tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19748)
Miks sä yks puhut koko ajan miehesi exästä?
Joo just jätä exä rauhaan ku ootat jo ukkos lastaki
Vierailija kirjoitti:
Mulla ois ihan hirveenä melkeen täysiä hajuvesi pulloja, ei ole vanhentuneita. En pysty käyttämään kun raskaus herkisti hajuaistin ja vihaan nyt tuoksuja enkä voi käyttää hajusteita vuosiin vauvan takia. Mitähän näille tekisi?
Tänään siivoillut lämminvesivaraajan päällistä mihin oli jemmattu vanhojen pyykikoneiden käyttiksiä ja jotain rautoja, voi sitä pölyn määrää! Mies ja sen ex siis näitä jemmannut..
Rmt raivaaja
Sray tyyliset hajuvesipulloit ja muut näyttää ainakin kelpaavan mun miehelle nuotio hommiin. sillä on tapana joskus niitä heitellä viiniä juodessaan nuotilla niitä sinne. Vaikka minä viimeksi vielä kielsin sitä niin eiköhän se heti kun menin sänkyyn sen sinne heittänyt ja hirveä pamahdus.
Sun mies tykkää räjäytellä, varsinainen räjähde-expertti, vois mennä ukrainaa räjäyttelee naapurin panssarivaunui
Typerää hävittää tuoksut jonku raskauden takii, et sä oo ku vähä aikaa raskaana
Joku veti pörinät noista ex maininnoista vaikka pointti oli etten ite tommosta oo jemmannu tänne..
Tiiän ettei raskaus kauaa kestä mutta tiiän myös sen etten halua hajusteille lasta altistaa turhaan että suihkisin vaatteisiin ja sylittelisin sit lasta.. ja kun noi hajuveet oli ennen raskauttaki riesana kun on annettu lahjaksi liikaa niitä
Samaa mieltä. Ei kuulu vauvat ja hajusteet samaan kuvioon. Meinasin kerran pudottaa silmäni, kun näin vauvoille tarkoitettuja hajuvesiä myynnissä! Siis huh huh.. vauvat on niin suloisen tuoksuisia ihan ilman hajusteita! Ja tottakai sua ärsyttää jotku ex-tyttöystävän tavarat sun kodissasi, sehän nyt on selvä! Sähän teet kotia teiän perheelle. Onnea etukäteen vauvasta!
PALJON ONNEA tavarapaljous :( ketjulle & kauan jatkukoon keskustelut tässä mukavassa ketjussa!! 10 vuotta niitä on riittänyt, aiheesta ja vähän aiheen vierestä.. nyt kaikki tänään 10 turhaa tavaraa tai vaatetta kodista ulos. Ihan sama meneekö kirppikselle, kierrätykseen, myyntiin, lahjoitukseen.. kuhan vaan pois. Siis 10 ainakin..onnea & tsemppiä meille kaikille, olemme järjen asialla, tunteet nyt pois!
Sain tehtyä keskeneriset ompelukset pois ja ommeltua lisäksi vielä muutaman muunkin kankaan. Eiköhä se niidenkin määrä tästä pikkuhiljaa vähene. Enää ei samassa määrin uusia kankaita tule, ostan vain, jos on aikaa ommella ne melko pian. Niitä kertyi kun nuorin oli vauva ja en kerennytkään ommella paljoa kerralla, mutta aina jostain alennuksesta tuli tilattua.
Lähti vähän käsistä tuo 10 tavaraa pois, nyt on jo iso jätesäkillinen kerätty😁. Kyllä sitä tyhjänpäivästä tavaraa vaan löytyy sellasistaki kaapeista mitkä vasta oon käyny läpi!
Rmt raivaaja
Jes. Taas on varattuna kirppikselle pöytä. Lasten pieniä vaatteita ym menossa nyt. Jatkan tätä niin kauan, että vihdoin vähenee tavarat lopullisesti, eikä missään ole enää mitään turhaa.
Ainoastaan sellaiset ylimääräiset astiat saa jäädä, mitä teinit ovat sanoneet vievänsä mukaan omaan asuntoonsa. Helpottaa heitä muutaman vuoden päästä kun ei tarvitse ostaa kaikkea. Lakanoitakin riittää jaettavaksi asti.
Myyttekö kirpparilla vai lahjoitatteko?
Vierailija kirjoitti:
Myyttekö kirpparilla vai lahjoitatteko?
Sekä että. Tosin myytävät joutuvat odottamaan vuoroaan vaatehuoneen nurkassa.
Vierailija kirjoitti:
PALJON ONNEA tavarapaljous :( ketjulle & kauan jatkukoon keskustelut tässä mukavassa ketjussa!! 10 vuotta niitä on riittänyt, aiheesta ja vähän aiheen vierestä.. nyt kaikki tänään 10 turhaa tavaraa tai vaatetta kodista ulos. Ihan sama meneekö kirppikselle, kierrätykseen, myyntiin, lahjoitukseen.. kuhan vaan pois. Siis 10 ainakin..onnea & tsemppiä meille kaikille, olemme järjen asialla, tunteet nyt pois!
Meinasin myös tulla onnittelemaan! Ja hienoa, että tämä ketju on pysynyt täällä. Välillä käyn täällä lukemassa, kun tarvitsee lisäbuustia, karsiminen menossa, mutta välillä meinaa usko loppua.. hitaasti hyvä tulee! Onnittelut meille kaikille, tsemppiä kaikille raivauksiin!
Oon menossa helatorstaina kollegalleni. Oon käynyt raivaamassa heillä monta krt ja nyt menen taas.
Ovat myyneet asuntonsa ja pitää olla tyhjä toukokuin loppuun mennessä. Ovat muuttaneet uuteen asuntoonkin. Käydään tavarat läpi, muuttoonn ja poistoon. Kuvista päätellen iso työ, saan tarpeettomat pitää
Mie lahjoitan, vien uffii, annan naapureille, kierrätän materiaaleina ja rikkinäiset laitan roskiin. Ennen vein aina itsepalvelukirppikselle, nyt vaan tääl itä-suomes ei enää oikein kauppa käy, kun venäläisiä ei oo enää ostelemassa. Ne osti melkein mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Pitääpä tarttua tähän haasteeseen! Uskon että todella helposti tulee 10 tavaraa karsittua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän vallitseva tilanne nyt ja lähitulevaisuudessa rupeaa näkymään tavaroiden määrässä?
No onhan tässä jo useamman vuoden ollut hinnat korkeat. Ja ihan yhtä täynnä on viikonloppuisin kauppakeskukset ja kirppareilla pursuaa hyllyt vaatteita ja tavaraa. Kyllä kuluttavaa ihmisluokkaa on kuitenkin niin paljon, että ei tämä lopu.
Mitä itse muistelen vaikka 2007 vuoteen nähden (siiihenhän meidän ostovoima on suurinpiirtein laskenut), niin ainakin kirppiksillä on paljon enemmän ja parempaa myytävänä nykyaikana. Ja kyllä ihmisillä on vaatettakin ihan eri paljon verrattuna aikaisempaan.
Olen muuton takia asuntoa tyhjennellyt jo jonkun aikaa. Kulutan tässä paraikaa vanhoja vaatteita kotona. Sitten kun ovat reikiä täynnä, roskiin.
Vie reikäiset vaatteet tekstiikeräykseen
Tekstiilikeräystä ei ole kuin isoilla paikkakunnilla joten sekajäte on oikea paikka niille
Rmt raivaaja
Älä hävitä hajuvesiäsi. Mulla kävi samoin etten voinut sietää raskaana ollessa mitään tuoksuja, mut vauvan synnyttyä oli taas mukava käyttää. Imetyksen aikana en laittanut iholle mitään, mutta suihkauttelin vaatteisiin. Ei hajuvedet mene pilalle muutamassa vuodessakaan, kun et vaan säilytä niitä lämpöisessä paikassa. Mulla ne on kaapissa, joka ei siis oo kylppärissä.