Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19847)

Vierailija
14801/19847 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae.. en jaksa sitä sirkusta ja musta olisi alentavaa jos tiliotteitani  ja tulojani ja menojani käytäisiin tarkastelemaan. Moniko työssäoleva haluaisi tehdä selkoa menoistaan ja tuloistaan vieraille ihmisille. Jos valtio kohtelee tällä tavalla kansalaisiaan joille sillä ei ole osoittaa työtä eletään sitten säästöliekillä. Ja niin hyvin kun olen aina työni hoitanut. Toimeentulotukea voivat hakea sitten ne joilla ei ole edes kavereita jotka jeesaavat. Inhottavaa vaan vaimonkin puolesta kun nyt pääsi töihin niin pikkupalkasta ei jää mitään näppiin terveyskeskusmaksujen, hammashoitomaksujen, lääkärien palkkioiden ja apteekkikulujen jälkeen. Työstä saatavalla palkalla tulisi pystyä elää. Olen päälle 3-kymppinen mies ja ihan turhaan sielun ja ruumiin voimissa. Olen koulutukset hankkinut rakennusalalle ja hyvinkin monipuolisesti. Kiitos hallitus!

Vierailija
14802/19847 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei tällä hetkellä ole niinkään ongelmaa sen suhteen, että ostaisin tarpeetonta tavaraa, mutta ruuan/herkkujen kanssa ongelma on huipussaan.

Monta kertaa viikossa tulee tehtyä heräteostoksia ja ostettua kaikkia uutuuksia, herkkuja jne. jotka menevät roskiin joko sellaisenaan tai vähän maisteltuina. Tämä on ihan kamalaa! Rahaakin menee hukkaan tällä tavalla. Jokin henkinen ongelma tämän täytyy olla etten saa kierrettä katkaistua. Mainittakoon kuitenkin että olen ihan normaalin painoinen ja arvomaailmaani kuuluisi enemmänkin terveellinen ruokavalio ja hävikin välttäminen.

En tiedä voiko tähän kukaan samaistua ja myöskin pahoittelut että menee aiheen vierestä.

Itselläni ongelmanani on juurikin se, että käytän ihan turhaan todella paljon rahaa kaikkeen turhaan syötävään eli juurikin herkkuihin, jotka todellakin myös syön. Kärsin tosin pahoista ongelmista syömisen kanssa ja lohtusyömisestä, jossa yritän hoitaa ahdistustani syömällä. Kohdallani suuri ongelma tässä tavarapaljoudessa onkin tämä. Pienituloisena kun käytän niin paljon rahaa syömisiin niin eipä sitten jää paljoa rahaa varsinaisen turhan tavaran ostamiseen, eikä tavaramäärä kasva. Toisaalta vaikka syönkin kaikki ostamani herkut niin kyllähän taas toisaalta se noiden herkkujen pakkauksista syntyvän roskan määrä tuntuu pahalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14803/19847 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hae.. en jaksa sitä sirkusta ja musta olisi alentavaa jos tiliotteitani  ja tulojani ja menojani käytäisiin tarkastelemaan. Moniko työssäoleva haluaisi tehdä selkoa menoistaan ja tuloistaan vieraille ihmisille. Jos valtio kohtelee tällä tavalla kansalaisiaan joille sillä ei ole osoittaa työtä eletään sitten säästöliekillä. Ja niin hyvin kun olen aina työni hoitanut. Toimeentulotukea voivat hakea sitten ne joilla ei ole edes kavereita jotka jeesaavat. Inhottavaa vaan vaimonkin puolesta kun nyt pääsi töihin niin pikkupalkasta ei jää mitään näppiin terveyskeskusmaksujen, hammashoitomaksujen, lääkärien palkkioiden ja apteekkikulujen jälkeen. Työstä saatavalla palkalla tulisi pystyä elää. Olen päälle 3-kymppinen mies ja ihan turhaan sielun ja ruumiin voimissa. Olen koulutukset hankkinut rakennusalalle ja hyvinkin monipuolisesti. Kiitos hallitus!

Vaikka tuo onkin erittäin nöyryyttävää niin ei sinne kuitenkaan tarvitse ostoksista kuitteja liitteiksi laittaa. Lopulta eihän se kerro mitään siitä mitä rahoilla on ostettu, jos tiliotteessa lukee tyyliin pelkkää Prismaa kun Prismassa on myynnissä niin monenlaista tavaraa.

Vierailija
14804/19847 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tavaroiden ostelut vaihtuivat just nimenomaan ruuan ja herkkujen osteluun. Onneksi sentään hävikkiruuan. Meillä ei kyllä sen sijaan mene mitään haaskiin, vaan kaikki syödään viimeistä murua myöten. Mutta meillä onkin kaksi kasvavaa lasta. Mutta ymmärrän tuon tunteen.. sitä ostelee ruokia ja herkkuja jotenkin ostamisen ilosta. Mä oon jäänyt ikäänkuin vähän koukkuun hävikkilöytöjen metsästykseen. Ja on jotenkin ihanan turvallinen olo näinä aikoina, kun on ruokalaatikoita joka seinustalla..;) eihän ruuan ostelussa mitään pahaa olekaan, mutta syödä ne kuitenkin pitäisi, eikä laittaa roskiin. Kutsu ystäviä luoksesi herkuttelemaan! Onhan se parempi vaihtoehto kaikin puolin.

Vierailija
14805/19847 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valtiolla ei ole antaa työtä ja minä joudun kertoa rahaa saadakseni miten käytän työttömyyskorvaukseni ja onko esimerkiksi vanhempani laittaneet mulle vaikka viisi kymppiä, niin ei käy.. Naurettavaa, antaisivat mulle työtä tollasten toimeentulotukien sijaan. Miten tollasiin tukiin edes voi olla kukaan tyytyväinen kun työtähän tässä haluaisin tehdä. Palkkatyötä. Tarpeeksi sain kituuttaa pienillä rahoilla jo opiskeluaikoina. Monta vuotta.

Vierailija
14806/19847 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun vaimosi tekee työtä pienellä palkalla. Oletko kysynyt häneltä, onko se työ kamalaa vai kivaa?

Rakennusalalla on nyt lama, joten sen ymmärtää, ettet nyt löydä työtä siltä alalta. Oletko hakenut töitä muilta aloilta? Varastotöitä? Kuljetusalan töitä? Vartijan töitä? Mitään?

Vaimosi välttämättä elätä sinua loputtomiin - mitä sitten teet?

Vierailija
14807/19847 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tavaroiden ostelut vaihtuivat just nimenomaan ruuan ja herkkujen osteluun. Onneksi sentään hävikkiruuan. Meillä ei kyllä sen sijaan mene mitään haaskiin, vaan kaikki syödään viimeistä murua myöten. Mutta meillä onkin kaksi kasvavaa lasta. Mutta ymmärrän tuon tunteen.. sitä ostelee ruokia ja herkkuja jotenkin ostamisen ilosta. Mä oon jäänyt ikäänkuin vähän koukkuun hävikkilöytöjen metsästykseen. Ja on jotenkin ihanan turvallinen olo näinä aikoina, kun on ruokalaatikoita joka seinustalla..;) eihän ruuan ostelussa mitään pahaa olekaan, mutta syödä ne kuitenkin pitäisi, eikä laittaa roskiin. Kutsu ystäviä luoksesi herkuttelemaan! Onhan se parempi vaihtoehto kaikin puolin.

Ei ole ystävää kutsuttavaksi enkä keltään tuntemattomilta ala kyselemään että kelpaisiko heille mun ruokien jämät.

Vierailija
14808/19847 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että vaimoni ei elätä minua euron eurolla.

Hänellä menee pieni palkkansa raskaasta työstä omaan puolikkaaseensa vuokrasta, omaan osuuteensa sähköstä ja vedestä, omaan puhelinlaskuunsa, matkakortteihin, eväisiin, työvaatteisiin ja omiin ruokiin. Eipä riitä edes minun ruokaan. Eikä sen puoleen en edes ottaisi noin pienistä rahoista mitään. En tietenkään riistäisi vaimoani.

Minun työttömyystukeni riittää just ja just vuokran osuuteeni, sähköön, veteen ja liittymiin. Ruokaan mulle ei jää mitään. Enkä hae toimeentulotukea ihan ylpeyttäni. Työkaverini, entinen sellainen kyllä pitää mut leivässä kiinni. Auttelen sitten häntä jos joskus itse tarvii jeesiä jossain.

Olen kuule kysellyt kaikkien alojen töitä. Jopa sellaisia joita en varmaan edes osaisi tehdä jos valituksi tulisin. Sitten opettelisin. Kaikki mahdolliset kortitkin on taskussa. Nekin kyllä vanhenevat toimettomina näin. Olen osaava rakennusalan ammattilainen ja jos työttömän kohtelu on Suomessa tätä luokkaa ei auta kuin katsella raksamiehen hommia ulkomailta. Työporukastamme lähti jo Norjaan ja Tanskaan muutama ja aikovat myös jäädä sinne. Yksi löytänyt jo vaimonkin Norjasta.

Ihankuin olisin muuttunut joksikin huonommaksi ihmiseksi kun työt loppuivat. Eihän työttömyyskorvauksella elä kukaan. Onneksi emme ole ehtineet hankkia lapsia.  Siinä sulle vastaus. Toivottavasti sinä et joudu ikinä työttömäksi. Jokainen suurisuu voisi kyllä kokea mielestäni työttömyyden. Vähän nöyrtyisi. Niin olin minäkin korvaamattoman tuntuinen työpaikallamme.

Vierailija
14809/19847 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä elätinkin vaimoani silloin kun raksatöitä vielä oli. Suorastaan hemmottelun. Olihan palkkani vähän suurempi kuin hänen.

Vierailija
14810/19847 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu naapuri syömään jos ei sulla oo ystäviä. Pian sulla sitten jo on ystävä. Eihän sen tarvii olla ees saman ikäinen. Mullakin on vaikka minkä ikästä ystävää ja moni ystävyys saanu alkunsa pihakeinusta. Ekaks oon vieny kahvit ja pullat sinne ulos ja sitten aikaa myöten kutsunu kotiin.

Vierailija
14811/19847 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että vaimoni ei elätä minua euron eurolla.

Hänellä menee pieni palkkansa raskaasta työstä omaan puolikkaaseensa vuokrasta, omaan osuuteensa sähköstä ja vedestä, omaan puhelinlaskuunsa, matkakortteihin, eväisiin, työvaatteisiin ja omiin ruokiin. Eipä riitä edes minun ruokaan. Eikä sen puoleen en edes ottaisi noin pienistä rahoista mitään. En tietenkään riistäisi vaimoani.

Minun työttömyystukeni riittää just ja just vuokran osuuteeni, sähköön, veteen ja liittymiin. Ruokaan mulle ei jää mitään. Enkä hae toimeentulotukea ihan ylpeyttäni. Työkaverini, entinen sellainen kyllä pitää mut leivässä kiinni. Auttelen sitten häntä jos joskus itse tarvii jeesiä jossain.

Olen kuule kysellyt kaikkien alojen töitä. Jopa sellaisia joita en varmaan edes osaisi tehdä jos valituksi tulisin. Sitten opettelisin. Kaikki mahdolliset kortitkin on taskussa. Nekin kyllä vanhenevat toimettomina näin. Olen osaava rakennusalan a

Entä jos ilmoittelisit tekeväsi pieniä korjaustöitä, nurmikon leikkausta, pensaiden leikkausta, maalaustöitä? Niille olisi varmasti kysyntää kun olet ammattilainen. Nyt on hyvät ajat tienata vähän lisää. Itse voisin palkata heti aidan maalaajan ja koko kesäksi nurmikonleikkaajan. Olis monenlaisia pikkutöitä kotonakin : ovet repsottaa, puuttuu listoja, tapettia pitäisi poistaa, maalata, vaihtaa lamppuja. Meitä vanhoja mummoja jotka ei pystytä itse tekemään reumakivuilta juuri mitään, meitä on paljon. Äitini esimerkiksi ostaa pihatyöt yrittäjältä, hän myös käyttää autolla puutarhamyymälässä hakemassa puutarhamultaa ym isompaa. Jne. Rohkeasti vaan yrittämään. Tälläkin yrittäjällä, jolta äitini ostaa pihatyöt, on kymmeniä vastaavia autettavia. Monia työvälineitä ei välttämättä tarvitse itse hankkia, mutta auto pitää olla.

Vierailija
14812/19847 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikki eivät halua yrittäjän stressiä. Mulla on ollut juuri tuollainen yritys, jossa tein pieniä ja vähän isompia hommia usealle eri asiakkaalle ja kyllä oli sellanen stressi siinäkin hommassa, eikä se silti leiville lyönyt eikä töitä aina ollut tasaisesti tarpeeksi. Ja joskus jos tulin kipeäksi oli siinä omat ongelmansa. Kuulostaa mainiolta mutta ei ole sitä. Aina sillon tällön lehdessä on ilmoituksia muiltakin pienten korjaushommien taitajilta, mutta kokoon kuivuvat asiakkaiden puuttuessa.

Vierailija
14813/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on taas ajautunut sivuraiteille. Pysytään aiheessa. 

Vierailija
14814/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin juuri että onpa kiva kun on tullut niin monta uutta viestiä ja mietin jo innoissani että mitäköhän tavarapaljouteen liittyvää kerrottavaa ihmisillä taas onkaan. No, valitettavasti ei nyt oikein ollut mitään. Hallituksen haukkumisketjuja löytyy tältä sivustolta kyllä ja näistä tukiasioista riittää lukuisia keskusteluja. Ymmärrän että moni kaipaa vertaistukea näiden asioiden parissa, mutta ehkä tämän keskustelun osalta menee vähän liian kauas aiheesta, kuten viimeisin kirjoittaja totesi.

Vierailija
14815/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta työttömyydellä se teistäkin monen tavarapaljous saataisiin aisoihin. Työtön raksamieskin kertoi miten oli joutunut lopettamaan ostelun ja työssä käyville ex-työkavereilleen oli joutunut myymään kaikki romunsa. Veikkaampa ettei olisi päässyt niistä edes eroon, jos olisi ollut työssä. Nyt työkamut säälistä ostivat ne häneltä. Että kyllähän nuo viestit ihan tähän ketjuun kuuluivat. Toinen vaihtoehto on ottaa pienipalkkainen työ hänen vaimonsa tavoin, eipä ole rahaa tavaroihin pienellä liksalla. Myöntäkää nyt vain, että on ollut liikaa löysää rahaa ja sillä on tulkut osteltua romua , rättejä a krääsää ja se on se mikä kaduttaa. Sen rahan olisi voinut käyttää ruokaan, matkusteluun tai vaikka sijoittamiseen. Lukekaa rivien välistä ja ottakaa opiksenne romuheikit ja hamstraajat, työttömyys voi osua teidänkin kohdalle, niin olisiko sillon kannattanut mieluummin sijoittaa ja säästää, kuin ostaa roskaa ja roinaa. Raksamiehelle Norjan tai Tanskan lippu korkealla! Siinäpä mies joka ei halua elää tukien varassa, vaan on oikeutetusti vihainen, kun ei ole hallituksen toimesta töitä. Unelmavävy, asennemies. Toivottavasti saa Norjasta duunia ja uskaltavat hankkia siellä lapsia.

Vierailija
14816/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määki olin innoissaan ku viestejä oli tullut paljon ja petyin ku jotain nyyhkytarinaa vaan! Määki elin monta vuotta minimi rahalla ja olin tyytyväinen että ees sen sai!!

Onko porukalla jäänyt raivaus nyt ilmojen lämmetessä vähemmälle? Entä ootteko käyneet varastoja lävitse? Mulla ois kellarin siivouski eessä.. kukkapurkkeja näyttäisi olevan liikaa eli ne saa lähöt kyllä. Vois alkaa kesäkukkien kanssakin minimalistisempaan suuntaan.

Rmt raivaaja

Vierailija
14817/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei kaikki ite ostele sitä krääsää vaan sitä tuodaan sukulaisten puolesta ja mulla ainaki isoin tavara määrä on ollut miehen exän taloon jättänyttä roinaa :D

Rmt raivaaja

Vierailija
14818/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sä itket ukkos exän tavaroita. Senkus haet laatikoita ja jätesäkkejä ja lajittelet kaikki pois. Eihän ne tavallaan sun oo, ei ne oo sun itku. Mä en ainakaa haluaisi kotiini yhtään mitään jotain exän tavaroita. Yhden päivän lajittelet ja toisen roudaat niitä pois. Ootko nyt ihan varma että porukkaa kiinnostaa sun nyyhkytarinat jonkuu exän romuista sen vertaa, mieluummin luen tuon raksatyypin asiaa.

Vierailija
14819/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee muutes raksamiehen vaimo Norjassa paljon paremmille liksoille ku Suomessa, vaikka samasta työstä. Jopa siivoustyöstä maksetaan ihan kivasti. Oon ollut sairaanhoitajana siellä. Takaisin en ois tullut, jos ei isäni olisi sairastunut.

Vierailija
14820/19847 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh ison omakotitalon raivaus ei käy kädenkäänteessä. Enkä oo vetäny nyyhkytarinaa vaan reippaasti reilun vuoden oon taloa käynyt läpi minkä työltäni oon kerenny :) luulen että monia kiinnostaa kuulla miten raivaus etenee ja mitä saa aikaseksi tälläisessä "tavara paljous" ketjussa ja tietenkin se syy mikä on siihen paljouteen johtanut.

Rmt raivaaja