Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19914)

Vierailija
5181/19914 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammalomalla saa olla t-paidassa ja mukavissa housuissa. Nuhjuinen kauluspaita on elämänsä lopussa.

Vierailija
5182/19914 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matonkuteista voi tehdä vaikka mitä virkkaamalla, jos on aikaa ja intoa käsitöihin. Pienistä matoista koreihin, netissä ja kirjastossa on ohjeita. Jos siis haluaa itse hyödyntää jätetekstiilinsä. Vuosiahan niitä räsyjä ei kannata tätä varten säilöä, vaan tehdä heti pois. Tekstiilinkeräystäkin alkaa olla aika monessa kunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5183/19914 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minimalisti mutta en siedä rojua. Tuttavan luona kahvilla käyntikin on vähän hermoja raastavaa, kun 6hlö ruokapöytään mahtuu 3 kahvittelemaan. Pöytä on niin täynnä tavaraa! Siinä on maljakoita kukilla, tekokukilla ja ilman, kynttilänjalkaa, tuikkukippoja, rottinkikoria, posliinikoriste-esineitä, kukkaruukku, pääveistos, jne sitä sun tätä "asetelmaa". Tekisi mieli linkata tämä keskustelu hänelle! 😅

Vierailija
5184/19914 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ostaa vain herkkuja joululahjoiksi, niin ei jää mitään turhaa romua pyörimään joulun jäljiltä. Mitä mieltä olette? Kerro omat lempiherkkusi! Minä aloitan: lakrids by Bulow. Jos ois vastaavaa Suomessa tehtyä, niin ostaisin sitä. Nyt on hyvä hetki ostamalla tukea suomalaista työtä.

Vierailija
5185/19914 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös syötäviä, juotavia ja aineettomia joululahjoja. Ulkosuomalaisena haaveilen markettien perusjoulusuklaista, kun ei päästä jouluksi Suomeen... Yksi joulu annoin kaverille lahjaksi ikkunoiden pesun keväällä. Se oli tykätty lahja.

Vierailija
5186/19914 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveän vaikea päästä eroon opitusta ja päähän iskostetusta hamstraamisesta/tavaroiden säilyttelystä. Olen oppinut mm. sen, että kyllä ne vanhat koulukirjat ja monisteet säästetään. Niitä voi sitten olla kiva katsella isompana. No nyt oma tokaluokkalainen antoi roskiin omia ykkösluokan monisteita ja kirjoja. Tuntuu vaikealle laittaa ne pois juurikin tämän opitun vuoksi. Omat vanhat koulukirjani ovat vanhempieni kellarissa säästössä, voisin ne omani laittaa pois, mutta en saa yksin mennä hävittämään tavaroita sieltä..

------------------------

Tieteellinen tieto vanhenee. Laitoin keräyspaperiin n. metrin pinon luentomuistiinpanojani opiskeluajalta, 90-luvun lopulta. En ollut niitä kertaakaan katsonut jälkeenpäin ja tutkimus mennyt ko alalla eteenpäin. Löydän kyllä uutta tietoa,  jos tarvitsen.

Kun raivasin edesmenneiden vanhempieni huushollia, löytyi vintiltä kaikki koulukirjani, kokeet, vihot, piirustukset yms. Otin Aapisen ja luokkakuvat muistoksi, kaikki muut tutkimatta jätepaperiin.

Minä karsin viime muutossa lähes kaikki opislelupaperit. Jätin muutaman mielenkiintoisimman artikkelin. No, en ole niitä sen koommin lukenut. Ehkä voisi nekin vihdoin heivata.

Mies säästeli graafista laskintaan, oli "muisto lukiosta" ja ajatteli että lapsemme voi lukiossa sitten sitä käyttää (jos menee lukioon). Onneksi tajusi lopulta että lukioon ei tarvitse mennä perintölaskimen kanssa, tarvittaessa uuden saa kaupasta, ja että hänellä on parempiakin muistoja kuin laskin..

Vierailija
5187/19914 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tori.fi / kierrätyskeskus!

Vierailija
5188/19914 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas tosi pieni valittamisen aihe, mutta taas hyvä muistutus itsellekin siitä, ettei KOSKAAN kannata ostaa kenellekään mitään sellaista, mitä "esitellään". Eli tarkoitan vaatetta, korua, sisustusesinettä,... Sain nimittäin juuri lahjaksi korun, josta voin saman tien sanoa, että en tule ikinä käyttämään. Se on liian iso ja kultainen, enkä käytä ollenkaan keltakultaisia koruja. En voinut kieltäytyä lahjasta, koska se lähetettiin minulle. Ärsyttää, koska tiedän lahjan antajan ajatelleen vain hyvää, mutta olin pistänyt lähes kaikki koruni kiertoon juuri sen takia, kun en käytä kuin muutamaa lempparia. En olisi tarvinnut yhtäkään lisää, nuo olisi riittäneet. Mutta nyt on sitten yksi pyörimässä, jota en tule käyttämään...

Vierailija
5189/19914 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas tosi pieni valittamisen aihe, mutta taas hyvä muistutus itsellekin siitä, ettei KOSKAAN kannata ostaa kenellekään mitään sellaista, mitä "esitellään". Eli tarkoitan vaatetta, korua, sisustusesinettä,... Sain nimittäin juuri lahjaksi korun, josta voin saman tien sanoa, että en tule ikinä käyttämään. Se on liian iso ja kultainen, enkä käytä ollenkaan keltakultaisia koruja. En voinut kieltäytyä lahjasta, koska se lähetettiin minulle. Ärsyttää, koska tiedän lahjan antajan ajatelleen vain hyvää, mutta olin pistänyt lähes kaikki koruni kiertoon juuri sen takia, kun en käytä kuin muutamaa lempparia. En olisi tarvinnut yhtäkään lisää, nuo olisi riittäneet. Mutta nyt on sitten yksi pyörimässä, jota en tule käyttämään...

Myy tai anna suoraan eteenpäin, mitä sitä säilyttämään tavaroita, joille ei ole tarvetta. Tämä lahjoista luopumisen opettelu on ollut itsellekin hankalaa, mutta alkaa jo sujua... Ei ole harmittanut, ja KUKAAN ei ole lahjojensa perään myöhemmin tiedustellut.

Vierailija
5190/19914 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös ihan kysyä! Minä poltan ahkerasti kynttilöitä, ja ottaisin niitä ihan mielelläni joululahjaksi. Ajattelinkin parille ystävälleni vinkata, että nyt niitä SAA antaa.

Vähänkään tuntemattomammille (ei kehtaa tiedustella, tarvitsetteko jotain oikeasti) kannatan myös syötäviä lahjoja. Miettikää myös, olisko sanoma- tai aikakauslehteen paketoitu ajan ekologisen hengen mukainen. Lehdestä voi myös taitella lahjapussin.

Vierailija
5191/19914 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity ihan suoraan tähän ketjuun. Minulla oli aikoinaan asunto aikalailla täynnä kaikkea muka-tärkeetä.

Naapurin isäntä sitten keksi avotulella keittää ruokansa aamulla, ja samalla meni  minunkin kämppä sellaiseen kuntoon savun yms vuoksi että kaikki meni roskiin.

Onneksi ex oli aikoinaan toitottanut monta kertaa että scannaa kaikki paperit ja valokuvat  sekä muut itselle tärkeät paperit, ja sen olin onneksi tehnyt.

Eli kaikki maallinen meni roskin mutta tärkein säily pilvipalvelussa hyvässä tallessa( ja on printtailtu takas papereille)  ja en ole edes kaivannut tavaroita, koska tajus mikä on se tärkeää.

Nyt on ihan normaali asuto,ei paljoa tavaraa,enkä ostele.

Vierailija
5192/19914 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy tai anna suoraan eteenpäin, mitä sitä säilyttämään tavaroita, joille ei ole tarvetta. Tämä lahjoista luopumisen opettelu on ollut itsellekin hankalaa, mutta alkaa jo sujua... Ei ole harmittanut, ja KUKAAN ei ole lahjojensa perään myöhemmin tiedustellut.

Ja jos tiedustelisikin, voi rehellisesti kertoa mitä lahjalle teki. Lahjat ovat saajansa omaisuutta ja niillä saa tehdä mitä lystää, vaikka monet vielä toisin ajattelevatkin. Omassakin suvussa samaa vikaa...

Vierailija
5193/19914 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskean pakkauspaperin saa laittaa kierrätykseen, nauhaksi samettinen kangasnauha, on kaunista ja saan yleensä kaikki nauhat takaisin, niillä on menty jo monta vuotta ❤️ tulee kaunis lahjakääre.

Toi korujuttu on paha, mulla samoja ongelmia kun ei kaikkia uskalla myydä jos kysellään perään. Osa on jotain suvussa kulkeneita niin ehkä pitää vaan antaa takaisin.

Mieluisia lahjoja olisi lakkahillo, tumma erikoiskahvi pikkuputiikista, kotimainen suklaa, joku kalliimpi rasia mitä ei normisti itse osta. Pandalla on joku uus konvehtirasia, sellaisen kun saisi. 😋

Vierailija
5194/19914 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi myös ihan kysyä! Minä poltan ahkerasti kynttilöitä, ja ottaisin niitä ihan mielelläni joululahjaksi. Ajattelinkin parille ystävälleni vinkata, että nyt niitä SAA antaa.

Vähänkään tuntemattomammille (ei kehtaa tiedustella, tarvitsetteko jotain oikeasti) kannatan myös syötäviä lahjoja. Miettikää myös, olisko sanoma- tai aikakauslehteen paketoitu ajan ekologisen hengen mukainen. Lehdestä voi myös taitella lahjapussin.

Hyvä huomio. On kyllä aika järkyttävää, kun varsinaisia ns. lahjapapereita ei voi laittaa edes paperinkeräykseen. Myös erilaiset kierrätettävät pussukat yms. on toki myös hyviä.

Vierailija
5195/19914 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee jejeje jeeee bläk fraidi tulossssaa..

Vierailija
5196/19914 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään tietoa mihin ketjun liikkeeseen voi viedä patjoja, sängynrunkoja, kirjahyllyjä, hajonneita elektroniikkaa kuten tietokoneen näyttöä ym. muuta suurkokoista elektroniikkaa ilmaiseksi hävitettäväksi ilman ostopakkoa?

Vierailija
5197/19914 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään tietoa mihin ketjun liikkeeseen voi viedä patjoja, sängynrunkoja, kirjahyllyjä, hajonneita elektroniikkaa kuten tietokoneen näyttöä ym. muuta suurkokoista elektroniikkaa ilmaiseksi hävitettäväksi ilman ostopakkoa?

Elektroniikan voit viedä mihin tahansa mikä sitä myykin, esim. Gigantti, Verkkokauppa yms. Nuo muut onkin sitten ongelmallisempia, niiden asiallinen hävittäminen maksaa vähän.

Vierailija
5198/19914 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elektroniikka ilmaiseen kierrätykseen ja loput torin annetaan ilmoitus. Huonekaluja hakevat myös tuunaajat, rikkinäisiäkin.

Vierailija
5199/19914 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja yksi parhaista joululahjoista on aina lahjakortti tavalliseen tavarataloon kuten esim. Prisma, Citymarket, Lidl tai Minimani. Pienikin summa on kiva ja järkevä, voi ostaa tarpeellista tai vähemmän tarpeellista eikä mitään tarvitse laittaa kiertoon.

Vierailija
5200/19914 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaksi viikkoa pöytä Kuopion Kirpparilla. 300 € myyntiä. Aina oon yhtä yllättynyt siitä miten vähän tavaraa menee ja miten paljon sitä jää käsiin. Vieressä on onneksi Kontti jonne pystyi viemään ne jotka oli keväällä myynnissä mutta jäivät silloinkin hyllyyn. Neljä laatikollista jäi odottamaan seuraavaa kirppistelyä, kenties joskus helmi-maaliskuussa jaksaa taas. Työstä se käy, joka päivä käy järjestelemässä, askartelee hintalappuja, hinnoittelee, pesee, pyyhkii ja huoltaa..

Mutta on taas kevyempi olo. Vuosi sitten tavaraa oli vuokravarastollinen ylimääräistä. Plus tietty kotona olevat ylimääräiset rippeet. Nyt nuo laatikot mahtuu omaan varastoon ja vaate/astiakaapeissa on mukavan siistiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan