Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19766)

Vierailija
501/19766 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran pitää kertoa, että eräs työkaverini oli teettänyt verhoja äitinsä vanhoista käsitöistä. Siis ne oli niin upeat! Ohutta valkoista kangasta ja siinä kaunis sininen kirjailu.

mie oon nyt taas raivannut lasten vaatekaappeja. Ne pojan vaatteet, joita en halunnut säästää kuopukselle möin naapurille kirppishintaan. Lainasin heille myös villapuvun, jonka sitten aikanaan saan takaisin meidän nuorimmalle. Myös lasten urheiluvälineitä on lainassa ihmisillä, joille ne on tällä hetkellä tarpeen ja sopivammat. Möin myös meidän hoitopöydän, joka on ollut tarpeettomana jo jonkin aikaa. Huvittavinta oli, kun mies kysyi paljonko siitä pyysin ja mie kerroin niin hän oli TODELLA närkästynyt kun möin sen niin halvalla. Mies itse joko antaa ilmaiseksi tavarat tai heittää roskiin. Mutta miun pitäis sitte myydä kalliilla. :)

100€ nyt kuitenkin tienattu noista tavaroista. Kirppispöytä on varattuna 2viikoksi alkaen ensi viikosta. Jee! 

Tsemppiä kaikille! En muista mikä se mun numero nyt olikaan456 tai 546 tai jotain 

Vierailija
502/19766 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:58"]

1056 jatkaa, että kosmetiikan osteluun auttoi, kun lopetti maanisen tarjoushaukkailun. Mietin hyvän tarjouksen kohdalla, tarvitsenko tätä tuotetta jo nyt, vai onko mulla jo pari suihkusaippuaa odottamassa käyttöä. Sama juttu sukkahousujen ja muun sälän kohdalla. Yleensä ehtii tulla vielä monet hullut päivät, 3+1 päivät ym. tarjouskampanjat ennen kuin mikään tuote pääsee oikeasti loppumaan :)

[/quote]

Täällä sama juttu, etten enää sorru kaikenlaisiin tarjouksiin ja paljousalennuksiin. Ostan vain tarpeeseen ja käytän tuotteen loppuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/19766 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:33"]Yritetäänpä nyt muistaa ettei kukaan ole sanonut että olisi jotain pahaa poistaa elämästään turhaa, vanhentunutta romua. Tässähän on koko ajan puhuttu ihan hyvästä tavarasta, aiempia lainatakseni sellaisesta jossa ei ole mitään vikaa. Ja nimenomaan kulutustavarasta, kuten paidoista. Ohjenuorana voitaisiin varmaan sanoa että ne ns. nopean kierron (max pari vuotta kestävät?) kulutustavarat - joita joka tapauksessa joutuu piakkoin hankkimaan kuluneiden tilalle, ja joista jo olisi omissa varastoissa valmiiksi ihan hyviä versioita - on typerää poistaa ihan siksi että niitä nyt onkin pari liikaa. Kukaan ei ole sanonut ettei kymmenestä (ikuisesta) teräskattilastastaan saisi laittaa ylimääräisiä kiertoon.  Siis ihan yksinkertaisesti: jos paitoja kuluu vaikka kolme puhki vuodessa, ei ole hölmöä että voi ottaa kaapistaan seuraavat niiden tilalle. Jos sen sijaan vaikka niiden kattiloiden puhkikulumiseen menee 70 vuotta, niitä ei välttämättä kannata säilöä kaapissa odottamassa vuoroaan. Miten näin yksinkertaisesta asiasta on voitu saada monta sivua vänkytystä? [/quote] Niinpä, kun tässäkin viestissä jatketaan edelleen samaa.

[/quote]

Surullista, että niin monet harkitsevaan kulutukseen tai asianmukaiseen kierrätykseen viittaavat viestit leimataan "vänkytykseksi".

Keskustelun aiheena on tavarapaljous. Toi karsiminen itsessään on tärkeä osa keskusteua, ja vertaistuki auttaa eteenpäin. Mutta ihan yhtä tärkeää on keskustelu vaikka asianmukaisesta kierrätyksestä, ja on mielestäni vähän keskenkasvuista reagoida tähän tärkään aiheeseen "no joo, mä säilön sitten kaikki roskat kaappeihini".

Ja mikä on sitten ketjun ja karsimisen syvin tarkoitus? Helpompi elämä, jossa tavarat tai niiden säilytys eivät vie niin suurta osaa ajasta. Tämä vaatii mielestäni juurikin sitä motiivien tarkastelua. Jos mopo karkaa käsistä ja joutuu ostamaan uutta karsitun tilalle, tai tavarasuhde on niin kompleksinen, ettei paitaa, jossa _ei ole mitään vikaa_  suostuisi pukemaan missään oloissa päälleen, on edelleen tavaran vanki, vaikka kaappi kolisisi tyhjyyttään.

Meillä naisilla on paha tapa määritellä itseämme materian kautta. Se näkyy tällä palstalla monina ilmiöinä: korkokenkäkeskusteluina, merkkilaukkuväittelyinä, polkkatukastakin saa elämänkatsomuksellisen väännön. Tavaran vähentäminen voi viedä kohti suurenpaa itsetuntemusta, tai sitten se on vain välttämätöntä ja kipeää (esim. kuolinpesät). Se voi myös olla ihan samanlaista tyhjiön täyttämistä kuin shoppailu. Siitä, että ihmiselle kelpaa vai se yybertäydellinen ja täsmälleen oikeanlaisia tunteita herättävä paita, on tehty jonkinlainen hyve, jalostuneen maun merkki, sen sijaan että herättäisiin miettimään, pitäisikö tunteiden tulla jostakin muualta kuin siitä paidasta.

Olen käynyt näitä kysymyksiä läpi omien karsimisprojektieni myötä ja voin kokemuksesta kertoa, että se niukka ja täydellinen vaatekaappi on myös saavuttamaton ideaali, ikuisuusprojekti.

[/quote]

Juuri näin, viisaita sanoja!

Vierailija
504/19766 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1055 jatkaa... Minä jatkan edelleen varmaan tarjoushaukkailua, mutta maltilla. Meillä on tässä kämpässä kaksi peilikaappia (toinen vessassa, toinen kylppärissä). Niihin tulee mahtua sekä minun että mieheni hammasjutut (sähköharjat, suuvedet, tahnat), kasvojen pesuaineet, kasvovedet, kasvorasva, deodorantit, miehen parranajovälineet (kone, vaahto, terät, partavesi), hajuvedet, siteet, tamponit, topsit, vanulaput, aurinkorasvat, miehen hiustuotteet, matkapakkaukset. Ylimääräiset shampoot, hoitoaineet, ihonpesuaineet säilytetään myös näissä. Sen verran saan ostaa varastoon, että näihin peilikaappeihin ne mahtuvat tunkematta.  Käytössä olevat shampoot, hoitoaineet, ihonpesuaineet, karvanajogeeli säilytetään ritiläkorissa, joka on suihkun seinällä.

Vartalovoide ja omat hiusten muotoilutuotteeni säilytän toisessa paikassa, näitä saa olla kerrallaan max 2 (toinen käytössä, toinen odottamassa käyttöön ottoa).

Vierailija
505/19766 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te netissä vaatteitanne myyvät! Jos myytte paketteina, niin kuinka monta vaatetta laitatte yhteen pakettiin? Ja millaisia hintoja laitatte paketeille? Olen myynyt vain yksittäin, mutta tuntuu olevan hirveän hidasta puuhaa. :)

Vierailija
506/19766 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja edelliseen vielä lisäys; millaisia vaatteita myytte paketeissa? Myyttekö kaikkea sekaisin vai esimerkiksi yhdessä paketissa pelkkiä housuja?

Vierailija
507/19766 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:52"]

Mukavaa huomata, että keskustelu täällä on ollut aktiivista! :) 

Vaikka Siivouspäivän kirppis mainittiinkin aikaisemmassa viestissä, niin ajattelin silti muistutella ihmisiä että seuraava Siivouspäivä tosiaan on tämän viikon lauantaina, ajattelin itsekin ehkä osallistua. Ilmainen myyntimahdollisuus houkuttelisi ja kaapeistakin löytyy vielä jotain turhaa vaikka toukokuussa myinkin tavaraa 400 euron edestä kirpparilla. Siivouspäivän hyvä puoli olisi sekin, ettei tavaroita tarvitse lähteä roudaamaan pitkälle, vaan myyntipaikan voi pystyttää vaikka pihalle kunhan sää sallii. 

Koska en ole siivouspäivään osallistunut aikaisemmin kuin ostajana, niin olisi kiva kuulla teidän kokemuksia: 
Oletteko päässet tavaroistanne eroon Siivouspäivä-tapahtumassa jos olette myyneet muualla kuin pääkaupunkiseudulla? Jänskättää vähän jos kasaan myytävät tuotteet pinoon ja kannan ne pihalle mutta kukaan ei tule ostamaan... Asun keskikokoisessa kaupungissa Itä-Suomessa.

- Sivustaseuraaja

[/quote]

Minäkin asun keskikokoisessa kaupungissa Itä-Suomessa. En ole myynyt mitään Siivouspäivässä, mutta kaverit ovat. Lastenvaatteet ja lasten urheilukamppeet sekä tietyt tarve-esineet näyttävät menevän hyvin kaupaksi, mutta esim. tavallisia naistenvaatteita tai koriste-esineitä ei taida juuri kukaan vaivoikseen haluta.

Vierailija
508/19766 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen raivaamisessani hyvällä kantilla, oivalsin tämän roinan ja liian ostamisen jo yli 10 vuotta sitten. Vähensin vaatteiden oston minimiin joten niitä on tosi vähän ja kaikki pidän loppuun.
Ostan vain tarpeeseen ja senkin yleensä kirpparilta paiitsi juhlavaatteet.
Lakanoita on kutakin vain parit ostan vasta kun joudun hävittämään repeämisen takia.
Pyyhkeitä samoin.
Astioita olen myynyt ja lahjoittanut lapsilleni.

Vierailija
509/19766 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut sinulle, joka olet muuttanut kulutustapojasi jo vuosia sitten, tuohon meidän kaikkien tulisi pyrkiä. Oma projektini on vasta aluillaan, mutta jo nyt pysähdyn miettimään motiivejani ostotilanteissa herkemmin kuin ennen. esimerkiksi Viime vkl kaupunkilomalla törmäsin eräässä kaupassa aivan ihaniin kaulahuiveihin. Sellaisia super isoja ja pehmeitä jotka menevät viltistä tarpeen vaatiessa. Huivit jäivät kuitenkin hyllyyn todettuani, että vastaavia löytyy kaapista jo kaksi, eikä kolmannen ostolle ole mitään oikeaa perustetta. Ennen olisin oikeuttanut saman tien uuden huivihankinnan sillä, että olen lomalla ja silloin on ihan ok vähän shoppailla.

Elokuu lähestyy loppuaan ja samalla ensimmäinen kirjanpito kuukauteni myös. Palaan tekemään tarkemmat johtopääkset vaikutuksista lähipäivinä, kun lista on valmis. Tein myös pohjatyötä tulevia kuukausia varten listaamalla tavarat, joita oikeasti täytyy hankkia. Listalla on mm. sisustusesineitä jotka eivät ole kiireellisiä, ne siis hankitaan sopivan tarjouksen tullessa vastaan, kiire ei ole. Ensi kuulle kirjasin ainoastaan uuden lompakon hankinnan, vanha kun alkaa vedellä viimeisiään ja uudelle on todellinen tarve.

Muutama tavara on myös poistunut kaapeista viime päivinä. Onnistuin luopumaan mm muutamasta kesämekosta, joista aika on ajanut auttamatta ohi, eikä niitä ole tullut pidettyä pariin vuoteen. Samoin poistoon lähti yksi olkalaukku, jota olen säilönyt lähinnä tunnesyistä, vaikka samaan aikaan käyttö on ollut harmillisen vähäistä. 

-excel taulukko

Vierailija
510/19766 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:00"]Kirppispöytää mennään varaamaan!!
Toivon todella, että noita vaatteita menisi.. kannattaako ottaa 1vk vai 2vk? :/
On lps-juttuja, pehmoleluja, leikkipiano, hyviä kirjoja, vaatteita laatikollinen (yli) ja muuta mitä nyt löydänkään! Koruja, aku ankka kirjoja..

- 1025
[/quote] Mieluummin 2 viikkoa. Jos myyntiin tulee paljon tavaraa, et ehdi tuoda niitä yhdessä viikossa myyntiin ilman, että pöytä on ihan tukkoisen täynnä. Mulla ei ainakaan riitä kärsivällisyys minkään vuoren penkomiseen, joten sivuutan tällaiset tapaukset :D

Vierailija
511/19766 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaran vähentämisen motiivinani on turhan ostamisen vähentäminen, että rahaa jäisi muuhun, esim. matkustaminen ja lainojen maksu /säästäminen. Minulle ei ole tärkeää, että kaikki omistamani olisi täydellistä tai mielihyvää tuottavaa, vaan monilla kulutustavaroilla on käyttöarvoa (vaatteet, liinavaatteet, astiat). Tuntuu hienolta, kun tavaran hajotessa voi ottaa toisen käyttöön omasta varastosta eikä tarvitse ostaa uutta. Eli säilytystilat voivat mielestäni olla toimivasti täynnä eikä puolityhjinä. Tämä tukee vain tarpeeseen ostamisen periaatettani.

Vierailija
512/19766 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 09:13"]

Tavaran vähentämisen motiivinani on turhan ostamisen vähentäminen, että rahaa jäisi muuhun, esim. matkustaminen ja lainojen maksu /säästäminen. Minulle ei ole tärkeää, että kaikki omistamani olisi täydellistä tai mielihyvää tuottavaa, vaan monilla kulutustavaroilla on käyttöarvoa (vaatteet, liinavaatteet, astiat). Tuntuu hienolta, kun tavaran hajotessa voi ottaa toisen käyttöön omasta varastosta eikä tarvitse ostaa uutta. Eli säilytystilat voivat mielestäni olla toimivasti täynnä eikä puolityhjinä. Tämä tukee vain tarpeeseen ostamisen periaatettani.

[/quote]

Tosi hyvä juttu mutta en nyt ihan pikaiseltaan näe miten tuo siis liittyy tavaran vähentämiseen?

Vierailija
513/19766 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 09:13"]

[/quote]

Tosi hyvä juttu mutta en nyt ihan pikaiseltaan näe miten tuo siis liittyy tavaran vähentämiseen?

[/quote]

Minä ymmärrän. Tavara vähenee sitenkin, että käyttää omia varastoja loppuun. Mikään nopea ratkaisu se ei ole, jos kaapit pursuavat akuutisti, mutta se vasta hyvältä tuntuukin, kun tällä tavalla saa hiljalleen väljyyttä kaappeihin.

Vierailija
514/19766 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 06:40"] Elokuu lähestyy loppuaan ja samalla ensimmäinen kirjanpito kuukauteni myös. Palaan tekemään tarkemmat johtopääkset vaikutuksista lähipäivinä, kun lista on valmis. Tein myös pohjatyötä tulevia kuukausia varten listaamalla tavarat, joita oikeasti täytyy hankkia. Listalla on mm. sisustusesineitä jotka eivät ole kiireellisiä, ne siis hankitaan sopivan tarjouksen tullessa vastaan, kiire ei ole.

-excel taulukko

[/quote]

Jäin miettimään noita mainitsemiasi sisustustavaroita. Itse käsitän ne tavaroiksi, joiden ensisijainen tarkoitus on olla silmänilona ja vasta toisena tulee mahdollinen käyttötarkoitus ja jota ei aina edes ole. Olen luopunut tällaisten tavaroiden hankkimisesta, enkä esimerkiksi vaihda verhoja tai mattoja vuodenaikojen mukaan tai omista tauluja tai joulukoristeita. Kotini voi olla ehkä jonkun mielestä tylsä, mutta en halua osallistua median markkinoimaan sisustusvillitykseen, siis siihen että koti uudistetaan parin vuoden välein tai useammin uusilla väreillä ja tavaroilla. Kotini ei myöskään ole design-lampuin ja mustavalkoisin värein somistettu median kuvittama minimalistikoti, vaan ihan peruskoti, josta turhat roinat on karsittu. Mitä ajatuksia sisustaminen ja sisustusesineet teissä herättävät? Mistä tulee tarve ostaa jokin tietty sisustusesine?

Vierailija
515/19766 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 06:40"] Elokuu lähestyy loppuaan ja samalla ensimmäinen kirjanpito kuukauteni myös. Palaan tekemään tarkemmat johtopääkset vaikutuksista lähipäivinä, kun lista on valmis. Tein myös pohjatyötä tulevia kuukausia varten listaamalla tavarat, joita oikeasti täytyy hankkia. Listalla on mm. sisustusesineitä jotka eivät ole kiireellisiä, ne siis hankitaan sopivan tarjouksen tullessa vastaan, kiire ei ole. -excel taulukko   [/quote] Jäin miettimään noita mainitsemiasi sisustustavaroita. Itse käsitän ne tavaroiksi, joiden ensisijainen tarkoitus on olla silmänilona ja vasta toisena tulee mahdollinen käyttötarkoitus ja jota ei aina edes ole. Olen luopunut tällaisten tavaroiden hankkimisesta, enkä esimerkiksi vaihda verhoja tai mattoja vuodenaikojen mukaan tai omista tauluja tai joulukoristeita. Kotini voi olla ehkä jonkun mielestä tylsä, mutta en halua osallistua median markkinoimaan sisustusvillitykseen, siis siihen että koti uudistetaan parin vuoden välein tai useammin uusilla väreillä ja tavaroilla. Kotini ei myöskään ole design-lampuin ja mustavalkoisin värein somistettu median kuvittama minimalistikoti, vaan ihan peruskoti, josta turhat roinat on karsittu. Mitä ajatuksia sisustaminen ja sisustusesineet teissä herättävät? Mistä tulee tarve ostaa jokin tietty sisustusesine?

[/quote]

Minä vastaan. Itselläni on periaate, että kotiin ei tule mitään, millä ei ole käyttötarkoitusta. Jos iloa tarvitaan, sitä haetaan käyttöesineistä. Tykkään pöytäliinoista, koska ilmaiseksi taloon tullut keittiön pöytämme on pinnaltaan karsean näköinen ja uutta ei ainakaan pikkulapsiaikana ole tarkoitus hankkia. Verhoja meillä ei ole ollenkaan ja mattojakin todella vähän, sälekaihtimet ja kaunis puulattia riittävät.

Meillä on juurikin noita perittyjä hopeisia kynttilänjalkoja. Kaivan ne esiin, kun haluan polttaa kynttilöitä. Näin niillekin on käyttöä - pois heittäminen ei ole vaihtoehto, sillä ne eivät kuulu minulle vaan 4-vuotiaalle lapsellemme. Tyylimme on moderni ja ajaton, siihen käyvät ne hopeiset kynttiläjalatkin.

Tauluja meillä on, sekä kehystettyjä lasten teoksia että muutamia ihan oikeita itse valitsemiani maalauksia. Olen ostanut taidetta itselleni mm. pyöreinä synttärivuosina. Myös huonekasveista tykkään. Kirjahyllyjen tarkoitus on kirjojen säilytys, ja kirjoja saa olla niin paljon kuin hyllyihin mahtuu.

Jos jotain tekisi mieli, niin olisi mukavaa verhoiluttaa sohva uusiksi. Ja haaveilen joskus kalliista valaisimista - siinä hyvä syy olla ostamatta halvempia :)

Vierailija
516/19766 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että kaikuu jos ei ole verhoja eikä mattoja. En vois kuvitella olevani ilman noita vaikka olis kuinka kaunis lattia ja sälekaihtimet. Ikkunat näyttää alastomilta ilman verhoja ja sohvapöytä näyttäisi tyhmältä jos sen alla ei olisi mattoa.

ja jos sängystä pitäisi loikata suoraan kylmälle lattialle...

Vierailija
517/19766 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisin itseäni epäselvästi, tietenkään sisustustavarat eivät ole pakollisia, mutta minulla siis asioita jotka olen suunnitellut hankkivani. Sisustajana olen tehnyt samaa henkistä työtä kuin kuluttajana muutenkin, yrittänyt järkevöittää toimintaani ja vähentää kulutusta. Rehellisesti sanottuna olen ollut se ikea sisustaja, joka haluaa kaikki mulle heti nyt ja halvalla. Tästä on tultu kuitenkin melkein pari vuotta eteenpäin, ja filosofiani kodin suhteen on nyt täysin toinen.

Tyylini sisustuksessa on ajaton, vältän hurahtamista nopeisiin kertakäyttö trendeihin ja harkitsen jokaista ostostani. Esimerkiksi uuden nojatuolin löytäminen kesti vuoden, koska kriteereinä oli laatu, ajattomuus ja hinta. Nykyinen tuoli onkin sellainen, että kestää vaikka lopun ikää hyvällä hoidolla:)

Sisustaminen kulutuksen osana on ehdottomasti pohtimisen arvoinen aihe ja toivottavasti herättää keskustelua lisää.

Excel taulukko

Vierailija
518/19766 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:26"]Luulis että kaikuu jos ei ole verhoja eikä mattoja. En vois kuvitella olevani ilman noita vaikka olis kuinka kaunis lattia ja sälekaihtimet. Ikkunat näyttää alastomilta ilman verhoja ja sohvapöytä näyttäisi tyhmältä jos sen alla ei olisi mattoa.

[/quote]

En ole tuo aiempi kirjoittaja, mutta kommentoin silti. Minulle "näyttää tyhmälle" ei ole peruste ostaa tavaraa. Eli en täytä tyhjää tilaa tavaralla vain täyttämisen ilosta. Asun kerrostalossa, eikä lattia ole koskaan niin kylmä, ettenkö villasukilla pärjäisi vaikka mattoja ei olisikaan. Minulla ei ole käynyt mielessäkään, että olisi jotenkin kauheaa astua vuoteesta paljaalle lattialle aamuisin, vaikka sukkia ei olisi jalassa. Onko se tosiaan inhottava tunne vai onko se jonkun markkinamiehen syöttämä ajatus? Mitä jos sen ajattelisikin niin, että unen jälkeen on virkistävää tuntea lattian viileä pinta ja tuntea sen herättävä vaikutus? Minulla on kotona pari mattoa, mutta ne eivät täytä läheskään koko lattiapintaa ja esimerkiksi eteisestä ja keittiöstä puuttuvat matot kokonaan. Mielestäni lattiat on helpompi siivota kuin matot. Ei minulla siis ole mitään mattoja vastaan, mutta en näe niille kovin suurta tarvetta.

Vierailija
519/19766 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:55"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:26"]Luulis että kaikuu jos ei ole verhoja eikä mattoja. En vois kuvitella olevani ilman noita vaikka olis kuinka kaunis lattia ja sälekaihtimet. Ikkunat näyttää alastomilta ilman verhoja ja sohvapöytä näyttäisi tyhmältä jos sen alla ei olisi mattoa.

[/quote]

En ole tuo aiempi kirjoittaja, mutta kommentoin silti. Minulle "näyttää tyhmälle" ei ole peruste ostaa tavaraa. Eli en täytä tyhjää tilaa tavaralla vain täyttämisen ilosta. Asun kerrostalossa, eikä lattia ole koskaan niin kylmä, ettenkö villasukilla pärjäisi vaikka mattoja ei olisikaan. Minulla ei ole käynyt mielessäkään, että olisi jotenkin kauheaa astua vuoteesta paljaalle lattialle aamuisin, vaikka sukkia ei olisi jalassa. Onko se tosiaan inhottava tunne vai onko se jonkun markkinamiehen syöttämä ajatus? Mitä jos sen ajattelisikin niin, että unen jälkeen on virkistävää tuntea lattian viileä pinta ja tuntea sen herättävä vaikutus? Minulla on kotona pari mattoa, mutta ne eivät täytä läheskään koko lattiapintaa ja esimerkiksi eteisestä ja keittiöstä puuttuvat matot kokonaan. Mielestäni lattiat on helpompi siivota kuin matot. Ei minulla siis ole mitään mattoja vastaan, mutta en näe niille kovin suurta tarvetta.
[/quote]

Voitko kuitenkin nähdä joillakin olevan tarvetta matoille.

Vierailija
520/19766 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:55"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:26"]Luulis että kaikuu jos ei ole verhoja eikä mattoja. En vois kuvitella olevani ilman noita vaikka olis kuinka kaunis lattia ja sälekaihtimet. Ikkunat näyttää alastomilta ilman verhoja ja sohvapöytä näyttäisi tyhmältä jos sen alla ei olisi mattoa.

[/quote]

[/quote]

Voitko kuitenkin nähdä joillakin olevan tarvetta matoille.
[/quote]

Voin nähdä. En esimerkiksi haluaisi asua kodissa, jossa kaikuu. Tarkoitin kommentillani lähinnä sitä, että en näe niitä välttämättöminä omassa kodissani. Tykkään kyseenalaistaa esineiden tarpeellisuutta.