tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19847)
Ei kukkakuosia tarvitse rajoittaa pelkkään kesäaikaan. Johonkin kukkamekkoon voi yhdistää villapaidan ja saappaat muina vuodenaikoina.
Käytä nyt vielä ehkä talven jälkeen kalpealle vartalon iholle kaikki liian tummat aurinkopuuteriostokset. Isolla sudilla leviteltynä saa luonnollisen näköisen päivetyksen, eikä tuoksu pahalle niinkuin itseruskettavat voiteet. Eikä ole hiostava olo niinkuin voiteiden kanssa. Tietty sen alle voi laittaa suojakertoimellisen voiteen, antaa vain imeytyä ensin kunnolla.
Niin ja varpaankynsiin kannattaa käyttää nyt kesällä kaikki väärän väriset kynsilakkapullot ja jämälakat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukkakuosia tarvitse rajoittaa pelkkään kesäaikaan. Johonkin kukkamekkoon voi yhdistää villapaidan ja saappaat muina vuodenaikoina.
Ei tarvitsekaan, mutta itselläni ainakaan värikkäät kukkakuosit eivät sovi muuhun talvipukeutumiseen tai talven juhliin. Mutta tässä onkin hyvä tiedostaa se oma tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen edistynyt edes verran, että olen päättänyt, että jatkossa ostan vain tummansinisiä tai ylipäätään sinisiä pussilakanasettejä ja mustia pyyhkeitä. Toki vanhat muuta väriä olevat käytän loppuun. Jossakin vaiheessa lähitulevaisuudessa ovat sitten yhtenäistä sarjaa. Olen aikaisemminkin tähän kirjoittanut ja valittanut, mutta en nyt jaksa edes yrittää vanhoihin viesteihini vastata ja niitä etsiä.
Yäk, sininen on niin last season.
Mustissa näkyy kaikki pöly, nukka ja vastaava sekä tietyt eritetahrat. Vaaleissa näkyy sitten ihan kaikki tahrat, joita ei saa edes pois ja väri kestää hyvänä vain hetken ennen kun väri itsessään likaantuu ja värjääntyy. Näin käy vaaleille helposti muutenkin, jos pesee pesukoneessa, jossa on pesty lähinnä vaan tummaa.
Pitkään miettinyt missä värissä kannattaisi hankkia pyyhkeet, lakanat ja petimakaukset yleensäkin kestävyyden kannalta ajatellen. Lakanalle vakoinen tai samaten liian tumma vähän huono ja pyyhkeissä valkoisia vaikeaa pitää vitivalkoisina. Mitään kovin räikeää väriä taas ei halua tai kuosillisia koska niihin kyllästyy, eivätkä sovellu välttämättä muun sisustuksen kanssa....hankalaa.
Harmaa on neutraali eikä näy värin haalistuminen mitenkää, meillä harmaat
Miettinyt myös joulukoristeiden tarpeellisuutta(näin kesän korvilla), kun en varsinaiseti oikein välitä joulusta. Minulla on pieni pöytäkuusi, jotain kausivaloja ja jotain ripustettavia palloja/tähtiä. Tuntuu silti jotenkin hurjalta säilyttää erillisiä "joulukoristeita" vain ihan maksimissaan yhden kuukauden vuoksi. Kausivalot on kivoja, koska joulunaika niin kovin pimeää että kiva jos voi vähän piristää valoilla, mutta kuusi ja sen koristeet mietityttävät onko ne oikeastaan turhia. Silti jotenkin tuntuu hieman ristiriitaiselta ajatus siitä luopumisestakin, kun kuitenkin se on se ainut joulujuttu mitä on ja silti samalla koko joulun konsepti on itselleni jotenkin vieras nykyään, enkä haluaisi mennä mukaan "jouluhössötykseen" ja kulutushysteriaan, mutta silti jossain määrin en täysin ole siitä pystynyt irtaantumaankaan.
Lisäksi mua on jotenkin alkanut rassaamaan kaikki taulut, enkä oikeastaan haluaisi seinille mitään. Samalla kuitenkin on traumat asunnoista joihin muuttanut ja jotka on lyöty täyteen naulanjälkiä yms kiinnityskoukkuja joita on ollut pakkokin peittää juurikin niillä tauluilla, halusi tai ei, vuokralaisena kun ei aina saa itse vaikuttaa asioihin ja joutuu sietämään epäkohtia ja ratkaisuja joita ei itse ole valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Harmaa on neutraali eikä näy värin haalistuminen mitenkää, meillä harmaat
Harmaa voisi olla hyvä ratkaisu, ehkei se näytä haalistumisenkaan merkkejä niin selvästi, kun on tavallaan sitä jo valmiiksi.
Itsekin haluaisin kokonaan eroon joulusta mutta sosiaaliset velvoitteet painavat. Pääsiäiskoristeet näyttävät sen sijaan olevan turhia, niin monta vuotta ovat hyllyssä käyttämättöminä maanneet.
Sain raivattua tällä viikolla ystäväni koko talon, kolme kerrosta lattiasta kattoon! Vain valokuvia ei käyty läpi, joskus autan häntä niissäkin. Hänellä on traaginen menetys taustalla ja koti oli jäänyt ihan muutamaksi vuodeksi täysin hunningolle. Huomenna toinen ystävämme hakee kaiken mikä lähtee pois eli sanoisinko 70% kaikesta. Talo on nyt niin ihana ja minimalistinen. Tavaroista erotellaan vasta muualla erikseen myytävät, lahjoitettavat ja kierrätettävät Heillä on kuorma-auto miehen työpaikalta!
Vierailija kirjoitti:
Itsekin haluaisin kokonaan eroon joulusta mutta sosiaaliset velvoitteet painavat. Pääsiäiskoristeet näyttävät sen sijaan olevan turhia, niin monta vuotta ovat hyllyssä käyttämättöminä maanneet.
Pääsiäinenhän on todella helppo koristelujen kannalta muutoinkin, kun voi vain ottaa jonkun oksan ja laittaa siihen muutaman sulan jos haluaa tai kylvää jotain vihreää ja noista ainoastaan sulat tarvitsee säilyttää, eivätkä nekään vie juuri ollenkaan tilaa.
Mun valkoiset pyyhkeet ja lakanat ovat pysyneet valkoisina 1980-luvulta asti. Ne pestään aina erikseen.
Nuoremmat pesee usein kaikki sekaisin, jolloin tuloksena on kaikki harmahtavaa.
60-luvulla syntynyt
Kertokaas onko järkevää säilyttää kulahtaneita tai nyppääntyneinä tpaitoja ja puseroja ns. "kotivaatteina". Mulla niitä kertynyt jo ainakin 10-20 kpl.
Samoin. Valkoisina pysyneet pyyhkeet tarkalleen vuodesta 1987 asti, kun on pesty erillään kaikesta muusta. T.1969 syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Mun valkoiset pyyhkeet ja lakanat ovat pysyneet valkoisina 1980-luvulta asti. Ne pestään aina erikseen.
Nuoremmat pesee usein kaikki sekaisin, jolloin tuloksena on kaikki harmahtavaa.
60-luvulla syntynyt
Pesen myös valkoisen erillään ja sille tarkoitetulla pesuaineella, mutta silti ei pysy nättinä eikä tahrat lähde edes tahranpoistoaineella useinkaan. Äitini kuivaa valkoiset vaatteet keväällä ulkosalla ja ei ole tätä samaista haastetta, tosin en tiedä onko se edes se kriittinen tekijä vai onko tämä valkopyykkääminen taito jonka vain vanhempi sukupolvi taitaa :) Mutta olen luovuttanut kaiken valkoisen suhteen ja välttelen hankkimasta mitään sellaista.
Varmaan täällä voi olla esim. meitä 80-luvulla syntyneitä, jotka pesevät valkopyykin erillään. :)
Mä säästin ennen kans kotivaatteita, mutta ei niitä tarvi kuin korkeintaan 2 t-paitaa ja parit verkkahousut. Niitäkin yleensä vain jos ryhtyy johonkin jossa tietää sotkevansa. Eli kotivaatteiksi säästettävätkin on paras olla mustia joissa ei näy kaikki pinttynyt lika, eli paremminkin voisi kutsua niitä kotityövaatteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäinenhän on todella helppo koristelujen kannalta muutoinkin, kun voi vain ottaa jonkun oksan ja laittaa siihen muutaman sulan jos haluaa tai kylvää jotain vihreää ja noista ainoastaan sulat tarvitsee säilyttää, eivätkä nekään vie juuri ollenkaan tilaa.
Voihan joulunkin tehdä vain parilla esineellä, jos siitä tykkää. Ei pääsiäinen ole yhtään sen helpompi kuin mikään muukaan juhla.
Kesävaatteiden kohdalla on järkevää miettiä mahdollisuuksien mukaan vaatteiden käytettävyyttä myös muina vuodenaikoina. Tottakai voi olla aivan ihanaa olla pari värikästä kukkamekkoa tai shortseja tai paitoja, jotka ovat niin iloisen kesäisiä ja malliltaan sellaisia että ne eivät vaan muulloin toimi. Mutta jos jonkun kesämekon ostaisikin vaikka suht tummassa neutraalissa värissä, että se toimisikin myös vaikka pikkujouluissa tai talven juhlissa jakun ja tummien sukkahousujen kanssa tai vaikka maihareiden ja neuleen kanssa arkena. Tai jos joku kiva kesätoppi sopisikin läpi vuoden käytettäväksi neuleen tai bleiserinä kanssa. Ainakin itse pyrin siihen että mulla ei ole liikaa näitä todella kesäisiä kukkavaatteita, vaikka ovatkin aivan ihania, vaan mielellään myös läpi vuoden eri vaatteiden kanssa yhdistettäviä vaatteita.