Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19782)

Vierailija
15761/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun tuntuu olevan useita kirppistelijöitä, niin millaisia hintoja laittaisitte tällaisille esineille? Kaikki vaatteet siistejä ja vähän käytettyjä 

Jakku, merkkinä esim Nosh 

Leviksen 501-farkut

Teema-muki, valkoinen

Brio-junarata, 30 osaa

Marimekon Jokapoika-paita, mustavalkea, koko S

Kehrä-sarjan (Riihimäen lasi) lasilautaset (15 cm halkaisija) 4 kpl

Ihan uteliaisuuttani ja myös hinnoitteluavuksi. 

Surullinen tosiasia, ettei noista paljoa makseta. Brion junaradasta saattaisit kivijalassa saada noin 10 e, Marimekon paidasta 15-20 e, Noshin jakku muutaman euron. Lautaset ehkä 2e kpl, kun on kuitenkin tuotannosta poistunut tuote. Teeman mukit 2 e /kpl, Levikset 8e.

Joo! Tarkoitin siis sitä puuvillaista kauluspaitaa, en trikoopaitoja. 

Vierailija
15762/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä ketjusta on kiva välillä hakea inspiraatiota! Kesäloma menossa ja huomenna voisi olla hyvä päivä siivota kaappeja ja karsia ylimääräistä pois. En niin viihdy helteessä tai auringossa.

Sanokaa, voiko kaikki kodinkoneiden ohjekirjat heittää pois? Olen hamstrannut niitä pakonomaisesti jos niitä joskus tarvitsee mutta ei kai noita ikinä tarvitse...

Et tarvitse, netistä löytää nykyään lähes kaikki. T. Tiskikoneen ohje hävisi, netistä latasin koneelle

En ole itse löytänyt omistamieni laitteiden käyttöohjeita valmistajien sivustoilta. Siksi säilytän paperiset käyttöohjeet, mutta säästän vain suomenkieliset sivut ja laitan kaikki vieraskieliset ohjeet paperinkeräykseen. Paperiset käyttöohjeet vievät siksi hyvin vähän tilaa eli mahtuvat pariin muovitaskuun mapin sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15763/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vain kaksi paria kenkiä ja oikeaa kokoa olevien ja muutenkin sopivien kenkien löytäminen on mahdotonta. En nyt uskalla edes ostaa kenkiä kun pelkää syyhyä. Ehkä pitäisi ottaa sovitussukka mukaan, laittaa se siis toisen sukan päälle ja heittää se lopuksi roskiin tai laittaa hedelmäpussi jalan suojaksi. Uudet kengät pitäisi sitten varmaan laittaa pakkaseen. Kiinnostavaa on lukea niistä tavaroista, joista jotkut ovat päässeet eroon. Olen kateellinen kun itselläni vastaavan tavaran poisheitto ei onnistu syistä, jotka eivät ole itsestäni kiinni. En kuitenkaan omista mm. yhtään meikkiä, hajuvettä, laukkua, huivia, juhlavaatetta, mekkoa, koriste-esinettä, kirjaa, korua ja valokuviakin on vain kaksi. Kodissa, jossa asun on kuitenkin paljon epämääräistä tavaraa, myös esim. valokuvia ja paljon vanhentuneita kirjoja, mutta ne ovat asunnon toisen asukkaan. En voi millään tavalla pitää itseäni minimalistisen kun joudun tosiaan asumaan likaisessa ja sotkuisessa asunnossa, jossa on paljon tavaraa ja nimenomaan toisen ihmisen tavaroita, joista ei suostu luopumaan.

Vierailija
15764/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista paljoa vaatteitakaan. Olen lihava nainen, joten vaatteiden löytäminen on vaikeaa, eikä käytössäni myöskään ole vaatekaappia tai oikein säilytystilaa. Muutamassa muovipussissa jouduin tavaroitani säilyttämään. Oma ongelmani taitaa olla astiat ja ruokailuvälineet, joita on turhan paljon. Jostain syystä oma suhteeni erityisesti ruokailuvälineisiin on jotenkin outo. Näille on toki kaappi ja laatikko keittiössä.

Vierailija
15765/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteeni yritän käyttää itse loppuun tai siis niin pitkälle kunnes on jollakin tavalla liian rähjäinen käytettäväksi ja sen voi hyvällä omalla tunnolla heittää pois. En kuitenkaan halua näyttää rähjäiseltä. Sen sijaan juurikin huonoksi toteamiani ruokailuvälineitä voin heittää pienmetallin keräykseen helpostikin, vaikka niitä pystyisi hyvinkin vielä käyttämään. Jostakin syystä olen käyttänyt paljon aikaa ja vaivaa sekä toki rahaa juurikin hyvien ruokailuvälineiden etsimiseen ja pettynyt silti pahasti. Yöuniakin olen tämän vuoksi menettänyt. Lopulta olen huomannut, että VilleroyBochin aterimet taitavat parhaita olla. Savoniat esim. ovat surkeita ja liian heppoisia. 

Vierailija
15766/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei 15 e ole liikaa Jokapoika-paidasta (ovh 175). Maripaidasta (ovh n. 60e) sopiva hinta on noin 5 e. 

Vierailija
15767/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei 15 e ole liikaa Jokapoika-paidasta (ovh 175). Maripaidasta (ovh n. 60e) sopiva hinta on noin 5 e. 

Juu, tiesin kyllä että on kyse siitä kauluspaidasta mutta silti parinkympin kirppishinta puuvillapaidasta on paljon. Ainakin minulle. No, tuo alkuperäinen ovh on ihan posketon kyllä sekin... 

Vierailija
15768/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tiesin kyllä että on kyse siitä kauluspaidasta mutta silti parinkympin kirppishinta puuvillapaidasta on paljon. Ainakin minulle. No, tuo alkuperäinen ovh on ihan posketon kyllä sekin... 

Meilläpäin kivijalkakirpparilla Jokapoita-paidoista pyydetään helposti 40 e. Sitä en tiedä, ostetaanko niillä hinnoilla. Itse voisin ostaa 15 eurolla, jos olisi hyväkuntoinen. 

Vierailija
15769/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee vähän ohi aiheen, mutta Marimekon vaatteet ovat ihan yliarvostettuja hinta-laatu-suhteeseen verrattuna. Ihan tavallisia vaatteita, jotka tehdään ULKOMAILLA (ei mitään kotimaista tuotantoa todellakaan) ja hinnat ihan poskettomia. En itsekään maksaisi tavallisesta raitapaidasta melkein 200 euroa. Huh-huh. 

Vierailija
15770/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just myin Marimekon puuvillatuotteita noin 30 e / kpl kivijalkakirpparilla. Sillä hinnalla ainakin menee. Myynnissä oli just Jokapoikaa ja Piccolo-mekko ja puuvillatunika. Toki kyseessä iso kaupunki, joten ostajakuntaakin on. Meillä myyvät niitä kaupanpäälle tulevia Marimekko-kassejakin parillakympillä. Sitä en ymmärrä yhtään. 

Vierailija
15771/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa on nyt ilmeisesti joitakin Marimekon tuotteista tietäviä. Millaisia ovat laadultaan Marimekon Citymarketissa myytävät käsipyyhkeet? Kestävätkö päivittäisessä jatkuvassa käytössä ja kuivaavatko hyvin? En ole uskaltanut ostaa.

Vierailija
15772/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on nyt ilmeisesti joitakin Marimekon tuotteista tietäviä. Millaisia ovat laadultaan Marimekon Citymarketissa myytävät käsipyyhkeet? Kestävätkö päivittäisessä jatkuvassa käytössä ja kuivaavatko hyvin? En ole uskaltanut ostaa.

Oma kokemus on, että ne ovat ihan ok. Itse ostaisin mieluummin kuitenkin esim Finlaysonin pyyhkeitä. Ja yllättäen Home-merkin halpispyyhkeet ovat myös olleet hyviä ja imukykyisiä!

Vierailija
15773/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Tavaraa ei ole koskaan liikaa, vaan joko tilaa on liian vähän tai esineet eivät ole oikeassa järjestyksessä.' 

Itse olen keräilijä ja hamsteri. 'Rakastan esineitä, rakastan katsella, kosketella ja käännellä ihmiskäden muovaamia esineitä.'

Mutta rakastan myös luonnosta löytyviä 'luonnon muovaamia "esineita"', kiviä, kantoja, puun oksia, jne.jne. - Ne kertovat Luojan Käden monimuotoisuudesta ja taidollisuudesta.

'Yksi kuva kertoo enemmän kuin sata sanaa ja yksi esine kertoo enemmän kuin tuhat kuvaa'.

Esineet ovat ihania - ne pitää vain saada esille oikeisiin paikkoihin ja oikeaan järjestykseen.

Itselläni on monta varastoa ja kellarikömmänää täynnä kaikenlaista vuosikymmenten aikana kerättyä esineistöä. Pikkuhiljaa kunnostelen ja fiksaan sitä sun tätä.

Mökillekin asettelen esineistöä harkiten ja huolella eri paikkoihin käytännön toimivuutta kuitenkin ajatellen...

On vanhoja laiva- ja myrskylyhtyjä, vanhoja laivablokeja, työkaluja, tauluja, vanhaa puuruuhen keulaa, laivan ikkunoita ja luukkuja jne. Jne. 

Niitå valaistaan Led-valonauhoilla, kohdevaloilla jne.

Yhdistelen modernia käytäntöä, tekniikkaa, idylliä, nostalgiaa, romantiikkaa ja 'historian havinaa' - se nostaa mielialaa ja luo mukavia 'elämän filosofisia' mielikuvia...

Olen mies 64 v. Ja olen jo pikkupojasta saakka ajatellut näin....

Mestari

Vierailija
15774/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää pari kävelylenkkiä, niin kohta lähtee taas yhdet kengät roskikseen. Aloitin viime kesänä ihan järjestelmällisesti käyttämään kenkiä loppuun sieltä vanhimmasta päästä. Kesä-, syys- ja talvikenkiä mennyt nyt yhteensä kahdeksan paria ja ihan lenkkeilemällä ja tekemällä pitkiä kävelyjä. Nyt sitten kohta yhdeksännet. Ja painoa lähtenyt monta kiloa, vaikkei ylikiloja ollut alussakaan. Kohta olen tilanteessa ettei mulla ole enää kuin lenkkarit, tennarit, ballerinat, varvassandaalit, uggit, maiharit ja kumisaappaat, eli seitsemät jalkineet. Tai on mulla vielä luistimet ja jääpiikkikengät. Nyt ei tule enää vaihtoehtoja näihin, vaan uusia ostan vain, kun menevät rikki. Nahkaisia kenkiä käytän yleensä kerran suutarilla ja muita liimailen ihan itse. Onko teillä minkä kokoiset kenkävarastot kotona kaapeissa happanemassa? Ei ne nimittäin ole kovinkaan ikuisia, pohjamateriaalit eivät kestä kaikissa oikein säilytystä.

Mulla vähän samantyyppistä toimintaa käynnissä. Aiemmin mulla siis oli ainakin 50 paria kenkiä ja esim Conversen tennareita tyyliin 5 eri väriset... Nyt mulla on kenkiä tarpeen mukaan kohtuudella. 17 paria taitaa olla jos lasketaan myös sali/jumppakengät, kumisaappaat, kotipihan sandaalit jne. No, lasketaanhan ne. Tuosta määrästä kulutan loppuun ainakin yhdet tennarit ja lenkkari mutta ihan älyttömästi ei olekaan enää tarkoitus väkisin karsia koska aidosti tarvitsen korkokenkää juhliin, nilkkuria korolla ja ilman, lämmintä talvikenkää, sandaalia, lenkkaria jne ja on se kiva että esim asiallisia mustia nilkkureita on parit erilaiset että voi vaihdella ja esim matkalle ottaa useammat mukaan niin tekee hyvää sekä jalalle että kengälle. 

Vierailija
15775/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vain kaksi paria kenkiä ja oikeaa kokoa olevien ja muutenkin sopivien kenkien löytäminen on mahdotonta. En nyt uskalla edes ostaa kenkiä kun pelkää syyhyä. Ehkä pitäisi ottaa sovitussukka mukaan, laittaa se siis toisen sukan päälle ja heittää se lopuksi roskiin tai laittaa hedelmäpussi jalan suojaksi. Uudet kengät pitäisi sitten varmaan laittaa pakkaseen. Kiinnostavaa on lukea niistä tavaroista, joista jotkut ovat päässeet eroon. Olen kateellinen kun itselläni vastaavan tavaran poisheitto ei onnistu syistä, jotka eivät ole itsestäni kiinni. En kuitenkaan omista mm. yhtään meikkiä, hajuvettä, laukkua, huivia, juhlavaatetta, mekkoa, koriste-esinettä, kirjaa, korua ja valokuviakin on vain kaksi. Kodissa, jossa asun on kuitenkin paljon epämääräistä tavaraa, myös esim. valokuvia ja paljon vanhentuneita kirjoja, mutta ne ovat asunnon toisen asukkaan. En voi millään tavalla pitää itseäni minimalistisen kun joudun tosiaan asumaan likaises

sulle on nyt moneen kertaan sanottu, että muuta pois sieltä sukulaisen luota, onnistuu kyllä jos haluat ja kunta/kela auttaa alkuun. Eri asia jos et halua/ olet trolli tms.

Vierailija
15776/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun mielestä laatui ei ole mitenkään huima ja omista mitä joskus oli, lähti irtolankoja tulemaan aika äkkiä. Ovat siis ihan ok, mutta sillä hinnalla saattaa löytää jo muutakin. Lisäksi itse tykkään hiukan ohuemmista pyyhkeistä, nämä oli hiukan liian paksuja omaan makuun. En tiedä mikä on nykylaatu.

Vierailija
15777/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää kirjoita tästä aiheesta. Pahoittelen, että joitakin häiritsee. Olen myös jo aikaisemmin kertonut, että mitään muutosta parempaan ei ole tulossa, enkä voi muuttaa, eikä sossu halua auttaa, vaikka monta kertaa olen apua hakenutkin. Rahaa ei ole,eikä muuta paikkaa, eikä sukulaiseni pärjää yksin.

Vierailija
15778/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää kirjoita tästä aiheesta. Pahoittelen, että joitakin häiritsee. Olen myös jo aikaisemmin kertonut, että mitään muutosta parempaan ei ole tulossa, enkä voi muuttaa, eikä sossu halua auttaa, vaikka monta kertaa olen apua hakenutkin. Rahaa ei ole,eikä muuta paikkaa, eikä sukulaiseni pärjää yksin.

Voimia sinulle tilanteeseesi.

Ymmärrän hyvin, että harkitsematon kommentti voi pahoittaa mielen.

Vierailija
15779/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vain kaksi paria kenkiä ja oikeaa kokoa olevien ja muutenkin sopivien kenkien löytäminen on mahdotonta. En nyt uskalla edes ostaa kenkiä kun pelkää syyhyä. Ehkä pitäisi ottaa sovitussukka mukaan, laittaa se siis toisen sukan päälle ja heittää se lopuksi roskiin tai laittaa hedelmäpussi jalan suojaksi. Uudet kengät pitäisi sitten varmaan laittaa pakkaseen. Kiinnostavaa on lukea niistä tavaroista, joista jotkut ovat päässeet eroon. Olen kateellinen kun itselläni vastaavan tavaran poisheitto ei onnistu syistä, jotka eivät ole itsestäni kiinni. En kuitenkaan omista mm. yhtään meikkiä, hajuvettä, laukkua, huivia, juhlavaatetta, mekkoa, koriste-esinettä, kirjaa, korua ja valokuviakin on vain kaksi. Kodissa, jossa asun on kuitenkin paljon epämääräistä tavaraa, myös esim. valokuvia ja paljon vanhentuneita kirjoja, mutta ne ovat asunnon toisen asukkaan. En voi millään tavalla pitää itseäni minimalistisen kun joudun tosiaan asumaan likaises

Etkö voi ostaa uusia kenkiä? Etkä muuttaa muualle? Tuo ei kuulosta terveelliseltä tilanteelta.

Vierailija
15780/19782 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Tavaraa ei ole koskaan liikaa, vaan joko tilaa on liian vähän tai esineet eivät ole oikeassa järjestyksessä.' 

Itse olen keräilijä ja hamsteri. 'Rakastan esineitä, rakastan katsella, kosketella ja käännellä ihmiskäden muovaamia esineitä.'

Mutta rakastan myös luonnosta löytyviä 'luonnon muovaamia "esineita"', kiviä, kantoja, puun oksia, jne.jne. - Ne kertovat Luojan Käden monimuotoisuudesta ja taidollisuudesta.

'Yksi kuva kertoo enemmän kuin sata sanaa ja yksi esine kertoo enemmän kuin tuhat kuvaa'.

Esineet ovat ihania - ne pitää vain saada esille oikeisiin paikkoihin ja oikeaan järjestykseen.

Itselläni on monta varastoa ja kellarikömmänää täynnä kaikenlaista vuosikymmenten aikana kerättyä esineistöä. Pikkuhiljaa kunnostelen ja fiksaan sitä sun tätä.

Mökillekin asettelen esineistöä harkiten ja huolella eri paikkoihin käytännön toimivuutta kuitenkin ajatellen...

On va

Unelma-ammattisi olisi varmaan lavastaja tai sisustaja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän