Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19782)

Vierailija
15821/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestän täällä keittiön kaappeja. Mietin mitä teen vanhalle paahtimelle. On tuossa "varalla" kun ostin uuden joka on samaa sarjaa kuin muut keittiön koneet.

Käytän paahdinta tosi vähän joten ...hm. Tuskin kadun jos laitan tuon Toriin "annetaan".

Näin tuli näppärästi vastaus itselleni 😄

SERiin vaan tuo. Tuo on niin kevyt ja pieni, että sen jaksaa ihan hyvin sinne itsekin kantaa. Lähialueella on varmasti jossakin noiden kierrätyspiste.

Vierailija
15822/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestän täällä keittiön kaappeja. Mietin mitä teen vanhalle paahtimelle. On tuossa "varalla" kun ostin uuden joka on samaa sarjaa kuin muut keittiön koneet.

Käytän paahdinta tosi vähän joten ...hm. Tuskin kadun jos laitan tuon Toriin "annetaan".

SERiin vaan tuo. Tuo on niin kevyt ja pieni, että sen jaksaa ihan hyvin sinne itsekin kantaa. Lähialueella on varmasti jossakin noiden kierrätyspiste.

Paahdin on toimiva, joten ei sitä pidä tässä vaiheessa viedä romukeräykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15823/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paahdin on toimiva, joten ei sitä pidä tässä vaiheessa viedä romukeräykseen.

Esimerkiksi Kierrätyskeskuksen myymälät ja SPR:n Kontti-myymälät saattavat ottaa mielellään vastaan siistejä ja hyväkuntoisia ja sähkölaitteita, myös leivänpaahtimia. Sähkölaitteiden kunto tarkistetaan ja moitteettomasssa kunnossa olevat sähkölaitteet laitetaan myyntiin. Kannattaa tarkistaa tilanne,ennen kuin vie sähkölaitteita vastaaviin myymälöihin.

Vierailija
15824/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppismyynnissä kannattaa miettiä mikä on itselle tavoite ja toive myynnin suhteen. Haluaako ansaita rahaa (paljon vai vähän), haluaako mukavan harrastuksen tai puuhailua tavaran kanssa tai kivaa tekemistä viikolle, parille. Onko kirppis itselle osa ekologista ja kestävää ajattelua ja tavaran kierrättämistä. Haluaako tarjota ostajille edullisia löytöjä ja saada omat tavarat kiertoon tietäen että ne menevät varmasti myytäväksi. Tai muita syitä. Esim itse saatan varata kerran vuodessa kirppis pöydän ja tavoitteena ei ole mikään rahaan liittyvä vaan nämä muut syyt joita mainitsin. Silloin voin ihan hyvin viedä myös vaikka 20 tai 50 senttiä maksavia tuotteita myytäväksi, vaikka saisin kokonaisuudessaan vain pöytävuokran katettua ja muutaman euron plussalle. Pidän ajatuksesta että joku voi saada itselleen vaikka mun vauvan vaatteen 50 sentillä tai oman vaatteeni eurolla. Hauskaa puuhailla pöydän parissa kerran vuodessa, rahasta viis. Usein vien toki ihan keräykseenkin vaatteita ja tavaraa. 

Vierailija
15825/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölaitteista kuten kodinkoneista on varoitus, ettei niitä saa ostaa kirppareilta. Ne on voitu kokeilla pikaisesti, mutta se ei riitä takaamaan, että ne toimivat jatkossa. Niissä kun on tulipalovaara. 

Vierailija
15826/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyistä sähkölaitteista kun ei tiedä, millaisessa käytössä ne ovat olleet. Ovatko esim. pudonneet. Tai onko niitä joku tee-se-itse-mies korjannut tai viritellyt. 

Vierailija
15827/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikirppikselläni on ollut jokusen viikon pöytä, josta tulen aina hyvälle tuulelle. Näyttää siltä että joku on laittanut ison vaihteen päälle ja tyhjentää kotoaan pesästä lentäneiden tai isoksi kasvaneiden lasten tavaroita ja muutenkin kodintavaroita reippaalla kädellä. Hinnat on edulliset, tavaraa on niputettu kivasti ja se tuntuu vaihtuvan nopeasti. Käyn itse siis tuolla kirppiksellä usein samalla kun käyn vieressä olevassa ruokakaupassa, niin tulee seurattua 😄

Sen huomaa, että lastenvaatteiden kanssa pitää toimia nopeasti. Muutaman vuoden vanhat vaatteet vielä myy, joku ajaton tai klassikkovaate menee vähän kauemminkin, mutta sitten joskus näkyy myös niitä +15 v takaisia vaatteita ja lastentarvikkeita pöydissä ja ikävä kyllä, ne myy huonosti ja samat tuotteet on pöydässä viikosta toiseen. Eli jos sulla on turhaa lasten vaatetta ja tavaraa kotona niin nyt nopsaan myyntiin tai materiaalikierrätykseen vaan 😊

Muumimukimamma

Vierailija
15828/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni jo Torissa seuraavalle käyttäjälle. Minusta on mukavaa että tarvitseva aktivoituu enkä kierrätä tavaraa hyväntekeväisyyskirppareiden hyllyjä täyttämään. Toki saattaisivat siitä vaivan jälkeen jonkun roposen saada. Nyt sain nurkista pois tilaa viemästä toimivan paahtimen ja uusi omistaja teki ilmaisen löydön. Olen iloinen.

Terveisin se keittiökaappien siivoaja 

Vierailija
15829/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkölaitteista kuten kodinkoneista on varoitus, ettei niitä saa ostaa kirppareilta. Ne on voitu kokeilla pikaisesti, mutta se ei riitä takaamaan, että ne toimivat jatkossa. Niissä kun on tulipalovaara. 

Ostan paljon mieluummin sähkölaitteita esimerkiksi Kierrätyskeskuksen myymälöistä, joissa sähkölaitteiden kunto on tarkistettu huolellisesti ja niille on myös annettu takuu, kuin yksityisiltä henkilöiltä, joita en tunne. En tilaa sähkölaitteita myöskään ulkomaisista verkkokaupoista, koska olen saanut tietoja siitä, mitä kaikkea asiakkaille on tapahtunut, kun uudet sähkölaitteet ovat olleetkin viallisia.

Vierailija
15830/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen lasten kanssa kirppiksellä ja tavoitteena oli löytää toiselle uusi lippis kun vanha hävinnyt laivareissulla. Noh, kiersin kirppiksen läpi ja mukaan tarttui korillinen tavaraa jonka jotenkin perustelin itselleni et lapset tarttee sitä ja tätä.

Kyseisellä kirppiksellä on tosi kiva lasten leikkipaikka ja jäin siihen istuskelemaan kun lapseni leikkivät ja hetken siinä istuttuani tulin jotenkin järkiini ja aloin katsoa mitä olin koriin lapannut ja tajusin että en tarvitse muuta kuin sen lippiksen. Kävin sit muut viemässä takaisin paikoilleen. Tuli niin hyvä fiilis vanhana hamstraajana et oikeasti sitä voi näemmä oppia uusille tavoille! 

Vierailija
15831/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen pitkästä aikaa kivijalkakirpparilla, kun oltiin kesäreissulla. Lähdettiin tyhjin käsin pois, jee! 

Aamulla lähdettiin taas uimarannalle ja kun kotiuduttiin sieltä niin vastassa oli koti, jossa tavarat oli hujan hajan. Tein puhelimeen listan kotihommista, jotka pitäisi tehdä ja sain kaiken tehtyä.

Listassa oli puhtaiden lakanoiden vaihto parisänkyyn, pyykkien viikkaus narulta ja kolme koneellista pyykkiä (pesin päiväpeiton), keittiön maton pesu tekstiilipesurilla, keittiön siivous ja tavaroiden palautus omille paikoilleen. Robotti-imuri hoiti imuroimisen. Lastenhuone sai jäädä huomiseen, koska siellä oli hyvät leikit menossa. 

Poistoja tullut vain yksi tyhjentynyt voidepurkki ja lapsen loppuunkulunut t-paita. Tuntuu, että nyt ei oikein ole mitään karsittavaa. 

Vierailija
15832/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein tänään sähköjätekeräykseen vedenkeittimen, joka ei ollut enää sähköturvallinen, koska jostain kohtaa tihkui vettä vedenkeittimen alle, jos en muistanut tyhjentää kannua kokonaan vedestä heti veden kiehuttua.

Löysin kierrätysmyymälästä kuntotarkistetun puolen litran vetoisen teräksisen vedenkeittimen KOLMELLA EUROLLA! Vedenkeittimen kyljessä lukee Nescafe, mikä sopii minulle mainiosti, koska juon joka päivä jNescafe-pikakahvia. Myymälään oli lahjoitettu valtava muuttolaatikollinen kymmeniä samanlaisia Nescafe-vedenkeittimiä. Olivatkohan ne pikakahvia  markkinointiin tarkoitettuja kampanjatuotteita? Vai oliko jokin hotelli päättänyt luopunut hotellihuoneissa olevista vedenkeittimistä?

Joka tapauksessa kierrätetty vedenkeitin toimii täysin moitteettomasti, ja olen todella iloinen, että löysin sen. Kiitos kaikille hyväkuntoisten tavaroiden lahjoittajille. Olen hyvin pienituloinen, ja voin käyttää tänään säästyneet rahat huomenna ruokaan, kun ei tarvinnutkaan ostaa uutta, kallista vedenkeitintä. 

Ehkä teidän mielestänne vedenkeitin ei ole välttämätön ostos. Jos keittäisin kahvi- ja teebeden sähköhellan keittolevyllä, joutuisin ostamaan uuden kattilan siihen tarkoitukseen. Lisäksi pelkään aina unohtavani keittolevyn päälle. Vedenkeittimellä vesi myös kuumenee nopeammin kuin keittolevyllä.

Vierailija
15833/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös kiitollinen teille, jotka myytte ja lahjoitatte tavaraa. Meillä on ollut yllättävän sairastumisen vuoksi pitkään ihan todella tiukkaa, joten kirpputorit ja muut palstat ovat olleet ainoa mahdollisuus hankkia tarpeita.

Perheenjäsen aloittaa opiskelut, joten roskalavaryhmästä haettiin pöytä, tuoli ja pöytälamppu. Maksavia kesälomajuttuja ei voitu tehdä, mutta saatiin torista ilmaiseksi lapsille keinu, hiekkalaatikko, pihapöytä ja tuolit. On muuten ollut käyttöä. Kirpputorilta löysin tosi halvalla lasten merkkituotteen, jonka myin vintedissä parikymppiä kalliimmalla ja pystyin sillä rahalla ostamaan lapselle syyskengät niinikään samasta paikkaa. Ja sitten tietenkin ne lukuisat vaatekappaleet joita olen lapsille kirppiksiltä löytänyt, tänään viimeksi ilostuin 50 sentin seuraavan koon leggareista lapselle 😊 ihanaa että joku viittii niitäkin sinne viedä, vaikka niin halpa tuote onkin!

Vierailija
15834/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse mielummin vaikka kokonaan ilman jotain tavaraa kuin ostan sen käytettynä. Kotonani oli vähän ennen koronaa paha tuholaisongelma, jotka jätti pahat traumat ja pelkään nykyään ötököitä. Tämän alkuperä jäi epäselväksi, enkä ollut tuonut kotiin vanhaa tavaraa, en ollut käynyt ulkomailla tai muutenkaan alistunut millekään riskitekijöille, mutta niin vaan kotiini ilmestyivät. Siinä tuhoutui paljon tavaraa ja kaikkea ei ole korvattu uudella tavaralla. Tästä se minimalismini tavoittelu sai alkunsa 5,5 vuotta sitten. Olen elänyt vaikean ja traumaattisen elämän, mutta tämä on ollut elämäni traumaattisin ja kamalin asia. Vieläkin näen aina välillä painajaisia tästä. Tämä ei suinkaan ole ainoa ongelma elämässäni ja tuon jälkeen on tapahtunut paljon uuttakin ikävää. Outoa ehkä, mutta silloin sulun aikana keväällä 2020 vointini oli parempi kuin ennen sitä ja kertaakaan sen jälkeen.

Vierailija
15835/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse mielummin vaikka kokonaan ilman jotain tavaraa kuin ostan sen käytettynä. Kotonani oli vähän ennen koronaa paha tuholaisongelma, jotka jätti pahat traumat ja pelkään nykyään ötököitä. Tämän alkuperä jäi epäselväksi, enkä ollut tuonut kotiin vanhaa tavaraa, en ollut käynyt ulkomailla tai muutenkaan alistunut millekään riskitekijöille, mutta niin vaan kotiini ilmestyivät. Siinä tuhoutui paljon tavaraa ja kaikkea ei ole korvattu uudella tavaralla. Tästä se minimalismini tavoittelu sai alkunsa 5,5 vuotta sitten. Olen elänyt vaikean ja traumaattisen elämän, mutta tämä on ollut elämäni traumaattisin ja kamalin asia. Vieläkin näen aina välillä painajaisia tästä. Tämä ei suinkaan ole ainoa ongelma elämässäni ja tuon jälkeen on tapahtunut paljon uuttakin ikävää. Outoa ehkä, mutta silloin sulun aikana keväällä 2020 vointini oli parempi kuin ennen sitä ja kertaakaan sen jälkeen.

Olen tuo sinun viestiäsi edellinen kirjoittaja, joka iloitsi kirppistavarasta. Minulla on myös paha tuholaiskammo, mutta olenkin sitten tarkka sisään tulevan tavaran kanssa. Vaatteet menee suoraan joko pakasteeseen tai 60 asteen pesuun. Nyt kun olen tilannut vintedistä ulkomailtakin lastenvaatteita, laitan sen postipaketin suoraan pakasteeseen, seuraavana päivänä avaan ja tarkistan tuotteen että voin hyväksyä sen sovelluksessa ja jätän sitten vielä pakasteeseen, tai vien pesuun. Pehmeitä huonekaluja tai muita isoja tekstiilijuttuja ostan yleensä vain talvella, kun voin jättää ne muutamaksi päiväksi pakkaseen, tai sitten saunotan ne. Ei ole näkynyt ötököitä ei, ja parikymmentä vuotta on tullut kirppiksiä harrastettua.

Vierailija
15836/19782 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin, että sait traumat tuholaisista. Minäkin kammoan niitä. Mistä tuholaisista oli kyse jos sopii kysyä? 

Vierailija
15837/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ötökäthän voi tulla naapurista jos asut kerros- tai rivitalossa, myös verkkokauppapakettien mukana voi tulla kaikenlaista, ja siksi kotona ei kannatakaan säilöä postipaketteja, vaan avata paketit heti, tarkistaa tavarat ja viedä pahvit samantien ulos kodista. Itselläni on aika paha ötökkäkammo, sille naureskelee koko perhe ja lähisuku, mutta ostan silti jonkin verran kirppareilta jos löytyy sopivia tavaroita. Pidän ne vaan pussissa, ulkona tai pakasteessa vähän aikaa ja lastenvaatteet pesen.

Vierailija
15838/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, miten saatte kodin pidettyä järjestyksessä ja jatkettua karsimista kun tuntuu että ei jaksa? Lomaa tiedossa minimaalinen pätkä vasta syksymmällä. Huomaan, että en ehdi viettää tarpeeksi aikaa kotona siihen, että ehtisin sekä levätä tarpeeksi että pitää kodin järjestyksessä.

Harmaita hiuksia aiheuttaa tavaroiden siirtely paikasta toiseen ja yleinen tunne siitä että on liikaa ''jotain''. Mistä lähden liikkeelle kun en tunnista sitä mitä pitäisi lähteä karsimaan? Mitään roskia ja rikkinäistä ei sentään ole mikä olisi helppo viskata menemään.

Vierailija
15839/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, miten saatte kodin pidettyä järjestyksessä ja jatkettua karsimista kun tuntuu että ei jaksa? Lomaa tiedossa minimaalinen pätkä vasta syksymmällä. Huomaan, että en ehdi viettää tarpeeksi aikaa kotona siihen, että ehtisin sekä levätä tarpeeksi että pitää kodin järjestyksessä.

Harmaita hiuksia aiheuttaa tavaroiden siirtely paikasta toiseen ja yleinen tunne siitä että on liikaa ''jotain''. Mistä lähden liikkeelle kun en tunnista sitä mitä pitäisi lähteä karsimaan? Mitään roskia ja rikkinäistä ei sentään ole mikä olisi helppo viskata menemään.

Kosmetiikasta ja keittiön kaapeista on ainakin helppo aloittaa, molemmissa on yleensä vanhentuneita ja käyttämättömäksi jääneitä tuotteita jotka voi vain heittää pois. Sinulle voisi sopia ne siivousvartit eli laitat ajastimen ja sinä aikana käyt läpi jonkun kategorian tuotteita, usein kun on aloittanut niin jatko sujuukin helpommin.

Vierailija
15840/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen, vaatekaappi on myös siinä mielessä helppo että sieltä voi vain lähteä sovittelemaan harvemmin käytössä olevat vaatteet läpi. Kaikki jotka istuvat oudosti tai joissa on muuten epämukava/ruma olo kiertoon.