tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19885)
Esim. kirjoja ja niiden kierrättämistä täällä on käsitelty moneen kertaan.
Mutta mitenkäs cd-levyt, ja erityisesti klassisen musiikin cd-levyt?
Ostaisiko joku kirpparilla, jos laittaisi hinnaksi jonkun ihan naurettavan 5 kpl/2 euroa tms. ?
Mitä mieltä olette?
Vierailija kirjoitti:
Ostaisiko joku kirpparilla, jos laittaisi hinnaksi jonkun ihan naurettavan 5 kpl/2 euroa tms. ?
Mitä mieltä olette?
Kokeile.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette?
Maksaisin vanhasta cd:stä 20 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kenellä on ollut paljon tavaraa monessa eri huoneessa ja olette onnistuneet niiden poistossa hyvällä menestyksellä niin miten sen teitte?
Meillä on ok-talossa todella paljon sekalaista tavaraa ja mikä pahinta monessa paikassa sikinsokin. :( Niin asuintiloissa kun varastoissakin.
Hyvin helppoa. Hylly kerralla. Säästöön / ei.
Ekassa karsimisessa oli niin kova rahapula, lähes kaikki, mitä en tarvinnut, sai lähteä, mistä oli mahdollisuus saada rahaa.Samaa kierrosta kun tein uudestaan ja uudestaan, oli lopputulos hyvä.
Kausimyyminen. Marraskuu on hyvä hetki myydä joulua, tuikkuja jne.
Meillä ei ole juurikaan ylimääräistä. Itselläni on muutama kultakoru, joita jemmaan, jos tulee akuutti rahapula. Astioita on ehkä liikaa, toisaalta niitä menee välillä rikki ja näitä ei saa takaisin.
Samoin vaatteita on liikaa, mutta niillä ei ole mitään rahallista arvoa ja nekin kuluu.Olen nyt tyytyväinen.
Muutama kultakoru... no eipä niistä paljoa rahaa saa :D
Kiitos kaikille ketjun elossapitämisestä ja erityisesti erinomaisista käytännön vinkeistä! Ketjun innoittamana olen kuukauden aikana käynyt läpi kaikki kodin kaapit sekä lajitellut tavarat. Nyt seuraavaksi tarkoitus on kokeilla miten itselleni tarpeeton ylimääräinen tavara myy kirpputorilla, torilla on mennyt hyväkuntoinen merkkitavara (joo, välillä rasittavaa säätöä ostajaehdokkaiden kanssa).
Tavaraa en ole enää viime vuosina juurikaan ostanut (paitsi lastenvaatteita yms), ja raivauksen ohessa iloisena yllätyksenä kaapista löytyi esim. juuri oikeanlaiset käyttämättömät nahkahansikkaat itselleni kulahtaneiden tilalle. En edes muistanut sellaisten olemassaoloa.
Jatkossa aion tehdä kuten joku aiemmin kirjoittaneista, että käyn läpi säännöllisesti vuoden aikana kaikki kaapit ja katson ettei niissä ole turhaa sisältöä. Nyt jo on kivaa kun kaapeissa on väljempää ja oikeasti tiedän mitä omistan. Mieskin innostui siinä sivussa raivaamaan.Aiemmin kuvittelin ettei meillä ole aivan hirveästi tavaraa kun sitä ei ollut juurikaan näkösällä. Mutta se olikin kaappeihin sullottuna...
Tsemppiä ja mukavaa kevättä kaikille raivaajille!
Se on kyllä kiva tunne kun tietää mitä omistaa. Tykkään siitä kun on vain muutama vaatevaihtoehto ettei tarvitse pähkäillä mitä pukisi päälle. Tämä siis jäljellä kun kävin vaatteeni läpi ja poistin väärän kokoiset ja risat. Jossain vaiheessa hankittava uutta mutta vasta kunnon harkinnan jälkeen ettei tule virhehankintoja.
Ja kun avaa kaapin oven niin mitään nyssäkkää ei tipu enää niskaan vaan tavarat on järjestyksessä ja näkee suoraan mitä sisältää.
Tällä hetkellä vielä ylimääräisiä kappaleita käytössä kuluvia kuten hanskoja, mutta kun ne nyt on samassa paikassa säilytyksessä niin ei erehdy ostamaan enää uutta paria, vaan käyttää entisiä kunnes hajoavat.
Se ollut järkky havainto karsiessa tavaroita että miten paljon esim. pipoja löytyi vaikka aina käytössä se yksi ja sama. Ja jotenkin on pula-ajan pelko mielessä että pitäähän niitä säilyttää ikuisesti kun on kerran hankkinut. Monet vanhat olleet jopa rikkinäisiä ja virttyneitä.
Ei aiemmin edes ollut käynyt mielessä vaihtoehto että olisi viskannut roskiin vanhan kun uuden oli hankkinut tilalle! Tai edes muutaman ylimääräisen. Tapahtunut siis suuri valaistuminen sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kenellä on ollut paljon tavaraa monessa eri huoneessa ja olette onnistuneet niiden poistossa hyvällä menestyksellä niin miten sen teitte?
Meillä on ok-talossa todella paljon sekalaista tavaraa ja mikä pahinta monessa paikassa sikinsokin. :( Niin asuintiloissa kun varastoissakin.
Ekassa karsimisessa oli niin kova rahapula, lähes kaikki, mitä en tarvinnut, sai lähteä, mistä oli mahdollisuus saada rahaa.Samaa kierrosta kun tein uudestaan ja uudestaan, oli lopputulos hyvä.
Meillä ei ole juurikaan ylimääräistä. Itselläni on muutama kultakoru, joita jemmaan, jos tulee akuutti rahapula. Astioita on ehkä liikaa, toisaalta niitä menee välillä rikki ja näitä ei saa takaisin.
Samoin vaatteita on liikaa, mutta niillä ei ole mitään rahallista arvoa ja nekin kuluu.Olen nyt tyytyväinen.
Muutama kultakoru... no eipä niistä paljoa rahaa saa :D
Ei saakaan, mutta parempi se on, kuin ei mitään.
Olen mm 5 v aikana myynyt kaikki ylimääräiset Iittalat, Arabiat, Rivierat jne. Paremmin niistä sain rahaa silloin, kun nyt. Ja ne rahat ovat käytetty arkeen.
Kultakorut ovat olleet jo vuosia, veikkaan n 150-200 e tulee. Mahtuu pieneen minigripp pussiin, puoliksi jemmaan.
Kyllä täällä on eletty niin kädestä suuhun vuosikausia.
Oon tyytyväinen noitakin ei ole tarvinnut realisoida.
Olisi pitänyt myydä piano ajoissa, kun joku vielä olisi ostanut sen.
Kaiken irti lähtevän olen myynyt eron jälkeen rahapulassa, mutta en muumimukejani.
Käytän niitä joka päivä, ja saan niistä iloa. Ne ovat niin söpöjä.
Myin viime kesänä ja nyt vuodenvaihteessa tavaroita tori.fissä ja olen todella yllättynyt kun kauppa kävi kiivaasti! Hinnat tosin oli aika alhaisia, jos tavaran keskivertohinta olisi 30-40e, niin myin 20eurolla. Olin valmistautunut jäätävään av-yv-oharit säätöön, mutta ihmettelen vieläkin miten sujuvasti se meni. Kirppistouhuista ei tosin voi sanoa samaa, täyden palvelun lastentarvikekirppikselle ei meinaa kelvata mikään, taviskirppiksellä taas kaikki pitäisi myydä 20sentillä jotta menisi kaupaksi. Mielestäni kirppiksillä pitääkin myydä halvalla, mutta nyt pikkutavaraa oli niin vähän etten jaksanut hillota sitä siihen asti, että tavaraa olisi enemmän ja paikan vuokraminen järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Myin viime kesänä ja nyt vuodenvaihteessa tavaroita tori.fissä ja olen todella yllättynyt kun kauppa kävi kiivaasti! Hinnat tosin oli aika alhaisia, jos tavaran keskivertohinta olisi 30-40e, niin myin 20eurolla. Olin valmistautunut jäätävään av-yv-oharit säätöön, mutta ihmettelen vieläkin miten sujuvasti se meni. Kirppistouhuista ei tosin voi sanoa samaa, täyden palvelun lastentarvikekirppikselle ei meinaa kelvata mikään, taviskirppiksellä taas kaikki pitäisi myydä 20sentillä jotta menisi kaupaksi. Mielestäni kirppiksillä pitääkin myydä halvalla, mutta nyt pikkutavaraa oli niin vähän etten jaksanut hillota sitä siihen asti, että tavaraa olisi enemmän ja paikan vuokraminen järkevää.
Itse sain torissa tinkaajia. Myin tuikkupuuta, loiste ? Pentikin. Ovh n 200 e, myydään n 80-110 eurolla, ilmoitukset ei vanhene.
Laitoin 80 euroa. Meni 2 min ilmoituksen julkaisusta, kun tuli tarjous 35 e.
Vastasin jos myisin sen 35 e, ilmoituksessa lukisi 35 e.
Monelle olen vastannut ilmoitus vanhenee 2 kk päästä, ota yhteyttä silloin, ennen sitä en tiputa.
Se on Torin hyvä puoli, jos myy liian halvalla, tulee 100 viestiä. Voi vaan ottaa ilmoituksen pois ja viikon päästä myydä eri nimellä, tuplahinnalla.
Kaikille tinkaajille ei tarvitse vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain torissa tinkaajia. Myin tuikkupuuta, loiste ? Pentikin. Ovh n 200 e, myydään n 80-110 eurolla, ilmoitukset ei vanhene.
Monelle olen vastannut ilmoitus vanhenee 2 kk päästä, ota yhteyttä silloin, ennen sitä en tiputa.Se on Torin hyvä puoli, jos myy liian halvalla, tulee 100 viestiä. Voi vaan ottaa ilmoituksen pois ja viikon päästä myydä eri nimellä, tuplahinnalla.
Minä en ole saanut Torissa myytyä vuosikausiin yhtään mitään. Viimeksi sain jonkun tavaran lahjoitettua ilmaiseksi. Kaiholla muistelen niitä vuosia kun 200€/kk oli mahdollista saada. Ei tule edes tinkauksia, ei mitään kyselyitä, vaikka satoja ihmisiä kävisi katsomassa ilmoituksia. Huutonetissä menee sentään jotain mutta tuskastuttavan hitaasti sielläkään enää. Facebookissa ehkä parhaiten saa myytyä.
Sen olen kyllä huomannut ettei torissa kannata myydä mitään kalliimpaa, siis tuollaista mainitsemaasi 80e tai kalliimpaa, vaikka ovh olisi jopa useita satoja euroja. Tuntuu että jo 40e ja 50e on hankalampaa saada. Myyn siis mahdollisimman paljon 20e tuotteita :D Vanhoja puutuoleja, mattoja jne.. tavarasta saisi varmasti enemmän jos jaksaisi odottaa kuukauden tai kaksi, mutta haluan näistä eroon heti ja tuokin raha on ihan kiva seuraavalla ruokakauppareissulla. Olen pitänyt tuota 20e rajana että sen alle en jaksa tehdä ilmoitusta, vastailla kysymyksiin ja sopia noutoja, mutta nyt kun en ole ollut juurikaan säätöä ja sähellystä niin ehkäpä sitä voisi myydä halvempiakin tavaroita.
Tuo aiempi tori.fi myyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelle olen vastannut ilmoitus vanhenee 2 kk päästä, ota yhteyttä silloin, ennen sitä en tiputa.Se on Torin hyvä puoli, jos myy liian halvalla, tulee 100 viestiä. Voi vaan ottaa ilmoituksen pois ja viikon päästä myydä eri nimellä, tuplahinnalla.
Minä en ole saanut Torissa myytyä vuosikausiin yhtään mitään. Viimeksi sain jonkun tavaran lahjoitettua ilmaiseksi. Kaiholla muistelen niitä vuosia kun 200€/kk oli mahdollista saada. Ei tule edes tinkauksia, ei mitään kyselyitä, vaikka satoja ihmisiä kävisi katsomassa ilmoituksia. Huutonetissä menee sentään jotain mutta tuskastuttavan hitaasti sielläkään enää. Facebookissa ehkä parhaiten saa myytyä.
Nyt, kun on aikaa, yritän käydä yhden hyllyn / kaapin läpi per pv töiden jälkeen.
Viikonloppuisin otan kuvia ja laitan myyntiin.
Tänään laitoin 20 tavaraa myyntiin. Laitoin ilmoitukset toriin ja 22 eri fb ryhmään.
3 on mennyt ja noudettu.
Nämä kaikki pidän yhdessä nurkassa vaatehuoneessa ja kesällä menen kirppikselle.
Kyllä näitä vuodessa tonni tulee rahaa.
Nyt kaikki inspiraationlähteet kehiin! Ensi viikolla pari arkivapaata aikaa käydä piharakennuksia ja vinttiä läpi, täytyisi psyykata itseä jo valmiiksi sille tuulelle että tavaraa lähtee. En muuten ole jemmailuun tai hamstraukseen taipuvainen, mutta wanhat kalusteet on mun heikkous. Tykkään kunnostaa niitä, mutta huusholli alkaa olla sisutuksen ja raivauksen jäljiltä valmis eikä niille olisi valmiina mitään paikkaa. ah, miten raaskin luopua niistä
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaikki inspiraationlähteet kehiin! Ensi viikolla pari arkivapaata aikaa käydä piharakennuksia ja vinttiä läpi, täytyisi psyykata itseä jo valmiiksi sille tuulelle että tavaraa lähtee. En muuten ole jemmailuun tai hamstraukseen taipuvainen, mutta wanhat kalusteet on mun heikkous. Tykkään kunnostaa niitä, mutta huusholli alkaa olla sisutuksen ja raivauksen jäljiltä valmis eikä niille olisi valmiina mitään paikkaa. ah, miten raaskin luopua niistä
Asuin aikoinaan puukäsityöopettajan kanssa yhdessä.
Hänen vanhemmat eivät pärjänneet enää kotitilalla.
Jomman kumman vanhempi kuoli ja kirkonkylällä oli hänen tyhjäksi jäänyt tosi kiva rivitaloasunto.
Asunto oli myynnissä, mutta siinä ei ollut yhtään kiinnostusta. Joten minun poikaystäväni vanhemmat muuttivat sinne.
Ja me muutettiin poikaystävän lapsuudenkotiin.
Siellä oli monen monta rakennusta , täynnä tavaraa. Talonpoikaisantiikkia. Mies kävi päivisin töissä ja iltaisin aina kunnosteli huonekaluja . Talo oli kunnon maalaistalo ja siinä oli iso tupa. Tupa oli täynnä näitä huonekaluja, joita kunnostettiin. Kun tämä tuli kuntoon, huonekalu vietiin toiseen huoneeseen, jossa ne säilytettiin.
Kerran kk me vietiin huonekalut Helsinkiin, asuttiin Pohjanmaalla. Huonekalut myytiin huuto.netissä ja kauppa kävi. Pakettiauto oli ihan täynnä ja muistan joskus oli peräkärry mukana vie.
Parissa vuodessa talo tyhjennettiin, kirkonkylällä oleva rivari meni kaupaksi, mekin erottiin ja vielä se maatilakin meni kaupaksi.
Jotkut huonekalut olivat olleet ladoissa vuosikymmeniä. Siinä tehtiin kunnon ekoteko, kun niitä pelastettiin. Ja rahaa sillä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut viime aikoina kaupaksi esim. lasten luistimia, monoja ja kypäriä, kenkiä, ulkovaatteita, vauvan turvakaukalon, pari keittiökonetta, sarjakuvakirjan. Laitoin juuri myyntiin myös verhoja, niistä on kyselty, mutta vielä ei ole ostoon asti päästy. Hinnat olen laittanut aika alhaisiksi, muttei ihan puoli-ilmaiseksi ole tarvinnut antaa: katson, millaisia hintoja Torissa muut pyytävät, ja laitan hinnan alhaisimmasta päästä. Luistimista tunnutaan maksavan ihan hyvin: 15-20 e lasten luistimista, jotka eivät edes ole mitään kallista merkkiä. Jos on kohtalaisia käytön jälkiä, muttei vielä mikään kaamea kunto, vielä 8-10 euroa voi saada.
Tosin ei kaikki ihan heti mene, joskus menee monta viikkoakin ilmoituksen laitosta, ennen kuin menee kaupaksi. Välillä pitää laittaa ilmoitusta uusiksi. Mutta minulla on tapana ehtiessäni laitella Toriin kaikkea ylimääräistä ja säilyttää niitä yhdessä paikassa, missä ne joutavatkin odottelemaan. Sieltä sitten silloin tällöin joku vaihtuu pikku seteliksi.
Kyllä mäkin olen nyt syksyn-talven mittaan saanut Torissa myytyä, ja ilman isompia säätöjä. Mm. Marimekkoa, Gudrun Sjödeniä, Hackmanin Scandiaa, jotain Nuutajärven kynttilänjalkoja, jne. Jopa Riekerin ja Gudrun Sjödenin kengät meni!
Arabiat ei menneet, mutta noi mitä yritin myydä ei olekaan ihan priimakuntoisia.
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt myydä piano ajoissa, kun joku vielä olisi ostanut sen.
Niinpä! Ihmettelen, missä vaiheessa pianokin on muuttunut kapineeksi, joita annetaan ilmaiseksi!
Ekassa karsimisessa oli niin kova rahapula, lähes kaikki, mitä en tarvinnut, sai lähteä, mistä oli mahdollisuus saada rahaa.
Samaa kierrosta kun tein uudestaan ja uudestaan, oli lopputulos hyvä.
Samoin vaatteita on liikaa, mutta niillä ei ole mitään rahallista arvoa ja nekin kuluu.
Olen nyt tyytyväinen.