Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19923)

Vierailija
5421/19923 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö siivoaminen tähän tavaroiden karsintaan sen verran, että voin vähän aiheesta kirjoittaa?

Olen viime vuosina ollut kiinnostunut minimalismista ja ekoelämästä, jonka myötä olen vaihtanut pesuaineet ja -välineet (niiden loputtua) etikaksi, ruokasoodaksi ja vanhoiksi rievuiksi. Asumme talossa, jossa muodostuu pölyä, ja esim vessaa pestessä sitä pölyä on yleensä melko paljon vessan päällä, jota ne vanhat rievut vain levittelee kasoiksi.

Olen ollut nyt niin eko olevinani, että olen luopunut mikrokuituliinoista ja siis alkanut pesemään vessaakin rikkinäisillä sukilla :D ne vain siirtävät pölyä, mutta eivät ota sitä pois.

Olen vaihtanut mopin lankamopiksi, mutta en ollut tyytyväinen, niin hankin lisäksi Kärcherin höyrypesurin, jolla voi mopata lattioita. Sitä vaan ei tule otettua kovin usein esille. Haluan siivoamisen olevan vaivatonta ja helppoa.

Koin ahaa-elämyksen, minähän olen ollut vuosia sitten useana kesänä siivoamassa. Otan sieltä parhaat vinkit käyttöön, joita opin paljon. Todella tyhmä olo tuli siitä, että silloin kuvittelin ylläpitosiivouksen olevan vain toimistojen ja työpaikkojen juttu, mutta miksei sitä voisi tehdä kotonakin samankaltaisilla välineillä ja metodeille, sisällytettynä arkeen.

Aloin jo netistä katselemaan ammattilaisvälineitä, ei mieletöntä määrää, vaan yhtä jonka kuvittelen olevan ratkaisu itselleni. Onko tämä innostus nyt taas vaan yksi mahdollisuus epäonnistua vai uskotteko, että uuden kunnollisen siivousvälineen avulla saisin virtaa ja innostusta alkaa siivoamaan säännöllisesti?

Olen siis ajatellut korvaavani mopin lastalla, johon voi kiinnittää lattialiinan. Sellaista käytimme töissä vessan lattian pesuun, sekä moppaamisen jälkeen erillisten tahrojen poistoon lattiasta. Ajatukseni on, että korvaisin kotioloissa koko mopin tällä lasta+liina-systeemillä

Inhosin siivousta samasta syystä, kun moppivaan siirteli likaa paikasta toiseen ja sitä olisi pitänyt olla pesemässä joka välissä. Myin mopit torissa ja ostin lastan ja kymmenen siivousliinaa. Nyt sujuu siivous ja tulee sopiva koneellinen pestäväksi niin ei tarvitse käsin läträtä niitä liinoja. Liinat kun kastelee pesu edessä ja puristelee nihkeäksi valmiiksi niin on helppoa. Nyt on ilo siivota! Ammattilaisten keinot on usein parhaita! Tarvikkeet oli viledan varsi ja lasta ja hyvät mikrokuituliinat. Löytyy ainakin Kärkkäisen valikoimista.

Vierailija
5422/19923 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö siivoaminen tähän tavaroiden karsintaan sen verran, että voin vähän aiheesta kirjoittaa?

Olen viime vuosina ollut kiinnostunut minimalismista ja ekoelämästä, jonka myötä olen vaihtanut pesuaineet ja -välineet (niiden loputtua) etikaksi, ruokasoodaksi ja vanhoiksi rievuiksi. Asumme talossa, jossa muodostuu pölyä, ja esim vessaa pestessä sitä pölyä on yleensä melko paljon vessan päällä, jota ne vanhat rievut vain levittelee kasoiksi.

Olen ollut nyt niin eko olevinani, että olen luopunut mikrokuituliinoista ja siis alkanut pesemään vessaakin rikkinäisillä sukilla :D ne vain siirtävät pölyä, mutta eivät ota sitä pois.

Olen vaihtanut mopin lankamopiksi, mutta en ollut tyytyväinen, niin hankin lisäksi Kärcherin höyrypesurin, jolla voi mopata lattioita. Sitä vaan ei tule otettua kovin usein esille. Haluan siivoamisen olevan vaivatonta ja helppoa.

Koin ahaa-elämyksen, minähän olen ollut vuosia sitten useana kesänä siivoamassa. Otan sieltä parhaat vinkit käyttöön, joita opin paljon. Todella tyhmä olo tuli siitä, että silloin kuvittelin ylläpitosiivouksen olevan vain toimistojen ja työpaikkojen juttu, mutta miksei sitä voisi tehdä kotonakin samankaltaisilla välineillä ja metodeille, sisällytettynä arkeen.

Aloin jo netistä katselemaan ammattilaisvälineitä, ei mieletöntä määrää, vaan yhtä jonka kuvittelen olevan ratkaisu itselleni. Onko tämä innostus nyt taas vaan yksi mahdollisuus epäonnistua vai uskotteko, että uuden kunnollisen siivousvälineen avulla saisin virtaa ja innostusta alkaa siivoamaan säännöllisesti?

Olen siis ajatellut korvaavani mopin lastalla, johon voi kiinnittää lattialiinan. Sellaista käytimme töissä vessan lattian pesuun, sekä moppaamisen jälkeen erillisten tahrojen poistoon lattiasta. Ajatukseni on, että korvaisin kotioloissa koko mopin tällä lasta+liina-systeemillä

Inhosin siivousta samasta syystä, kun moppivaan siirteli likaa paikasta toiseen ja sitä olisi pitänyt olla pesemässä joka välissä. Myin mopit torissa ja ostin lastan ja kymmenen siivousliinaa. Nyt sujuu siivous ja tulee sopiva koneellinen pestäväksi niin ei tarvitse käsin läträtä niitä liinoja. Liinat kun kastelee pesu edessä ja puristelee nihkeäksi valmiiksi niin on helppoa. Nyt on ilo siivota! Ammattilaisten keinot on usein parhaita! Tarvikkeet oli viledan varsi ja lasta ja hyvät mikrokuituliinat. Löytyy ainakin Kärkkäisen valikoimista.

Wau, olipa hyvä kommentti heti. Eli samoja ajatuksia. Mitäs metodeja käytät muihin kohtiin kodin siivouksess? Wc ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5423/19923 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia siivousliinoja käytät? Tuossa teräväkuivaimessa ei näytä olevan sellaisia tarroja, eli onko sulla jotain isoja liinoja, jotka kiepsautat siihen päälle. Onko nekin Viledan?

Vierailija
5424/19923 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden poikaystävän äiti oli ollut siivousalan yrittäjänä, hän oli antanut pojalleen siivousvälineitä. Eipä ollut ennen niin hyviä välineitä tullut itselle vastaan, oli lähes ilo siivota.

Tavaroiden raivaamisen paras puoli omasta mielestä on siivoamisen helpottuminen. Ennen siivosin 2h. 1,5h siivosin tavaroita paikoilleen ja 0,5h siivosin. Nykyään siivoan joka päivä 5-10minuuttia, kun ei ole sitä jatkuvaa tavaravuorta siirrettävänä. Vaatteita on varmaan vielä liikaa, kun niitä kertyy pitkin poikin.

Minulla on viledan moppi, jossa varressa pesuaine ja kahvasta puristamalla suihkii lattialla. Otan sen lähes päivittäin ulos pyyhin keittiön ja jos kun muualtakin. Sitten takaisin kaappiin. Kerran viikossa laitan mikrokuitumoppiosan pesuun ja puhtaan tilalle. Ajaa siis saman asian kuin lasta ja liina, todella kätevä, eikä tartte mitään kastella, puristella, huuhdella tai muuta.

Vierailija
5425/19923 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tavaroiden karsinta keventänyt elämää muillakin tavoilla kuin tavaroiden määrän vähenemisellä.

Pari viimeistä vuotta en ole jaksanut huolehtia samalla tavalla itsestäni kuin ennen, olen siis tottakai pessyt hampaat, mutta olen saanut luotua taas säännöllisen rytmin hammaslankaukseen ja suuvedenkäyttöön. Olen alkanut käyttää kasvovettä ja hoitoainetta taas.

Siivoaminen kiinnostaa jälleen, ja haluaisin saada rutiinin siihen. Ennen en jaksanut edes miettiä siivoamista, mitä nyt pakolliset siinä vaiheessa kun alkaa olla liian törkyistä.

En ole jaksanut käydä lenkillä, mutta nyt olen jo 4 viikkoa käynyt joka päivä vähintään 30 min kävelyllä.

Taustalla 3 vuoden kotiäitiys, mikä ehdottomasti on suurin syy edellä mainittuihin, mutta ei mua ole muutenkaan kiinnostanut itseni hyvinvointi. Olen kosmetologi koulutukseltani, ja voin sanoa, että ennen olen ollut kiinnostunut kosmetiikasta ja hyvinvoinnista.

Näen selvän seuraussuhteen siinä, että turhien asioiden karsiminen on vaikuttanut tähän ns. uuteen innostukseen itsestäni, se on varmaan paras seuraus, jonka tavarapaljoudesta pääseminen on tuonut.

Vierailija
5426/19923 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kaivataan ideoita ja isoa potkua takalistolle. Olen ihan jumissa, sohvalla vauvapalstailen ja tuijotan telkkaria zombiena. Millä saatte itsenne kasaan ja hommiin? Muutaman metrin päässä olisi kaappi odottamassa selvittämistä. 

Mulla on auttanut samanlaisessa tilanteessa ajastin. Eli laskuriin 10 tai 15 minuuttia, ja sanot itsellesi että sen ajan nyt teen vaadittua asiaa, noin lyhyt aika ei kuulosta pahalta. Vaikeintahan on se aloittaminen, eli usein kun 15 minuuttia on kulunut ja on päässyt vauhtiin, voi pistää toiset 15 minuuttia uudestaan tai jatkaa vain ilman mitään laskureita. Joinakin päivinä se 15 minuuttia on kaikki mihin pystyy, mutta sekin on pieni askel eteenpäin. Tsemppiä!

(Ajastimen tilalla voi käyttää vaikka jotain 10-15 mittaista musiikkikappaletta.)

Vierailija
5427/19923 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa saada jonkun isomman asian tehdyksi tai uuden taidon opetelluksi tai aloitettua liikunnan tms.

Siis vaikka isomman koko kodin tavaroiden läpikäymisen tehtyä, niin sopii itsensä kanssa, että tekee asiaa joka päivä 2minuuttia. Tuo on niin lyhyt aika, ettei aivot pysty keksimään mitään verukkeita tehdä samaa tylsää hommaa ja useimmin aloittaminen on se vaikein askel. Toki joskus tekee vain sen 2min mutta on sekin kotiin päin. Useimmin kuitenkin päätyy tekemään ainakin yhden homman loppuun ja joskus pidempäänkin.

Vierailija
5428/19923 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä ymmärrä, mitä se minimalismi on tai miten sen voisi saavuttaa! Ja sen myötä helpomman elämän. Meidän muuttohommissa pitää vielä pakata ehkä 10 laatikollista, sitten on valmista. Silti musta tuntuu, että tota kamaa ja sälää pyörii tässä ihan valtoimenaan. Vai johtuuko tää tunne vain muuttokaaoksesta?

Vierailija
5429/19923 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalismin tarkoitus on kai elää helpommin, niin, että tavaraa, tehtävää ja asioita on vain sen verran kuin ehtii hoitaa. Sillä tavalla ehtii keskittyä elämiseen, eikä tartte huolehtia tavaroista.

Vierailija
5430/19923 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia siivousliinoja käytät? Tuossa teräväkuivaimessa ei näytä olevan sellaisia tarroja, eli onko sulla jotain isoja liinoja, jotka kiepsautat siihen päälle. Onko nekin Viledan?

Teräväkuivaimeen voi päälle laittaa sellaiset tarranauhat, mikä pitää liinat paikallaan. Mikrokuituliinat on Vileda MicroMulti -liinoja. 

Muita siivousjuttuja

- viemärien raikastamiseen soodaa, etikkaa ja kuumaa vettä

- rosterialtaat puhdistuvat palasaippualla, marseillesaippua on hyvä

- suola on luonnostaan antibakteerista, himalajansuolavedellä raikastuu keittiön viledat (pesujen välissä),  leikkuulaudat, lähtee hajut käsistä jos saippua ei auta

- palasaippuan jämät heitän wc-pönttöön ja jätän likoamaan, tarvittaessa biohajoavaa pesuainetta

- matot raikastan pesujen välilä soodalla

- muihin pintoihin käytän tiskiainetta tarvittaessa, monesti vain vettä

- en käytä suihkutettavia pesuaineita, ne aiheuttavat hengenahdistusta ja ovat usein melkoisia myrkkyjä

- lattianpesuun biohajoavaa suomalaisen tehtaan (Kiilto) pesuainetta, lattiat ei lähde puhtaaksi pelkällä vedellä, testasin mutta lattialaatoista lähti kiilto ; )

Nämä tuli äkkiseltään mieleen, myrkkyjen vähentäminen on aika tärkeä asia siivouksessakin. 

Vierailija
5431/19923 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden poikaystävän äiti oli ollut siivousalan yrittäjänä, hän oli antanut pojalleen siivousvälineitä. Eipä ollut ennen niin hyviä välineitä tullut itselle vastaan, oli lähes ilo siivota.

Tavaroiden raivaamisen paras puoli omasta mielestä on siivoamisen helpottuminen. Ennen siivosin 2h. 1,5h siivosin tavaroita paikoilleen ja 0,5h siivosin. Nykyään siivoan joka päivä 5-10minuuttia, kun ei ole sitä jatkuvaa tavaravuorta siirrettävänä. Vaatteita on varmaan vielä liikaa, kun niitä kertyy pitkin poikin.

Minulla on viledan moppi, jossa varressa pesuaine ja kahvasta puristamalla suihkii lattialla. Otan sen lähes päivittäin ulos pyyhin keittiön ja jos kun muualtakin. Sitten takaisin kaappiin. Kerran viikossa laitan mikrokuitumoppiosan pesuun ja puhtaan tilalle. Ajaa siis saman asian kuin lasta ja liina, todella kätevä, eikä tartte mitään kastella, puristella, huuhdella tai muuta.

Toi moppijuttu on varmaan kätevä, mutta kun on se koira jonka karvoja löytyy imuroinninkin jälkeen joka paikasta. Se on suurin syy miksi en halua samalla mopilla karvoja siirrellä ympäriinsä. Pitkään yritin, mutta ei toiminut. 

Vierailija
5432/19923 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimalismin tarkoitus on kai elää helpommin, niin, että tavaraa, tehtävää ja asioita on vain sen verran kuin ehtii hoitaa. Sillä tavalla ehtii keskittyä elämiseen, eikä tartte huolehtia tavaroista.

Mutta miksi sitten tässä ketjussa saa kuvan, että tyypit vain näpertelevät loputtomasti tavarakarsinnan parissa? Miettivät vain mitä karsivat seuraavaksi?

Vierailija
5433/19923 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/professori-vaa…

Vierailija
5434/19923 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta kuluvaa voisi antaa lahjaksi kuin suklaata, kahvia ja karkkia? Nehän ovat tietysti turvallinen valinta, jos ei täysin tunne lahjansaajan tapoja. Mutta jos tiedät, että lahjansaajalla olisi käyttöä jollekin seuraavista, niin miten olisi:

- klapit

- linnunruoka

- auton lasinpesuneste

- autopesu

- tuoreet hedelmät

- vessapaperi (noh, joidenkin mielestä voisi olla liian epäjuhlavaa tai epähienoa)

- kukkamulta/lannoite

- kukkasipuleita/siemeniä

- mausteet, muutkin kuin jouluiset

- suodatinpussit

- hiekoitushiekka

- suksivoide

- vauvaperheeseen vaippoja (tarkista merkki)

- kissaperheeseen kissanhiekkaa (tarkista merkki)

- oliiviöljy

- postimerkit

Lisää ideoita vähän epätavallisemmiksi, mutta käyttöön tuleviksi lahjoiksi?

Vierailija
5435/19923 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta kuluvaa voisi antaa lahjaksi kuin suklaata, kahvia ja karkkia? Nehän ovat tietysti turvallinen valinta, jos ei täysin tunne lahjansaajan tapoja. Mutta jos tiedät, että lahjansaajalla olisi käyttöä jollekin seuraavista, niin miten olisi:

- klapit

- linnunruoka

- auton lasinpesuneste

- autopesu

- tuoreet hedelmät

- vessapaperi (noh, joidenkin mielestä voisi olla liian epäjuhlavaa tai epähienoa)

- kukkamulta/lannoite

- kukkasipuleita/siemeniä

- mausteet, muutkin kuin jouluiset

- suodatinpussit

- hiekoitushiekka

- suksivoide

- vauvaperheeseen vaippoja (tarkista merkki)

- kissaperheeseen kissanhiekkaa (tarkista merkki)

- oliiviöljy

- postimerkit

Lisää ideoita vähän epätavallisemmiksi, mutta käyttöön tuleviksi lahjoiksi?

Ihania ideoita!!   

Laajennan tuota "autopesu" kohtaa niin, että se voi olla myös auton sisäpesu tai auton vahaus, mitä ei ole niin helppo tehdä kuin ajaa pesukadun läpi.  

Itse tilasin aikuiselle pojalleni (kylläkin hänen pyynnöstään) erilaisia herkkuja Asia Marketista.  Sichuaninpippuria, Gochugarua, chiliöljyä, kuivattua chiliä, bambunversoja, säilöttyjä ankanmunia, bataattinuudeleita, jne. Tuli omasta mielestäni kiva paketti!

Vierailija
5436/19923 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei tykkää lahjakorteista, mutta kyllähän kaikissa lahjoissa olisi hyvä, jos tuntisi saajaa ja hänen mieltymyksiään. 

Meillä esim. nuoripari ilahtui kovasti Woltin krediiteistä. 

Vierailija
5437/19923 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi sitten tässä ketjussa saa kuvan, että tyypit vain näpertelevät loputtomasti tavarakarsinnan parissa? Miettivät vain mitä karsivat seuraavaksi?

Ketjun nimi tavarapaljous ja apn aloitus kertovat mielestäni siitä, että ketjun ajatuksena ei ole niinkään minimalismi, vaan tilanne, jossa sitä tavaraa on vielä paljon karsittavaksi. Olen saanut ketjusta paljon vertaistukea ja hyviä ideoita.

Minimalismi ketju tämä ei ole.

Vierailija
5438/19923 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kaivataan ideoita ja isoa potkua takalistolle. Olen ihan jumissa, sohvalla vauvapalstailen ja tuijotan telkkaria zombiena. Millä saatte itsenne kasaan ja hommiin? Muutaman metrin päässä olisi kaappi odottamassa selvittämistä. 

Mulla on auttanut samanlaisessa tilanteessa ajastin. Eli laskuriin 10 tai 15 minuuttia, ja sanot itsellesi että sen ajan nyt teen vaadittua asiaa, noin lyhyt aika ei kuulosta pahalta. Vaikeintahan on se aloittaminen, eli usein kun 15 minuuttia on kulunut ja on päässyt vauhtiin, voi pistää toiset 15 minuuttia uudestaan tai jatkaa vain ilman mitään laskureita. Joinakin päivinä se 15 minuuttia on kaikki mihin pystyy, mutta sekin on pieni askel eteenpäin. Tsemppiä!

(Ajastimen tilalla voi käyttää vaikka jotain 10-15 mittaista musiikkikappaletta.)

Jostain syystä inhoan imurointia, kuitenkin aloittaminen on tosiaan siinä vaikeinta. Pääsen alkuun, kun sanon itselleni, että otan vain imurin esiin. Vielä ei tarvitse muuta tehdä. Kun imuri on esillä, jahkailen vielä aikani, mutta kohta imuriin tulee tartuttua.

Kaappien järjestämisessä ensiaskel voisi olla ottaa esiin pussit ja laatikot lajittelua varten. Lenkille lähtemisessä pukeutuminen lenkkivaatteisiin. Jne. Aina sen verran jaksaa!

Vierailija
5439/19923 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjavinkkejä:

Rutiinien muuttamiseen liittyen: James Clear, Pura rutiinit atomeiksi. Tässä painotetaan nimenomaan tuota mistä täälläkin on ollut puhe, että kannattaa lähteä liikkeelle ihan minikokoisin askelin ("alan lenkkeillä" vrt. "puen lenkkivaatteet päälleni joka tiistai ja torstai puoli kuudelta kun olen tullut töistä kotiin ja kävelen portaat alas" -> Kun tästä on tullut tapa lisätään esim "kävelen korttelin ympäri".

Karsimiseen liittyen: Gretchen Rubin, Outer order inner calm. Tässä on paljon hyviä näkövinkkeleitä ja kysymyksiä karsimisen tueksi. Niille, jotka kaipaavat inspiraatiota.

Ihan kirjansa aluksu Rubin listaa yhdeksän syytä, miksi ulkoinen järjestys (outer order) kannattaa (vapaasti käännettynä, älkää takertuko kieliasuun). Oletteko samaa mieltä näistä?

1. Säästää aikaa, rahaa, tilaa, energiaa ja kärsivällisyyttä

2. Lisää harmoniaa ihmissuhteisiin (= vähemmän nalkutusta ja kinoja)

3. Luo tunteen turvasatamasta (= kun visuaalinen häly on taltutettu koti tuntuu viihtyisältä)

4. Vähentää syyllisyyttä (= käyttämättömät tavarat tai keskeneräiset projektit eivät jatkuvasti muistuta olemassa olostaan)

5. Mahdollistaa sen, että suhtautuu itseensä ja maailmaan positiivisemmin (= kotini heijastaa arvojani ja näyttää, mikä on minulle oikeasti tärkeää)

6. Vapauttaa minut muiden arvostelun pelkäämiseltä (= voin kutsua muita kylään, enkä pelkää yllätysvieraita)

7. Kuvastaa, millaista elämäni on juuri nyt (= eikä menneisyyttä tai fantasiaminää)

8. Antaa tunteen, että kaikki on mahdollista (= kun turhat tavarat ovat poissa voin valita mitä ostaa tai tehdä tulevaisuudessa)

9. Lisää merkityksellisyyden tuntua (= tiedän mitä omistan ja missä tavarat ovat. Tavarani ovat hyödyllisiä ja valmiina käytettäväksi)

Vierailija
5440/19923 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä inhoan imurointia, kuitenkin aloittaminen on tosiaan siinä vaikeinta. Pääsen alkuun, kun sanon itselleni, että otan vain imurin esiin. Vielä ei tarvitse muuta tehdä. Kun imuri on esillä, jahkailen vielä aikani, mutta kohta imuriin tulee tartuttua.

Kaappien järjestämisessä ensiaskel voisi olla ottaa esiin pussit ja laatikot lajittelua varten. Lenkille lähtemisessä pukeutuminen lenkkivaatteisiin. Jne. Aina sen verran jaksaa!

Mä inhoan myös imurointia, ja totesin, että koska muitakin ratkaisuja on jo keksitty, ostin robotti-imurin. Ei tarvitse kaivaa imuria kaapista varren kaatuen naamaan päin, ei perässä kiskottavaa huutavaa mötikkää, ei sängyn ja sohvan alla kurottelua. Robotti-imuri käy asunnon läpi nykyään joka päivä. Yleisilme pysyy ihan eri puhtaana koko ajan.