itse. Onko teillä minkä kokoiset kenkävarastot kotona kaapeissa happanemassa? Ei ne nimittäin ole kovinkaan ikuisia, pohjamateriaalit eivät kestä kaikissa oikein säilytystä.

Kun nyt kysyt, niin arviolta 200 paria on kenkiä (en ole laskenut). Pidän todella kengistä ja määrä kohtuuhinnalla hankittuna perustuu pitkälti siihen, että todellakin ostan käytettyjä kenkiä toisin kuin joku täällä arveli. Pääosin käytetyt ovat hyvin vähän käytettyjä, mutta myös puhdistan ja huollan kenkiä ja korjaankin osin. 

Minulla on kengät ihan joka asuun ja vuodenaikaan. Pidän niistä hyvää huolta ja käytän suutarissa. Osa lepää aina, koska mieltymys esim. kengän kärjen suhteen vaihtelee. Eivätkä muuten happane kengät kaapissa, kun niistä pitää huolta ja osaa valita materiaalit: vanhimmat vintaget ovat luultavasti 60-luvulta ja ihanat ovatkin. Toki tietyt viime vuosien pohjamateriaalit murenevat eikä tekonahkaa kannata hankkia ollenkaan. Näitä ei minun kaapissani ole.

Minusta tätä ketjua on kiva lukea ja hyviä ajatuksia ja vinkkejäkin saa. Osin kuitenkin häiritsee, että täällä on välillä sellainen ilmapiiri, että kaikesta olisi hankkiuduttava eroon vaikka sitten niin, että yötä päivää kävelee ja kuluttaa tai kantaa kassikaupalla ihan tarpeellisiakin tavaroita pois, ei pidä lattialla mattoja eikä suunnilleen verhojakaan. 

Mitenkään ei haittaa, jos joku tahtoo itse näin tehdä ja siitä kertoo, mutta pois vain varastot ja kaikki sieltä on minusta ihan turhaa muiden yhyttämistä.

Vierailija
15795/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun tuntuu olevan useita kirppistelijöitä, niin millaisia hintoja laittaisitte tällaisille esineille? Kaikki vaatteet siistejä ja vähän käytettyjä 

Jakku, merkkinä esim Nosh 

Leviksen 501-farkut

Teema-muki, valkoinen

Brio-junarata, 30 osaa

Marimekon Jokapoika-paita, mustavalkea, koko S

Kehrä-sarjan (Riihimäen lasi) lasilautaset (15 cm halkaisija) 4 kpl

Ihan uteliaisuuttani ja myös hinnoitteluavuksi. 

Surullinen tosiasia, ettei noista paljoa makseta. Brion junaradasta saattaisit kivijalassa saada noin 10 e, Marimekon paidasta 15-20 e, Noshin jakku muutaman euron. Lautaset ehkä 2e kpl, kun on kuitenkin tuotannosta poistunut tuote. Teeman mukit 2 e /kpl, Levikset 8e.

Maripaidasta 15-20€?  Miksi minusta tu

Nyt on ihan hakusessa täällä Marimekon hinnat. Maripaita kannattaa myydä vaikka Facen Marimekko-ryhmässä, Vintedissä tai Torissa. Jos kunto on hyvä eikä koko ole xs, uskon että saat kymppejä. Toki lähikirppiksesi hinnoista en osaa sanoa.

Vierailija
15796/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tavaraa rakastava taitaa asua yksin. Toivottavasti ei alista muita eri tavoin ajattelevia tavarapaljoudelleen. Toivottavasti myös tiedostaa, että ei elä ikuisesti ja jonkun mahdollisesti etäisen sukulaisen on lopulta siivottava suurella tuskalla kaikki tuo sotku. Vaikuttaa myös, että tämä tavaraa rakastava on kiintynyt tavaraa ihmisten sijaan kun sosiaalinen kanssakäyminen ja ihmissuhteet ovat olleet liian vaikeita ja haastavia. Ehkä jossakin toisessa yhteisössä ja keskustelussa tuollainen tapa elää saisi enemmän ymmärrystä ja keskustelua samanlaisten kanssa. Tämä keskustelu käsittelee kuitenkin päinvastaista. Tällaisia ajatuksia itselleni nousi tästä mieleen. Itse haluan elää toisin.

Juuri tästä asenteesta kirjoitan tuossa yllä, että tällainen on vastenmielistä: Täällä saavat kirjoittaa vain tällaiset ihmiset ja tästä, tämä on tämänmielisten keskustelu jne. 

Kirjoitin tuossa yllä, että minulla on semmoiset 200 paria kenkiä ja pidän muuten myös vanhoista tavaroista ja luonnon muodoista kuten Mestari. Olen puuhailija ja korjaaja. Lienee myös syytä sanoa, että sisustustani ihastellaan kovasti, yhtenään. Kengät ja sisustustavarat eivät ole ongelma vaan minulle suuri ilo.

Silti minulla on ärsyttävä tapa ostaa liikaa kosmetiikkaa ja myös varaston järjestyksessä on tekemistä. Minua ei auta kaikki pois vaan, ikinä et tule käyttämään -toitotus, koska tosiaan teen ja käytän. Silti saan täältä hyviä vinkkejä, inspistä ja pohdittavaa. Joten mitäpä jos jätettäisiin muiden kaapit rauhaan ja toivotettaisiin kaikki tänne tervetulleeksi.

Vierailija
15797/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää minulle, miksi joku, kuten puolisoni, ostaa älyttömät määrät tavaraa, etenkin vaatetta. Meillä on aika iso kämppä, mutta mikään tila ei riitä. Järjestin hänen poissa ollessaan talvivaatteita pois vaatekaapin laatikkoon, ja sinne meni mm. kymmenen (10) pipoa, kaikki vissiinkin viime talven muotia. Kaulaliinoja paljon enemmän. Vintillä on nyt yli kaksikymmentä talvitakkia eri vuosilta. Osa vaatteista ihan laatutavaraa, iso osa halpakauppojen skeidaa. Ei sentään Kiinasta tilaile - tietääkseni, en ole kysynyt. Meidän on näet hieman vaikea keskustella tästä asiasta, koska hän raivostuu, jos yritänkin aloittaa.

Uffiin viedään joka kuukausi jätesäkki tai kaksi.

Niin että selittäkää, miksi näin.

Nimim. MItä helvettiä?

Vierailija
15798/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää minulle, miksi joku, kuten puolisoni, ostaa älyttömät määrät tavaraa, etenkin vaatetta. Meillä on aika iso kämppä, mutta mikään tila ei riitä. Järjestin hänen poissa ollessaan talvivaatteita pois vaatekaapin laatikkoon, ja sinne meni mm. kymmenen (10) pipoa, kaikki vissiinkin viime talven muotia. Kaulaliinoja paljon enemmän. Vintillä on nyt yli kaksikymmentä talvitakkia eri vuosilta. Osa vaatteista ihan laatutavaraa, iso osa halpakauppojen skeidaa. Ei sentään Kiinasta tilaile - tietääkseni, en ole kysynyt. Meidän on näet hieman vaikea keskustella tästä asiasta, koska hän raivostuu, jos yritänkin aloittaa.

Uffiin viedään joka kuukausi jätesäkki tai kaksi.

Niin että selittäkää, miksi näin.

Nimim. MItä helvettiä?

Jonkin asteinen shoppailuaddiktio.

Vierailija
15799/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun tuntuu olevan useita kirppistelijöitä, niin millaisia hintoja laittaisitte tällaisille esineille? Kaikki vaatteet siistejä ja vähän käytettyjä 

Jakku, merkkinä esim Nosh 

Leviksen 501-farkut

Teema-muki, valkoinen

Brio-junarata, 30 osaa

Marimekon Jokapoika-paita, mustavalkea, koko S

Kehrä-sarjan (Riihimäen lasi) lasilautaset (15 cm halkaisija) 4 kpl

Ihan uteliaisuuttani ja myös hinnoitteluavuksi. 

Surullinen tosiasia, ettei noista paljoa makseta. Brion junaradasta saattaisit kivijalassa saada noin 10 e, Marimekon paidasta 15-20 e, Noshin jakku muutaman euron. Lautaset ehkä 2e kpl, kun on kuitenkin tuotannosta poistunut tuote. Teeman mukit 2 e /kpl, Levikset 8e.

Joo. Tässä nyt kuunnelkaa järjen ääntä. Vaikka en mitään kirppiksen riistohintoja ymmärrä, niin ei kalliita merkkejä kannata Ihan pilkkahintaan myydä. Jos on useamman kympin tuote, se kannattaa jo postittaa.

Vierailija
15800/19796 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisin niin verstaan ja hovimestarin/museovarastonpitäjän elämääni. Se että on yleistä kädentaitolahjakkuutta liikaa ja ei oikein osaa sanoa ei vaan ottaa sen haasteena kun joku kysyy osaanko tehdä jotain on oikeasti kirous. Olisitte nähneet miehen ilmeen kun toin viimeisin yhden yön juttuni kotiin ja hän tajusi että kun olin varoittanut toistuvast että kämppäni on tosi sotkuinen ja parempaa jos mentäis hänen luokse se tarkoitti että piti siivota puulastut, taltat, veitset, porakone, kolvi ja puolivalmis puusta kaiverrettu lohikäärme robotti sängystä🙈

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi