Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19897)

Vierailija
4121/19897 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kirjeenvaihdossa nuorempana ja olen säilyttänyt kirjeitä, kuin aarteita.

Jonain sateisena päivänä otin niitä osan eteeni.

Kivasti siinä pari h meni, sinä iltana, seuraavana toinen.

Kun kirjeet oli luettu, heitin kaikki roskiin. En usko tulen koskaan kaipaamaan.

Olen läheisiltä ihmisiltä kuullut niin paljon valitusta esim oman äidin kuolinpesästä , ettei tavaran hamstraamisessa ole mitään järkeä.

Me vuokrattiin meidän taloyhtiön kellari yhdelle perheelle, jotka muuttivat ulkomaille. Ekaksi vuodeksi, sitten toiseksi.

Nyt vuokra-aika menee umpeen, kuulin pariskunta on eronnut. Mies jää Amerikkaan ja vaimo ja lapsi muuttaa Suomeen. Mutta mies ei halua vaimo saa kaikkea.

Varastossa on kuitenkin heidän sängyt, ruokapöytä, talvivaatteita, tauluja jne. Ei ole järkeä ostaa uusiakaan.

Mies lupasi maksaa vielä kolmannen vuoden, mutta mitä sitten tapahtuu ?

Paras pariskunnalle olisi minä tyhjentäisin varaston ja vaimo sitä mukaa, kun mies antaa luvan viedä, vaimo kantaa tavarat autoon. Varasto on iso ja tavaraa on paljon.

Kiinnostus moiseen on tasan 0.

Vierailija
4122/19897 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3883:n raportti kirppismyynnistä: pöytävuokran jälkeen viikon myynnistä jäi käteen noin 150 euroa. Olen ihan tyytyväinen tuohon myyntiin. Nyt harkitsen toisen myyntijakson ottamista toisella kirpparilla noin kuukauden tai parin päähän. Toinen vaihtoehto on Tori tai Facebook, mutta niissä on niin paljon säätämistä noutojen sopimisen kanssa että kirppis houkuttelee enemmän.

No niin, sain siskon houkuteltua jakamaan seuraavan kirppispöydän. Varattiin se kahden viikon päähän ja sisko löysi kaapeistaan jo reilussa vartissa melkoisen kasan myytävää. Vähän ärsyttää nuo nurkissa pyörivät kirpparikamat mutta kai niitä vielä pari viikkoa sietää. Toivottavasti korona ei laita kirppareita kiinni. Yllättävän kivaa tämä kirppismyynti silti on ja on hienoa huomata, kuinka pienistä summista kertyy lopulta paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4123/19897 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin läpi kaappeja kirppis mielessä ja totesin, että olen auttamatta myöhässä. Kaikki toi roina olisi pitänyt myydä paljon aikaisemmin jos olisin halunnut niistä rahaa tai edes myydyksi jollain kolikolla.

Vierailija
4124/19897 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liika ja turha/rikkinäinen on liikaa, mutta eikö nyt korona-aikana ole hyvä jos on jo valmiiksi ylimääräisiä vaatteita, kodin tekstiilejä ym. kaikenlaista kuitenkin tarpeellista alkaen vaikka niistä rumista servieteistä?  Nyt on mistä ottaa tarvittaessa eikä tarvitse lähteä ruuhkaisiin kauppoihin.

Samaa mieltä. Paljon parempi olisi jos ihmiset käyttäisivät loppuun kaiken omistamansa. Eri asia tietysti vaatteet jotka ei mahdu kenenkään päälle, mutta niitäkin voi jatkokäyttää. Nyt kaikki vain konmarittaa ja hävittää tavaroitansa ja sitten menevät kauppaan ostamaan uutta hävitetyn tilalle. Oikein vanhanajan marttameininki sopis paremmin nykyajan materialisteille. Kaiken loppuunkäyttäminen.

Mutta miten toimisitte kun on sellaista tavaraa, joka ei ole itse valittua? Opiskeluaikana saatua, lahjoja? Silloin riitti kun sai ilmaiseksi. Esim. yksittäisiä rumia mukeja. Miehen lapsuudenkodistaan tuomia petivaatteita joita käytti opiskeluaikana ja joita itsekin käytin ennen kuin hankin mieluisia. Lahjaksi saatuja pyyhkeitä. Sellaista jota vähän ärsyttää käyttää mutta tuntuu turhalta ostaa uutta tilalle ja heittää vanha pois, kun ei liikaa rahaakaan ole. Nyt sitten käytän niitä rumia tavaroita loppuun seuraavat 10-30 vuotta? :D

Älä osta lattiarättejä. Lahjaksi saadut rumat pyyhkeet on siihen hommaan ihan hyviä. Tai vie kaikki löytöeläintaloon tai henkkamaukan tekstiilinkeräykseen. Tarpeettomiahan ne sinulla on, kun olet mieluisatkin jo hankkinut :-)

Vierailija
4125/19897 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liika ja turha/rikkinäinen on liikaa, mutta eikö nyt korona-aikana ole hyvä jos on jo valmiiksi ylimääräisiä vaatteita, kodin tekstiilejä ym. kaikenlaista kuitenkin tarpeellista alkaen vaikka niistä rumista servieteistä?  Nyt on mistä ottaa tarvittaessa eikä tarvitse lähteä ruuhkaisiin kauppoihin.

Samaa mieltä. Paljon parempi olisi jos ihmiset käyttäisivät loppuun kaiken omistamansa. Eri asia tietysti vaatteet jotka ei mahdu kenenkään päälle, mutta niitäkin voi jatkokäyttää. Nyt kaikki vain konmarittaa ja hävittää tavaroitansa ja sitten menevät kauppaan ostamaan uutta hävitetyn tilalle. Oikein vanhanajan marttameininki sopis paremmin nykyajan materialisteille. Kaiken loppuunkäyttäminen.

Mutta miten toimisitte kun on sellaista tavaraa, joka ei ole itse valittua? Opiskeluaikana saatua, lahjoja? Silloin riitti kun sai ilmaiseksi. Esim. yksittäisiä rumia mukeja. Miehen lapsuudenkodistaan tuomia petivaatteita joita käytti opiskeluaikana ja joita itsekin käytin ennen kuin hankin mieluisia. Lahjaksi saatuja pyyhkeitä. Sellaista jota vähän ärsyttää käyttää mutta tuntuu turhalta ostaa uutta tilalle ja heittää vanha pois, kun ei liikaa rahaakaan ole. Nyt sitten käytän niitä rumia tavaroita loppuun seuraavat 10-30 vuotta? :D

Kankaat lattiaräteiksi tai eläintalolle lahjoituksena. Mukit ja vastaavat kierrätyskeskukseen tai roskiin, jos joku tuttu ei tarvitse ilmaisia astioita. Uusia harkittuja ja kauniita sitä mukaan kun siihen varaa on.

Vierailija
4126/19897 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin hifistelijä siivoustarvikkeiden kanssa, että en halua käyttää vanhoja pyyhkeitä siivoamiseen. Ne eivät ole niin helppoja ja tehokkaita kuin oikeat siivousliinat. Jos omistaisi auton tai olisi piha, niiden kanssa puuhaillessa voisi olla tarvetta muutamalle pyyhkeelle, jotka voisi surutta sotkea. Jos pyyhkeet vaan ovat hyvässä kunnossa, ne voivat mennä roskalavaryhmissä ilmaiseksi. Tekstiilikierrätykseen ne ainakin voi viedä, eivät mene siellä hukkaan.

Vierailija
4127/19897 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää hävittäkö kirjeitä ym muistoja. Itse hävitin lapsena saamani kirjeet 15 vuotta sitten, nyt harmittaa. Silloin ne tuntuivat turhilta. Onneksi valokuvat säästin sentään. Itse en myöskään pärjäisi yhdellä maljakolla, esim juhlissa tarvitsee maljakoita. TIetenkin jos niitä on kymmeniä niin sitten pois. Kivoja verhojakin ja pöytäliinoja kannattaa säästää, mutta ei tietenkään kaapillista. 

Minä olen sen ikäinen että nuorena olin kirjeenvaihdossa kymmenien ihmisten kanssa Suomessa ja etenkin ulkomailla. No ajan mittaan suurin osa jäi pois ja kirjeitä oli kertynyt iso pahvilaatikollinen. Kaikki kävin läpi, ja revin kirjeet, poistin osoitteet ja postimerkit. Merkit myin pois. Postikortit myin myös pois. Jätin ainoastaan ne joiden kanssa olen edelleen ystävä 40v jälkeenkin. Yhtään ei ole kaduttanut. Joten kyllä sen voi tehdä ilman omantunnontuskia. Valokuvista hävitin myös ne joiden kanssa en ole vuosikymmeniin ollut tekemisissä.

Vierailija
4128/19897 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika jätti mulle karmean tavaravuoren, josta en nyt tiedä mitä sille tekisin. Mulla ei ole sellaisia kalliimpia tavaroita joita kandeisi myydä netissä, vaan enemmän just hirveä määrä sellaista euron juttua, joka kyllä olisi mennyt kirpparilla. Mitä ihmettä nyt kannattaisi tehdä?

Vierailija
4129/19897 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on turha käytävän - räsymatto. Kumpi olisi parempi: yrittää lahjoittaa pesemätön matto (on likainen, ollut keittiössä) vai heittää roskiin? Pesuun ei riitä voimat, ei millään.

Yritä lahjoittaa. Itse just myin ison maton, tosin pesin sen, ja sain ihan hyvän hinnan vaikka hapsut oli melkein kuluneet.

Vierailija
4130/19897 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-aika jätti mulle karmean tavaravuoren, josta en nyt tiedä mitä sille tekisin. Mulla ei ole sellaisia kalliimpia tavaroita joita kandeisi myydä netissä, vaan enemmän just hirveä määrä sellaista euron juttua, joka kyllä olisi mennyt kirpparilla. Mitä ihmettä nyt kannattaisi tehdä?

Lajittele roskiin

Vierailija
4131/19897 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teet niistä isompia satseja niin ei tarvitse yksitellen postitella. Hinta kohdilleen niin ostaja löytyy.

Vierailija
4132/19897 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri siivoilin, tuhosin vanhat kirjeet ja kuvat ihmisistä joista en koskaan pitänyt esim.kouluaikoina. He siis kiusasivat minua mutta oltiin muka kavereita. Ei kaduta yhtään! Pari ryhmäkuvaa jätin ja kaikki missä itse olin. Se riittää. Samalla meni turhia koulupapereita. Jätin joka oppiasteelta jotain. Vähintään kaikki todistukset. Lukiosta ei koulujuttuja mutta todistukset ja yo-lakki toki. Yliopistosta todistukset ja gradu. Ala-asteelta säästin pari ainevihkoa ja askarteluvihkon. Se riittää. Ei niitä vanhoja kirjeitä tarvi kun en ole 20v ollut tekemisissä vanhojen kirjekavereiden kanssa eikä mitään kiintymystä heihin. Saati koulukavereiden.

Ja tuolle joka säilytti varastossaan muiden kamoja: kieltäydyt vaan napakasti hoitamasta heidän tavara-asioitaan. Luovutat avaimen kun tulevat kerralla hakemaan ne. Älä suostu muuhun ja jatkuviin oven availuihin tai että itse alat myymään niitä. Ole napakka.

Vierailija
4133/19897 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojeluyhdistykset ottavat lakanoitq, pyyhkeitä ja tyynyliinoja. Isoille tyynyille, peitoille ja matoille ei yleensä ole tarvetta mutta nuo ensiksi mainitut kelpaavat hyvin. Ei myöskään haittaa rispaantuneet reunat eikä värivirheet, kunhan ovat puhtaita.

Vierailija
4134/19897 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juuri siivoilin, tuhosin vanhat kirjeet ja kuvat ihmisistä joista en koskaan pitänyt esim.kouluaikoina. He siis kiusasivat minua mutta oltiin muka kavereita. Ei kaduta yhtään! Pari ryhmäkuvaa jätin ja kaikki missä itse olin. Se riittää. Samalla meni turhia koulupapereita. Jätin joka oppiasteelta jotain. Vähintään kaikki todistukset. Lukiosta ei koulujuttuja mutta todistukset ja yo-lakki toki. Yliopistosta todistukset ja gradu. Ala-asteelta säästin pari ainevihkoa ja askarteluvihkon. Se riittää. Ei niitä vanhoja kirjeitä tarvi kun en ole 20v ollut tekemisissä vanhojen kirjekavereiden kanssa eikä mitään kiintymystä heihin. Saati koulukavereiden.

Ja tuolle joka säilytti varastossaan muiden kamoja: kieltäydyt vaan napakasti hoitamasta heidän tavara-asioitaan. Luovutat avaimen kun tulevat kerralla hakemaan ne. Älä suostu muuhun ja jatkuviin oven availuihin tai että itse alat myymään niitä. Ole napakka.

Sikäli mikäli tämä koski minua, perhe asui ulkomailla. Eli he toivat tavarat ja siinä kaikki. Ja maksavat siitä tonnin vuodessa.

Mä nyt lupauduin jo. Tai homma tehtiin jo.

Eilen vaimo tuli ja saatiin vietyä kaikki huonekalut pakettiautoon.

Aika vaivattomasti meni.

Kun otin laatikon ulos komerosta, otin kuvan ja vein käytävän perälle ja laitoin kuvakortin päälle, löytyi nroita, tai vst.

Sitten Amerikasta tuli viesti, tähtilaatikko on ok.

Mä hoidin vain laatikkojen avaamisen, merkin laittamisen ja kuvaamisen.

Vaimo kantoi ystävänsä kanssa kaikki autoon ja lapsi oli meillä sisällä.

Aviomies, tai ex, oli hyvin mukana.

Varastoon jäi vain 2 pientä huonekalua ja reilu 10 laatikkoa. Ja sain taas tonnin eikä tarvitse etsiä vuokralaista vuoteen.

Nämä laatikot oli helposti merkattu miehen nimellä.

Mies tulee varmaan Suomeen jouluna tai ensi kesänä.

Silloin käy läpi ja tekee päätöksen mitä seuraavaksi.

Vierailija
4135/19897 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on turha käytävän - räsymatto. Kumpi olisi parempi: yrittää lahjoittaa pesemätön matto (on likainen, ollut keittiössä) vai heittää roskiin? Pesuun ei riitä voimat, ei millään.

Tarjoa facessa, mainitse että kaipaa pesua. Ainakin meidän roskalavaryhmässä matot tekee kauppansa, moni kaipaa niitä esim. eläimien alustoiksi tms.

Ei roskiin!

Vierailija
4136/19897 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin hifistelijä siivoustarvikkeiden kanssa, että en halua käyttää vanhoja pyyhkeitä siivoamiseen. Ne eivät ole niin helppoja ja tehokkaita kuin oikeat siivousliinat. Jos omistaisi auton tai olisi piha, niiden kanssa puuhaillessa voisi olla tarvetta muutamalle pyyhkeelle, jotka voisi surutta sotkea. Jos pyyhkeet vaan ovat hyvässä kunnossa, ne voivat mennä roskalavaryhmissä ilmaiseksi. Tekstiilikierrätykseen ne ainakin voi viedä, eivät mene siellä hukkaan.

Mä käytän lakanoista leikattuja paloja usein kertakäyttöiseen siivoukseen, esim. pytyn pyyhkimiseen, eli sellaiseen mikä menee siitä sitten roskiin. Nyt vaan alkaa olla vanhat lakanat käytetty. Pyyhkeet menee juurikin autotalli/remppaosastolle. Kerrostalossa asuessa olisi mennyt tekstiilikeräykseen, mutta omakotitalossa aina tarttee jotain rättejä.

Vierailija
4137/19897 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut kuluttamaan jopa kaksi tyynyliinaa pois. Toki ne olisi voinut vielä paikata ja käyttää, mutta kaapissa odottaa jo monta muuta, niin en tähän lähtenyt. Ei minunkaan tarvitse ostaa varmaan koskaan enää sänkyyn mitään tai pyyhkeitä.

Vierailija
4138/19897 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyt vaatteet ja kengät kannattaa muuten polttaa jossain tai laittaa pikkuhiljaa sekajätteessä, siellähän palavat energialaitoksella muun energiajätteen seassa. Vanhaa vaatetta kun on kirpputorit pullollaan. Jollei nyt sitten ole todella hyväkuntoisia ja parempimerkkisiä tai hyviä lastenvaatteita, joille kyllä on kysyntää. Ei ole kovin ekologistakaan viedä vaatteita johonkin vaatekeräykseen ja sitten ne kuljetetaan satojen ja jopa tuhansien kilometrien päähän tarvitseville. 

Vierailija
4139/19897 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/08/23/mot-seurasi-puoli-vuotta-lahet…

Tässä taas hyvää luettavaa niille, jotka kuvittelevat olevansa vastuullisia dumppaamalla vaatteensa kierrätykseen. Niille vaatteille, jotka eivät mene nopeasti ja helposti kaupassa, ekologisinta on kierrättää ne itse oikein eikä viherpestä omaatuntoaan vierellä ne vaatekeräyksiin; jutussakin sanotaan, että vain VIIDENNES vaatteista kelpaa suomen myyntiin.

Vierailija
4140/19897 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetyt vaatteet ja kengät kannattaa muuten polttaa jossain

Aika hyvä tuli saa olla että palaa kunnolla eikä savuta myrkkyjä. Älä ny ainakaan kumisaappaita rupee polttaan.

Sekajätteisiin. Polttolaitoksessa on tarpeeksi kuuma tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi