TAAS myynti-ilmoituksessa oli mekon kuva ja luki hame. Miten vaikea ne on erottaa toisistaan?
Kommentit (13)
yks porilainen tuttu puhui aina hameesta vaikka oli mekko
Koska ihmiset on ihan
v i t u n v a j a k k e j a.
Jep
Facebook-kirppiksellä "Suuri hame myyntipuu" eikä siinä ollut yhtään hametta! Sitten myyjä tuskastui kun ihmiset kyseli,että tuleeko niitä hameita?
Vierailija kirjoitti:
yks porilainen tuttu puhui aina hameesta vaikka oli mekko
Tuttusi on id i o o t t i.
Meneekö sillä housut ja haalaritkin sekaisin?
Peessi, kolitsi, fliissi
Pusero, leninki
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset on ihan
Varsinkin suomalaiset kun ei koulussa enää opeteta lukemista. Siellä vaan chillaillaan frendejen kaa
Kun olin lapsi, meillä kotona puhuttiin aina hameesta. En tiedä oliko mekko jotenkin liian hieno sana meille maalaisille? Jotain sellaista siinä olin aistivinani. Mulle tosiaan vasta lähempänä aikuisuutta kunnolla valkeni mikä on mekko ja mikä hame.
Aah mutta: mekossa on aina hame mukana. Sen sijaan hameessa ei ole mekkoa.
Tämä on paikkakuntakohtainen juttu. Jossain päin Suomea hametta sanotaan puolihameeksi, ja hame tarkoittaa mekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset on ihan
Varsinkin suomalaiset kun ei koulussa enää opeteta lukemista. Siellä vaan chillaillaan frendejen kaa
Sinustakin huomaa, ettei olla tarpeeksi opetettu.
Frendejen?
Mitä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on paikkakuntakohtainen juttu. Jossain päin Suomea hametta sanotaan puolihameeksi, ja hame tarkoittaa mekkoa.
Eli joillain paikkakunnilla äo on matala? Onko näissä paikoissa myös lusikat haarukoita ja kissat koiria?
Pikaisesti perusopetus noilla paikkakunnilla kuntoon jos merkityssisällöt on noin hukassa.
Mekko on vaate, joka käsittää yläosan sekä alaosan, helman.
Hame on pelkkä alaosa.
Minihame, puolihame, maxihame = nämä ovat helman pituuksia
Kynähame, kellohame, nämä kuvaavat helman leikkaustapaa eli kapeutta/leveyttä.
Miten jotkut ei muka erota eri vaatekappaleita toisistaan? Onhan kauluspaita ja t-paitakin eri asioita, samoin kuin takki ja liivi.
Oliko kollege tai fliis?