Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19847)

Vierailija
14861/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkopyykin sekaan ei kannata laittaa esim valkoisia sukkia, niissä pohjat monesti keränneet harmaannuttavaa likaa. Pelkästään siis valkoisia pyyhkeitä, lakanoita, tyynynpäällisiä ja astiapyyhkeitä. Johan pysyy valkoisina.

Vierailija
14862/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin haluaisin kokonaan eroon joulusta mutta sosiaaliset velvoitteet painavat. Pääsiäiskoristeet näyttävät sen sijaan olevan turhia, niin monta vuotta ovat hyllyssä käyttämättöminä maanneet. 

Tulevana jouluna ajattelin ilmoittaa etten osallistu lahjoihin tai joulunviettoon. Tätä tosin hieman vaikeuttaa se etten itse ole vielä ehkä ihan sinut tämän asian kanssa. Silti jo niin pitkään on joulunaika ahdistanut, kun pitää kuluttaa, ostaa lahjaa, mässätä ja viettää väkinäistä juhlakautta joka perustuu pelkkään kaupallisuuteen. Silti jokin osa musta ei haluaisi täysin luopuakaan joulusta. En vain enää tiedä mitä koko juhla minulle merkitsee ja mistä kumpuaa tarve koettaa pitää siitä kiinni vaikkei se tuokaan sellaista mielihyvää kuin joskus aikoinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14863/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä ollaan lähdössä viikoksi lomalle ja ei ole ketään sillä välin kastelemaan kukkia, joten saattavat kuolla. 

Ei kai tavallisimmat puutarhakukat kuole viikossa?

Kyllä meillä on parvekkeella kuolleet edellisinä kesinä kukat, jos ei olla viikkoon oltu kastelemassa. Joskus ostin aina kesäkukat, mutta eivät pärjänneet vaikka sisälle olisi nostettu.

-tavarakammoinen

Jos ei halua kukkia, vaan on aina laittanut niitä vain sosiaalisen paineen tai vastentahtoisesti perinteen takia, niin ok, mutta aika outoa olla laittamatta niitä siksi, että on yhden vaivaisen viikon poissa. Siinä jää aika monta kesäviikkoa olla ilman.

Maailmassa ei voi tehdä mitään, jos asenne on tuo.

Vierailija
14864/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin haluaisin kokonaan eroon joulusta mutta sosiaaliset velvoitteet painavat. Pääsiäiskoristeet näyttävät sen sijaan olevan turhia, niin monta vuotta ovat hyllyssä käyttämättöminä maanneet. 

Pääsiäinenhän on todella helppo koristelujen kannalta muutoinkin, kun voi vain ottaa jonkun oksan ja laittaa siihen muutaman sulan jos haluaa tai kylvää jotain vihreää ja noista ainoastaan sulat tarvitsee säilyttää, eivätkä nekään vie juuri ollenkaan tilaa.

Voihan joulunkin tehdä vain parilla esineellä, jos siitä tykkää. Ei pääsiäinen ole yhtään sen helpompi kuin mikään muukaan juhla. 

Totta! Silti niitä joulukoristeita on kertynyt itselle hyvän kokoinen laatikollinen, niinä missä pääsiäiskoristeet loistaa poissaolollaan. Aikoinaan minikuusi tuli ostettua, kun kyllästyi maksamaan ylihintaa milloin mistäkin kuusenkorvikkekasvista. Silloin se helpotti siihen stressiin että mistä semmoisen kulloinkin löytää, mutta nyt jättäisin ehkä hankkimatta.

Vierailija
14865/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan täällä voi olla esim. meitä 80-luvulla syntyneitä, jotka pesevät valkopyykin erillään. :)

Olen syntynyt ennen sinua enkä pese valkopyykkiä erillään. 

Vierailija
14866/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset pese valkopyykkiä erillään? Meillä 2010 syntynyt tyttö osaa lajitella mustat ja valkoiset..;D Tosin moni tykkää harmaistakin!

Vierailija
14867/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määki olin innoissaan ku viestejä oli tullut paljon ja petyin ku jotain nyyhkytarinaa vaan! Määki elin monta vuotta minimi rahalla ja olin tyytyväinen että ees sen sai!!

Onko porukalla jäänyt raivaus nyt ilmojen lämmetessä vähemmälle? Entä ootteko käyneet varastoja lävitse? Mulla ois kellarin siivouski eessä.. kukkapurkkeja näyttäisi olevan liikaa eli ne saa lähöt kyllä. Vois alkaa kesäkukkien kanssakin minimalistisempaan suuntaan.

Rmt raivaaja

Sä olet hirveä ihminen. Tuolla aiemmin toivotit mielenterveysongelmista kärsivät mielisairaalaan ja nyt sitten kun joku avautuu raskaasta ja vaikeasta elämäntilanteesta, sulla kermapersxxlle on pettymys, että onkin nyyhkytarinoita.

Aina jaksan yllättyä, miten monelta nykyään puuttuvat alkeelliset käytöstavat ja empatia kokonaan.

Vierailija
14868/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä Rmt raivaajasta. Kommenteistaan näkee kuinka kylmä ja vähän ehkä yksinkertainen ihminen. Siellä päivät pitkät vain hävittää ukkonsa exän romuja, varmaan kihisee mustasukkaisuudessaan. Mutta tollasta kalseaa eukkoa varmasti häiritseekin kaikki ihmiset joilla jotain tunteita. Mua ärsyttää jo kun näenkin ton nimimerkin.

Vierailija
14869/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaihtoehto koristeluun, oli sitten joulu, pääsiäinen tai mikä vaan, on erilaiset suklaat ja karkit, tyylin joulupukkisuklaat, tonttukarkit, pääsiäismunat jne, joita voi laittaa kivaan astiaan esille vaikka olohuoneeseen, keittiöön jne. Kohtuus kaikessa toki herkuissa. Myös kukat ja kasvit, vaikka pajunoksia voi laittaa maljakkoon. Kynttilät, servetti ja muut kuluvat asiat. Tuollaisilla saa jo tosi kivaa juhlatunnelmaa ilman mitään kaappeihin jäävää. 

Vierailija
14870/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä Rmt raivaajasta. Kommenteistaan näkee kuinka kylmä ja vähän ehkä yksinkertainen ihminen. Siellä päivät pitkät vain hävittää ukkonsa exän romuja, varmaan kihisee mustasukkaisuudessaan. Mutta tollasta kalseaa eukkoa varmasti häiritseekin kaikki ihmiset joilla jotain tunteita. Mua ärsyttää jo kun näenkin ton nimimerkin.

Minäkin olen ihmetellyt, eikö niitä rojuja voi lajitella sopiviin jäteastioihin eikä esine kerrallaan pohdiskellen. Jonkun rakkaan omaisen jäämistö voisi vaatia tuollaista pitkää prosessointia.

Vierailija
14871/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä ollaan lähdössä viikoksi lomalle ja ei ole ketään sillä välin kastelemaan kukkia, joten saattavat kuolla. 

Ei kai tavallisimmat puutarhakukat kuole viikossa?

Kyllä meillä on parvekkeella kuolleet edellisinä kesinä kukat, jos ei olla viikkoon oltu kastelemassa. Joskus ostin aina kesäkukat, mutta eivät pärjänneet vaikka sisälle olisi nostettu.

-tavarakammoinen

Jos ei halua kukkia, vaan on aina laittanut niitä vain sosiaalisen paineen tai vastentahtoisesti perinteen takia, niin ok, mutta aika outoa olla laittamatta niitä siksi, että on yhden vaivaisen viikon poissa. Siinä jää aika monta kesäviikkoa olla ilman.

Maailmassa ei voi tehdä mitään, jos asenne on tuo.

Voi luoja, viitsit takertua tuohon yhteen ainoaan epärelevanttiin asiaan koko viestissä...

Vierailija
14872/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kyse vain viikosta niin tietenkin kasvit pärjäävät. Sinne vain parvekkeen varjokohtaan ja kunnon kastelu. Jos lasitettu parveke, niin lasit auki.

Vierailija
14873/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas onko järkevää säilyttää kulahtaneita tai nyppääntyneinä tpaitoja ja puseroja ns. "kotivaatteina". Mulla niitä kertynyt jo ainakin 10-20 kpl. 

Ei ole järkevää millään lailla. Hävitä ikävän näköiset ja kuluneet, käytä mukavia ja kauniita. Olet sen arvoinen.

Vierailija
14874/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu kaikesta turhasta. Et tule mitään kaipaamaan. Ja kotisi "raikastuu" siivoaminenkin on paljon helpompaa. 

Vierailija
14875/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas onko järkevää säilyttää kulahtaneita tai nyppääntyneinä tpaitoja ja puseroja ns. "kotivaatteina". Mulla niitä kertynyt jo ainakin 10-20 kpl. 

Mielestäni jossain määrin ja johonkin rajaan asti on järkevää. Itse käytän esim yöpaitana monesti vaan jotain vanhempaa kulunutta t-paitaa tai toppia, joskus toki ihan varsinaista yöpaitaa. Samoin vaikka kotijumppaa tai muuten vaan rentoon kotona olemiseen sopii vähän kulahtanut vaate. Mutta ei noita älytöntä määrää tarvita ja sitten jos vaate on jo todella kulunut, on reikää ja nukkaa ja tosi haalistunut, venynyt, totaalisesti muotonsa menettänyt, niin sellaiset pois vaan. Kuten joku kirjoitti, niin ajattelen myös että kotonakin me jokainen ansaitaan ehjät ja siistit vaatteet, joiden kanssa ei tule ihan totaalinen resupekkafiilis, itselle tai muille samassa asunnossa asuville. Eli sopiva tasapaino tässä. 

Vierailija
14876/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin juuri keräämästä Pinterestissä inspiroivia asukuvia, siis asuista tai asukokonaisuuksista, joista pidä ja jonka tyylisiä haluaisin hankkia. Tosi paljon on tullut vaatteita hankkiessa ostettua jotain mielikuvaa joka ei oikeastaan ole realistinen omassa elämäntilanteessani. Esimerkiksi kauniita asukokonaisuuksia jotka ovat jopa aika juhlavia ja joiden kanssa tulisi yhdistää korkkarit, myöskin paljon kesäisiä asuja, vaikka todellisuudessa kesä vain pari kuukautta, joten en edes tarvitse juuri nyt hankkia mitään kesävaatetta, koska minulla on jo ihan tarpeeksi monta hametta ja toppia.

Vierailija
14877/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoja enemmän kuin tavaraa tullut, olen tehnyt myös vaihtoja, tavaraa vaihtunut ruokaan tms.

H

Vierailija
14878/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto mitä varten meidän pitäisi pukeutua joihinkin kulahtaneisiin kotivaatteisiin..? Rohkeasti vain kaikki kanssasisaret pidetään niitä kauniita vaatteitamme! Ollaan oikeasti niitä ihania mielikuviamme. Ihankuin pitäisi pitää rangaistuksena jostain niitä rumia kotivaatteita, joista vain haluaisimme oikeasti eroon ja ollaan vaan älyttömän iloisia, kun joku niistä menee lopullisesti rikki. Vinkki: Luovu niistä ajoissa, eli lahjoita ne hyväntekeväisyyteen ennenkuin ne ovat liian huonoja sinne, muuten se olet sinä itse,  joka joutuu mielestäsi sen loppuun käyttämään. Ja muutes siivotakin voi kauniina.

Vierailija
14879/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jossain määrin ja johonkin rajaan asti on järkevää. Itse käytän esim yöpaitana monesti vaan jotain vanhempaa kulunutta t-paitaa tai toppia, joskus toki ihan varsinaista yöpaitaa. Samoin vaikka kotijumppaa tai muuten vaan rentoon kotona olemiseen sopii vähän kulahtanut vaate. Mutta ei noita älytöntä määrää tarvita ja sitten jos vaate on jo todella kulunut, on reikää ja nukkaa ja tosi haalistunut, venynyt, totaalisesti muotonsa menettänyt, niin sellaiset pois vaan. Kuten joku kirjoitti, niin ajattelen myös että kotonakin me jokainen ansaitaan ehjät ja siistit vaatteet, joiden kanssa ei tule ihan totaalinen resupekkafiilis, itselle tai muille samassa asunnossa asuville. Eli sopiva tasapaino tässä. 

Kulahtaneet t-paidat voi käyttää vaikka terassin/parvekkeen ja kalusteiden pyyhkimiseen siitepölystä ym. likaisten paikkojen pyyhkimiseen. Sitten vaan roskiin. 

Vierailija
14880/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan täällä voi olla esim. meitä 80-luvulla syntyneitä, jotka pesevät valkopyykin erillään. :)

Olen syntynyt ennen sinua enkä pese valkopyykkiä erillään. 

M60 ja pesen valkopyykin 95C erikseen