Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos uusi työpaikka ahdistaa vasta muutaman kk työskentelyn jälkeen niin milloin kannattaa harkita lopareita? Jo niin paljon kaikkea epämääräistä tullut ilmi ja ahdistaa niin saamaristi.

Vierailija
07.05.2023 |

Toisaalta pidän suurimmasta osasta työkavereista ja asiakkaista. Organisaation tavat, vastuut sekä palkkaus ei vaan oikein tunnu reilulta. Moni miettii lähtöä ja on melko negatiivista ilmapiiriä syystä ja toisesta.
En oikein tiedä mitä tekisin. Hommia olisi muuallakin. En kehtaa kuitenkaan heti lätkiä menemään kun olen tutustunut jo hyvin uusiin työkavereihin ja on aivan ihaniakin ihmisiä siellä tavannut.
En haluaisi aiheuttaa heille mielipahaa ja katkeruutta jos päätän lähteä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti. Juokse vielä kun voit.

Vierailija
2/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uusi duuni. Et sinä niiden työkavereiden kanssa ole työsopimusta tehnyt.

Jos nyt jo tuntuu tuolta niin miten oikeasti viihdyt siellä 2033!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti. Juokse vielä kun voit.

Äh, en tiedä mitä tehdä. Jo niin paljon kaikkea inhottavaa on tullut vastaan ja tuntuu, ettei johtajat edes pidä minusta. Sitten on annettu liikaa vastuuta ja yksi virhekin tehtyä joka myös saa aikaan huonoa fiilistä. 

Voi olla etten halua enää ainakaan vastuuta tai vakituista paikkaa siellä. Mietin, että olisipa kesä ohi ja olisin vapaa menemään muihin hommiin. Nyt kun kesälomat on jo katsottu porukalla niin en kehtaa lähteä ettei miehitys entisestään vähene ja se taas lisää muiden kuormitusta kun sitä on jo muutenkin. Melkein itkettää, että tuli otettua vakipaikka. 

-ap 

Vierailija
4/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA

Vierailija
5/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä ne ihanat työkaveritkin miettii lähtöä, miksi siitä suuttuisivat, että sinä lähdet? Luulisi olevan iloisia puolestasi, jos sulla mahkut uuteen paikkaan.

Vierailija
6/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitusmerkit ovat selkeät... paha on se että tällaista on nyt joka puolella Suomea...

Vierailija
7/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin todeta että yleensä itsellä nimenomaan on vielä tuolloin ahdistanut kun työpaikka on noinkin uusi, ainakin puol vuotta on kestänyt aina tulla sinuiksi työn kanssa, mutta toisaalta olisin myös kehoittanut ehkä lähtemään nyt helpoiten koeajan puitteissa jos tuolta tuntuu, mutta sulla onkin jo vakituinen homma siis, niin onpa vähän hankala tosiaan :/

Vierailija
8/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti vaan uusi paikka hakuun. Jos olet koeajalla, voit lopettaa vaikka heti huomenna, mutta karenssia tietysti tulee.

Vierailija
9/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu tuolta ni alat etsiä uutta työtä ja lähdt kun löydät. Olet siellä töissä, et muita miellyttääksesi. Heidän lomat on heidän asia.

Vierailija
10/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on varmasti samanlaisia fiiliksiä. Itselläni on näin terveydenhuollon yksikössä, jossa olen ollut nyt pari kuukautta, Ei ehdi pitää taukoja, ei ole perehdytystä ja heti annetaan isoa vastuuta. Oletetaan ilman muuta, että on valmis joustamaan ja tekemään jatkuvasti ylitöitä. Yritän jaksaa kesän yli ja katson sitten mitä teen. Haaveissa alan vaihto.

Vierailija
11/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ahdistaa tässä hyvä ohje töihin, ota päiväkännit :)

Ketonen & Myllyrinne - Ostos-TV

Vierailija
12/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtoporras saa moninkertaista palkkaa ja heidän tehtävänä on johtaa organisaatiota niin että vaihtuvuus on toivottunlaista. Jos siellä on olo p^'steestä, ei se siitä muuksi muutu. Jos kesälomat on annettu, ei niitä siksi muuteta että lähdet. Itse olen lähtenyt 4vkon jälkeen ( olin asiantuntijan roolissa, mulle HUUDETTIIN koko osaston kokouksessa toisen kollegan johdosta ilman mitään syytä, esimies ei puuttunut tilanteeseen, sen jälkeen huonekaveri itki kun kertoi historiasta miten siellä kohdellaan ihimisiä, laitoin muutaman hakemuksen ja lähdin toisaalle). Sitten hiljattain ( tuosta aiemmasta kokomuksesta on n. 10v) otin vastaan työpaikan jossa kaikki varoitusmerkit oli ilmassa, mutta suostuivat päättömään palkkavaatimukseen, lomiin ja siihen että aloitin vasta 4kk haastattelusta....3kk jälkeen kävi ilmi että paikka on ihan läpimätä, johtoa myöden, eli kenellekkään ei voi raportoida kun johto tekee laittomuuksia, omistajien siunauksella ( kv-yritys, ei pörssissä, pääkonttia hoitaa perhe...). Hain uutta paikkaa ja haastattelussa kysyttiin että miksi olen 5kk jälkeen vaihtamassa paikkaa? Kerroin että ilmapiiriongelmien vuoksi- sain paikan. Tässä nykyisessä paikassa kaikki on hyvin. 

Kannattaa myös muistaa, kuka halusi koeajan työsuhteen alkuun? Sinä vai työnantaja? Jos työnantaja, niin  sitä suuremmalla syyllä on katsottava että koejan todellinen luonne on selvittää useamman kk ajan, onko paikka mieluisia, jos ei niin sitten muualle. 

Vierailija
13/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jäädä paikkaan missä ahdistaa. Tilanne ei muutu paremmaksi odottamalla. Pari kuukautta voi katsoa ja samalla etsiä uutta työpaikkaa. Jos kesälomat on sovittu niin ehkä itse yrittäisin jaksaa sen yli.

Mitään häpeää ei tarvitse lähtemisen vuoksi tuntea vaan tärkeintä on oma jaksaminen ja hyvinvointi. Jos joku kysyy miksi lähdit niin sanot vaan että ala tai työpaikka ei ollut sinua varten. Voit sanoa vaikka että perhesyiden vuoksi muutat tai jotain.

Vierailija
14/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun töissä ahdistaa, kannattaa katsoa peiliin. 80-luvun jälkeen syntyneitä ahdistaa ihan kaikki, koska meillä on palkallinen sairausloma. Ahdistus katoaa ihmeesti, kun sen sairastamisesta ei enää saa euroakaan.

Vierailija
15/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa, jos vain onnistuu. Itseäni ahdisti alusta saakka juurikin luettelemasi syyt ja edelleen vuosien jälkeen ahdistaa. Ongelma on vain se, että tapauksesani on vaikea saada vaihdettua parempaan paikkaan.

Vierailija
16/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelmana on, että vastuut ja palkkaus eivät vastaa toisiaan, lopeta se ylimääräinen vastuun ottaminen. Minkäin opettelen sitä koko ajan. 10 tunnin päivistä ei ole koskaan palkittu mitään ylimääräistä, ei korotettuna mitään, vaan 1 yhteen mennyt liukumiin. Palkankorotuspyynnöt eivät ole tuottaneet tulosta. Niinpä olen viime aikoina vain yksinkertaisesti tehnyt, mitä työajalla (7,5 h/pv) olen ehtinyt. Priorisoinut tärkeimmät tehtävät ja osan tehtävistä jättänyt kylmästi tekemättä. Kyllä, se vaikuttaa todella ikävästi asiakkaisiin ja ikäväähän se on itsellekin, että tehtäviä roikkuu tekemättä. Mutta se ei ole varsinaisesti minun ongelmani, vaan työnantajan ongelma. Tätä sanon itselleni viikoittain. Ei ole minun tehtäväni tehdä ilmaista ylityötä, vaan työnantajan tehtävä on osata hoitaa tehtävien resursointi. 

Vierailija
17/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovin vastauksista. En oikein tiedä mitä tekisin. Jos se on minussa se vika? Toisaalta näistä asioista ja ongelmista on paljon puhuttu työpaikan sisällä ja moni vakituinen on ottanut loparit ja jäänyt vain sijaisuuksia tekemään silloin tällöin. Niin olen ehkä itsekin ajatellut tekeväni. 

Alkuun paikka vaikutti tosi kivalta mutta nyt olen nähnyt miten siellä kuohuu monessakin asiassa. 

Toisia kiitellään, toisille puhutaan töykeästi. Ihmiset juoruavat toisistaan ja virheitä palavereidessa ruoditaan. On fyysisesti huono olo kun en vaan tiedä mitä tekisin. Näen sekä hyvät, että huono puolet ja yritän punnita niiden mukaan. Minulla on kyllä suunnitelmat mikäli lähden. On jo työpaikka valmiina myös jos en halua olla tuolla. Kesän olen aikonut nyt tässä sinnitellä ja jos ei helpota niin se on sitten heti pois.

Odotan myös, että vielä "jotain isompaa" tapahtuu, että on kunnon syy karata. Nyt on tullut pieniä asioita paljon vastaan, jotka turhauttavat. 

-ap 

Vierailija
18/18 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankohan me samassa työpaikassa. Pakene niin kauan kuin koeaikaa on jäljellä. Mä en ymmärtänyt ensi merkeistä, ettei meno muutu paremmaksi, joiden turhaan odottelemaan käännettä parempaan, ja määräaikaisena on sitten ollut vain pakko lusia tuomio loppuun. 2 päivää vielä. Fyysinen huono olo on hälytysmerkki jota en enää koskaan jätä huomiotta, tänä talvena sain verenpainelääkkeet.