Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19856)

Vierailija
14601/19856 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla tuli asuntoon 2 kpl kaiuttimia läppäriin mutta toisaalta pois lähti lipasto ja jakkara. Eli määrällisesti tavara ei vähentänyt mutta lähti isoja esineitä pois eli taas helpompi "hengittää", nuo kaiuttimet kun ei vie niin paljoa tilaa  😊 H

Vierailija
14602/19856 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut myytyä taas yhden lastenvaatteen ja kaksi omaa paitaa Torissa. Listasin myynnissä olevat myös Vintediin mutta ei ole vielä mennyt mitään kaupaksi ja kauppapaikka epäilyttää kyllä tosi paljon. Mutta on jokin pakkomielle saada nämä tavarat myytyä.

Muuten olen pystynyt pysymään poissa torin lastenvaateosastoilta ja katsomasta hakuvahtejani jo viikon verran. Sen sijaan itse sorruin ja tilasin Zalandosta sekä HM:lta alusvaatteita, bikinien alaosan (edellinen ei mahtunut enää päälle raskauden muokkaaman lantion takia) ja kesäksi parit housut sovitukseen. Sekä yhden paksun villaneuletakin. Ja kesäsandaalit. Perustelin nuo kaikki itselleni ja kun oli alennukset ja hyvät hinnat ynnämuutasyytä niin tilasin. Ja kyllä, harmittaa.

Mulla on vähän ongelmana se, että vaatekaappi on täynnä kauniita vaatteita joista saisi kivoja yhdistelmiä mutta käytän silti aina samoja vaatteita: farkkuja (joita mulla on yllättäen tasan yhdet), mustia pillihousuja tai leggingsejä sekä collegeja ja paria eri kashmirneuletta. Pärjäisin siis arjessa vallan hyvin noin 8 vaatteella. Ei sillä, asut eivät todellakaan ole esteettisesti sitä, mitä haluan mutta ennen kuin sallin itseni ostaa taas uutta niin on pakko ensin saada myytyä vanhoja ei-sopivia pois.

Haluaisin käyttää vaatteita, jotka ovat oikeasti kauniita ja saisivat minut tuntemaan itseni vähän arvokkaammaksi. Mulla on paljon kalliita vaatteita, juurikin kashmirneuleita, designer-laukkuja ja laadukkaita mekkoja mutta näytän jotenkin nukkavierulta niissä ja siksi ne jäävät käyttämättä. Juuri mikään vaatteistani ei istu täydellisesti. Minulla on tosi surkea ryhti, olen pitkä ja laiha ja monet vaatteet ovat liian lyhyitä ja saavat mut näyttämään vääränlaiselta, jotenkin kolholta. 

No, tuo on vain yksi syy lisää huonoon itsetuntoon. Joku tuolla kommentoi aiemmin huonosta itsetunnosta ja ostoriippuvuudesta osana sitä. Itse tunnistan tämän, yritän aina ostaa jotain, jossa tuntisin itseni arvokkaaksi. Olen viime päivinä miettinyt paljon tätä itsetuntoasiaa, sillä se vaikuttaa ja on vaikuttanut elämässäni kaikkeen. Ihan jo niin yksinkertaisessa asiassa kuin siinä, että jos haluan jotain niin valitsen kuitenkin jonkin vähän sinne päin, sillä en koe olevani sen haluamani asian arvoinen. Tämä on ollut läsnä niin työpaikoissa, ihmissuhteissa kuin vaikka materiahankinnoissakin. Tämä on nyt työstettävä, en halua elää elämääni näin.

-Ostoaddikti 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14603/19856 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin listaan tämän viikon ostokseni tänne. 

Meillä on sairasteltu oikein urakalla, joten olen käynyt apteekissa kahteen otteeseen. Nämä on kuitenkin pakollisia ja kuluvia ostoksia, joten turha listata niitä. En tehnyt heräteostoksia apteekissa vaan ostin sieltä ainoastaan pakolliset ;) 

2 vuotiaalle ostin lääkärikäynnin jälkeen reippaan palkinnon. Hän valitsi itselleen pienen, sirkuttavan pehmolinnun. Meillä enää harvemmin ostellaan leluja uutena, mutta tilanne oli poikkeus. 

Meikkivoide on loppumaisillaan ja lumenen meikit oli sopivasti hyvässä alessa, joten ostin uuden vanhan tilalle eli +-0.

Muuta en sitten ostanutkaan. Poistoja on tullut muutamia pieniä, mutta nyt ei ole oikein mitään poistettavaakaan. Toivon, että Torissa tulisi kauppoja, mutta kovin hiljaista on. 

Vierailija
14604/19856 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaisi tämä tavaran karsiminen, jos olisi joku kaveri hommassa mukana, joka sanoisi mitä laitan pois ja mitä jätän. 

Voisin "valtuuttaa" myös toisen ja olla vaikka eri huoneessa kun kampetta vähennetään. Vain jostain ihan spesiaalista tahtoisin päättää itse. 

En ole kovin nössö tyyppi, mutta jollain lailla liian tunteellinen tähän touhuun. Pahempia törkypesiä ei talossa ole. Aika paljon hyvää tavaraa, ja antaisin mielelläni tarvitseville. 

Vierailija
14605/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muuta kun kysymään jotain tuttua auttamaan. Laittakaa yhdessä poistetut tavarasi kirppikselle ja anna hänelle palkaksi vaikka puolet tuotosta. Tai jos et jaksa alkaa puljaamaan kirppiksen kanssa anna viedä kaikki poistetut tavarasi, saatpahan siistin kodin kuitenkin. Vaihtoehtoisesti lahjoita kaikki raivatut tavarat SPR:n Konttiin tai muulle hyväntekeväisyyskirpputorille. HOPE ottaa vastaan lasten vaatteita ja leluja. Kontti melkein kaikkea. Kierrätyskeskus jopa materiaaleja.

Vierailija
14606/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaessa raivausta kannattaa samantien kerätä kaikki tunnetavarat myöhemmin arvioitaviksi erilleen muista. Ne ei sitten vie huomiota raivauksen aikana. Vasta kun raivaus tehty ottaa tunnelatauksella varustetut tavarat tarkempaan syyniin. Tai voihan olla, että muuta tavaraa onkin lähtenyt niin paljon, että tunnetavarat voi säästää vaikka kaikki. Tai ainakin vaikka melkein..

Vierailija
14607/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaessa raivausta kannattaa samantien kerätä kaikki tunnetavarat myöhemmin arvioitaviksi erilleen muista. Ne ei sitten vie huomiota raivauksen aikana. Vasta kun raivaus tehty ottaa tunnelatauksella varustetut tavarat tarkempaan syyniin. Tai voihan olla, että muuta tavaraa onkin lähtenyt niin paljon, että tunnetavarat voi säästää vaikka kaikki. Tai ainakin vaikka melkein..

Ja sitten jos on tosi herkkä ja tunteellinen ihminen ja näitä tunteita herättäviä juttuja löytyy vaatteista, astioista, valokuvista, matkamuistoista jne jne. Eli vähän joka paikasta niin sitten vaan aloittaa vaikka sukista, jotka ehkä suht harvalle aiheuttaa kovin voimakkaita tunteita tai jostain kynistä, papereista jne. 

Vierailija
14608/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenlehdissä ja blogeissa on jatkuvasti juttuja täydellisen valkoisen t-paidan, täydellisen kauluspaidan, täydellisten farkkujen jne. metsästyksestä. Itsekin olen ostanut monta vaatekappaletta siinä toivossa, että löytäisin sen täydellisen, minkä jälkeen ostelun voisi lopettaa.

Olen opetellut tästä pois niin, että yritän ajatella vaatteita enemmän kulutustavaroina kuin identiteettiprojektina. Täydellisen tavoittelu on loputon urakka eikä sitä ostelemalla voi koskaan saavuttaa. 

Nykyään kun tulee halu ostaa joku vaate, yritän kuvitella miltä se vaate näyttää mahdollisimman kuluneena. Tämä hillitsee ostohaluja aika hyvin ja silloin kun jotain hankkii, niin tulee panostettua parempiin materiaaleihin.

-toipuva shoppailuholisti 

Vierailija
14609/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja arvottaa vähän niitä muistoja niissä tavaroissa. Ei kaikki muistot nyt niin kovin hääppöisiä ehkä olekkaan. Jos olet ollut vaikka menehtyneen rakkaannihmisen kanssa jossain reissussa ja olet ostanut siltä reissusta tsi tämä ihminen on ostanut sinulle monta tavaraa, niin säästä se mieluisin. Ei vain ja ainoastaan sen vuoksi, että se on siltä kyseiseltä reissulta. Ja loppujen lopuksi, hei, se tavarakin on todennäköisesti jonkun kiinassa valmistama. Ei se ole kuin tavara, eikä muuten liity rakkaaseen ystävääsi muuten mitenkään, kuin että hän sen osti. Todennäköisesti sen enempää miettimättäkään. Ei se oikeastaan ole mikään symboli hänestä. Mun mielestä valokuvat, kirjeet ja käsityöt esim villasukat tai lapaset ovat parempia muistoja, niissä on osa häntä. Meinaan tuttuni säästää kaikki esineet, joita hänen menehtynyt ystävänsä on hänelle yhteisiltä reissuilta ostanut ja jopa esineet joita hän itse niiltä matkoilta on ostanut. Jopa tyhjät viinipullot jne. Hänellä on vinot pinot valokuvia matkoilta ja hän kiroilee näitä tavaroita tilanpuutteen takia.

Vierailija
14610/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää viitsikö leikkiä äidinkielen opettajaa täällä. Antaa ihmisten kirjoittaa ihan niin kuin haluavat. Asiat ne puhuu, punakynä taskuun.

Toki näinkin mutta itse en halua edes lukea tuollaista pötköä.

Vierailija
14611/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tienaan vuodessa ehkä n 500 e, kun laitoin kierrätyshyllyn kellariin. Kysyin tietty luvan taloyhtiön kokouksessa. Yhden kerran joku sai häädön ja hyllyn edusta oli täynnä käyttötavaraa. Keräsin ne ja vein kirppikselle. Iso vaiva hyötyyn nähden, mutta valtaosa menisi suoraan kirppikselle

Eikö ne tavarat olleet tarkoitettu kierrätykseen, siis ilmaiseksi? Sinä veit ne kirpparille myyntiin ja pistit rahat taskuusi. Oliko se nyt ihan oikein tehty?

😅😅😅😅 mikä sun mielipide on lahjoitusten tasosta kierrötyshyllystä ?

Edellisessä taloyhtiössä oli ja kyllä siellä 99% oli ihan soopaa

No mites ne kirpparilla sitten meni kaupaks=?

Vierailija
14612/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tienaan vuodessa ehkä n 500 e, kun laitoin kierrätyshyllyn kellariin. Kysyin tietty luvan taloyhtiön kokouksessa. Yhden kerran joku sai häädön ja hyllyn edusta oli täynnä käyttötavaraa. Keräsin ne ja vein kirppikselle. Iso vaiva hyötyyn nähden, mutta valtaosa menisi suoraan kirppikselle

Eikö ne tavarat olleet tarkoitettu kierrätykseen, siis ilmaiseksi? Sinä veit ne kirpparille myyntiin ja pistit rahat taskuusi. Oliko se nyt ihan oikein tehty?

500e vuodessa ei kyllä saa ihan millä tahansa roskiskamalla.

Eikö olut hyvä että ne hävisi sieltä.

Vierailija
14613/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottaisi tämä tavaran karsiminen, jos olisi joku kaveri hommassa mukana, joka sanoisi mitä laitan pois ja mitä jätän. 

Voisin "valtuuttaa" myös toisen ja olla vaikka eri huoneessa kun kampetta vähennetään. Vain jostain ihan spesiaalista tahtoisin päättää itse. 

En ole kovin nössö tyyppi, mutta jollain lailla liian tunteellinen tähän touhuun. Pahempia törkypesiä ei talossa ole. Aika paljon hyvää tavaraa, ja antaisin mielelläni tarvitseville. 

Musta olis ihanaa tehdä raivausta toisten kotona. Voisin hyvin tulla tekemään tätä jonkun kanssa ihan vaan kahvipalkalla.

Vierailija
14614/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten lue. Niin helppoa se on. Onko sinulla joku keskittymishäiriö, jos tuottaa jaksottamaton teksti tuottaa vaikeuksia. Mutta sanan eteen kuuluu pilkku. Ärsyttää lukea tuollaista tekstiä, josta puuttuu pilkut. Hahaa..

Vierailija
14615/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella minkälainen äikänopekukkahattu siel onkaa..

Vierailija
14616/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuottaa- sana oli kahdesti häiritsemään sinua.. vedä punakynällä toinen yli

Vierailija
14617/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

500e vuodessa ei kyllä saa ihan millä tahansa roskiskamalla.

Itse ymmärtäisin näin tämän:

Jos yleisissä tiloissa on hylly, jossa lukee KIERRÄTYSTAVARAT, sinne saa jättää tavaraa, jotta joku tarvitseva saa ilmaiseksi ottaa siitä. Jos taas joku haluaa antaa, voi jättää siihen hyllyyn otettavaksi. Jos siis itse toisin siihen vaikkapa astiaston, ajattelisin, että joku tarvitseva saa siitä ihan ilmaiseksi ottaa, ei maksa mitään. En tarkoita, että joku raahaa minun antamani tavarat kirpputorille ja käärii niistä tuotot itselleen. 

Vierailija
14618/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovatkin pahimpia hamstereita. Sanovat muille miten pitää tehdä, mutta itse ovat ihan hujanhajan. Olen ollut neljän eri opettajan kotona raivaamassa ja näillä opettajilla helppo ala-asteen opettajan työ. Etsivät vain kirjoitusvirheitä jne.

Vierailija
14619/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat ovatkin pahimpia hamstereita. Sanovat muille miten pitää tehdä, mutta itse ovat ihan hujanhajan. Olen ollut neljän eri opettajan kotona raivaamassa ja näillä opettajilla helppo ala-asteen opettajan työ. Etsivät vain kirjoitusvirheitä jne.

Lopettaisitko jo.

Vierailija
14620/19856 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kierrätyshylly, niin minä taas käsitän sen niin, että omistaminen loppuu just tasan siihen, kun sinne jotain laittaa. Mitäs sitten, jos joku niitä myy. Eiköhän sen hyllyn tarkoitus ole kierrättäminen, ettei ne romut päädy roskikseen. Ai kun hyvä, jos joku vielä jaksaa nähdä vaivaa ja tienata niillä vaikka ruokarahaa itselleen. Hyvä hyvä!