Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19801)

Vierailija
15741/19801 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää pari kävelylenkkiä, niin kohta lähtee taas yhdet kengät roskikseen. Aloitin viime kesänä ihan järjestelmällisesti käyttämään kenkiä loppuun sieltä vanhimmasta päästä. Kesä-, syys- ja talvikenkiä mennyt nyt yhteensä kahdeksan paria ja ihan lenkkeilemällä ja tekemällä pitkiä kävelyjä. Nyt sitten kohta yhdeksännet. Ja painoa lähtenyt monta kiloa, vaikkei ylikiloja ollut alussakaan. Kohta olen tilanteessa ettei mulla ole enää kuin lenkkarit, tennarit, ballerinat, varvassandaalit, uggit, maiharit ja kumisaappaat, eli seitsemät jalkineet. Tai on mulla vielä luistimet ja jääpiikkikengät. Nyt ei tule enää vaihtoehtoja näihin, vaan uusia ostan vain, kun menevät rikki. Nahkaisia kenkiä käytän yleensä kerran suutarilla ja muita liimailen ihan itse. Onko teillä minkä kokoiset kenkävarastot kotona kaapeissa happanemassa? Ei ne nimittäin ole kovinkaan ikuisia, pohjamateriaalit eivät kestä kaikissa oikein säilytystä.

Vierailija
15742/19801 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan vaatekaappi järjestelty ja sieltä pieneksi jääneet vaatteet poistoon. Hän ei ole lainkaan vaatteista kiinnostunut ja inhoaa vaatekauppoja, joten vaatteita on melko vähän, joskin riittävästi. Tilattiin nyt syksyksi muutamia lisää ja halusin käydä vanhat läpi, jotta pienet/loppuun käytetyt saadaan pois ennen kuin uudet tulevat.

Lisäksi palautin pullot (inhokkihomma), vein kierrätysroskat ja yksi rikkinäinen ämpäri roskiin. Joka päivä vähän on paljon vuodessa eikä tavarat kasaannu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15743/19801 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun tuntuu olevan useita kirppistelijöitä, niin millaisia hintoja laittaisitte tällaisille esineille? Kaikki vaatteet siistejä ja vähän käytettyjä 

Jakku, merkkinä esim Nosh 

Leviksen 501-farkut

Teema-muki, valkoinen

Brio-junarata, 30 osaa

Marimekon Jokapoika-paita, mustavalkea, koko S

Kehrä-sarjan (Riihimäen lasi) lasilautaset (15 cm halkaisija) 4 kpl

Ihan uteliaisuuttani ja myös hinnoitteluavuksi. 

Vierailija
15744/19801 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää pari kävelylenkkiä, niin kohta lähtee taas yhdet kengät roskikseen. Aloitin viime kesänä ihan järjestelmällisesti käyttämään kenkiä loppuun sieltä vanhimmasta päästä. Kesä-, syys- ja talvikenkiä mennyt nyt yhteensä kahdeksan paria ja ihan lenkkeilemällä ja tekemällä pitkiä kävelyjä. Nyt sitten kohta yhdeksännet. Ja painoa lähtenyt monta kiloa, vaikkei ylikiloja ollut alussakaan. Kohta olen tilanteessa ettei mulla ole enää kuin lenkkarit, tennarit, ballerinat, varvassandaalit, uggit, maiharit ja kumisaappaat, eli seitsemät jalkineet. Tai on mulla vielä luistimet ja jääpiikkikengät. Nyt ei tule enää vaihtoehtoja näihin, vaan uusia ostan vain, kun menevät rikki. Nahkaisia kenkiä käytän yleensä kerran suutarilla ja muita liimailen ihan itse. Onko teillä minkä kokoiset kenkävarastot kotona kaapeissa happanemassa? Ei ne nimittäin ole kovinkaan ikuisia, pohjamateriaalit eivät kestä kaikissa oikein säilytystä.

täällä ei ole kovin kummoisia varastoja, 2 lenkkarit(toiset goretex), 1 nilkkurit ohuella vuorella, 1 siistit talvinilkkurit, 1 nastakengät, 1 kumpparit, 1 tosi paksulla vuorella olevat talvikengät, 3 tennarit( 1 pari vetelee ns. viimeisiä), 1 ballerinat, 1 siistit nahkaloaferit, 1 läpsyttimet uimahalliin tms. Joskus nuorempana oli vaikka mitä valikoimaa, korkkareita mustana ja nudena, sandaaleja tms ns. kaikkiin elämäntilanteisiin, valtaosa lojui käyttämättömänä. Nyt mennyt enemmän sillä mitä oikeasti käyttää.

Vierailija
15745/19801 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän poistot:

4 kosmetiikkatuotetta

3 sukkahousut

virkattu otus

2 kenkälaatikkoa

lahjakassi

Aku Ankan taskukirja

Teippirulla 

Tehtiin tyttären huoneeseen perusteellinen siivous ennen koulun alkua. Oltiin jo aiemmin karsittu sieltä turhat tavarat pois. Vaihdettiin samalla huoneen järjestystä. Tuli kuin uusi huone. 

Tuossa on kyllä siis vähän tavaroita vielä.. Mutta jos joka päivä, niin sitten kai jotain hyötyä

Kerro toki omasta edistymisestäsi, jotta voimme kaikki ottaa sinusta oppia :)

Vierailija
15746/19801 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun tuntuu olevan useita kirppistelijöitä, niin millaisia hintoja laittaisitte tällaisille esineille? Kaikki vaatteet siistejä ja vähän käytettyjä 

Leviksen 501-farkut

Teema-muki, valkoinen

Brio-junarata, 30 osaa

Myyn harvakseltaan Torissa ja teen niin, että laitan tuotteen myyntiin vähän halvemmalla kuin muut vastaavat myynnissä olevat tuotteet. Mulle pääasia on, että pääsen myytävästä tavarasta eroon. 

Vierailija
15747/19801 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää pari kävelylenkkiä, niin kohta lähtee taas yhdet kengät roskikseen. Aloitin viime kesänä ihan järjestelmällisesti käyttämään kenkiä loppuun sieltä vanhimmasta päästä. Kesä-, syys- ja talvikenkiä mennyt nyt yhteensä kahdeksan paria ja ihan lenkkeilemällä ja tekemällä pitkiä kävelyjä. Nyt sitten kohta yhdeksännet. Ja painoa lähtenyt monta kiloa, vaikkei ylikiloja ollut alussakaan. Kohta olen tilanteessa ettei mulla ole enää kuin lenkkarit, tennarit, ballerinat, varvassandaalit, uggit, maiharit ja kumisaappaat, eli seitsemät jalkineet. Tai on mulla vielä luistimet ja jääpiikkikengät. Nyt ei tule enää vaihtoehtoja näihin, vaan uusia ostan vain, kun menevät rikki. Nahkaisia kenkiä käytän yleensä kerran suutarilla ja muita liimailen ihan itse. Onko teillä minkä kokoiset kenkävarastot kotona kaapeissa happanemassa? Ei ne nimittäin ole kovinkaan ikuisia, pohjamateriaalit eivät kestä

Minulla on

1xlenkkarit

1 kesäiset kävelykengät

1 ballerinat

1 kumpparit

1 talvikengät

1 huopikkaat

1 korkokengät

Seitsemän paria kenkiä siis. Noista yhdet (huopikkkaat) on vähän turhat, mutta en ole raaskinut luopua niistä.

Vierailija
15748/19801 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leviksen 501-farkut

Teema-muki, valkoinen

Brio-junarata, 30 osaa

Surullinen tosiasia, ettei noista paljoa makseta. Brion junaradasta saattaisit kivijalassa saada noin 10 e, Marimekon paidasta 15-20 e, Noshin jakku muutaman euron. Lautaset ehkä 2e kpl, kun on kuitenkin tuotannosta poistunut tuote. Teeman mukit 2 e /kpl, Levikset 8e.

Vierailija
15749/19801 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ketjusta on kiva välillä hakea inspiraatiota! Kesäloma menossa ja huomenna voisi olla hyvä päivä siivota kaappeja ja karsia ylimääräistä pois. En niin viihdy helteessä tai auringossa.

Sanokaa, voiko kaikki kodinkoneiden ohjekirjat heittää pois? Olen hamstrannut niitä pakonomaisesti jos niitä joskus tarvitsee mutta ei kai noita ikinä tarvitse...

Vierailija
15750/19801 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä ketjusta on kiva välillä hakea inspiraatiota! Kesäloma menossa ja huomenna voisi olla hyvä päivä siivota kaappeja ja karsia ylimääräistä pois. En niin viihdy helteessä tai auringossa.

Sanokaa, voiko kaikki kodinkoneiden ohjekirjat heittää pois? Olen hamstrannut niitä pakonomaisesti jos niitä joskus tarvitsee mutta ei kai noita ikinä tarvitse...

Et tarvitse, netistä löytää nykyään lähes kaikki. T. Tiskikoneen ohje hävisi, netistä latasin koneelle

Vierailija
15751/19801 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto tulossa, karsin omaisuuteni jo edellisessä muutossa pari vuotta sitten joten kokonaistilanne on hyvä. Sain kuitenkin iloa kun vein kiertoon pari kassillista isoiksi jääneitä vaatteita + SER-tuotteita ja heitin kauhtuneen ja likaantuneen eteisen pikkumaton roskikseen. Lisäksi Konttiin lähtee huomenna käyttämättömäksi jäänyt kirkasvalolamppu.

Vierailija
15752/19801 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leviksen 501-farkut

Teema-muki, valkoinen

Brio-junarata, 30 osaa

Itse maksaisin kirpparilla seuraavasti ja näin hinnoittelen itsekin, mutta olen huomannut että saan yleensä paljon alapeukkuja kun laitan kirpparihintoja palstalle joten ehkäpä moni olisi valmis maksamaan enemmän, heh.

Jakku 5 euroa

Levikset 5 euroa

Teema-muki 3 euroa

Junaradasta en osaa sanoa

Marimekon paita 10 euroa

Kehrä-lautanen 2 e

Vierailija
15753/19801 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenkkikengissä on kilometriraja. Itse vaihdan ne kerran vuodessa, ovatkin jo silloin vaihdon tarpeessa. 

Vierailija
15754/19801 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leviksen 501-farkut

Teema-muki, valkoinen

Brio-junarata, 30 osaa

Itse maksaisin kirpparilla seuraavasti ja näin hinnoittelen itsekin, mutta olen huomannut että saan yleensä paljon alapeukkuja kun laitan kirpparihintoja palstalle joten ehkäpä moni olisi valmis maksamaan enemmän, heh.

Jakku 5 euroa

Levikset 5 euroa

Teema-muki 3 euroa

Junaradasta en osaa sanoa

Marimekon paita 10 euroa

Kehrä-lautanen 2 e

Just nuo hinnat laittaisin minäkin. Junarata vielä 10e. Jos Teema- mukissa jälkiä, niin 2e. Jos Levikset oikein hyväkuntoiset, niin 10e.

Vierailija
15755/19801 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää pari kävelylenkkiä, niin kohta lähtee taas yhdet kengät roskikseen. Aloitin viime kesänä ihan järjestelmällisesti käyttämään kenkiä loppuun sieltä vanhimmasta päästä. Kesä-, syys- ja talvikenkiä mennyt nyt yhteensä kahdeksan paria ja ihan lenkkeilemällä ja tekemällä pitkiä kävelyjä. Nyt sitten kohta yhdeksännet. Ja painoa lähtenyt monta kiloa, vaikkei ylikiloja ollut alussakaan. Kohta olen tilanteessa ettei mulla ole enää kuin lenkkarit, tennarit, ballerinat, varvassandaalit, uggit, maiharit ja kumisaappaat, eli seitsemät jalkineet. Tai on mulla vielä luistimet ja jääpiikkikengät. Nyt ei tule enää vaihtoehtoja näihin, vaan uusia ostan vain, kun menevät rikki. Nahkaisia kenkiä käytän yleensä kerran suutarilla ja muita liimailen ihan itse. Onko teillä minkä kokoiset kenkävarastot kotona kaapeissa happanemassa? Ei ne nimittäin ole kovinkaan ikuisia, pohjamateriaalit eivät kestä

Joo toki kilometriraja lenkkareissa, siis juoksulenkkareissa. Noita vanhempia käytinkin loppuun ihan kävelyillä ja koiran kanssa metsässä. Ja jos on useammat juoksulenkkarit kestävät kauemmin kuin tuon vuoden.

Vierailija
15756/19801 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leviksen 501-farkut

Teema-muki, valkoinen

Brio-junarata, 30 osaa

Surullinen tosiasia, ettei noista paljoa makseta. Brion junaradasta saattaisit kivijalassa saada noin 10 e, Marimekon paidasta 15-20 e, Noshin jakku muutaman euron. Lautaset ehkä 2e kpl, kun on kuitenkin tuotannosta poistunut tuote. Teeman mukit 2 e /kpl, Levikset 8e.

Maripaidasta 15-20€?  Miksi minusta tuo tuntuu tosi kovalta kirpparihinnaksi. En kyllä itse maksaisi noin paljon, kympin ihan maksimissaan. Vai onko kirpparit kalliimpia nykyään, en ole vuosiin käynyt niin että olisin vaatteiden hintoja katsellut. 

Vierailija
15757/19801 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko erilaiset luetteloinnit esimerkiksi kodin tavaroiden ym. poistoista jättää vain omaksi tiedoksi? Ne voi halutessaan itselle omaan vihkoon tai sähköiseen kirjanpitoon merkata ja päivätä.

Vierailija
15758/19801 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko erilaiset luetteloinnit esimerkiksi kodin tavaroiden ym. poistoista jättää vain omaksi tiedoksi? Ne voi halutessaan itselle omaan vihkoon tai sähköiseen kirjanpitoon merkata ja päivätä.

Eiköhän nekin mahdu tähän lähes tuhatsivuiseen ketjuun. Minua ja varmaan monta muutakin sellaiset inspiroi aina silloin tällöin siivoamaan joku huone tai kaappi ja keräämään turhat tavarat pois.

Vierailija
15759/19801 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko perustella miksi ne eivät mielestäsi kuulu tähän tavarapaljous-ketjuun? Siis ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää.

Oletko ehkä itse jo karsinut turhat tavarasi eikä muiden poistot/edistyminen kiinnosta. Tai ehkä painit tavarapaljouden kanssa ja muiden edistyminen aiheuttaa negatiivisia tunteita?

Meitähän on tässä keskustelussa monesta eri lähtökohdasta, mutta lopulta tarkoitus on kai selättää tavarapaljous. 

Vierailija
15760/19801 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leviksen 501-farkut

Teema-muki, valkoinen

Brio-junarata, 30 osaa

Maripaidasta 15-20€?  Miksi minusta tu

Minä ainakin ajattelin, että kyseessä on tämä paita: https://www.marimekko.com/fi_fi/lahjaopas/jokapoika-paita-musta-valkoin…

Jos paidan hinta on uutena 150e , hyvin vähän käytetystä 15 e on ihan kelpo hinta. Itse ostaisin ainakin. Ne trikoopaidat tietty erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi