tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19748)
Ftalaatit aiheuttavat lapsettomuutta, vaikuttavat hormonitoimintaan.
Juuri siis ne pehmeämuoviset lelut erityisesti sisälsivät näitä ikäviä ftalaatteja.
Lahjoitin kaikki omat vanhat nukkeni nukkemuseoon.
Kiitos kaikille! Helpottaa nyt päätöstä mitä tehdä vanhoille barbeille.
Mutta älä vaan niitä äitisi vanhimpia barbeja lahjoita ainakaan mihinkään nukkemuseoon, ne voi olla todella arvokkaita. Ne myy keräilijälle ja ota hintatasosta selvää. Minulla oli joskus 50-luvun barbie, joka oli vielä erikoisversio ja äitini lahjoitti sen johonkin lelukeräykseen. Se oli todella arvokas, tiedän kun otin ihan selvää. Kyllä ärsytti ja kadutti.
Pyyhin äsken pölyjä ja sain tarpeekseni pienistä koriste-esineistö ja kaikesta muustakin pienestä sälästä. Sain idean laittaa kaikki pikkujutut pois. No tuli ongelma mihin ne tunkisi, kun kaikki kaapit ja hyllyt täynnä. No laitoin sitte ne esillä oleviin maitokannuihin ja niihin vielä rypistin sanomalehteä sinne sisään tavaroiden päälle, etteivät pölyynny kannussa. Nyt on mukavan väljän ja tilavan näköistä. Poistoonkin meni jokunen porsliinipossu ja kissa. Ne taian antaa alaluokalla olevan tytön kaverisynttäreille, kun ovat niin söpösiä.
Vierailija kirjoitti:
Pyyhin äsken pölyjä ja sain tarpeekseni pienistä koriste-esineistö ja kaikesta muustakin pienestä sälästä. Sain idean laittaa kaikki pikkujutut pois. No tuli ongelma mihin ne tunkisi, kun kaikki kaapit ja hyllyt täynnä. No laitoin sitte ne esillä oleviin maitokannuihin ja niihin vielä rypistin sanomalehteä sinne sisään tavaroiden päälle, etteivät pölyynny kannussa. Nyt on mukavan väljän ja tilavan näköistä. Poistoonkin meni jokunen porsliinipossu ja kissa. Ne taian antaa alaluokalla olevan tytön kaverisynttäreille, kun ovat niin söpösiä.
Älä anna mitään turhaketta eteenpäin. Ei kukaan enää halua posliiniesineitä riesakseen, etenkään alakoululaiset ei niillä mitään tee.
Väärin meni. Nimenomaan tytön kaveri on sanonut lapselleni joskus, että jos luovun joskus posliinifiguureista hän haluaisi ne vaikka synttärilahjaksi. Jopa äidiltään kysynyt luvan tämän kysymiseen ja lupa heltisi. Eikä meillä nyt mikään törkykoti ole, jos viestistäni sai sellaisen kuvan. Kaapit ja hyllyt täynnä vain siksi, että niitä on niin vähän. Muita koriste-esineitäkään meillä ei ole kuin juuri nuo maitokannut ja sitten nämä pienet posliiniset eläinhahmot. Ovat ihan arvokkaita Arabian pupuja ja englantilaisia possuja ja kissoja. Mahtuvat kahteen maitokannuun. Kun ne nyt sinne pölyjen takia laitoin.
Mielummin kiertoon lapselle kuin roskiin koristeet.
Jaah löyty laatikollinen vhs kasetteja... Mitähän näille?
Rmt raivaaja
Vhs-kassut oli mulle helpoimmat eroonpäästävät. Ostetut leffat kelpas siihen aikaan kun hävitin ne vielä kavereille ja itseäänitetyistä meni ne nauhat mummolan puutarhaan rastaita pelottelemaan. Kierrätyskeskukset ovat välillä tehneet niistä nauhoista jotain ihan kivojakin värkkäilyjä, kutoivat siitä nauhasta jotain juttuja eli käyttivät langan asemasta. Sinne voisi tarjota siis ihan materiaalina. Kotelot varmastikin sekajätteeseen.
Mä näin jossaa verkkokasseja, jotka oli virkattu vhs- kasettien nauhoista.
Älkää vaan käyttäkö VHS-nauhaa mihinkään, se sisältää myrkkyjä. Jos kukaan ei niitä katso eikä niillä ole kellekään keräilyarvoa, sekajätteeseen vaan.
Hyvä tietää, en ois osannu ajatella nauhojen olevan myrkyllisiä.
Mä oon purkanut lukemattomia villavaatteita ulkona. Oon vienyt kirppikselle järkyttäviä määriä muiden antamia tavaroita ja myynnin tuotto on jäänyt kirppikselle.
Oon ostanut saldolla mm kultakoruja, kotimaista lasia, edullisia Arabian astioita, vintage palveluun ja villatuotteita. Villavaatteet olen purkanut, pessyt langan ja kutonut uudestaan, valmiit käsityöt eteenpäin.
Purkaessa villavaatteita on ollut maski ja olen ollut ulkona, keskellä pihaa, tuulessa. Kuinka paöjon vhs nauhoissa on vaarallista ainetta ?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ois mahdollista lähteä vähintään vuodeksi ulkomaille töihin vuoden päästä. Ollaan vähän sitä silmällä pitäes raivattu tavaraa ja tarkoitus on jättää vain ne mistä ehdottomasti haluaa maksaa vuokravarastoa vuoden ajan. Jos jäämme pidemmäksi aikaa, niin haemme varastosta tavarat mukaan. Tällöinkin luultavasti tulisi karsittua vielä lisääkin varastossa olleita kun huomaa pärjänneensä ilmankin.
Mulla on kerrostalossa 2 asunnon komero liitettynä yhteen. Oli aikoinaan hukkatila ja tarjosin taloyhtiölle jotain ja sain luvan liittää sen omaani.
Olen vuosia jo vuokrannut komeroa ulkopuoliselle. Nyt on ollut ainakin 5 v eräs perheen isä. He lähtivät Amerikkaan, olivat pari v ja sitten erosivat. Vaimo ja lapset tulivat Suomeen, kävivät komeron läpi ja ottivat omansa, toivat isän tavaroita lisää.
Jouluussa kyselen otatko vielä vuodeksi ja aina on tähän mennessä ottanut. Tonni tilille tulee rahaa ja olen tyytyväinen. Sinne mahtuu n 2 pakettiautollista, mutta nyt on max puolikas
Miksi pitää tietää kuinka paljonvaarallista ainetta vhs- nauhoissa on, eikö riitä tieto, että ovat myrkyllisiä. Jotenkin outo kysymys mun mielestä.
Aika mahtavaa saada lisätienestiä extravarastolla. Tällainen varasto olisi kyllä huippu löytää itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Aika mahtavaa saada lisätienestiä extravarastolla. Tällainen varasto olisi kyllä huippu löytää itsekin.
Eipä ottanut lainausta tuohon, mutta pystynee päättelemään mihin oli vastaus.
Juu sisältävät ftalaatteja eli muovin pehmentimiä. Kannattaa todellakin myydä keräilijälle tai sitte laittaa vitriiniin koristeiksi, ei leikkeihin.