tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19847)
Eikä niitä sukulaisia tarvi pelätä. Sano vaan selvällä suomen kielellä ettet tarvi mitään, kiitos ei. Ojenna tavara takaisin.
Mitä ihmettä teet ketjussa jos ei ole ongelmaa tavara paljouden kanssa? :o
Vai saatiinko me tollot tavaran pyörittelijät oma personal trainer tänne :D
Rmt raivaaja
Olen konmarittanut jo viitisen vuotta ja havaitsin, että minulle kompastuskiven karsimisessa on aiheuttanut semmoinen lasivitriini tavaroineen. Täyspuinen, ajaton malli ja tavallaan ok, mutta minua alkoi ahdistaa ne koriste-esineet, jotka sinne oli laitettu näytille. Osa designia ja osa silkkaa kitchiä.
Aloin miettiä mikä tuon vitriinin tarkoitus on ollut elämässäni. Aluksi säilytin siellä kirjoja, mutta luovuin niistä näkökyvyn huononemisen takia (siirryin äänikirjoihin). Sen jälkeen siellä on majaillut Toikan lasilintuja, maljakoita jne oikein boomerityyliin 😀. En koskaan ollut tyytyväinen asetelmiin, vaan vaihtelin esillä olevia ja järjestystä. Järjetöntä touhua. Onneksi aloin karsia niitä vähemmäksi.
Viime viikolla roudasin säilytettävät kipot kaappeihin ja laitoin torimyyntiin kilpailukykyisellä hinnalla. Vitriini löysi uuden kodin parissa päivässä mukavan nuorenparin kotoa ja itse olen helpottunut!
Tori.fi ilmoituksia katsellessa järkytti ne kiskurihinnat, joita vanhoista huonekaluista kiskotaan. Eipä ihme, että samat kamat ovat siellä esillä viikosta toiseen. Hinloitellessani ajattelin niin, että jos se huonekalu oli mulla 30 vuotta, se on hintansa lunastanut ja voin luovuttaa sen eteenpäin edullisesti. Jotenkin inhottaa ahneus ja hintojen kirittäminen korkeuksiin niin yrityksissä kuin yksityistalouksissa 😉
Ajatus oli siinä, että älä sä sano kuka tänne saa kirjoitella, tai että kenen jutut on nyyhkytarinoita. Ei saa olla narsistinen omien ongelmiensa kanssa. Tämä rakennusmieskin on ihminen, mieti sitä. Tänne tuli avautumaan huolineen ja täällä sä olet omien kattilaostostesi kanssa häntä ajamassa pois. Toivottavasti sulla ei oo lapsia, kuulostat aika itsekeskeiseltä ihmiseltä. Mulla on ja takaan että lapseni osaavat kuunnella muitakin kuun vain itseään. Ja ehkäpä olenkin täällä siksi, että ystävälläni on ongelmaa tavarapaljouden kanssa ja yritän täältä tutkailla vähän lisää mitä liikkuu hamsteritaipumuksen omaavien ihmisten aivoissa. Minulle tavaroilla on vain ja ainoastaan käyttöarvo, en kiinny tavaroihin vaan ihmisiin.
Oon itekki raksa alalla ja tiiän alan ahdingon ja myös oon hallituksen toimia vastaan MUTTA tälle aiheelle on omat ketjunsa! Tässä ketjussa surkutellaan roinan kanssa taistelua. Mullaki on kaveri jolla on tarve ostaa kokoajan kirppiksiltä roinaa mutta sehän on sen ongelma jos näkee ongelmaksi ja kokee herätyksen sittenkun kokee niiku itekki koin. Jotkut ihmiset on kuolemaan asti sellasia että tykkää kerätä tavaraa ympärille eikä sille voi ulkopuolinen mitään.
Rmt raivaaja
Minua liikutti raksamiehen kertomus omasta elämästään. Tsemppiä hänelle! Vaikutat kunnon mieheltä.
Tässä ketjussa on pitkään ollut rakentava ilmapiiri, ei nyt pilata sitä. Apua, "rakentava" sana oli hassu valinta tässä yhteydessä 😀
Vierailija kirjoitti:
Heh kyllä niistä exän roinista pääsee parissa päivässä eroon, jos vaan haluaa. Kyllähän sitä ihminen muuttaakin nopeasti, jos vaan on päivämäärä millon muutettava, niin sillon sitä muuttaa. Ärsyttävää kun ihmiset pyörittelevät roskiaan ja romujaan, ei niissä raha ole kiinni. Ei ne auta sun talouttasi yhtään, että vitkuttelet ja märiset sitä sitten täällä heh.
Ketjun tylyttäjä näemmä aktivoitunut taas. Olisit vaan pysytellyt poissa.
Helteestä huolimatta tavarakaaoksen kesytys jatkuu.. Olen tällä viikolla vienyt kierrätykseen monta pussillista lasten pieniä vaatteita ja joitain omiakin. Lisäksi kävin läpi kenkälaatikot ja sieltä pienet ja rikkinäiset pois. Luulin jo et sain torissa vanhat lastenvaunut myytyä, mut nyt noudon koittaessa näyttää siltä et ostaja tekee oharin taidan sit viedä ne vaan kierrätyskeskukseen kun en jaksa tätä myynti-säätöä. Vielä pitäis viedä jäteasemalle muutamia rikkinäisiä lastentarvikkeita ja sit ois tän viikon osalta hyvällä mallilla.. ens viikolla jatkuu sit taas. Pitäisi muutamia kalusteita lahjoittaa tai myydä.
Vierailija kirjoitti:
Heh kyllä niistä exän roinista pääsee parissa päivässä eroon, jos vaan haluaa. Kyllähän sitä ihminen muuttaakin nopeasti, jos vaan on päivämäärä millon muutettava, niin sillon sitä muuttaa. Ärsyttävää kun ihmiset pyörittelevät roskiaan ja romujaan, ei niissä raha ole kiinni. Ei ne auta sun talouttasi yhtään, että vitkuttelet ja märiset sitä sitten täällä heh.
Kaikella tavaralla on arvo, rahallinen arvo. Enkä nyt tarkoita pakkauslaatikoita ja sanomalehtiä vaikka minulla niitäkin on jemmassa ja menevät käyttöön sitä mukaa kun saan muuta myytyä. Tuhansia euroja jo saanut. Aikanaan muuton maksan näillä rahoilla ja uuden asunnon verot.
En ole ennen täällä kyllä kirjoitellut, lukenut vain, että metsään meni arviosi minusta.
Minä ihan ihastuin tuollaiseen rakennusmieheen joka ei halua elellä millään säälituilla <3
Vierailija kirjoitti:
Olen konmarittanut jo viitisen vuotta ja havaitsin, että minulle kompastuskiven karsimisessa on aiheuttanut semmoinen lasivitriini tavaroineen. Täyspuinen, ajaton malli ja tavallaan ok, mutta minua alkoi ahdistaa ne koriste-esineet, jotka sinne oli laitettu näytille. Osa designia ja osa silkkaa kitchiä.
Aloin miettiä mikä tuon vitriinin tarkoitus on ollut elämässäni. Aluksi säilytin siellä kirjoja, mutta luovuin niistä näkökyvyn huononemisen takia (siirryin äänikirjoihin). Sen jälkeen siellä on majaillut Toikan lasilintuja, maljakoita jne oikein boomerityyliin 😀. En koskaan ollut tyytyväinen asetelmiin, vaan vaihtelin esillä olevia ja järjestystä. Järjetöntä touhua. Onneksi aloin karsia niitä vähemmäksi.
Viime viikolla roudasin säilytettävät kipot kaappeihin ja laitoin torimyyntiin kilpailukykyisellä hinnalla. Vitriini löysi uuden kodin parissa päivässä mukavan nuorenparin kotoa ja itse olen helpottunut!
<
Kiskurihinta on ihmisen mielipide. Jollekin se on sopiva, toiselle liian kallis. Jollekin se on myyjänä iso raha jonka tarvitsee laskujensa maksuun ja elämiseen. Toiselle sama summa on mitätön viikonlopun kauppareissu. Ei pidä toisten hintoja arvostella jos ei itse mitään arvosta.
Kirjoitinkin että roskiaan ja romujaan, NIISSÄ ei ole raha kiinni.
Kirjahyllyn karsinta otettu kesäprojektiksi. Pyrin lukemaan sieltä mahdollisimman monta kirjaa sillä ajatuksella että tulenko vielä joskus lukemaan uudelleen tai onko sellainen klassikko tms. jonka lapset ehkä haluaisivat lukea tai säästää. Ongelmaosiona miehen perimät sotakirjat jotka on kuulemma pakko säästää. Mutta jos ei niitä ikinä lueta niin varmaan säilyvät myös vintillä :) Toinen projekti on kesävaatteet. Suomessa on loppujen lopuksi aika vähän viikkoja jolloin käyttää kesämekkoa/sortseja/kesähousuja. Tarkoitus käyttää niitä nyt läpi ja jos ei miellytä tai tule edes tänä kesänä käyttöön niin pois.
Harkitsen nyt uuden ihan perusmallisen iPadin ostamista. Rahani riittävät kyllä tähän ja ruokaankin, mutta ei sitten muuhun. Ehkä tämä olisi hyväkin kun sitten en vahingossakaan ostaisi mitään turhaa. Tajusin tässä, että toukokuun aikana olen onnekseni ostanut vain ruokaa, vessapaperia, talouspaperia, hammastahnaa, saippuaa, hygieniatarvikkeita ja muuta välttämätöntä heti käyttöön mennyttä sekä ladannut vähän bussilippua. Toki noihinkin on kulunut rahaa. Ainoa huono hankinta noista oli huono suihkusaippua, jonka tyhjensin käsisaippuan pulloon ja kuluu sitten käsisaippuana. Tämäkin ostos johtui siitä, että suosikkiani ei myydä Prismassa, vaan vain Citymarketissa, jonne en jaksanut mennä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjahyllyn karsinta otettu kesäprojektiksi. Pyrin lukemaan sieltä mahdollisimman monta kirjaa sillä ajatuksella että tulenko vielä joskus lukemaan uudelleen tai onko sellainen klassikko tms. jonka lapset ehkä haluaisivat lukea tai säästää. Ongelmaosiona miehen perimät sotakirjat jotka on kuulemma pakko säästää. Mutta jos ei niitä ikinä lueta niin varmaan säilyvät myös vintillä :) Toinen projekti on kesävaatteet. Suomessa on loppujen lopuksi aika vähän viikkoja jolloin käyttää kesämekkoa/sortseja/kesähousuja. Tarkoitus käyttää niitä nyt läpi ja jos ei miellytä tai tule edes tänä kesänä käyttöön niin pois.
Suomessa ei tarvitse varsinaisia kesävaatteita. Parempi on panostaa kunnon talvitakkiin. Omistan itse vain yhden varsinaisen kesävaatteen, sellaisen hyvin ohuen HellyHansen-takin. Asun itse sukulaiseni luona, jolla on paljon vanhoja kirjoja, joista ei suostu luopumaan mm. joku 20-osainen tietosanakirja ilmeisesti 1960-luvulta pölyä keräämässä ja tilaa viemässä. Kuitenkin jos suinkin mahdollista niin ehkä kannattaisi edes ehdottaa noiden sotakirjojen skannaamista. Oletan, että kyseessä on toinen maailmansota. Tuostahan on muutenkin saatavilla helposti paljonkin tietoa eri näkökulmista, siis jos sitä kaipaa.
Jatkan vielä, että kun inhoan kesää vuosi vuodelta enemmän ja kärsin ja toivon, että sitä ei olisi ollenkaan niin tavallaan myös protestoin sillä, että en hanki kesävaatteita tai mitään kesätavaraa. Nytkin olen voinut kohta jo kuukauden todella huonosti tämän sään ja aivan liian kirkkaan auringonpaisteen takia. Sataisi nyt edes kunnolla. En jaksa, jos tosiaan seuraavat 2 tai jopa melkein 3 kuukauttakin on vielä tauotta nyt ollut säätä ja auringonpaistetta.
Yritykseni vähentää radikaalisti omaa turhaa netin käyttöä tavarapaljouden nimissä ja oman voinnin parantamiseksi sujuu edelleen huonosti. Olen taas täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei tarvitse varsinaisia kesävaatteita. Parempi on panostaa kunnon talvitakkiin. Omistan itse vain yhden varsinaisen kesävaatteen, sellaisen hyvin ohuen HellyHansen-takin. Asun itse sukulaiseni luona, jolla on paljon vanhoja kirjoja, joista ei suostu luop
Sotakirjojen skannaaminen on järjetön ajatus jo työläydessään Parempi säilyttää kirjat. Jossakin vaiheessa voi oikeasti tiettyjen aikakausien tiedon saaminen olla hankalaa, kun nyt kirjoja hävitetään vyörynä.
Noin ylipäätään kirjojen omistaja päättää, mitä niille tehdään.
-ohis.