tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19840)
Olen joskus haaveillut kirjan kirjoittamisesta tai muustakin kirjoittamisesta. Olen kuitenkin tajunnut, että alana tuo epävarmaa ja kirjoista, varsinkin niistä ei klassikoista ja muutenkaan ei kovinkaan laadukkaista kirjoista muodostuu hyvin pian vain ongelmajätettä, jota kukaan ei halua ja joka kelpaa korkeintaa sykytteeksi. Toki kirjahan on painettu paperille, joka ei sinällään ongelmajätettä ole. Kirjat voisi varmasti painaa jotenkin ekologisemmin ja painaa ainakin nämä ei niin laadukkaat tuotokset heti pokkareiksi. Klassikoistakin on muuten julkaistu uusia painoksia pokkareina. Mutta vielä siitä kirjoittamisesta niin nettiin voisin toki jotain asiallista työkseni kirjoittaakin, ei siis mitään viihdettä tai somea, yhteiskuntakriittisyys ja sosiaalipolitiikka kiinnostavat paljon, mutta lopulta se, että saan kirjoittaa tänne palstalle täysin yhdentekeviä juttujani riittää jo aika paljon.
Kaksi jätesäkillistä lähti juuri vaatekaapeista Kontin keräyslaatikkoon. 💪
Omalla kohdallani siivous, raivaukseksesta ei voi edes puhua ei edisty millään kun ihminen, jonka kanssa asun ei suostu luopumaan mistään. Hain äsken vaatekomerossa olevasta pyykkikorista likapyykit ja laiton pesukoneen päälle. Samalla kuitenkin taas raivostuin kuin näin vaatekomerosta silmiini näkyvän tavaravuoren. Vaatekomero ei toki suinkaan edes ole ainoa ongelma. Sitten tuo ihminen kehtaa valittaa, että itselläni on liikaa tavaraa. Omille tavaroilleni ei oikein edes ole mitään paikkaa ja jouduin säilyttämään tavaroitani lähinnä eteisen naulakossa parissa muovipussissa. Kännykän ja tabletin latausjohdot ovat laatikossa, mutta eipä juuri muuta. Tärkeät paperini ja ainoa valokuva, jonka haluan säilyttää ovat yhdessä kansiossa. Tietysti olen ostanut tähän kotiin asioita, aterimia, lakanoita, pyyhkeitä, kodin tarvikkeita, hygieniatarvikkeita ja muuta vastaavaa, joten kai virallisesti ovat omistuksessaan ja tavaroitani, mutta mielelläni jättäisin ne tänne, jos siis tästä muuttaisin pois, eikä niistä voi kauheasti karsia.
Turhauttaa vain todella paljon kun joutuu elämään sellaisessa kodissa, joka ei muutenkaan ole oman maun mukainen ja sitten itse ei pysty paljoakaan vaikuttamaan kodissa olevan tavaran määrään. Samalla kuitenkin kaikki kotityöt jäävät vastuulleni, enkä pysty siivoamaan tai huolehtimaan kodista kovinkaan hyvin. Minimalismi auttaisi tässä paljon. En ole aikaisemmin juurikaan pitänyt ihmistä, jonka kanssa joudun asumaan hamstraajana tai tavaraan kiintyjänä, mutta ehkä jotain piirteitä tällaisesta tässä ihmisessä onkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole kokeillut, mutta oletan kaikkien omistamieni vaatteiden, paitsi nyt talvitakin mahtuvan tuota pienempään määrään. Suurin osa vaatteistani kun mahtuu jo yhteen 40 litran muovikassiin. Käyn hyvin vähän missään muualla kuin ruokakaupassa, olen köyhä työtön ja lihava, joten vaatteisiin ei ole rahaa ja toisaalta sopivia vaatteita on mahdoton löytääkään. En kamalasti vaatteita tarvitse tai kauniita vaatteita kaipaa. Ihmisillä on toki erilaisia tilanteita ja joku tarvitsee vaatteita ja pitää näyttää siistiltä ja edustavalta. En itse näytä edustavalta tai siistiltä, vaan aina aika rähjäiseltä, vaikka perushygieniasta toki huolehdin, mutta eipä sillä kamalasti ole väliä.
Huh mikä sunnuntai ollu, äsken lähti taas pieni kestokassillinen kirjoja ja sarjakuvia plus toinenkin (ja viimeinen) korkea cd-levyteline, pari euroo niistä sain. Eiköhän tää riitä tälle päivää, hyvin kyl menny. Huomenna jatkuu taas.
H
P.S. Nyt sitä todella tajuaa miten hitosti tuota tavaraa kertyny, ilmaiseks ja halvalla saanu aikoinaan 🙄
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus haaveillut kirjan kirjoittamisesta tai muustakin kirjoittamisesta. Olen kuitenkin tajunnut, että alana tuo epävarmaa ja kirjoista, varsinkin niistä ei klassikoista ja muutenkaan ei kovinkaan laadukkaista kirjoista muodostuu hyvin pian vain ongelmajätettä, jota kukaan ei halua ja joka kelpaa korkeintaa sykytteeksi. Toki kirjahan on painettu paperille, joka ei sinällään ongelmajätettä ole. Kirjat voisi varmasti painaa jotenkin ekologisemmin ja painaa ainakin nämä ei niin laadukkaat tuotokset heti pokkareiksi. Klassikoistakin on muuten julkaistu uusia painoksia pokkareina. Mutta vielä siitä kirjoittamisesta niin nettiin voisin toki jotain asiallista työkseni kirjoittaakin, ei siis mitään viihdettä tai somea, yhteiskuntakriittisyys ja sosiaalipolitiikka kiinnostavat paljon, mutta lopulta se, että saan kirjoittaa tänne palstalle täysin yhdentekeviä juttujani riittää jo aika paljon.
Aika paljonkin taitaa jo jäädä kirjoja painamatta. Niistä tulee äänikirja- tai e-kirjaversiot, tai vain toimen näistä.
Vierailija kirjoitti:
Huh mikä sunnuntai ollu, äsken lähti taas pieni kestokassillinen kirjoja ja sarjakuvia plus toinenkin (ja viimeinen) korkea cd-levyteline, pari euroo niistä sain. Eiköhän tää riitä tälle päivää, hyvin kyl menny. Huomenna jatkuu taas.
H
P.S. Nyt sitä todella tajuaa miten hitosti tuota tavaraa kertyny, ilmaiseks ja halvalla saanu aikoinaan 🙄
Olen tästä kateellinen. Muistan joskus aikoinaan haaveilleeni cd-levytelineestä, mutta onneksi en koskaan sellaista ostanut tai saanut. En ole enää vuosiin omistanut yhtään cd-levyäkään. Kuuntelen vaihdellen paria radiokanavaa kun haluan kuunnella musiikkia, eikä puhe välissä kamalasti haittaa tai se, että ei saa valita musiikkia itse.
Suomen ilmaisista televisiokanavistakin voisi kyllä karsia. Ohjelmien laatu ei ole parantunut kanavien lisääntymisen myötä. Ainakin tämä Star-kanava on täysin turha. Kanava esittää loputtomasti uusintana Miehen puolikkaita ja Rillit huurussa. Varmaan joku kymmenes uusintakierros on molemmista menossa ja heti kun viimeinen jakso on näytetty alkaa taas alusta.
Makuja on monia. Itse katson yleensä vain Star -kanavaa.
Karsikaa telkkarin kanavat, jättäkää yksi mieluisin..;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H
Olen tästä kateellinen. Muistan joskus aikoinaan haaveilleeni cd-levytelineestä, mutta onneksi en koskaan sellaista ostanut tai saanut. En ole enää vuosiin omistanut yhtään cd-levyäkään. Kuuntelen vaihdellen paria radiokanavaa kun haluan kuunnella musiikkia, eikä puhe välissä kamalasti haittaa tai se, että ei saa valita musiikkia itse.
Olen jättänyt tärkeimmät cd:t vielä itelle talteen vaikka enimmäkseen kuuntelen musiikkia Youtuben kautta. Mutta hyvä kun noi meni ihmiselle jolla satoja levyjä ja hän halusi noi telineet, olis menny muuten roskiin. Eli hälle meni tarpeeseen, multa pois tieltä 😊
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani siivous, raivaukseksesta ei voi edes puhua ei edisty millään kun ihminen, jonka kanssa asun ei suostu luopumaan mistään. Hain äsken vaatekomerossa olevasta pyykkikorista likapyykit ja laiton pesukoneen päälle. Samalla kuitenkin taas raivostuin kuin näin vaatekomerosta silmiini näkyvän tavaravuoren. Vaatekomero ei toki suinkaan edes ole ainoa ongelma. Sitten tuo ihminen kehtaa valittaa, että itselläni on liikaa tavaraa. Omille tavaroilleni ei oikein edes ole mitään paikkaa ja jouduin säilyttämään tavaroitani lähinnä eteisen naulakossa parissa muovipussissa. Kännykän ja tabletin latausjohdot ovat laatikossa, mutta eipä juuri muuta. Tärkeät paperini ja ainoa valokuva, jonka haluan säilyttää ovat yhdessä kansiossa. Tietysti olen ostanut tähän kotiin asioita, aterimia, lakanoita, pyyhkeitä, kodin tarvikkeita, hygieniatarvikkeita ja muuta vastaavaa, joten kai virallisesti ovat omistuksessaan ja tavaroitani, mutta mielelläni jättäisin ne
Jätä se sika. Seuraava kotisi on minimalistinen ja olet terveellisempi ja onnellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kokeillut, mutta oletan kaikkien omistamieni vaatteiden, paitsi nyt talvitakin mahtuvan tuota pienempään määrään. Suurin osa vaatteistani kun mahtuu jo yhteen 40 litran muovikassiin. Käyn hyvin vähän missään muualla kuin ruokakaupassa, olen köyhä työtön ja lihava, joten vaatteisiin ei ole rahaa ja toisaalta sopivia vaatteita on mahdoton löytääkään. En kamalasti vaatteita tarvitse tai kauniita vaatteita kaipaa. Ihmisillä on toki erilaisia tilanteita ja joku tarvitsee vaatteita ja pitää näyttää siistiltä ja edustavalta. En itse näytä edustavalta tai siistiltä, vaan aina aika rähjäiseltä, vaikka perushygieniasta toki huolehdin, mutta eipä sillä kamalasti ole väliä.
Onko sinulla mahdollisuus käydä ilmaisissa liikuntatilaisuuksissa? Naisvoimistelu, kävely, pyöräily, uinti tulevat mieleeni. Kun kuntosi paranee ja painoasi laskee, niin voit paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Turhauttaa vain todella paljon kun joutuu elämään sellaisessa kodissa, joka ei muutenkaan ole oman maun mukainen ja sitten itse ei pysty paljoakaan vaikuttamaan kodissa olevan tavaran määrään. Samalla kuitenkin kaikki kotityöt jäävät vastuulleni, enkä pysty siivoamaan tai huolehtimaan kodista kovinkaan hyvin. Minimalismi auttaisi tässä paljon. En ole aikaisemmin juurikaan pitänyt ihmistä, jonka kanssa joudun asumaan hamstraajana tai tavaraan kiintyjänä, mutta ehkä jotain piirteitä tällaisesta tässä ihmisessä onkin.
Meidän parisuhteessa alkuaikana vietettiin minun luona pääasiallisesti. Miesystäväni tykkäsi lähes minimalistisesta tyylistäni. Parin ekan vuoden aikana, kun kävin hänen luonaan, käytiin paljon kaappeja läpi ja kirpparikasaan lähi paljon tavaraa.
Miesystävä on sanonut kuinka tyytyväinen on muutokseen. Irtaimistosta on lähtenyt pois ainakin yli puoöet, luult paljon enemmän
Hyvä neuvo tietysti tuo täällä usein annettu sen sian jättäminen. Valitettavasti tämä ei oikein kohdallani onnistu, sillä en asu puolison kanssa, vaan joudun asumaan monesta syystä johtuen ihan vanhan, sairaan ja vihaisen vanhempani kanssa. Olen itse ihan sinkku ja niin on kyllä myös vanhempani. Niin ja mihinkään liikuntaan osallistuminen ei kohdallani oikein onnistu. En nyt jaksa kertoa syistä. Tämä vallitseva sää on myös pahentanut vointiani ja saanut nämä ongelmat kodin ja sen tavaramääränkin kanssa tuntumaan entistäkin pahemmilta. En kestä enää yhtään kesää ja tällaista säätä kuin mitä nyt on ollut.
Hiljaista täällä tänään. Ite vieny vaan tyhjät pullot kauppaan ja kohta roskia viedä.
H
Vierailija kirjoitti:
Hiljaista täällä tänään. Ite vieny vaan tyhjät pullot kauppaan ja kohta roskia viedä.
H
Sama täällä. Palautin yhden lukemani pokkarin takaisin kirjanvaihtopisteelle, josta olin sen aiemmin ottanut.
Vaatteita pitäisi käydä läpi, mutta olen keskittynyt pitämään kodin siistinä, koska kesällä tullaan ja mennään ja koti menee helposti "rempalleen" jos vähänkin laistaa päivittäisistä kotitöistä.
Yhden Vinted oston hain tänään postista. Ja lapsi sai kerhon arvonnasta pehmolelun.
Joku kertoi täällä aikaisemmin, kuinka oli sortunut ostamaan Juhlamokan äitienpäiväpakkauksen kun oli löytänyt sellaisen alennuksella. Jostain käsittämättömästä syystä sorruin nyt itsekin ostamaan kaksi tuollaista kun löysin eräästä K-Supermarketista tuollaisen hintaan 9,90 euroa kappale. Pakkaus sisältää siis paketin Juhlamokkaa ja vaaleanpunaisen Arabian limited edition-mukin. Jo yksistään noin 6 euron hintainen kahvi juodaan ja mukia käytetään varmasti. Nuo mukit ovat myös itsessään kalliita. Yleensä en siis tällaiseen sorru. Kävin tänään myös Prismassa, josta ostin ihan ruokatarvikkeita ja talouspaperia ja pyykinpesuainetta kun olivat vähissä. Prismassa muuten oli iso kasa noita kahvi+mukipakkauksia alkuperäisellä hinnallaan 19,90 euroa, eikä kauppa taida käydä. Joissain vaiheessa menevät varmasti Prismassakin alennukseen.
Kohta lähtee vielä 2 kirjaa ja cd-levyteline 👍
H